Proposta campionats eliminatoris

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Proposta campionats eliminatoris

EntradaAutor: Carles » 29 març 2010, 16:45

Hola !

Doncs en aquest fil es va proposar fer campionat eliminatoris.

És una bona idea sempre deixant clar que no és per reemplaçar els altres tipus de campionats, sinó per tindre una opció mes.


A partir d'aquí, quan el numero de parelles inscrites no sigui potencia de 2 (2^n = numero de parelles inscrites), algunes parelles hauran de passar a la següent ronda malgrat perdre.

Ara tinc un dubte:
a) A la primera ronda es passen tantes parelles necessàries per poder acabar el campionat sense tindre que passar cap parella mes.
b) A cada ronda que falti una parella es passa una parella que hagi perdut a la següent ronda.
c) Els cap de sèrie passen directament a la segona ronda per que no s'hagi de passar a ningú.

Exemple (cas extrem): 18 parelles inscrites.
a) després de la primera ronda, es passen 7 parelles, d'aquesta manera a la ronda 2 hi han 16 parelles i ja es pot acabar el campionat sense passar ningú mes.

b) Al final de cada ronda s'haurà de passar una parella, ja que en cada ronda passaran imparells números de parelles.
18 parelles -> 9 + 1 parelles -> 5 + 1 parelles -> 3 + 1 parelles -> 2 parelles.

c) a la primera ronda només juguen 4 parelles, de les que passen les 2 primeres a la següent ronda. 14 parelles passen directament a la 2ona, i per tant a la 2ona ronda hi han 16 parelles, i ja es pot acabar el campionat sense passar ningú mes.


Algunes "propostes" per fer les normes dels campionats:
* Passa de ronda les parelles que tinguin una diferencia de punts mes petita.
* Es fan cap de serie (com al tenis) segons el ELO mig de casa parells. Els jugadors que no tinguin ELO agafaran només per odernar l'ELO mig de TOTS els participants que jugin el campionat que si tinguin ELO.


A veure que us sembla :-)
Carles l’ha editat per darrera vegada el dia: 29 març 2010, 22:35, en total s’ha editat 1 vegada.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 29 març 2010, 17:06

Només espero que el Campionat amb format de classificació per eliminatòria no substitueixi cap dels campionats amb sistema suiss.

En tot cas se'ls hi busca dia i hora per a fer-los. Mentres no siguin els dimecres, divendres o diumenges.

Continuo sense veure l'avantatge de que a la primera ronda la meitat dels participants cap a casa.

Seré miop? :P

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 29 març 2010, 17:19

Doncs, aquí en van algunes:
- Ideal per quan i han poques parelles. Es podrien fer a la tarda tranquil·lament. (Si son mes de 32 parelles es necessiten 6 rondes).
5-8 parelles: 3 rondes
9-16 parelles: 4 rondes
17-32 parelles: 5 rondes
33-64 parelles: 5 rondes.

- El veig millor de solucionar quan cau algú. Així com al suïs es busca substitut per poder continuar amb numero de parelles parells i poder acabar el campionat, en un eliminatori no fa falta. Si algú cau i no torna, partida per perduda i passa l'altre parella.

- Poder començar amb numero de parelles imparells. Simplement a la primera ronda 1 parella descansa (el que te mes ELO?). En el suïs implicaria que en cada ronda descansa una parella.

- Tindre varietat mes varietat :-p

I segur que se'm en ocorreixen mes.

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 29 març 2010, 17:36

Ho sento Carles
Però amb matemàtica pura el nombre de rondes en eliminatòria i en suís son les mateixes.
Altre cosa es que en eliminatòria els que perden poden passar a fer altres coses. D'altre banda t'has preguntat si es el que volen?. :).

La durada dels Campionats per els que vagin passant les eliminatòries, que al fi i al cap es el que vol tothom, GUANYAR, es la mateixa.

Quant algú cau tu proposes eliminar-lo. Jo pensava que es buscava substitut per que el que quedava, en suís, així ho volia, ara resulta que si son eliminatòries el que queda el que vol es marxar...........poc coherent. :)

La varietat no es dona per el sistema de classificació si no per les variants de joc, "vamos" digo yo.

