Predonats - Comentaris

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 03 abr. 2009, 17:16

Havia sentit parlar dels dats predonats però mai hi havia jugat, així que sóc un novell i tot el que he après ha estat aquí al Butinet.

A partir de l'experiència d'aquests primers campionats que s'han fet voldria fer la següent proposta:

La mecànica seria igual a l'actual, 8 rondes a 4 dats, però hi haurien dos grups, el A i el B que s'establirien a l'atzar.
Les puntuacions s'haurien de fer pels dos grups (grup A i grup B), cada parella del grup A jugaria amb les mateixes cartes davant alguna de les parelles del grup B.

Això implicaria que hi haguessin 2 classificacions, la del grup A i la del grup B, i dos guanyadors del campionat, el del grup A i el del grup B.
Aquestes classificacions tindrien de tenir en compte els punts aconseguits respecte del seu propi grup, i el punts afectarien quan s'ha contrat o s'ha cantat botifarra a les dues parelles (recontros i santvicens nomès serien informatius).

M'explicaré:
- L'objectiu de la botifarra és arribar a 101 punts abans que la parella contrària.
En l'actual mecànica de campionat aquest objectiu es canvia per el d'aconseguir la millor puntuació respecte la que han aconseguit les altres parelles, però es perd l'objectiu originari d'arribar a 101 punts.
Si el nostre grup és el A i veiem que la parella 1 acabada la primera ronda té 25 punts i nosaltres només 10 a la següent ronda tindríem com objectiu reduir aquesta diferència de punts o superar-la.

- Actualment he vist que per exemple 9 parelles del grup A fan trumfo directe amb 5 i semifallo, mentres que 1 ho delega i li contra la parella del grup B.
Aquest contro perjudica a les restants parelles del grup B que davant un trumfo directe no han contrat, mentres que la parella del grup A que no ha fet directe com que el contro no li afecta perquè no perd el doble de punts es queda igual.

- Un altre cas és quan per exemple 7 parelles del grup A canten botifarra directe mentres que 3 ho deleguen.
Com que la botifarra no afecta en perdre el doble de punts a les 7 parelles del grup B, aquestes poden obtenir una puntuació més alta que les altres parelles que els hi han cantat el trumfo d'un pal.

- En l'actualitat pots aconseguir en un dat 100 punts havent guanyat la mà per 15 tantos, mentres que un altra parella que nomès n'ha guanyat 7 tindria 0 punts.
En canvi en un dat posterior una parella pot aconseguir 100 punts havent guanyat 42 tantos mentres que una parella del seu mateix grup que nomès ha guanyat 10 tantos tindria 0 punts.
Crec que els 15 punts que ha aconseguit una parella en un dat no haurien de tenir el mateix valor que els 42 punts de l'altre dat.

Tinc la sensació d'haverme explicat molt malament, però ho deixo així per si algú amb més experiència que jo considera que pot aportar idees per crear un sistema de predonats que sense suprimir a l'actual que ja està testat, introdueixi alguna variant que ens faci sentir més aprop al fet d'estar jugant una partida de botifarra.

Sé que això dels predonats acaba de començar, i que les coses s'han de fer poc a poc i amb bona lletra, així que voldria deixar clar que es tracta nomès d'una proposta.
Per cert, la presentació de la classificació actual dels predonats m'agrada molt.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 03 abr. 2009, 17:23

Ui que em deixava una cosa :oops:
Acabat el campionat els punts del grup A i del grup B es passarien a percentatge, de la mateixa manera que es fa ara en l'actual sistema.
D'aquesta manera tindríem una classificació comú per les parelles dels 2 grups, és a dir, hi hauria una parella del grup A amb 100% i una parella del grup B amb 100%.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 22 abr. 2009, 12:26

Com que us veig molt tranquils, i el post del Abril74 em dona peu, tornarem a la càrrega sobre si mantenir o no mantenir la posició en els Campionats pre-donats.

