[reglament] Sobre els limits de temps

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

REGLAMENT DE CAMPIONATS.

EntradaAutor: corpetit » 22 gen. 2009, 17:27

Bona tarda.

Carles, si tens tota la raó del món però, cal fer un reglament si tot va tan bé? Jo crec que no.

Aquesta proposta diu: Si un jugador cau, té 2 minuts per tornar a entrar i el seu company passats aquests 2 minuts, 1 minut per a buscar parella. Si cau l'altra parella tres quarts del mateix, però llavors (segons norma no escrita) s'escurçarà el temps total de la partida i que no sé ja quin és ni quan me'n queda. Però si torno a caure llavors el temps serà d'1 minut i no sé quant més per agafar parella però segons com s'hagi desenvolupat la partida i perjudiqui a segons qui i segons si aquest reclami i segons l'organitzador ho trobi just i adequat i com s'hagi llevat aquell dia es podrà aplicar allò altre ...

No seria més fàcil i aclaridor simplement dir:
    - Senyors, teniu X minuts per parella, allà vosaltres com us administreu el temps.
Si un jugador cau i necessita 8 minuts per tornar a entrar i ell i la seva parella són capaços de jugar 12 dats amb 2 minuts, doncs perfecte per a ells.
Si el nen plora i li he de dedicar 2 minuts, doncs ningú em podria dir res, són els meus dos minuts.
Si la meva connexió aquell dia i en aquella partida en concret em va fatal, doncs potser la perdré per temps però ningú em podrà retreure res, és el meu temps.

Penso que seria més fàcil, senzilla, aclaridora, entenedora, concisa, eliminaria la majoria d’aquestes excepcions de què parlàvem, estalviaria problemes a l’organitzador, taxativa, objectiva ...

Ara, si volem acabar de marejar al jugador i aplicar equacions i derivades per donar una possible solució quan se’ns plantegi un problema per acabar arribant a l’extraordinària i famosa clàusula de tancament: “... a criteri de l’organització”, doncs també ho podem fer, per què no?

Adéu.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 22 gen. 2009, 19:07

corpetit, no es blanc o negre ... hi han grisos !

A veure, no s'ha dit cap cop que el temps no s'apliqui, simplement s'ha dit que es donarà com a eina a l'organitzador.

Si es programa: es tenen 10 minuts per parella, quan passin 10 minut si un segon, la partida s'acaba, ni que estiguin recollint l'última basa del dat.

O sigui, que el temps, ha de ser una AJUDA per resoldre problemes, no una regla.

Adéu !

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 22 gen. 2009, 22:28

Carles ha escrit:corpetit, no es blanc o negre ... hi han grisos !

Ui Ui Ui ....Jo de tu canviaria alguna cosa abans que DeepButi se n'adoni .... :wink:

Carles ha escrit:Si es programa: es tenen 10 minuts per parella, quan passin 10 minut si un segon, la partida s'acaba, ni que estiguin recollint l'última basa del dat.!

Posem un exemple del que t'han proposat com control de temps:

Parella A contra parella B
Al minut 15 de la ronda la situació és aquesta:
Parella A temps gestionat 5' / Parella B temps gestionat 10'
Ronda 11 acabada. Marcador 10 a 98 a favor de parella B
Falten 5' per acabar la ronda
Com la parella B ha acabat els seus 10 minuts assignats, tot i que queden 5 minuts per a acabar la ronda, tot i guanyar 10 a 98 .... s'aplica la normativa i ...... voilà!!
Partida guanyada per parella A Resultat: 51 a 0. Ara les dues parelles poden anar a prendre un cafè o una til.la, esperant que acabin la resta de jugadors.

De veritat que ningú dels 140 jugadors que hi eren divendres passat (per posar un exemple) no teniu res a dir sobre el tema proposat?
DONCS OPINARÉ JO: TOTALMENT EN CONTRA (Encara que sigui fàcil dir-ho)

Carles ha escrit:O sigui, que el temps, ha de ser una AJUDA per resoldre problemes, no una regla.!

Totalment d'acord.

M'agradaria molt que la gent s'animés a opinar.
8 veus sobre 140 són poques.

Adéu

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

REGLAMENT DE CAMPIONATS. EL TEMPS.

EntradaAutor: corpetit » 23 gen. 2009, 07:27

Bon matí butinaires,

De veritat no us doneu compte del què esteu dient?:

“O sigui, que el temps, ha de ser una AJUDA per resoldre problemes, no una regla.”

Quan la pròpia proposta de reglament diu:

“Les partides es faran a P punts o M mans o T minuts, i la partida acabarà amb el que succeeixi primer.”

A banda, hi ha tot un apartat dedicat al final d’una partida per temps.

No veieu que ja n’heu fet una regla?
Si no voleu fer-ne regla, traieu l’escrit en negreta i que les partides s’acabin únicament per punts o mans.

L’exemple que poseu:

- algú es pregunta per què una partida acaba a 101 i no a 100, 73, 151 o a 51?
Escolti, la normativa d’aquell campionat diu a 101 i llestos i tothom ho sap d’antuvi. Tothom sabrà d’antuvi que la partida la perdrà si esgota els 10 minuts, ni que sigui per una dècima de segon.

- Tothom veurà el rellotge del temps que li queda en tot moment. Al tercer dat (per exemple) sabrem que ens queden 7 minuts de joc; al setè dat sabrem que ens queden 5 minuts i que ens cal accelerar una mica o que ens en queden 6 i anem sobrats o que ens en queden 4 i anem curts; al desè dat sabrem que ens queden 5 minuts i que podem relaxar-nos o que ens en queda 1 perquè hem anat més lents del compte i no hem fet els deures.

- S’ha dit per endavant que s’establirà un temps adequat, no cal ni és necessari que siguin 10 minuts. S’establirà un temps que el 95 % de les parelles no tingui cap mena de problema en complir-lo. Si es vol, podem posar un temps que el compleixin el 99 % de les parelles.
Si tu no et veus en cor d’estar dintre d’aquest 99 %, llavors potser el problema no és que el temps donat sigui insuficient? Potser el problema és que, pels motius que siguin, vagis més lent del normal?

Angeles, estic totalment d’acord amb tu pel que fa a les últimes línies (les dues abans de l’Adéu).

Amb blancs, negres, grisos i diferents colors i tonalitats: Adéu.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 23 gen. 2009, 10:42

Proposta de prova de Campionat.

Campionat durada màxima aproximada 2 hores

a 4 ó 5 rondes (segons el temps) (es crea a 5 rondes i segons com vagi el temps s'acaba a la quarta o es fa la cinquena, decideix l'organitzador)

les partides son a 12 dats o 101 punts el que succeeixi primer

Temps aproximat per ronda 30 minuts.


I es porta una estadística de les anomalíes que hi puguin pasar i, posteriorment es torna a parlar de la reglamentació.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 23 gen. 2009, 12:54

corpetit, desisteixo !!

No amb les regles, sinó de intentar fer-te veure el nostre punt de vista, ja que no arribarem mai a cap acord :-p


A veure, el que no m'agradaria reglamentar es el temps per parella, ja que pot probcar moltes injustícies. Del temps total de ronda, no se n'ha parlat encara, així que no barregis les coses.

I si, ara també poden haver injustícies, com el campionat passat va passar. Però sabent el temps que havia dedicat cada parella s'hagués solucionat.

--------

Si josep1945, està clar que un cop programat es provarà sense que se'n sàpiga res.

Adéu !

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 23 gen. 2009, 12:57

- algú es pregunta per què una partida acaba a 101 i no a 100, 73, 151 o a 51?
Escolti, la normativa d’aquell campionat diu a 101 i llestos i tothom ho sap d’antuvi. Tothom sabrà d’antuvi que la partida la perdrà si esgota els 10 minuts, ni que sigui per una dècima de segon.

- Tothom veurà el rellotge del temps que li queda en tot moment. Al tercer dat (per exemple) sabrem que ens queden 7 minuts de joc; al setè dat sabrem que ens queden 5 minuts i que ens cal accelerar una mica o que ens en queden 6 i anem sobrats o que ens en queden 4 i anem curts; al desè dat sabrem que ens queden 5 minuts i que podem relaxar-nos o que ens en queda 1 perquè hem anat més lents del compte i no hem fet els deures.


Voleu dir que aixó no sembla mes la cadena de muntatge de la SEAT.... que pasar l'estona jugant a la buti??? :oops: :oops: :oops: :oops:

aisenyor!!!!

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 23 gen. 2009, 13:23

No Josep; fins ara anàvem be....
Estic amb el últim escrit del corpetit, si posem 4/5 rondes 8/12 dats i 15/20’ de temps això ens obliga encara que amb el matis de l’ interpretació del jutge per el factor temps. Per tant sembla que tots tenim clar que algú haurà de tenir, conèixer, el temps emprat per a cada parella ( el jutge clar ).

Tampoc veig massa clar el que dieu de deu minuts per parella, jo crec que es correcta vint minuts per ronda, que una parella en gasti, per exemple, 13 i l’altre set, només pot constituir un problema, si esgotat el temps,ens hem quedat per sota dels 11 dats.

Per a mi, la futura norma hauria de contemplar un cronometratge general per a tots les parelles participants dels vint minuts, crec que no costaria gaire posar-lo a la pantalla de joc o en algun altre lloc visible per tots.
Quant s’acaba el temps, .....al segon, s’anuncia i es fa, es podria fer :oops: el següent:

Si s’està a dins d’un dat es finalitza.
Si es el dat 11 es permet fer el 12.
Si es el dat 10 es valora qui es el responsable de consumir la major part dels 20’ i a criteri del jutge, si no hi ha abusos, es dona com a vàlid aquest resultat
Si es imparell ( 9,7,5,3,1) es dona per perdedora a la parella que ha consumit exageradament el temps, criteri subjectiu clar...... o be es deixa fer un dat més i es dona per vàlid el resultat després del dat afegit.
Si es parell (8,6,4,2) i no hi ha abusos, es dona per vàlid aquest resultat, si hi son el 0/51 al que ha abusat del temps.

Això es més o menys el que es ve fent fins ara, però el fet d’escriure-ho en una norma dona credibilitat a tothom.

Per cert com be diu el Carles, el escrit penjat es més un resum de com ell actua que un reglament.
Aquest sortirà de les opinions i debats d’aquests forums.
si, no?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

REGLAMENT DE CAMPIONATS. EL TEMPS.

EntradaAutor: corpetit » 23 gen. 2009, 15:56

Bona tarda.

Perfecte Carles, per les raons que siguin, no es vol repartir el temps. Entesos, no cal parlar-ne més, només voldria que m’expliquessis (no ho he entès) a què et referies quan deies que aquest tema (controlar el temps de cada parella) portaria determinades picardies? No em refereixo a problemes (que ja sabem que en portaria) sinó que no sé què volies dir amb allò que “augmentarien les picardies”.

Aparcat el tema del repartiment del temps, m'agradaria comentar altres aspectes. Està clar que tu tens moltes dades que la resta no tenim i que fan que adoptis una determinada posició. Podries fer-nos partícips d’aquestes dades? Encara que potser no interessin a ningú més.

Dades com, per exemple:

- Aquell 5 % que deies. A què et referies? A partides conflictives o a partides que no acaben els 12 dats?

- Quantes partides no acaben els dotze dats (percentatge)? I la resta de dats?

- Dedueixo que tu saps els temps emprats per cada parella en aquests casos?

- Saps també el temps que ha emprat cada parella en els últims dats? i en cada dat?

- Una vegada s’ha acabat la partida (per exhaurir-se el temps) pots fer un seguiment de la mateixa? El fas per determinar-ne el vencedor?

I totes les dades que tu creguis importants.

Només és per fer-me una idea de què estem parlant.

Gràcies i Adéu.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Re: REGLAMENT DE CAMPIONATS. EL TEMPS.

EntradaAutor: Carles » 23 gen. 2009, 16:48

corpetit ha escrit:Perfecte Carles, per les raons que siguin, no es vol repartir el temps.


corpetit, tampoc es tracta d'això. Tu has dit la teva opinió, jo he dit la meva, i així ha fet tothom.

I sembla ser (si jo ho he interpretat be) que la majoria prefereix que si es controla el temps, sigui una ajuda, no una regla estricta.

Per tant, quan es pugi, es controlarà el temps per jugador/parella, i poder seguint-ne parlant i veure que s'ha de fer amb ell.

corpetit ha escrit:Entesos, no cal parlar-ne més, només voldria que m’expliquessis (no ho he entès) a què et referies quan deies que aquest tema (controlar el temps de cada parella) portaria determinades picardies? No em refereixo a problemes (que ja sabem que en portaria) sinó que no sé què volies dir amb allò que “augmentarien les picardies”.


Es una intuició femenina que tinc, basada en res. Crec que el fet de ficar un cronometre, portarà mes problemes que ventatges.

Per exemple, gent que va lent expressament controlant el temps, per adormir la partida i que els altres es despistin.

corpetit ha escrit:- Aquell 5 % que deies. A què et referies? A partides conflictives o a partides que no acaben els 12 dats?


corpetit ha escrit:- Quantes partides no acaben els dotze dats (percentatge)? I la resta de dats?


El 5% el deia a ull.

Les dades reals, son que s'han fet 3593 partides de campionat a 12 dats.

De les quals, s'han acabat sense arribar a 101: 1441. (ja sigui per temps i per que han arribat als 12 dats).


Del total de partides, nomes es te informació del numero de dats de les ultimes: 433.
D'aquestes 433 partides, han acabat amb menys de 12 dats: 212
I d'aquestes 433, que no hagin acabat amb 12 dats o sense acabar a 101 (final per temps): 10 !!!!!!
O sigui, només un 2.3% de les partides s'han tingut que parar per temps.


corpetit ha escrit:- Dedueixo que tu saps els temps emprats per cada parella en aquests casos?


No, encara no es sap.

corpetit ha escrit:- Saps també el temps que ha emprat cada parella en els últims dats? i en cada dat?


No, no se sap.

corpetit ha escrit:- Una vegada s’ha acabat la partida (per exhaurir-se el temps) pots fer un seguiment de la mateixa? El fas per determinar-ne el vencedor?


Ara no, la idea es poder fer-ho.

Alguna dada mes ?

Adéu !

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

REGLAMENT DE CAMPIONATS. EL TEMPS.

EntradaAutor: corpetit » 23 gen. 2009, 18:50

Bona tarda.

En primer lloc, moltes gràcies Carles per les dades aportades i per la celeritat de la teva contesta.

En referència a l’exemple que has posat de picaresca. A veure si ho entenc, parles d’aquell jugador que juga lent, tot i sabent que pot perdre la partida per aquest fet, amb la intenció que l’altre jugui més lent que ell o amb la intenció que, ja que l’altre fins aquell moment ha consumit més temps que ell, doncs provocar que acabi abans el seu temps que el propi, tot i sabent que la decisió i opció de tirar ràpid o lent és de l’altra parella i no d’ell. Collons quin crack aquest tio!

Tot i rebuscadíssim posem que existeixen fenòmens així i que, no sé com, els hi surt bé. No em diràs que els casos de picaresca que hi pot haver actualment són exageradament més flagrants que aquest?