Pos va ves pensant, a "vore" si les que se't ocorreixen de més son més vàlides
:D

Ah i per cert les combinacions per començar son molt més complicades de fer. Ya que pensant que al final han de ser dos, els múltiples de dos son 4/8/16/32. qualsevol desavenencia en qualsevol de les fases de participació fa fer descansos superiors...........

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 29 març 2010, 17:42

QjQ ha escrit:Altre cosa es que en eliminatòria els que perden poden passar a fer altres coses. D'altre banda t'has preguntat si es el que volen?. :).


Si, sembla que si que es vol:
http://www.butinet.cat/forums/viewtopic.php?t=2230

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 29 març 2010, 19:42

On me'n envies hi ha quatre opinions a favor comptant la teva i dues en contra.

Per a tu això vol dir que la gent ho vol?

Coi coi, hi ha una novel.la de ciencia ficció on un sol ciutadà serà l'elector del president americà, fonamentada en una selecció molt acurada.

No sabia que a Butinet havíem avançat tant
:D

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 29 març 2010, 19:48

A veure, repasem:

A favor:
bifarra, LAMAQUINA, Cacharpes, Angeles i Carles.

En contra:
QjQ, plana.

O sigui, 5 a favor i 2 en contra. Per mi es prou representatiu si :-p

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 29 març 2010, 19:54

Cacharpes escrigué:
Doncs a mi no m'agrada l'idea, o almenys que no siguin tots els campionats amb eliminatòries.
amb una perduda pots guanyar un campi:
http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... ine&id=102
Oeeeee, oeeeeeee.
I per fer una partida i cap a casa ja tinc el rànquing.
.... tens opció de jugar contra parelles diferents, que en general no et convidaran pas, ni per rànquing ni per no rànquing.
Pot ser una opció interessant, també m'agrada l'idea de QJQ, sorteig a cada ronda.


Vols dir que entenem el mateix? Jo veig un no m'agrada i un o almenys
Ho sento Cacharpes :)

I encara que fos així, utilitzar el be escàs que es el temps de programació per a fer això i no fer d'altres coses força mes demandades em sembla.......................

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 29 març 2010, 19:57

Jo m'he quedat amb el: "Pot ser una opció interessant"

A mes, de moment només he obert un fil per parlar-ne :-)

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 29 març 2010, 20:21

Si es el que provo de fer, però es que ten vas por "Los Cerros de Ubeda".

Tornem-hi:
.- Poden fer Campionats a 4/5/6 rondes sortejades com vulgueu ( suis o sorteig aleatori). Qui vol arriscar a que a la primera te'n vagis a fer rànquings?

.- Si per sorteig et toca esperar, qui s''esperarà 20/25 minuts a que acabin els altres, per a fer una partida, que pots perdre, i cap a fer rànquings?.

.- A qui li agradarà guanyar un Campionat que al acabar només hi seran els rivals i el organitzador?.

.- Com faràs una estadística de Campionats amb eliminatòries?.

.- En serio que el criteri de substituir al caigut serà diferent............?

.- En fi si hi ha resposta hi haurà noves questions.

:)

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 29 març 2010, 20:37

QjQ ha escrit:.- Poden fer Campionats a 4/5/6 rondes sortejades com vulgueu ( suis o sorteig aleatori). Qui vol arriscar a que a la primera te'n vagis a fer rànquings?


Els mateixos que quan fem un suís i anem 0-4 ens desmotivem. I anirem a fer rànquing, o a parlar pel msn, o a fer el que sigui.

QjQ ha escrit:.- Si per sorteig et toca esperar, qui s''esperarà 20/25 minuts a que acabin els altres, per a fer una partida, que pots perdre, i cap a fer rànquings?.


Lo d'esperar es una opció de 3. O sigui, de les 3 opcions, només 1 suposa esperar.

QjQ ha escrit:.- A qui li agradarà guanyar un Campionat que al acabar només hi seran els rivals i el organitzador?.


Al qui guanyi !

QjQ ha escrit:.- Com faràs una estadística de Campionats amb eliminatòries?.


No es obligatori fer estadistiques de tots els tipus de campionats. Igualment, encara no m'ho he plantejat.