Un, com ja sabeu, es molt "cazurro" i descendent de "baturricos" o sigui "cazurro i tossut" mala combinació on n'hi hagin. Això m'ha fet tornar a revisar amb les dades del últim campionat de predonats del 21/04 que hagués pasat o quin efecte hagués tingut el NO canvi de posicions.

He utilitzat tres funcions estadístiques: La MODA, el Promig i la Mediana, com que em va be per el meu argument només ens referirem a la MODA que com tots sabeu es el resultat que es dona amb mes freqüència en una serie de números.

De fet ho podeu comprovar d'una manera mes empírica que es anant a veure els resultats de la ronda 7 veureu, espero, que si estabeu a N/S el resultats que mes es van donar van ser Dat1=0, Dat 2=50, Dat 3=0, Dat 4=0. Si estabeu E/O van ser Dat 1=86, Dat 2=41, Dat 3=100, Dat 4= 100. Aixó feia un total N/S= 50 y E/O= 327. No passaria res si tots haguéssim continuat jugant a la mateixa posició, les oportunitats eren iguals, però clar al barrejar-nos. si que te transcendència, en el resultat final consolidat, si justament en aquesta ronda et va tocar N/S o E/O.

Ha de quedar clar, portat al absurd, que el resultat "ideal" es tothom a 100, el fet de que es produeixin tanta disparitat de resultat es degut a les "genialitats" o a les "barbaritats", el que vulgueu, que les parelles que juguen dintre del nostre grup fan.

A mes a mes per els més incrèduls, els hi afegiré, que de les cinc parelles que ocupen les cinc primeres posicions, tres van estar en el grup adequat en la ronda 3 i també a la ronda 7 en les que la MODA ens diu que la diferencia entre estar al grup adequat i no estar-hi va ser de 169 i 277 punts de valoració a favor del grup adequat. en un cas N/S i l'altre E/O.

De fet, jo em pregunto i la veritat es que m'ho continuaré preguntant, si costaria tant mantenir-nos en el mateix grup? i així a cada Campionat hi hauria una classificació N/S i una E/O mes realista.

Desprès al agregar els resultats a l'estadística tot es suavitzaria.

P.D.
No he penjat la fulla de càlcul per que es un rotllo però fent la suma de les diferents funcions estadistiques emprades de valoracions per Dat donaria:
MODA = N/S 1485 E/O 1552
PROMIG= N/S 1583 E/O 1604
MEDIANA= N/S 1586 E/O 1634

ELS CINC PRIMERS DEL CAMPIONAT D'AQUELL DIA VA FER MES DE 1800 punts de valoració.

RamonBIS
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:56

COMENTARI CAMPIONATS PREDONATS

EntradaAutor: RamonBIS » 09 maig 2009, 13:51

Estic d'acort amb el comentari de Abril74, sobre tot amb la filosofia, en aquet sistema de dad a dad, el arrisca moltes vegades implica que puntues 0, tb depen molt dels contrincans que et toquin si la caguen o no. si arrisquen o no, si es pugues jugar amb grups al final tothom s'enfrontaria als mateixos contrincans, donaria obcions a recuperar i crec que seria mes just i emocionant. De totes formes tinc que dir k estan molt ben montats i agrair als Carles i els k que colovoren amb ell els bons ratos que ens fan passar.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 07 des. 2009, 17:54

Maverick ha escrit:http://www.butinet.cat/index.php?pagina=campionats_predonats&id=28&ronda=1&dat=4

6,5 i 1, no es suficient?

http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... da=8&dat=2

Defensa dos d'as?

http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... da=8&dat=3

5,4,3 dos manilles, passat?

http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... da=7&dat=3

5 i semi, ara si?

http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... da=7&dat=4

Defensa dos d'as, un altre cop

http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... da=6&dat=2

5 d'espasa, contra semifallo del company, memorable

................. més?

Ojo, q no dic q sigui jo el raro!! Pero un esta fotent un cafe.....


Quattre,
encara estic esperant que ens expliquis com les jugues,
o potser no cal,
personalment tinc la meva pròpia opinió.

Això si,
si t'emprenya que et revisin un possible renunci et poses l'ajuda màxima i arreglat.


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

cron