Realment, un 2.3 % són molt poques partides que s’acaben per temps. Realment, que tu siguis l’àrbitre o jutge també és una garantia. De ben segur que les poques decisions adoptades en aquests casos seran correctes i encertades en la seva gran majoria. Difícilment algú altre ho podria fer millor, n’estic convençut (opinió personal), ara, si (encara) no tens aquestes dades també és la meva opinió que ni tu ni cap ésser humà està en disposició de donar una resolució objectiva. Que no se m’entengui malament, no dic que no sigui justa ni que no sigui encertada ni que no sigui la millor possible, Déu me’n guard, no sóc ningú per arribar a aquesta conclusió, simplement que ens mancaran inputs que poden ser molt importants per pronunciar-nos com voldríem i desitjaríem.

Que hem de treballar amb el que tenim, ja ho sabem però també sabem què és el que hi ha i no podem (no dic que es vulgui, ni molt menys. Ja sabem que aquí hem de matisar cada paraula per no ferir sensibilitats) amagar les nostres carències.

Fins demà. Adéu.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 23 gen. 2009, 18:56

Està clar, ara NO es penen decisions tenint en compte temps de joc per parella, ja que NO es controla.

I el que diem, es que aquest temps es comptabilitzarà, per poder prendre les decisions oportunes en el 2.3% de partides que facin falta.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: REGLAMENT DE CAMPIONATS. EL TEMPS.

EntradaAutor: DeepButi » 23 gen. 2009, 22:45

Carles ha escrit:I d'aquestes 433, que no hagin acabat amb 12 dats o sense acabar a 101 (final per temps): 10 !!!!!!
O sigui, només un 2.3% de les partides s'han tingut que parar per temps.

I d'aquestes 10, un 2.3% ... quants incidents?

Ganes de discutir tenim. I us extranya que només opinem 8?

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 23 gen. 2009, 23:46

1 incident.

gummo
Recontro
Recontro
Entrades: 36
Membre des de: 01 feb. 2008, 22:18

EntradaAutor: gummo » 24 gen. 2009, 10:39

Amics del Butinet,

D’entrada estic d’acord,que ja que gaudim d’aquest joc, hauríem de ser més participatius en els fòrum i així expressar la nostra opinió, cosa que sens dubte seria molt enriquidora: I els que no hem escrit mai, perdre la vergonya e implicar-nos proposant els nostres punts de vista.

La meva proposta seria, que els 20 minuts fossin TEMPS DE REFERÈNCIA i no de joc (m’explico)

Si la partida acaba avanç dels 20 minuts, el resultat final és bo, independentment del temps que hagi tardat cada parella....aquí cap problema.

Si la partida no s'acaba amb 20 minuts:

Punt 1: Si estan al dat número 10 o menys, es dóna per acabada amb 51 a 0 i perdedor el que ha consumit més de 10 minuts.

Punt 2: Si estan al dat numero 11 deixar que acabin els 12 dats, sempre que la finalitzin la partida amb menys de 2'5 minuts, de no fer-ho, perdedor el que ha consumit més de 10 minuts 51 a 0 ó la opció del que guanyi de triar el resultat de la partida en aquell moment

Aquesta tolerància de 2'5 minuts és perquè les partides s’han de guanyar a les taules de joc i no als despatxos, millor que no actui l’administrador, aplicant la norma.

Per què 2'5 minuts...? Jo posaria un cronòmetre ( MOLT VISTOS) marxa enrrere a 23 minuts, i la gent sabria que quan es posa a 0 comença patida nova, la gent no es posaria nerviosa perquè sabria en tot moment, el temps que falta per a la propera partida i fins i tot podria aprofitar el temps fent d’altres coses.

Els campionats a 5 partides, tindrien una durada exacta de 115 minuts com a màxim i amb temps real.

I tal com deia un amic meu... cop de pit i endavant.


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

cron