QjQ ha escrit:.- En serio que el criteri de substituir al caigut serà diferent............?


No veig per que no.
Ja ho es a les partides de rànquing, i no es cap gran problema.

Adéu !

Cacharpes
Recontro
Recontro
Entrades: 41
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:58

EntradaAutor: Cacharpes » 30 març 2010, 01:08

Carles ha escrit:Jo m'he quedat amb el: "Pot ser una opció interessant"

A mes, de moment només he obert un fil per parlar-ne :-)

Adéu !


Jajaja, així es farà o no en funció del que jo pensi?...estem llestos doncs !! :lol:

Home si em permets passar de ronda sempre, independentment del resultat ... tira endavant jajaja.

Veig be els campis eliminatoris sempre que no perdem els que ja tenim de perdonats o suïs, jo en principi vull fer 5 partides contra diferents parelles i mirar de guanyar alguna :cry:
Per exemple en l’últim campionat vaig perdre la 1º, capot a mes a mes!!! http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... ine&id=261, i va ser divertit intentar guanyar la resta i eixugar la diferencia de punts també, millor que tenir que plegar emprenyat desprès de fer l’esforç d’arribar a l’hora per el campi.

Em faria mes gracia (posats a demanar), alguna sala tipus lliga, on t’apuntes amb la teva parella, i al entrar de manera automàtica jugues contra alguna de les altres parelles inscrites en la lliga, i que estigi lliure aquell moment, dos o mes partides tots contra tots.
No se si m’explico be....en fi una lliga em faria mes gracia però veig complicada la logística del tema.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 30 març 2010, 17:02

Apunten un altre en contra.

El que m'agrada és jugar (i si puc, guanyar, naturalment).

Odio les eliminatòries. I en real encara més, et fas 100km per anar a jugar, tens dos dats de mal joc i apa cap a casa. Absurd.

Sí, ja sé que al ButiNET no et mous de la cadira, però em semblen un mal sistema igualment.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 30 març 2010, 17:38

Que es un campionat?

Es a dir si campionat es una cosa que s'organitza un cop al dia ( com a maxim ) al butinet i amb una presencia permanent d'un administrador de campionat crec que un sistema eliminatori es pitjor que no pas els actuals suis o predonat.

Ara be entenen que una evolucio logica dels campionats es una automatitzacio total dels mateixos de manera que el sistema o qualsevol usuari en pot crear un que sera controlat pel servidor i que en cas d'obtenir un minim de parelles inscrites es jugara llavors em sembla un sistema força dinamic i que no " condemna a jugar 3 partides sense alicient quan portes 2 perdudes ja".

permet jugar micro campionats de 2 o 3 partides amb 4/8 parelles sense que calgui fer un suis a tal efecte.

Ara si clar imaginem la " institucio" de a la nit campionat de butinet i tal llavors si que quedar eliminat es una mica dur , pero imagineu 11 hores campionat oficial acabat , et quedes amb ganes de fer alguna cosa anar a domir sempre es una hora relativa , doncs un campionat eliminatori que vas guanyant doncs dorms menys que perds home la veritat dormir poc per no fer res sap mes greu.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 31 març 2010, 12:34

Com be dius Jordi, imaginem que ens trobem cinc, sis o set parelles i que no sabem massa be contra qui volem jugar, per que a tots ens fa il.lusió jugar contra qualsevol. Una bona solució es fer un campionat.................

Però clar si el fem a eliminatories ja l'hem cagat, tots els que perdin a fer rànquing o a jugar amb els que han perdut. mal assumpte..............

La meva proposta es força sencilla, no es tant estar en contra o no d'un sistema d'eliminatories, que al fi i al cap es un sistema com un altre i cadascú faci el que vulgui. Si no més aviat en la possibilitat de que tothom pogui crear "Campionats" a qualsevoll hora del dia amb les modalitats de joc que li semblin be amb els sistema de classificació que li vinguin de gust, Fent-lo públic o privat. "mesmamente" com les partides.

L'altre cosa es que el be escàs que son el que tu dius CAMPIONAT BUTINET, un per dia i públic es desaprofitint fent sistema de clasificatories per eliminatoria.

Seguirá
:)


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

cron