Predonats - Comentaris

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Predonats - Comentaris

EntradaAutor: DeepButi » 20 feb. 2009, 10:25

Com que ja m'he liat i no sé on posar-ho obro post nou. Amb dos temes diferents.

1. Posicions estables N/S-E/O
La meva experiència de predonats en real és que a la classificació final les parelles queden repartides de manera equilibrada.
En qualsevol cas és fàcil de provar: es fan uns quants campionats amb posicions estables i m'hi jugo un café (massa més no, que hi ha crisi! :P) que difícilment veure'm més de tres parelles seguides de la mateixa posició.
Per mi el problema és psicològic :roll: ... si les posicions són estables, abonem la sensació i els comentaris tipus "clar, a mi avui m'ha tocat jugar amb dolent!".
Ahir mateix, que les posicions NO eren estables, ja hi havia comentaris d'aquests!
Seria una bona idea provar-ho i comprovar-ho. Ja veureu com queden intercalades.

2. La tecnologia ens perjudica.
Aquest em sembla molt important, no sé si seré capaç d'explicar-me.

Una de les gràcies dels predonats en real és que quan acabes cada dat veus alguns resultats anteriors i ja compares. "Ostres, si ho he fet de conya i aquells han fet 10 punts més! Com s'ho han fet?"
Com que tens les cartes separades, les obres i ho somentes amb els contraris ... moltes vegades algú veu una jugada que tú no faries, o s'intueix per on han anat les coses.
Sense perdre-hi molt temps, aquest petit anàlisi fa el joc molt divertit.
Suposo que els que ho heu provat enteneu el què vull dir.
Ara anem al ButiNET.
Tenim un avantatge inmens: inmediatament podríem tenir disponibles no alguns resultats sinó tots els resultats de cop! Genial ... però no ho podem aprofitar.
El joc és tan ràpid que no hi ha temps de res. Ni comentaris, ni mirar les cartes ... res.
A la prova d'ahir jo vaig tenir una sensació d'estress brutal ... cap possibilitat de mirar, remirar, comentar, comparar ... ufff.
No sé si té sol·lució però em temo que si no hi busquem aquest component els predonats no ténen cap interés.

Apa, ja he emprenyat prou. Tingueu Manilles.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 feb. 2009, 11:50

1. Posicions estables N/S-E/O

Doncs jo segueixo pensant que no tindrà cap repercussió el fet de mantindre les parelles.

Al contrari, portarà certs problemes:
- tindre dos classificacions.
- Nomes pots jugar amb la mitat dels participants.
- Amb nombre de parelles reduïts, limites els números de rondes màxim, o repetir emparellaments.
- Mes dificultat de programació :-p

2. La tecnologia ens perjudica.

I veig varies solucions:
a) esperar a que tothom hagi acabat el dat, i deixar X temps abans de continuar.

b) Deixar mes temps entre ronda. Tindre els dats a ma, per poder-los veure i comentar.

c) (Previst) Tots els analisis a posteriori, on pugis analitzar els teus dats i els dels contraris, així com deixar comentaris.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 20 feb. 2009, 12:08

Carles ha escrit:1. Posicions estables N/S-E/O

Doncs jo segueixo pensant que no tindrà cap repercussió el fet de mantindre les parelles.

Jo també, però demostrar-ho amb dades sempre és agradable :wink:.
Carles ha escrit:Al contrari, portarà certs problemes:
- tindre dos classificacions.

No, no cal. Es fa una classificació i al darrera la parella es posa N/S o E/O.
Carles ha escrit:- Nomes pots jugar amb la mitat dels participants.
- Amb nombre de parelles reduïts, limites els números de rondes màxim, o repetir emparellaments.

Cert, però com que pots fer la meitat d'emparellaments només que tinguis 20 parelles ja són 10 rondes ... més que suficient!
Carles ha escrit:- Mes dificultat de programació :-p

Anda ya! Només et canvien els emparellaments que són trivials:
Amb P parelles
Ronda n: parella x contra parella x+P/2+n-1 (si >P, sumar-hi P/2).

Carles ha escrit:a) esperar a que tothom hagi acabat el dat, i deixar X temps abans de continuar.

Una mica empipador de gestionar/jugar, estas forçant a tothom a seguir el mateix ritme dat a dat.
Potser per ronda?

Carles ha escrit:b) Deixar mes temps entre ronda. Tindre els dats a ma, per poder-los veure i comentar.

Sí, poder veure les 48 cartes seria maco, sempre que ho poguem combinar amb el factor temps.

Carles ha escrit:c) (Previst) Tots els analisis a posteriori, on pugis analitzar els teus dats i els dels contraris, així com deixar comentaris.

Sí. Es perd la inmediatesa (i per tant la memòria de com has jugat) però segur que dona molt joc.

Sí ... segur que hi ha moltes idees bones. Cal pensar-ho bé.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 20 feb. 2009, 12:51

Dons jo crec que anem per bon camí, tenim de pensar que son les primeres proves... i que molts dels participants encara no sabem a que estem jugant.

Crec que seria molt important un bon treball pedagógic (encara que ja se sap que no a tots ens agrada llegir)... pero el primer que tenim d'aconseguir es que els jugadors entenguin que als pre-donats no tenen tanta importancia els "bons jocs" com que les cartes que tenim, (encara que siguin sets i vuits) estiguin ben "aprofitades".

Es pot donar el càs (hipotètic) que una parella perdi tots els dats... i quedi campiona; i que un altre, guanyant totes les rondes (per marcador), perdi

Estiguem tranquils, que com deia aquell "Zamora no se tomo en una hora"

Ànims Carles, que anem be!!!

siauuuuuuuu
plana l’ha editat per darrera vegada el dia: 20 feb. 2009, 13:03, en total s’ha editat 1 vegada.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 feb. 2009, 13:02

DeepButi ha escrit:
Carles ha escrit:Al contrari, portarà certs problemes:
- tindre dos classificacions.

No, no cal. Es fa una classificació i al darrera la parella es posa N/S o E/O.


Aleshores no li veig el que a separar NS-EO.

DeepButi ha escrit:
Carles ha escrit:a) esperar a que tothom hagi acabat el dat, i deixar X temps abans de continuar.

Una mica empipador de gestionar/jugar, estas forçant a tothom a seguir el mateix ritme dat a dat.
Potser per ronda?


Per ronda es factible, el problema es que si s'han fet 4 dats .... pot ser "complicat" recordar, de quin dat es parla, etc.

plana ha escrit:Ànims Carles, que anem be!!!


Gràcies !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 20 feb. 2009, 13:10

Carles ha escrit:
DeepButi ha escrit:
Carles ha escrit:Al contrari, portarà certs problemes:
- tindre dos classificacions.

No, no cal. Es fa una classificació i al darrera la parella es posa N/S o E/O.


Aleshores no li veig el que a separar NS-EO.

Sí home sí. La parella que ha quedat tercera del global però és la primera E/O veu perfectament que són els "millors E/O".
Així tothom pot veure la classificació dels seus "iguals" i al mateix temps demostres que no té importància perquè queden equilibrats.

PS. Jo també opino que anem pel bon camí. :P

plana,
hi ha situacions molt curioses. Per exemple un dat on les dues parelles fan el màxim!
Com pot ser que no facin un el màxim i l'altre el mínim?
Fàcil ... tothom guanya 7 punts, però una parella, només una, contra i en guanya només 5.
Els que han contrat fan +10 ... i ténen un màxim (els altres +7).
Els contraris fan -5 ... i també ténen un màxim (els altres -7).

:P

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 20 feb. 2009, 14:22

Que em perdo...............!!!!!!!!!!

Obriu massa ràpid temes i ja no sé on respondre, comentem a comentaris o comentem en el tema.
Obrir un tema de comentaris no es una redundància quan es tracta d'un foro?.

Grrrrrrrrrrrrrrr

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 20 feb. 2009, 19:24

Petit manual dels dats pre-donats

El sistema de dats pre-donats és el sistema de campionat de butifarra més "legal" que coneixem. De fet s'eliminen els "mals jocs" (encara que psicológicament costa una mica acostumar-se).

La base d'aquest sistema és que tothom juga amb les mateixes cartes i, per tant, pràcticament no influeix la sort (dic pràcticament perquè també depen de com jugui les cartes la parella contra la que jugues).

Lo realment important es el "rendiment" que es treu en cada dat, en vers les altres parelles que juguin amb les mateixes cartes, distribuïdes de la mateixa forma

El fet que tothom jugui les mateixes cartes fa que al final del campionat es puguin comparar les juguades de cada una de les parelles (com?? la parella 2 a fet 12 punts i nosaltres nomes n'hem fet 2...!!??, com poden haver contrat aquesta ma!!!???, amb això fan butifarra!!??...etc.) això fa que el campionat sigui dinàmic i participatiu fins l'ultim moment.

Al final del campionat tothom aura jugat amb totes les cartes i llavors es quan es comparen les puntuacions, es donen els resultats.... i comencen les sorpreses!!

Cal tenir en compte: els dats NO ES SUMEN aixi dons no cal contrar l'ultim dat ni fer buti a l'aventura per tenir el marcador en contra, ja que l'únic que influeix en el resultat és els punts que feu en cada dat, no els punts globals!

NOTA: No us desanimeu si al principi no enteneu res (a tots hens a pasat), a mida que practiques, cada vegada el trobes mes apassionant.
Tambe cal tenir present que la programació encara es te de perfeccionar i fer les classificacions mes fàcils d'entendre.


pos eso....

Ministru
Contro
Contro
Entrades: 10
Membre des de: 15 des. 2005, 21:57

Rw

EntradaAutor: Ministru » 22 feb. 2009, 12:56

Personalment no tinc cap dubte de que aquest sistema redueix bastant el component aleatori del joc i que serà un gran avanç pel butinet i pel joc de la botifarra en general. Doncs, permet millorar molt més en base a la experiència, sense necessitat d'estudis estadístics acurats que, d'altra banda, tampoc abasten a contemplar totes les variables.

En els campionats que he jugat en aquesta modalitat, en altres software i per al joc de bridge, s'acostuma a donar una classificació general que contempla N/S i E/O conjuntament. I, per una altra banda, es donen les classificacions N/S i E/O per separat, sent la classificació general la que compta per a la classificació final.

I ja ficats a demanar la carta els reis, considero que pot ser una bona idea, de cara a un futur, la possiblitat de que qualsevol usuari pugui organitzar pel seu comte propi un campionat.

Gràcies per la vosta atenció

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

Re: Rw

EntradaAutor: plana » 22 feb. 2009, 21:57

Ministru ha escrit: I ja ficats a demanar la carta els reis, considero que pot ser una bona idea, de cara a un futur, la possiblitat de que qualsevol usuari pugui organitzar pel seu comte propi un campionat.


Dons crec que els reis passaran... segons tinc entès està previst que així sigui!!!!...... oi Carles?

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 26 feb. 2009, 20:31

Avui farem un altre prova, allà les 22:00. Si us va be esclar :-)

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 01 març 2009, 13:17

Avui diumenge 01, si us va be allà les 22:00 podem fer un altre prova (espero que curta).

Teoricament ja esta tots els problemes solucionats, i si surt bé, ja es podran començar a fer "oficials".

Adéu.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 09 març 2009, 21:03

Jo q dono per bo, 5 i semi per cantar ... i la gent pasant-ho amb 6,5 i 1 amb triunfos per arrastrar!!

:shock:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 09 març 2009, 21:10

Pots dir el campionat, ronda i dat ? (o passar link).

Adéu !

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 09 març 2009, 21:15



Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

cron