[reglament] Sobre els limits de temps

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 20 gen. 2009, 23:34

Proposta sobre “el temps de les partides”:

El sistema comptabilitza el temps emprat per cada parella i, si la persona que organitza demana aquesta informació, li proporciona per que l’ajudi a prendre les decisions. (Si la distribució del temps ha estat entre 40 i 60 % es considera equilibrat, per valors diferents, pot considerar un ús abusiu del temps per part d’una de les parelles ...)

La persona que organitza, pot ampliar el temps de cada ronda de forma “prudencial”, (fins a 5 minuts màxim), procurant que el nombre de dats jugats sigui parell..

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 gen. 2009, 23:38

Un petit aclariment:

A veure, jo ho entenc de la següent manera:
- No es vol reglamentar res, simplement s'ha escrit un "reglament" de la forma d'actuar meva, per que els usuaris que entrin al campionat sàpiguen amb el que es juguen les manilles.

- Un cop escrit el reglament, es el que es seguirà fent servir fins ara.

- Ara, es poden obrir tants debats paral·lels com volguem per PARLAR de la convencia o no de modificar el funcionament dels campionats. Aquest diàleg, ha de ser semrpe obert i educat. Un cop finalitzat el diàleg, es farà o no una enquesta amb les diferents opcions, i es modificarà o no si fa falta.

I si us plau, centrem-nos el tema de cada fil, sinó no acabarem mai ni servirà de res.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 gen. 2009, 10:37

Doncs sí, opino que saber quina carta es legal i quina no, és imprescindible per poder jugar.

També opino que deixar la gestió del temps en mans d'un organitzador sensat és més que suficient pels campionats on-line.

I no veig cap contradicció entre les dues opinions.

Ja ho he dit en un altre post: se m'ocorreixen ple de funcionalitats més útils per esmerçar-hi temps, recursos i diners (bens escasos tots tres).

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 21 gen. 2009, 11:51

Si en un futur es pretén que hi hagi més campionats, de nit i de tarda com proposa Raül (i estic complertament d'acord), Butinet necessitarà gent que els vulgui organitzar, per tant seria bo donar "llibertat" i confiança als organitzadors i que ells puguin gestionar el temps tal i com diu DeepButi.

Posar un temps orientatiu està bé com a base, però mans lliures a l'organitzador. Com molt bé diu Carles a vegades s'ha acabat el temps i alguna parella està a la 11 dat i deixes més temps perquè acabin la ronda de 12 dats. Si la resta de jugadors hem d'esperar una mica, doncs esperem i ens relaxem.

Es posin les normes que es posin, sempre "coletilla" dient que l'organitzador les podrà modificar sempre que ho consideri necessari.

Solament en el cas que dos parelles no acabin els 12 dats en el temps previst (imaginen que als 20 minuts estan encara en el dat 8 mentre tota la resta ha acabat) i es decideix tancar la ronda, estaria bé poder consultar els % de temps utilitzat per cada parella com molts proposeu i depenent d'aquest % (fitxat en la normativa, >70% per exemple) poder canviar el resultat en contra de la parella "més lenta", la que hagi ocupat més del 70% (o el % que cregueu convenient).

Però si una ronda s'acaba a temps amb els 12 dats, que més dóna si un jugador ha caigut 5 vegades, l'han substituit o no, ha parat 3 minuts a fer un pipi o 4' per a mirar que li passa al nen que plora? A mi em donaria igual, és un joc i vull disfrutar d'ell.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 21 gen. 2009, 13:32

Anem a vore
Angeles parlant es van fent mes evidents els punts d’aproximació. :-)

Si els reglaments i les lleis fossin d’aplicació literal no farien falta jutges ni arbitres

Certament que l’organització de Campionats “per tothom” està lluny, i que en una segona fase propera només es pot, en be de tots, cedir l’organització a gent amb experiència i amb seny. Però estarem d’acord en que es cert que tampoc es bo, per que la gent ho demana, limitar el nombre de competicions a la disponibilitat del Carles oi?.

Això fa que certament al augmentar el nombre d’organitzadors i hagin uns certs elements d’homogenietat entre ells, d’aquí la necessitat d’un reglament i d’unes normes escrites. Insisteixo que altre cosa es l’aplicació on estic d’acord amb vosaltres que aquesta es i ha de dependre del seny de la persona responsable.

Quant diem de calcular el temps emprat, estem dient fonamentalment, tenir la possibilitat de conèixer-lo, i que aquest coneixement faci més justa la decisió del àrbitre. Si jo faig un renunci se’m pot cantar i el servidor acumularà els punts que pertoquin. Si jo esgoto el temps donat, pos possem “per que m’ha donat la gana”:) :oops: també es just que se’m apliqui la penalització establerta. Altre cosa diferent son les raons .......diguem-ne involuntàries........ aquí hi ha el jutge/àrbitre per decidir. Si en aquest cas, aquesta persona no te elements objectius( Conèixer el temps emprat i per qui) uiuiuiuiuui.

