Els campionats en Sistema Suís

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

Els campionats en Sistema Suís

EntradaAutor: droig » 17 gen. 2011, 18:36

Bones a tots,

Volia comentar la durada dels campionats del Sistema Suís. He trobat que ja hi era...entre moltes d'altres coses. També he vist comentaris parlant d'altres tipus de campionats, modalitats, eliminatòries, rellotges per jugar, menjar pollastres, etc.

Pel cas del Campionat Suís, i si és just o no. Jo no vull "fer bullir l'olla" més.

Per mi el Suís també dura massa. El trobo divertit però principalment em cansa esperar entre partides. Les limitacions del Campionat Suís eren:
5 partides (això deu dependre de les parelles)
101 punts (com a màxim de 121 punts)
20 minuts per mà
12 dats

Les partides que s'acaben ràpid són sempre perquè algu ha superat els 101...aquesta opció es pot donar més o menys ràpidament però suposem que una partida s'acaba als 20 minuts o 12 dats (no s'acaba per punts). Els jugadors que han acabat ràpid estaran molta estona esperant.

El campionat està bé que duri com diu a la web entre 90-120 minuts (igual que els predonats segons això), però no es té en compte que potser d'aquests n'estàs esperant per exemple, 40 minuts (10 minuts en tots els 4 descansos), més l'interval entre que tothom ha acabat i el començament de la següent partida (crec que és poc).

La qüestió és que "l'espera em desespera", i com que jo crec en el Suís i el tenir en compte els punts de la partida, etc, crec que el què es podria fer és rebaixar els dats i els minuts ja que són els factors limitants.

Per exemple, posaria 8 dades (les dades han de ser múltiples de 4) i els minuts posaria 15 minuts (o menys si es pot, tenint en compte que ningú jugui en funció del temps per poder guanyar). Llavors es podria augmentar el número de partides i poder guanyar un Campionat Suís perdent una (n+1 rondes) o dues (n+2 rondes) com deia el Carles.

Entenc la gent que diu que si no pot guanyar perd l'interès...no és el meu cas, si les partides són ràpides tant em fa quedar últim.

La pregunta que llenço és: Es poden fer els Campionats Suïssos a 15 minuts, 8 dades, 7 partides (normalment 32-64 parelles)???

6 partides x 15 minuts = 90 minuts...més el temps que tardem en els intervals d'espera per començar la següent.

Potser faràs 7 partides en un campionat que no pots guanyar però les faràs més ràpid.

Jo crec que podria jugar-hi més gent si es fa així...

Què en penseu?

droig

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 17 gen. 2011, 18:58

Doncs, tècnicament es pot fer. De fet, es una opció que fica manualment el creador del campionat.

De fet, ja se n'han fet alguns de campionats a 8 dats.

Per tant, només cal o que la majoria ho demani, o provar-ho a veure com va. Per mi cap problema :-)

Si hi ha una mica d'interès, és pot fer algun dels campis d'aquesta setmana per provar.

Adéu !

PD: fes una enquesta al mateix fil.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 gen. 2011, 21:45

En aquesta vida tot es pot fer........
Podem aixecar una carta i qui la tingui més alta haurà guanyat................
més ràpids aniríem............

Anem a pams:
La botifarra es juga tradicionalment a 100, 101 o a 121.
L'invent de limitar el nombre de dats, el van crear els organitzadors de campionats per a posar un límit de temps a cada una de les rondes, sino s'eternitzava el campionat, Ho veig correcte i necessari.

No tinc les dades, per tant emetré una agosarada opinió, però crec que amb 12 dotze dats s'acaben més partides que no pas queden a menys de 101 punts, per tant es un bon nombre de dats.
Per contra amb 8 dats no s'acaben la majoria de partides, per tant es un mal nombre de dats. Ütil per a fer campionats d'última hora, diguem-ne de resopo, però sota la meva opinió, desnaturalitza l'essència de la botifarra en excés. Quantes partides no heu perdut a 100 punts............
Si a més a més, si te entès, vols fer mes rondes, el temps total, sumades les esperes es equivalent.

Deixant clar que tot es pot fer, i que l'únic límit es l'acceptació per part dels usuaris. Personalment prefereixo 12 dats a 5 rondes que 8 dats a 7 rondes o a 5 rondes.

Tot es opinable.

I de Campionats si que en porto fets forces.....................
186 per ser exactes amb gairebé 900 partides fetes

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

Els campionats en Sistema Suís

EntradaAutor: droig » 18 gen. 2011, 01:59

Bones QjQ,

Està clar que amb 12 dats s'acaben més partides que amb 8. Igualment, les partides a 12 dats s'ajusten més a 101 punts. Res a dir...

El que jo proposava era fer més partides amb menys temps perquè és el temps al cap i a la fi el que limita l'espera dels campionats.

S'ha de valorar el què seria.
Cons
    Partides que no acaben i menys temps per remuntar.
    Es perd sense poder remuntar una bona mà dels contraris
    Partides que són arriesgades o més "desesperades"
    Juga més la sort del carteig
    etc

Pros
    No esperarem tant per tornar a jugar
    Si una partida és lenta s'acabarà abans (amb el resultat que sigui). Perdis o guanyis les partides lentes donen ganes de suicidar-se! :-)
    Més partides
    Més possibilitats de guanyar un campionat perdent una o dues partides
    La mà es fa més dinàmica (perdent o guanyant) al igual que en 4 dats de predonats...és més Pim Pam, suposo que costa explicar una sensació.
    Jugaria més gent si no s'han d'esperar entre partides? A mi m'encanta, però la veritat és que m'ho penso dos vegades.

Es podria votar:

    5 partides-12dats-20 minuts
    5 partides-12dats-15 minuts
    7 partides-8dats-15 minuts
    6 partides-8dats-15 minuts
    Altres combinacions vàlides


Si amb 12 dats s'acaben el 70% de les partides però el 50% fa 10 minuts que esperen, jo crec que no és dinàmic.
Per altra banda, si amb 8 dats s'acaben el 20% de les partides però tothom acaba al mateix temps, no crec que ningú s'hagi d'esperar més de 5 minuts i en tot cas serien 2 o 4 parelles (no 20 parelles), és més dinàmic i s'ha de tenir en compte.

Es pot anar "tunejant"...fins i tot 10 dats perquè no? La clau és el temps. Butinet va ràpid i depèn de la connexió dels jugadors (12 dats i 15 minuts és perfectament viable). Si algú es penja o té un problema o una indisponibilitat temporal recuperable la partida no s'allargarà gràcies a la limitació, però això s'ha de tenir en compte perquè si vas guanyant i se les piren quan falten 2 minuts no es pot demostrar que realment tingués problemes, però per això hi ha menys dats. No acabar 8 dats en 15 minuts és difícil ja que n'acabem moltes de 12 dats en 20 minuts per tant el difícil és no acabar per dats. La gran majoria no crec que estiguin a esperar-se durant dos o tres moments els 2 minuts per poder guanyar una partida...

Tots sabem a què juguem en un campionat. No es tracta d'acabar la partida sinó més aviat d'acabar-la guanyant. S'ha de tenir en compte les condicions inicials. Ara no juguem igual els predonats que les partides Suís, ni tampoc les partides normals amb rànquing o que les sense rànquing...perdre o guanyar una partida a 8 dats, 10 dats o 12 dats és diferent que a punts. Condicions que fan que canviï i que tampoc es jugui igual.

droig

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 18 gen. 2011, 03:36

Doncs aquí teniu algunes dades curioses sobre el tema:
Google Spreadsheet

Primera fulla: les 130.000 partides de rànquing acabades, ordenades i agrupades per el numero de dats.

Es pot veure, que en 12 dats (o menys) només s'acaben el 60% de les partides. En 8 dats o menys 21% de les partides.

Segona fulla: les 13.000 partides de rànquing acabades que han durat 12 dats, ordenades i agrupades per al seva durada en minuts.

En 15 minuts, només s'han acabat el 21% de les partides.
En 20 minuts, el 82% de les partides.

------------------

Per tant, si es fan campionats de 8 dats, només el 21% de les partides acabaran en menys de 8 minuts, per tant només un 21% de la gent s'haurà d'esperar.
El mateix resultat, si es baixa el temps a 15 minuts, només el 21% de les partides s'acabaran a temps.


Com bé dius droig, seria una modalitat diferent, més ràpida amb menys espera.

Adéu !

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 18 gen. 2011, 10:43

Son 130.000 o 13.000 partides ?
Son de rànquing o de Campionat ?

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 18 gen. 2011, 12:27

Son de rànking.
I son 130.000 les partides, de les quals 13.000 son les que s'han acabat en 12 dats.

Adéu !

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 18 gen. 2011, 13:13

OK, les meves disculpes.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 18 gen. 2011, 13:15

No no, res a disculpar :-)

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 18 gen. 2011, 13:42

D'un total de 28,826 partides de campionats de 12 dats, 17,430 s'han acabat arribant a 101.

O sigui, només un 60.47% s'hagin acabat a 101. La resta s'han acabat per temps.

Per tant, coincideix bastant amb els resultats de les partides de rànquing que s'acaben amb 12 dats: 59.89%

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 18 gen. 2011, 13:57

Ja eren les dades que tots teníem com intuició.

De fet la confirmació de les mateixes em fa reforçar la meva posició a favor dels Campionats a 12 dats, evidentment per que no es poden fer a 101 punts, serien eterns :), això no vol dir que no se'n facin a 8 dats, clar que no, però el resultat estaria massa lligat a la sort en els vuits dats,amb poques oportunitats de recuperar, i de ben segur, per els estrategues, els faria jugar de manera diferent, arriscant molt més per tal d'arribar amb el màxim de punts al dat 8.

Ja ho he dit per a mi la botifarra es a 101 punts, i entenc que els Campionats siguin a 12 ( un 60 % d'acabades ) com a mal menor. També hem de tenir en compte que amb el nombre reduït de jugadors que hi ha avui als campionats amb 4 rondes seria suficient i buscar els desempats per diferencia de punts.

D'altre banda que el sistema sigui suiss o no no te res a veure amb el nombre de rondes ni amb els dats. Les partides es podrien sortejar o ordenar-les per rànquing o fer qualsevol altre sistema. Que les fes més atractives i amb més possibilitats de guanyar tot i havent perdut una partida o dues segons el nombre de rondes

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 18 gen. 2011, 14:05

Bon dia,

A mi els campionats m'estan molt bé com estan ara, es a dir, a 5 rondes, 12 dats i 20 minuts. Potser perquè si acabo abans, xarro amb el company i l'espera se'm fa curta.

Però per altra banda, i com crec que es tot configurable i que no suposaria gaire esforç per part de Carles, tampoc m'importaria provar noves modalitat per a poder valorar amb més
criteris si, tot i que el que tinc ara m'agrada, altres novetats em podrien agradar més.

No m'importaria provar 7 rondes a 8 dats i 15 minuts i després opinar al respecte.

Imagino que qualsevol modificació estaria a modo de prova. Es podria provar la proposta de Droig i després obrir una enquesta i opinar (ja sé, ho farem 4, però ... i què?).

O fer d'un tipus el dimecres (5-12-20') i d'altre el divendres (7-8-15').

A mi m'agradaria provar també un predonats a 12 rondes :wink:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 18 gen. 2011, 14:14

Angeles ha escrit:No m'importaria provar 7 rondes a 8 dats i 15 minuts i després opinar al respecte.

Imagino que qualsevol modificació estaria a modo de prova. Es podria provar la proposta de Droig i després obrir una enquesta i opinar (ja sé, ho farem 4, però ... i què?).

O fer d'un tipus el dimecres (5-12-20') i d'altre el divendres (7-8-15').

A mi m'agradaria provar també un predonats a 12 dats :wink:


Doncs vinga .... ho provem un dia.

Que preferiu .... provem un dia que ja és fa campi, o provem un dilluns?
Que us sembla el dilluns 25?? (de forma excepcional).

Adéu !

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 18 gen. 2011, 16:01

Dilluns dia 24, per a mi genial. Si en lloc d'un dia més vols dimecres 26, també genial.

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 18 gen. 2011, 16:05

A mi em sembla bé!

Quin serà el sistema?
6 partides - 8 dats - 15 minuts
7 partides - 8 dats - 15 minuts
6 partides - 12 dats - 15 minuts
5 partides - 12 dats - 15 minuts

Podríem descartar alguna opció...de moment les quatre crec que són viables. Per mi provaria 8 dats 6 partides i compararia els temps amb un campionat de 12 dats a 20 minuts (com també el temps d'espera).

Droig

P.D –
Per pestanya dats - La gent que s’espera, per exemple, un mínim de dos dats és 39%.
Per pestanya minuts - La gent que s’espera, per exemple, un mínim de 5 minuts + la durada d’un possible dat extra és del 20% (un 62% esperen, però menys de 5 minuts, total de 18% no acabaria la partida en 20 minuts).
Si ets "gafe" i acabes algunes partides ràpid acabes esperant molt a que acabin.


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

cron