Campionats eliminatoris - Quines parelles passen de ronda

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Campionats eliminatoris - Quines parelles passen de ronda

EntradaAutor: Carles » 02 abr. 2010, 18:37

Hola !

Doncs obro aquest fil per parlar (en cas que es facin campionats eliminatoris) com passar de ronda quan el numero de parelles inscrites no sigui potencia de 2 (2^n = numero de parelles inscrites), algunes parelles hauran de passar a la següent ronda malgrat perdre.

Sobre la conveniència o no dels campionats eliminatoris podeu anar a algun dels altres fils: http://www.butinet.cat/forums/viewtopic.php?t=2230 o http://www.butinet.cat/forums/viewtopic.php?t=2239

Possibilitats:
a) A la primera ronda es passen tantes parelles necessàries per poder acabar el campionat sense tindre que passar cap parella mes.
b) A cada ronda que falti una parella es passa una parella que hagi perdut a la següent ronda.
c) Els cap de sèrie passen directament a la segona ronda per que no s'hagi de passar a ningú.

Exemple (cas extrem): 18 parelles inscrites.
a) després de la primera ronda, es passen 7 parelles, d'aquesta manera a la ronda 2 hi han 16 parelles i ja es pot acabar el campionat sense passar ningú mes.

b) Al final de cada ronda s'haurà de passar una parella, ja que en cada ronda passaran imparells números de parelles.
18 parelles -> 9 + 1 parelles -> 5 + 1 parelles -> 3 + 1 parelles -> 2 parelles.

c) a la primera ronda només juguen 4 parelles, de les que passen les 2 primeres a la següent ronda. 14 parelles passen directament a la 2ona, i per tant a la 2ona ronda hi han 16 parelles, i ja es pot acabar el campionat sense passar ningú mes.


Adéu !

bifarra
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 84
Membre des de: 23 abr. 2004, 20:54

EntradaAutor: bifarra » 02 abr. 2010, 19:06

Continuo pensant q m'agrada molt la idea dels campis eliminatoris, pel q ja vaig exposar abans. Si aquest sistema q ha pensat en Carles funciona (jo no hi entenc) per a mi, endavant. Quedi clar, encara q no ho vaig dir, q en cap moment proposava q s'eliminessin els online habituals, q funcionen molt bé.
Torno a votar pel sí :D
...vaig a pensar-me les opcions :roll:
bifarra l’ha editat per darrera vegada el dia: 02 abr. 2010, 19:14, en total s’ha editat 1 vegada.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 02 abr. 2010, 19:11

Bifarra, però com t'agrada mes que es passi de ronda quan som imparells ??

bifarra
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 84
Membre des de: 23 abr. 2004, 20:54

EntradaAutor: bifarra » 02 abr. 2010, 19:16

Carles ha escrit:Bifarra, però com t'agrada mes que es passi de ronda quan som imparells ??


jejeje carles acabo de reeditar..."vaig a pensar-me les opcions"

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 02 abr. 2010, 19:19

Ens hem creuat doncs :-p

bifarra
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 84
Membre des de: 23 abr. 2004, 20:54

EntradaAutor: bifarra » 02 abr. 2010, 19:45

Carles ha escrit:Bifarra, però com t'agrada mes que es passi de ronda quan som imparells ??


doncs si entenc les 3 opcions bé, m'agrada la segona. Penso que així pot participar tothom més, fins i tot el que ha perdut la primera ronda. Però no em queda clara la primera opció...necessito cafè??

LAMAQUINA
Recontro
Recontro
Entrades: 57
Membre des de: 18 feb. 2004, 00:12

EntradaAutor: LAMAQUINA » 02 abr. 2010, 20:28

Vist les propostes , em sembla que la opció 2 es la mes adequada.

Penso que serà un èxit, perquè hi ha molta gent que actualment prefereix fer rànquing i no entre a campionats, i el fet de jugar de casa , pues fa que el que tingui de plegar tingui totes les opcions del mon, rànquing, família, MSN o el que calgui ,


Força i salut

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 03 abr. 2010, 19:20

Opció B

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 03 abr. 2010, 21:02

Ara que els 4 que sou favorables a les eliminatòries us heu declarat favorables a l'opció B.

Em podeu, ens podeu dir a la resta. en quines circumstanciés es faran aquest campionats basats en eliminatòries?.

Els dilluns o els dissabtes que no n'hi ha d'altres?
Els "golfos" dels divendres?
Abans d'aquest?
Desprès d'aquests?

O es que ja tothom podrà crear Campionats i per tant com que son a qualsevol hora també podran escollir el tipus de classificació?.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 03 abr. 2010, 22:17

Jo voldria comentar una cosa.

Tot i que he votat l'opció B perquè em semblava la millor del les tres, ben pensat no m'agraden cap de les tres perquè no m'agrada la idea que a la primera ronda perduda ja quedis desclassificat.

Jo proposaria que les tres primeres rondes les juguessin la totalitat de les parelles.
Per passar a la ronda 4a quedessin eliminades les parelles que hagin perdut 3 partides.
Per passar a la ronda 5a quedessin elimininades les parelles que hagin perdut 3 partides.

També és pot fer començant l'eliminatòria a la tercera ronda amb les parelles que hagin perdut 2 partides. Si falta una parella per poder comneçar la ronda passa la millor de les eliminades.