Es aquest treball una prioritat per Butinet?. Pos no ho ser segurament que no i que hi ha coses mes desitjades i urgents. Però importa massa? Ara debatem això i després algú li assignarà la prioritat que li correspongui no?

La veritat es que no se massa com separar, el tema del substituts del tema temps, per a mi van íntimament relacionats. Segons el meu parer si jo a Lleida, excelent campionat, o a qualsevol altre dels molts que es fan, m’aixeco al mig d’una partida per anar-me’n al cinema, no ho ser, però el mes probable es que se’m doni aquella partida per abandonada i per tant perduda, cosa diferent es si tinc problemes de pròstata i vaig sovint al lavabo; llavors quedarà a decisió del jutge si un cop esgotat el temps que pasa?.

Entenc que estem en un nou medi, no es el mateix les partides presencials que les virtuals i que per tant disposem d’ eines que en un presencial son impossibles.

IMAGINEM COM LES PODRIEM FER SERVIR i PREGUNTEM-NOS
PER QUÉ NO?

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 21 gen. 2009, 14:35

QjQ complertament d'acord amb tu.

QjQ ha escrit: ....La veritat es que no se massa com separar, el tema del substituts del tema temps, per a mi van íntimament relacionats....

Potser a mi em passa el mateix i he barejat els dos temes, el de temps i el de caigudes.

A mi el que no m'agradaria que les normes fosin orientades així:

Codi: Selecciona’ls tots

Si un usuari cau, se'l espera, per si torna, el temps que es decideixi (jo diría màxim 3 minuts), si no torna, partida guanyada per la parella completa.

Resultat: el més favorable entre el que existeixi en la partida i 51-0.

Si torna en el temps previst, es segueix la partida i s'amplia el temps total en aquests 3 minuts.

Si té una segona caiguda, directament, partida perduda pel resultat ja dit.

Perquè, posen un exemple:

A-B juguen contra C-D
A cau.
Tarda 4 minuts en entrar i C no vol seguir la ronda (tot i que van 95 a 20 i falta 10 minuts perquè el temps finalitzi) i tot i estar perdent m'exigueix cumplir la normativa.
Partida 0-51 a favor de C-D
Injust des del meu punt de vista.
_______________

A-B juguen contra C-D
A cau. Tarda dos minuts. Marcador faborable a A - B 95 a 20.
Segueix la ronda
A torna a caure. Partida guanyada per C-D quan potser tenen oportunitat de poder acabar-la.
També injust

Ja sé que m'enrollo molt, però tot resumint jo diria que SI UNA RONDA S'ACABA A TEMPS AMB ELS 12 DATS no s'ha de tenir en compte cap incidència de caigudes, no s'ha d'aplicar cap normativa de temps.

Solament fer les bases per poder aplicar-les en cas de NO ACABAR LES RONDES per falta de temps. I en aquests casos independentment del nombre de caigudes aplicar normativa temps.

I amb això, prometro no repetir-me més.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 gen. 2009, 14:46

Codi: Selecciona’ls tots

En cas de caiguda, és responsabilitat del jugador restant buscar sustitut si ho considera convenient, tasca en la que podrà ser ajudat per l'organitzador si aquest ho considera factible.

No cal res més. Mentre hi ha "temps" ... que caigui tant com vulgui.

Codi: Selecciona’ls tots

En cas d'esgotar el límit de temps, l'organitzador prendrà la decissió que cregui oportuna (permetre acabar, donar un límit de dats adicionals, donar per acabada la partid amb la puntuació en curs, ... ) en funció de, entre d'altres consideracions:
* nombre i temps de caigudes de cada equip
* temps emprat per cada equip
* qualsevol altre que consideri oportuna.


Caldria per tant disposar de la informació dels dos primers punts.

Codi: Selecciona’ls tots

En general, la decissió per partides no acabades serà atorgar 51-0 a una de les parelles segons el punt anterior, tot i que l'organitzador podrà optar per altres sol·lucions que consideri més raonables.


O algo així.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 21 gen. 2009, 15:05

M'agrada molt DeepButi, molt.

Canviaria una petita tonteria:

En cas d'esgotar el límit de temps, l'organitzador prendrà la decissió que cregui oportuna (permetre acabar, donar un límit de dats adicionals, donar per acabada la partida amb la puntuació en curs, o canviar-la en funció de:
* nombre i temps de caigudes de cada equip
* temps emprat per cada equip
* qualsevol altre que consideri oportuna

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 21 gen. 2009, 16:05

Responc aquí per que em sembla el lloc adequat.
Per començar jo no veig el paper del substitut a dins d’una ronda començada, i com he dit abans si el veig al canviar de ronda.

Es a dir un jugador cau, el organitzador li ha de donar el temps necessari per entrar, i aquest es aleatori, en funció de les habilitats del usuari, si el temps consumit per tornar mes el temps restant per acabar la ronda no es suficient per fer els 8/12 dats “pos” mala sort. 0/51, (Matisat per el criteri del jutge coi, potser nomes els hi falta un dat i cal deixar-lo fer, però potser els hi falten 3 i no farem esperar a tothom, dic jo....).

Us puc assegurar que n’hi ha prou amb 20’, per experiència pròpia al ultima campionat amb va sortir la fatídica pantalla blava de Microsoft, vaig tenir temps de canviar d’ordinador, engegar-lo, connectar al Butinet i acabar abans que 15 parelles, m’ho vaig mirar........Si no hagués pogut tornar a temps o no haguéssim tingut temps d’acabar-la no m’hagués pas semblat malament que me la donessin per perduda, però a la següent ronda hagués pogut continuar jugant amb el meu company. Si hem substitueix algú i jo he recuperat el ordinador per la següent ronda, que fem? El fem fora............... ?

A mes hi afegiria un problema estadístic, a qui se li donen els punts d’aquella ronda, al que l’inicia, al substitut, etc.etc.?
I queda pendent a qui li adjudiquem les rondes, a cada usuari en funció de les fetes?.
Però això si que es tema del altre lloc del forum

El que hem sembla que ha quedat clar es la necessitat de controlar el temps de la partida i els temps dels usuaris. El que en fem d’aquesta informació, ja ho veurem........

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 21 gen. 2009, 17:01

QjQ ha escrit:Responc aquí per que em sembla el lloc adequat.
Per començar jo no veig el paper del substitut a dins d’una ronda començada, i com he dit abans si el veig al canviar de ronda.

Complertament en desacord.

http://www.butinet.cat/forums/viewtopic ... 4&start=15

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

REGLAMENT DE CAMPIONATS.

EntradaAutor: corpetit » 21 gen. 2009, 17:30

Bona tarda.

“Sembla” clar que les partides han de tenir un temps màxim estipulat amb la finalitat de no allargar massa el campionat.
Sí, ja sabem que seria ideal poder acabar les partides sempre a una determinada puntuació però, pel que sembla, no pot ser.
Per tant, s’ha d’intentar trobar el sistema més just, senzill i fàcil de seguir pels jugadors i l’organització. “No te digo nada”.
Dit això, penso que el “sistema” proposat per en josep1945 és, amb diferència, el més adequat. Adequat pels usuaris i organització i segons la meva manera de veure. Altra cosa serà la feinada que comportaria la seva implantació als creadors i si, realment, és prioritari, o no.
Aquest “sistema” de limitació de temps va molt lligat amb el tema de les caigudes i també resol algun dels seus problemes.

En josep1945 digué:

“Una partida a 20 minuts, són: 10 minuts per parella.

Quan una parella ha consumit aquests 10 minuts, perd la partida.

Es comptabilitza des del moment en què el servidor ha creat la partida.

Si un jugador ha caigut, el temps que corre és el seu (que es suma al perdut pel seu company).
Si un jugador triga en fer trumfos o delegar, el temps que corre, és el seu.
Si un jugador triga en tirar o en recollir les cartes, el temps que corre és el seu.”

De moment, quedem-nos amb la idea. Amb els avantatges i les pegues que pugui tenir i comparant-lo amb el que ara tenim i amb les modificacions que aquí s'estan dient.

No em vull allargar més. Adéu.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

REGLAMENT DE CAMPIONATS.

EntradaAutor: corpetit » 21 gen. 2009, 18:46

Bona tarda.

Segons el reglament d’en Carles i segons les modificacions que aquí es diuen, una partida pot allargar-se més de 10 minuts més del màxim establert en un principi.

Hi ha 4 jugadors. Cada jugador disposa de 3 minuts. En van 12.

“rizando el rizo”, el reglament proposat per en Carles, permet 1 minut més per la segona caiguda. En van 4 més i ja poden ser + 16.
Llavors, se li buscarà substitut: pot ser un minut més (com tots els jugadors tenen els mateixos drets i poden caure tots) ja en són 4 més = 20.
A més, ens diu que el tercer cop també se li buscarà substitut. A minut per jugador: 4 més i ja en poden ser 24 més.

A això cal afegir-hi que si no acabem per nombre de dats ni puntuació, s’ha d’acabar l’últim dat en joc. Afegim-hi més temps.

És obvi que està portat a l’extrem i que mai no es donarà però alguns d’aquests problemes de temps poden aparèixer.

És molt poc probable però factible i això arrossega a tots els altres participants.
No cal dir que pot aparèixer la picaresca d’algun mal jugador. Queden 2 minuts per esgotar el temps total i s’han fet 10 bases d’una partida que anem guanyant per 5 punts. En aquells moments els he comptat i portem 34 punts guanyats, caic i entro quan manquen 10 segons, acabo la partida i llestos. De fet, segons això, tindrem 2 o 3 minuts cada “company” per caure i “matar” la partida.

L’organitzador podrà optar, l’organitzador prendrà... Penso que això és precisament el que es vol evitar al màxim. Almenys fins que no hi hagi remei. Entenc que hem de treure feina a l’organitzador. No dic que sigui una mala opció, que no ho és ni molt menys, només que el “sistema” d’en josep1945 (segons el meu parer) és una millor opció.

Més o menys ve a dir: vostès dos (parella) tenen 10 minuts. Aquests minuts o segons que els queden els veuran en tot moment. Vostès emprin-los com més en gana desitgin.

Que no han de ser necessàriament 10 minuts. Que es poden establir tants minuts o segons per dat com es vulguin. Per exemple: 1 minut per dat. És a dir, si el campionat és a 12 dats, doncs 12 minuts de temps per parella.
Que amb aquest temps només acaben la partida o els 12 dats el 90 % de les parelles i volem que acabin el 95%? Doncs allarguem el temps per dat a 70 segons.

Aquí, tant nosaltres com l’organitzador, sabríem exactament quan acabarem cada ronda. Ara és una indeterminació. Que els problemes que han sorgit no han afectat en res els campionats o classificacions. Val, fins ara potser sí, però això no té garantia de continuïtat en un futur i si no, per què fer un reglament o norma a seguir?.

Massa llarg, Adéu.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 21 gen. 2009, 18:57

No es del tot així, la probabilitat que caiguin dos jugadors d'una mateixa partida es molt baixa.

Igualment, si cau el jugador de l'equip A, s'allarga la partida per que el equip B ha de tenir el temps complert.

Si desprès cai un jugador del equip B, la partida s'escurça.

Jo de moment em quedo amb l'opció de poder saber els temps, i que el organitzador decideixi en cada cas.

Com diu el plana, estem parlant d'un % de partides molt baix.

Adéu !

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

REGLAMENT DE CAMPIONATS.

EntradaAutor: corpetit » 21 gen. 2009, 19:48

Bona tarda.

La probabilitat de tindre un accident també és molt baixa. Ara explica-li a algú que l’ha sofert. Explica’ls-hi als contrincants (especialment un) d’en Plana (en aquella partida que ha originat el debat), tot i que es veu clarament que no hi ha hagut mala fe (segons jo), que es tracta d’un accident.

Dius que si cau un jugador de l’altra parella el temps s’escurça, val, és una sàvia i lògica decisió però aquell “esborrany” de reglament no diu res. Sí, ja sabem que és una proposta però els ítems donats i escrits ja poden canviar i no pel gust de tothom (no sé si m’explico).

Entenc que si s’ha de fer un reglament, aquest hauria de cobrir el màxim possible, ara, si la incidència és tan baixa, doncs tampoc cal ni hi ha necessitat de fer cap reglament. Que ho decideixi sempre l’organització i llestos.

Si, tot i així, es vol fer un reglament. Simplement estic comparant els sistemes, modes o formes que s’han comentat aquí i, fins ara, el d’en Josep1945 (la seva idea) penso (o.p.) que és sobradament la millor i que aporta molts avantatges. Que també té pegues? evidentment, però penso que moltes menys.

Que a tu no t’agradi o que porti molta feina o que no compensi, doncs això ja són figues d’una altra panera. Ara, això no treu que, tal i com et vaig preguntar abans i segons vas consentir, puguem parlar de maneres de limitar el temps a les partides i intentar veure quines són les “millors”.

Adéu.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 21 gen. 2009, 20:29

Si jo t'entenc. Però per un cas que no passarà mi, com es que es caiguin tots els jugadors d'una partida, no trobo lògic fer que totes les partides s'hagin regulat amb limit de temps de jugador.

Com s'ha dit varis cops, el sistema funciona "prou be", el que s'ha de fer es millorar si cal, i tampoc cal passar d'un sistema sense regles a que es contemplin TOTES els casos i excepcions de cop, poc a poc :-p

Apart, per reglamentar totes els casos raros, es pot fer una regla que sigu: "el organitzador sempre tindrà la raó :-p"

Adéu !


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants