Rellotge visible als campionats ??

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Rellotge visible als campionats ??

EntradaAutor: Carles » 16 feb. 2011, 16:02

Hola !

En aquest altre fil, s'ha començat a parlar del tema, de si el rellotge de temps utilitzat per cada jugador i/o parella ha de ser visible o no.

Doncs això, ha de ser visible el rellotge?

Jo crec que no ... portarà mes problemes que beneficis. Per una banda, els que van lents, ja ho saben, i ficar-lis el rellotge l'únic que farà es ficar-los mes nerviosos.
I si juguen lents per problemes de PC/connexió .... no servirà de res.

Amb tot això, les partides problemàtiques solen ser 1 o 2 per ronda (com a molt), la resta, no hi ha problema, per tant ficar un rellotge a totes les partides de campionat per 1 o 2, farà que la gent es fiqui mes nerviosa (ni que no hi hagi motiu) que no pas els avantatges que hi pugi haver.

Doncs vinga .... opineu :-)

Adéu !

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: Rellotge visible als campionats ??

EntradaAutor: Angeles » 16 feb. 2011, 19:34

Carles ha escrit:Hola !
Doncs això, ha de ser visible el rellotge?

Si. Tot i que seria ideal poder-lo activar i desactivar dintre de la pròpia partida, per poder consultar-lo quan vulguis i així si a algun jugador li molesta el pot tenir desactivat mentres juga.

Carles ha escrit:I si juguen lents per problemes de PC/connexió .... no servirà de res.

El rellotge servirà per a que l’organitzador o el programa apliqui la normativa del temps i pugui mostrar "l'infracció" a "l'infractor". Ara si s'aplica aquesta normativa, la parella lenta desconeix el temps utilitzat per cada parella i aquests desconeixement pot produir desconfiança. La desconfiança pot produir crítiques de partidisme cap al que pren la decissió.
De fet el rellotge no solucionarà les partides lentes, però sí informarà als lents perquè no puguin protestar al rebre la "sansió".
Penso que els primers interessats en el tema de posar rellotge haurien de ser els organitzadors dels campionats.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 16 feb. 2011, 20:49

Estic d'acord amb l'Angeles

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 16 feb. 2011, 22:53

Que cada usuari pugui configurar si vol/no vol veure el temps "propi de la parella", però que no pugui veure el temps de la parella contrària.

Si es dona per acabada la partida "per temps" que surti un missatge als 4 jugadors indican el temps utilitzat per cada parella.

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

Rellotge visible als campionats ??

EntradaAutor: droig » 17 feb. 2011, 11:54

Tic, tac, tic, tac...

D'acord a posar un rellotge i que es pugui configurar la visibilitat o no. Igualment d'acord, a que no es pugui veure el rellotge dels contraris en campionat per no jugar en funció d'aquest.

droig

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 17 feb. 2011, 13:44

El rellotge te de ser visible per la parella pròpia (mai la contraria) i les partides que no es poden acabar per tanteig, donar guanyadora la parella que ha consumit menys temps.... amb una diferència mínima d'XX minuts. Si no hi ha mes diferència de la pactada, el resultat que doni el marcador.

La visibilitat del rellotge propi el podria desactivar cada jugador.

D'aquesta manera tot es automàtic i matemàtic... cap responsabilitat de l'organitzador

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 feb. 2011, 16:18

Estic d'acord amb que només es vegi, si es vol, el temps propi. Es una bona idea. Amb un matis, al final de la ronda veure el total emprat per cadascuna de les parelles.

Ara bé si s'esgota el temps de la ronda, no hauria d'importar si es per un segon o per dos minuts de diferencia. El dat començat hauria d'acabar, si ja s'ha escollit pal. I el resultat hauria de ser el que proposava abans. Un punt més que els rivals, si son ells els que han esgotat el temps i anaven al davant i el resultat del marcador si som nosaltres qui anava al davant.

Un advertiment, no tinc massa clar que tots el participants sabessin que el temps es comptava a partir de la pantalla " Estic preparat ".......... i em sembla perfecte, però crec que hi ha una tendència a pensar que era a partir de que la partida començava.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 17 feb. 2011, 17:09

I si un jugador cau, precisament, en l'ùltim dat, que ja havia començat, que s'hauria de fer ? esperar-lo indefinidament o un temps prudencial ? quin seria aquest temps prudencial ?.
Si en la partida ja han exhaurit el temps de la ronda ... fer esperar als altres jugadors, en la meva opinió, es una falta de respecte. ( i això aniía contra les normes del propi ButiNET).

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 feb. 2011, 19:03

Si un jugador cau, esgota el seu temps. Si es el últim dat, que ja es ser rebuscat, :) mala sort. No es pot acabar el dat i esgota el temps, per tant guanyen els rivals.

Es indiferent quant caiguis, si per tornar tardes mes temps del que es disposa a la ronda.

El temps de recuperar-se d'una caiguda hem de suposar que es el mateix, al primer dat que a l'últim. Entenc que el fet de fer les rondes a 20' corresponen 10' a cada parella. Si les 12 rondes s'han pogut fer no importa que una parella consumeixi 5' i l'altre 15' però sino es pot acabar la que n'ha consumit 15 perd la ronda. Quan hagi caigut o si ha caigut varies vegades no importa.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 17 feb. 2011, 19:13

QjQ ha escrit:Ara bé si s'esgota el temps de la ronda, no hauria d'importar si es per un segon o per dos minuts de diferencia. El dat començat hauria d'acabar, si ja s'ha escollit pal. I el resultat hauria de ser el que proposava abans. Un punt més que els rivals, si son ells els que han esgotat el temps i anaven al davant i el resultat del marcador si som nosaltres qui anava al davant.


Si et referies a la meva referència als temps, segur que no m'he explicat be: Per suposat que el dat començat s'ha d'acabar.... jo deia lo dels xx minuts en el càs de partides que arriben al límit de temps establert... en cas que els dos jugadors gastin un temps semblant, val es resultat del marcador. Un altre cosa es que una parella "gasti" molt mes temps (8 o 10') que l'altre. si hi ha una diferència de 4 o 5', crec que val el resultat del marcador.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 feb. 2011, 23:05

No plana, no, responia a en josep1945.
Però de totes formes, si no es poden acabar els 12 dats, l'única manera, al meu entendre justa de donar un resultat, es el temps emprat per parella i aquest pot tenir diferencies de segons es cert, però a vegades tb es perden partides per 1 punt, no? Que si poguessis fer més dats podies capgirar el resultat.
Tot es una convenció motivada per a no poder, raonablement ho tinc clar, fer totes les partides a 101, per tant tant vàlid es un punt per guanyar una ronda com 1 segon per a fer-ho
:)

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 18 feb. 2011, 13:06

QjQ ha escrit:No plana, no, responia a en josep1945.
Però de totes formes, si no es poden acabar els 12 dats, l'única manera, al meu entendre justa de donar un resultat, es el temps emprat per parella i aquest pot tenir diferencies de segons es cert, però a vegades tb es perden partides per 1 punt, no? Que si poguessis fer més dats podies capgirar el resultat.
Tot es una convenció motivada per a no poder, raonablement ho tinc clar, fer totes les partides a 101, per tant tant vàlid es un punt per guanyar una ronda com 1 segon per a fer-ho
:)


El meu raonament es basa en que ni tothom te la mateixa velocitat a l'ordinador, ni es igual de ràpid a l'hora de clicar; per això crec que no es pot donar una partida per perduda per trigar (per exemple) un minut més que l'altre parella, ..... juguem a la botifarra, no aviam qui "treu mes ràpid"

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 18 feb. 2011, 15:23

Cert plana, estem parlant de jugar a la botifarra ... però dins d'un Campionat, amb limitacions de punts, dats i temps.
No és pot tenir en compte ni les connexions, ni la velocitat els ordinadors, ni les capacitats tècniques de cadascú, ni l'edat, ni l'experiència (en el joc), ni ... ni ... ni.
Es a dir, a efectes del temps de joc, tots som iguals i totes les parelles disposen del mateix temps. Si no es consumeix el total, no ès tindrà en compte si un usuari gasta més temps que els altres, però en cas contrari, no és pot establir cap "Handicap".

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 18 feb. 2011, 16:58

Perdonam Josep, estic rotundament en desacord!!. Fa més de 50 anys que jugo campionats de botifarra (presencials) i mai he vist que a una parella se li doni una partida per perduda per anar lents. Si es termina el temps establert (sempre amb una tolerància) es dona per acabada la partida amb el resultat que reflexa el marcador.

Estic d'acord que aquí, com no ens veiem, es tingui de buscar el sistema mes pràctic i just per tots. Penseu que l'habilitat del QQ (que es un llamp) no li podem demanar a la malik (que veu una mosca volar i bada). Segur que les partides que s'acaben per temps, sempre tenen una gran diferencia de temps gastat per una de les parelles..... mai son segons. Jo deia lo del temps establert per evitar que les decisions les tingui que prendre l'organitzador en el moment, cosa sempre polèmica i desagradable tant pels implicats i l'organitzador, com pels que estem esperant la resolució dels dubtes.... s'entén?

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 18 feb. 2011, 19:22

Precisament per això es fa, o es proposa fer-ho, per a ser més exactes :)

No es pot comparar un Campionat presencial amb un fet a Butinet, les eines no son les mateixes i per tant sembla lògic aprofitar les avantatges del medi.

En un Campionat presencial, seria impossible ser just amb el temps, per una banda se'n dona molt més que a Butinet. Però per l'altre quan s'acaba mancaria una multitut de jutges per a que totes les taules aixequessin les mans al mateix moment, a més de ser força ridícul el fer-ho :).

Per tant si les normes a Butinet son arribar a 101 punts o fer 12 dats o esgotar els 15/20'. i la tecnologia ens permet aplicar-ho, fem-ho.........

Si ens han fet 101 punts quan nosaltres estàvem a 100, si en el últim dat ens avancen o el temps s'ha esgotat, son raons per perdre una ronda. Valida qualsevol d'elles.

Per tant precisament per evitar la lògica discrecionalitat del organitzador es demana que sigui el ordinador qui controli el temps emprat i l'apliqui en conseqüència, posar handicaps d'un minut, per dir quelcom, suposaria exactament el mateix per a qui consumis un minut i 1 segon.

Tornar al sistema anterior, suposaria que algunes parelles disposessin de més temps que les altres en recuperar-se en funció del dia mes o menys amable que tingues el organitzador, posant el ordinador com arbitr s'acaba l'aleatorietat.

Es una opinió clar
:)


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

cron