Motius:

1.- Amb una partida perduda es pot guanyar un campionat i encara hi ha esperança. Semblaria massa curt fer una, perdre-la i fora.
2.- Una parella que de tres rondes ha perdut les tres, no té possibilitats de victòria i potser preferirà més deixar el campionat.
3.- Començar un eliminatori a la quarta ronda no sembla tant dràstric i és més light. Tothom jugaria com a mínim 3 i quedarien aquells que tenen possibilitats

QQ ha escrit:Em podeu, ens podeu dir a la resta. en quines circumstanciés ..........

Jo no puc contestar-te. No em correspon la decisió. Ara que si Carles posa una enquesta per a saber opinions, potser també la contestaré.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 04 abr. 2010, 17:12

Els Campionats, tenen dues dimensions, una immediata el reunir un munt de persones, parelles, que volen jugar i guanyar, contra d'altres. On a vegades es guanya i la majoria es perd.

La segona més tardana es la propia estadística de l'acumulació dels diferents Campionats, on com deia en uns has guanyat i en altres has quedat últim, però ha quedat un residual que son els punts obtinguts. Que donen amb tots els matissos que vulgueu una classificació conjunta de tots ells. Si be es cert que això últim es podria millorar, fent els campions del mes, del trimestre, del any. Això passa en qualsevol modalitat de campionat actual ja siguin per rondes o siguin pre-donats.

Inclòs el propi rànquing te una classificació acumulativa.

Per tant l'única utilitat d'un Campionat amb sistema de classificació per eliminatòria, seria tancar-lo en si mateix, es a dir sense transcendència futura del resultat. Quan es podria fer això? Segons la meva manera de veure, només quan es doni la situació, no prevista, de trovar-se un grup de gent mes o menys nombrós que vulguin jugar entre ells i com que no ha pogut estar planificat ni publicat, pos pot ser una sortida.

Si el Campionat es planifica i es publica amb antelació suficient, la gent sap a que jugarà, per tant no veig el problema de la seva durada ni la dificultat tot i quedant últim de jugar fins al final. Al fi i al cap son les regles de joc.

A mes si una gracia te el sistema de sorteig de les rondes ( sigui suis o aleatori) es precisament quedar per davant dels teus contraris ja sigui davant del número 2 o del 32. Reservar-te temps, afanyar-te a sopar per ser a l'hora al Campionat i que a la primera ronda et facin fora, no te cap gracia ni una, segons el meu parer.

Per tant insisteixo amb el meu raonament. Quan a Butinet tothom pugui crear Campionats i aquest convisquin amb els Campionats públics, oberts i anunciats a tots els usuaris. Si el creador d'aquells, diguem-ne "temporals", vol utilitzar el sistema de classificació per eliminatòria, pos que la tingui, com ha de poder tenir totes les altres. Al fi i al cap només quedarà la transcendència entre els participants.

Per a la resta diguem-ne "Oficials". No veig de cap manera el criteri de eliminatòries com a vàlid.

Per tant segons el meu parer, primer de tot saber que discutim, després ja discutirem les formes de fer-ho.

O no

bifarra
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 84
Membre des de: 23 abr. 2004, 20:54

EntradaAutor: bifarra » 04 abr. 2010, 19:28

QjQ ha escrit:Per tant segons el meu parer, primer de tot saber que discutim, després ja discutirem les formes de fer-ho.

O no


A mi em queda clar el que estem discutint, el títol de l'assumpte del fil és prou entenidor "Proposta de campionats eliminatoris". Jo pensava que ja estàvem a la següent fase, discutint de quina manera va bé, en cas que s'arribin a fer. :roll:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 04 abr. 2010, 23:21

O sigui, esta clar que farem campionats amb sistema de classificació per eliminatòries.
Però que no sabem ni quan ni qui els farà, però que seran un èxit. I no substituiran als Campionats online actuals.

Tant difícil es dir, concretar, explicar, quina es la proposta?

Perquè si no un dia ens podriem trobar que tu o jo obrim un post amb el tema:
"Que en vers de la manilla mati el as"
I cinc o sis usuaris hi escriuen
A partir d'aquest moment la conclusió següent seria que a la Botifarra matarà el as?.

Una mica exagerat no trobes?.

Sobretot si el que es pretén al escriure un post als forums es que els usuaris donin l'opinió. Si no calen les opinions contraries no calen els posts, es fa i punt. :)

bifarra
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 84
Membre des de: 23 abr. 2004, 20:54

EntradaAutor: bifarra » 05 abr. 2010, 01:17

QjQ ha escrit:O sigui, esta clar que farem campionats amb sistema de classificació per eliminatòries.
Però que no sabem ni quan ni qui els farà, però que seran un èxit. I no substituiran als Campionats online actuals.

Tant difícil es dir, concretar, explicar, quina es la proposta?

Perquè si no un dia ens podriem trobar que tu o jo obrim un post amb el tema:
"Que en vers de la manilla mati el as"
I cinc o sis usuaris hi escriuen
A partir d'aquest moment la conclusió següent seria que a la Botifarra matarà el as?.

Una mica exagerat no trobes?.

Sobretot si el que es pretén al escriure un post als forums es que els usuaris donin l'opinió. Si no calen les opinions contraries no calen els posts, es fa i punt. :)


Qjq, has llegit bé els meus comentaris??

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 05 abr. 2010, 13:54

bifarra ha escrit:Quedi clar, encara q no ho vaig dir, q en cap moment proposava q s'eliminessin els online habituals, q funcionen molt bé.
Torno a votar pel sí :D
...vaig a pensar-me les opcions :roll:


Be doncs, pos quan ( Dia i Hora) vols fer-los?.


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants