Campionats en declivi?

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Informació

EntradaAutor: corpetit » 14 abr. 2012, 16:42

Bones,

Estic d'acord amb en Carles que l'entrada del rànquing és un dels motius principals de la baixa participació en els campionats. D'altra banda, era d'esperar.

No estic d'acord amb l'Angeles en donar punts de rànquing gratuïtament i sense possibilitat de perdre'n, als participants dels campionats. Això encara desvirtuaria i viciaria encara més el rànquing del que ja ho està. Com a molt, es podria posar que si les dues parelles de cada partida del campionat així ho desitgen, doncs que aquella partida comptés per a rànquing, s'acabi, o no, a 101.

Estic bastant d'acord amb el que diu peach que hi ha manca d'accions que motivin als usuaris. Però penso (opinió absolutament personal) que això s'ha guanyat a pols per la manera d'actuar al llarg del temps, especialment des que el butinet és de pagament. Jo no sóc ningú per portar ni decidir sobre res de cap empresa, ni molt menys d'aquesta, però tinc la sensació que no es té en compte l'opinió de la majoria dels usuaris del butinet. És més, i el que és pitjor, ni tan sols se sap. No se'ls deixa participar en quasi res i, si ho fan, acostuma a no anar enlloc. Només cal mirar els temes oberts als fòrums, que més que obrir, es reobren sobre discussions fetes vàries vegades fa mesos o anys, i tot continua igual. Això crea o pot crear desencís, apatia, desmotivació i passotisme. No es pot ajudar a algú que no es deixa.

Un altre motiu podria ser també el preu de l'abonament. Personalment, no el trobo exagerat, penso que és acceptable tenint en compte la feina i cost que ha de comportar però tenim un "problema" (i no només és d'un 3%) que es diu Ludoteka. Sense anar més lluny, a l'últim campionat que vaig anar, una parella de tota la vida del butinet em va comentar que s'havien passat a Ludoteka perquè pagaven, si no recordo malament, 18 euros de quota anual que, en ser dos, eren 36. A la vegada, constataren que era gairebé un terç del que pagaven abans al butinet i, a sobre, podien jugar a una pila de jocs més. Tots sabem que no és el mateix Ludoteka que butinet però suposo que no deuen ser els únics que feren aquest pensament.

Penso que la informació és poder i que és o pot ser una de les claus per "reconduir" (si és que realment es vol) tot això, i penso que hi ha maneres bastant fàcils de recollir aquesta informació i amb poc cost i esforç. Em refereixo a copsar, a saber l'opinió de la majoria d'abonats del butinet, no de quatre gats, per tal d'obrar en conseqüència. I és tan fàcil com crear "minienquestes" només entrar al butinet. Podrien ser enquestes fàcils de contestar, clares, concises i sobre temes tocats als fòrums. Fins hi tot s'hi podrien establir enllaços per tal que la gent indecisa es formés una opinió, la seva opinió. No cal bombardejar a la gent, amb una al mes n'hi hauria prou. I A la vegada, això generaria més participació i, si realment es portessin a terme els canvis proposats, potser els usuaris pensarien que són escoltats i que poden incidir i ajudar al propi butinet, sentint-s'hi més a gust. Ara bé, si es prefereix no fer cas del que opina la majoria per "por" a que s'hagin de fer canvis no desitjats o que no agradin, doncs ja està bé. Això sí, no es perdrà una unça de control, es seguirà tenint el ple control d'un butinet potser cada vegada més buit.

M'allargo massa, Adéu.

Miquelus
Recontro
Recontro
Entrades: 41
Membre des de: 29 oct. 2005, 18:02

EntradaAutor: Miquelus » 14 abr. 2012, 17:50

Bastant d'acord. Tot i que estiguis disposat pagar més per lo que més estimes, 3 vegades més és molt, tenint en compte, que l'oferta és més àmplia. I tenint en compte que pràcticament no hi ha hagut millores tècniques des de que es va fer de pagament.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

Re: Campionats en declivi?

EntradaAutor: abril74 » 14 abr. 2012, 21:00

Miquelus ha escrit:No trobeu que s'hauria de pensar en canviar el tema dels campionats online? A mi, personalment, no m'agrada com estan plantejats actualment. Crec que n'hi ha massa i massa llargs. M'agradaven molt més els que es feien abans. Quatre partides i prou. Molta gent esperava els divendres per fer-lo. A més, no s'anava tant a sac, ni tant ràpid, ni corries el risc de ser sancionat per lent.


En la meva opinió diria que sí, que els campionats on-line estan en declivi i s'han de buscar nous al.licients.

Els "predonats" que en un principi semblaven el "summum" de la botifarra penso que apart de, com cantar triomf i la sortida, aporten ben poca cosa. En algun post he explicat els canvis que hi faria. Tal i com estan plantejats no m'interessen el més mínim.

Els "suïssos" crec ja han mostrat tot el que ens podien ensenyar. Pocs jugadors superen el 55% de partides guanyades, és a dir, de cada 10 partides ningú en guanya més de 6.

Pensar que la gent participa menys en els campionats on-line perquè prefereixen les partides de ranking és només una evidència, però molt probablement sense partides de ranking els campionats on-line també tindrien una participació molt inferior a la dels inicis.

Els competitius i les competitives estan en tot el seu dret de pensar que el ranking els dóna la categoria de REIS DE LA BOTIFARRA, no és cap novetat, a qualsevol poble hi ha personatges d'aquest tipus que només veient la primera carta ja saben com s'ha de jugar la mà.
Però segueixo pensant que aquest és un joc a on la sort hi juga un paper quasi decissiu entre jugadors mínimament experimentats, i que al final de la partida o campionat el que només compte és si t'ho has passat bé o no.

Passant a la vida real ens trobem amb coses similars, hi ha campionats a on ha baixat molt la participació i d'altres que omplen. Els motius? Diria que els "incentius" de la gent que l'organitza i el bon rotllo de la gent que hi participa.
Parlant clar, jugar contra segons qui fot fàstic per molta gorra que es posin.

Bé, tal i com diuen "Doctores tiene la Iglesia...", i als feligresos ja ens diran les novetats. :P

misae
Recontro
Recontro
Entrades: 32
Membre des de: 14 març 2003, 14:33

EntradaAutor: misae » 14 abr. 2012, 22:34

Segur que el que dieu del ranking i els campis teniu raó. Tots dieu que és una evidència. Us diré el que per a mi és una evidència.... sóc incapaç d'estar dues hores concentrada i asseguda a la cadira sense bellugar-me.Ni sóc capaç, ni ho disfruto... massa tensió i , evidentment a partir de la tercera partida, manca de concentració i necessitat urgent d'anar al lavabo. La sonda que proposa l'Angeles no és mala idea , però prefereixo passar dels campis i anar al wc sempre que en tingui ganes . Es a dir , en general , abans m'ho passava moooooooooooolt millor.SIAU

RamonBIS
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:56

EntradaAutor: RamonBIS » 15 abr. 2012, 13:21

Els comentaris de Angeles, me semblem molt encertats, jo aquet anys entro meig als campionats, pero per circuntancies personals, que no pas per que trovi res malament, encara que reconec que la rutina acaba cansant i que seria bo inroduir variacions. Crec que si com proposa Angeles es pasen a les 22 h. 30' per algunes persones es massa tard, si es fes aixi crec que es tentria que fer una partida meig. tambe es podria probar fer algun avans de sopar a les 20' pero que dures 1 hora o com mol 1 h 30'.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 15 abr. 2012, 19:03

Desenganyem-nos, el Butinet d'anys enrrere no te res a veure amb el d'avui. Aquí segurament hi ha moltes i diverses causes: Segurament que el rànking ha aportat un tipus de gent que juga moltes més partides, però per altra banda a tret el romanticisme que no donarà mai un rànking per moltes més partides que es juguin. Cada vegada em fa mes fàstic veure com la gent entra i surt vint vegades abans de clicar per començar la partida, crec que algú fins i tot fa servir la calculadora abans clicar. Avui hi ha abonats de tota la vida que per poder jugar amb tothom tenen d'anar al canal "general" on almenys no es troben discriminats per falta de "prou categoria".
Vaig dir el seu dia (i el temps m'ha donat una bona part de raó) que hauria d'haver una sala sols per rànking (on es tingués d'entrar expressament). I revisar profundament la mecànica dels campionats, procurant que algú els dinamitzi amb simpatia i una mica més de motivació que (com ha dit algú) posar "inscripcions obertes" cinc minuts abans de l'inici; i perdona la crítica, Carles, però posant una mica d'il·lusió en que els campionats funcionin correctament.
Soc un convençut que el rànking (tal com està avui) resta molt mes que suma a ButiNET.

cuca
Contro
Contro
Entrades: 16
Membre des de: 19 set. 2002, 08:48

EntradaAutor: cuca » 15 abr. 2012, 19:45

a mi hem sembla perfecta lo dels campis.i no hi veig el problema a qui no li agradi q no els jugui i a qui no li agradi el ranking q no els jugui.A mi personalment no m , agraden els predonats pero ningu m ,obliga a jugarlos.crec q el futbol tb podria ser un motiu d q la gent entri menys.per cert crec q las 22,3o es molt tard i q seria millor a les 22 pq la majoria de gent treballa.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 15 abr. 2012, 22:03

cuca ha escrit:a mi hem sembla perfecta lo dels campis.i no hi veig el problema a qui no li agradi q no els jugui i a qui no li agradi el ranking q no els jugui.A mi personalment no m , agraden els predonats pero ningu m ,obliga a jugarlos.crec q el futbol tb podria ser un motiu d q la gent entri menys.per cert crec q las 22,3o es molt tard i q seria millor a les 22 pq la majoria de gent treballa.


Precisament perquè tothom va a la seva i cadascú fa el que vol..... el ButiNET d'avui no te res a veure amb de altres èpoques, que del meu punt de vista no se si eren pitjors o millors..... però eren diferents, jo les enyoro. A mi ButiNET m'ha donat molt més que jugar partides amb o sense rànking...... deu se que en faig gran!!!

misae
Recontro
Recontro
Entrades: 32
Membre des de: 14 març 2003, 14:33

EntradaAutor: misae » 16 abr. 2012, 01:03

El fet de que et facis gran, plana, t'aporta saviesa...i molt mes sentit comú del que sembla córrer per aquí. Cadascu és lliure d'apuntar-se allà on li sembli, faltaria més!!! Jo enyoro el butinet que et permetia conèixer gent , la gent dissimulava la seva mala llet, fèiem uns campis relaxats amb la peach...l'angeles......la maite...jo que sé.....era diferent.... Ara bé ...haig de dir que estic d'acord a pagar aquest peatge pel que m'ha donat....les amistats que tinc ara no les hauria tingut mai si no fos per això..això si...estic segura que no en tindré de noves

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 16 abr. 2012, 10:39

El comportament de tota comunitat depen del comportament individual dels seus membres.

De bon rottlo, i si deixeu de queixar-vos del que "era i ja no és" el ButiNET i feu algo perquè sigui com voleu que sigui?

Partides de ranking? Jo no en faig MAI cap. No tinc ni ranking. Si resulta que no us agrada però jugueu de ranking i les creeu de ranking i teniu ranking ... de què us queixeu?

Poca vitalitat al xat? Doncs xerreu com us agradaria que fos. (La veritat jo també trobo a faltar l'erx :twisted: :twisted:)

Poca amabilitat a les partides? Doncs poseu-n'hi una miqueta, que quan un diu quatre cosetes resulta que els demés també responen. A mi mai ningú m'ha felicitat quan guanyo (que passa poc, realment :roll:), pero jo insisteixo, sempre sempre sempre que perdo els dic "felicitats" als contraris. Per probar que no quedi ;)

Ah sí, els campionats ... jo opino que n'hi ha massa, em sembla que ja ho vaig dir fa mooooolt de temps. Faig els que en tinc ganes i els que no, no. Trobo que les 22:15 ja és una mica massa tard, com el plana em faig gran i m'agrada anar a dormir d'hora. I els predonats, tot i ser-ne un dels promotors, els trobo insuportables; la gràcia que tenen en real de comentar les jugades no existeix en on-line, ja fa temps que no en faig cap.

La relació ranking-campionats que esteu fent em sembla com a mínim agosarada. Que doni la coincidencia que les corbes estadístiques s'assemblin no vol dir absolutament res. O en tot cas no suficient com per dir tan alegrement que n'és la causa principal. Cansament, horari, saturació, futbol!, rigidesa en l'organització, etc etc etc hi tenen força a veure.

:wink:

Miquelus
Recontro
Recontro
Entrades: 41
Membre des de: 29 oct. 2005, 18:02

EntradaAutor: Miquelus » 16 abr. 2012, 22:27

Sí senyor. Deepbuti, prou de cultura de la queixa. Siguem positius.
Una de les idees proposades per la Peach em va agradar força. Per què no promovem aquest tipus de discussions al general? Potser s'animaria una miqueta.

noiremas
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 05 maig 2007, 12:21

EntradaAutor: noiremas » 17 abr. 2012, 12:10

DeepButi ha escrit:El comportament de tota comunitat depen del comportament individual dels seus membres.

De bon rottlo, i si deixeu de queixar-vos del que "era i ja no és" el ButiNET i feu algo perquè sigui com voleu que sigui?

Partides de ranking? Jo no en faig MAI cap. No tinc ni ranking. Si resulta que no us agrada però jugueu de ranking i les creeu de ranking i teniu ranking ... de què us queixeu?

Poca vitalitat al xat? Doncs xerreu com us agradaria que fos. (La veritat jo també trobo a faltar l'erx :twisted: :twisted:)

Poca amabilitat a les partides? Doncs poseu-n'hi una miqueta, que quan un diu quatre cosetes resulta que els demés també responen. A mi mai ningú m'ha felicitat quan guanyo (que passa poc, realment :roll:), pero jo insisteixo, sempre sempre sempre que perdo els dic "felicitats" als contraris. Per probar que no quedi ;)

Ah sí, els campionats ... jo opino que n'hi ha massa, em sembla que ja ho vaig dir fa mooooolt de temps. Faig els que en tinc ganes i els que no, no. Trobo que les 22:15 ja és una mica massa tard, com el plana em faig gran i m'agrada anar a dormir d'hora. I els predonats, tot i ser-ne un dels promotors, els trobo insuportables; la gràcia que tenen en real de comentar les jugades no existeix en on-line, ja fa temps que no en faig cap.

La relació ranking-campionats que esteu fent em sembla com a mínim agosarada. Que doni la coincidencia que les corbes estadístiques s'assemblin no vol dir absolutament res. O en tot cas no suficient com per dir tan alegrement que n'és la causa principal. Cansament, horari, saturació, futbol!, rigidesa en l'organització, etc etc etc hi tenen força a veure.

:wink:


Amén .. !! Totalment d´acord.
Yo pense com han dit avans, que una forma de jugar més partides de campionat, serie que als guanyador sumaren uns punts extres de Elo, apart evidenment, de retallar la duració dels campis.
Yo personalment no participe en els campis.

SaluT i disculpeu el meu Catalá !

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 17 abr. 2012, 13:52

Hola hola !

Un cop llegits tots els missatges (i uns quants privats parlant del tema), diré una mica la meva :-p

- ELO: no es pot donar ELO a tothom qui guanyi una partida de campionat, ja que aleshores el ELO seria infinit (algú que només jugues campionats només pujaria ELO i mai podria baixar). Per tant, si es fan campionat amb ELO, has de pujar i baixar segons el resultat.

- Premis pels que guanyin: jo soc reticent, per evitar problemes de "trampes" , "lentituds", falses acusacions, etc. Però es pot provar amb coses petites per veure com funciona (per exemple uns dies de quota de ButiNET).

- Sobre el "culpable" de que juguin menys persones, jo no dic que sigui només culpa del rànquing. En la meva opinió es un dels causants, i n'hi ha molts altres. Com el futbol que diu el deepbuti, la falera d'aquests 2 últims anys pel barça no passava abans.

- Rapidesa VS lentitud dels campionats: misae, tu dius que els campionats son massa ràpids. La majoria de gent es queixa que son lents que hi han massa esperes si acabes ràpid i un altre triga 20 minuts.
Jo crec que està equilibrat. Si acabes totes les partides en 12 dats i 20 minuts, pot semblar que no hi ha descans. En canvi, si acabes totes en poques mans, es pot fer pesat. En resum, crec que depen de l'atzar que algun campionat es pugi fer mes pesat o mes estresat.

- Hora dels campis: els campionats inicialment començaven a les 22:00, es va retardar un quart (22:15) per petició popular. Si creieu que s'ha de començar abans, ho podem provar per veure com funciona.

------------------------

I ara les accions/propostes.

- Per començar, si us sembla bé, reduiré UNA MICA (per que no sigui dràstic el canvi) el número de campionats. I aprofitant la futbolitis (barcelonitis). els dies que hi hagi barça (hi coincideixi amb el campionat) NO farem campionat.
I quan acabi el futbol, ja farem el calendari d'estiu mes "relaxat" de campionats.

- Propostes:
+ Que el campions del campionat (i només els campions) guanyin 5 punts d'ELO, com si fossin punts guanyats per l'experiència. Qui no tingui ELO no guanay punts.

+ Que el campions d'un campionat portin durant un període de temps (1 setmana, 15 dies, 1 mes??) una copa davant del nick !

+ Fer els suisos de 4 rondes. Al ser menys participants, no afectaria massa al resultat finals.

+ Provar algun campionat de tarda (20:00, per exemple), a veure com funciona.

Vinga, a veure que opineu :-)

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 17 abr. 2012, 14:38

Lo de la copa m'agrada, ho trobo divertit
Lo de campionats a la tarda tipo 7.30 tamb
Lo de Suiso tant em fa perq per a mí en campionat Suiso si éts Nord ets Nord tot el campionat i no vas canviant... ara sóc Nord ara Est... i no els jugo.

Però continuo pensant q si del q es tracta és q els jugui més gent, s'hauria de captar als usuaris q no han provat mai fer un campionat online del Butinet... la meva experiència em diu q els usuaris q no coneixen a ningú no lleigeixen els links al xat: entran, es fiquen a una partida, jugan i marxan... -pot ser si entre partida i partida hi ha una conversa interesant prestin atenció- (i molts no tornan a entrar a la web des de el día q es baixan el programa) allavors q tal un lindo mail quan algú pagui la primera quota o renovi amb explicions de "tot" el q poden trobar al butinet a més del joc?... (fòrums, campionats, estadístiques, campionats d'humans, etc etc...???)

... i Carles... posa-li data a l'aplicació de les "propostes" siguin les q siguis pls :-p


Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 17 abr. 2012, 14:43

peach ha escrit:Lo de Suiso tant em fa perq per a mí en campionat Suiso si éts Nord ets Nord tot el campionat i no vas canviant... ara sóc Nord ara Est... i no els jugo.


Em sembla que et confons amb els predonats :-p

peach ha escrit:Però continuo pensant q si del q es tracta és q els jugui més gent, s'hauria de captar als usuaris q no han provat mai fer un campionat online del Butinet... la meva experiència em diu q els usuaris q no coneixen a ningú no lleigeixen els links al xat: entran, es fiquen a una partida, jugan i marxan... -pot ser si entre partida i partida hi ha una conversa interesant prestin atenció- (i molts no tornan a entrar a la web des de el día q es baixan el programa) allavors q tal un lindo mail quan algú pagui la primera quota o renovi amb explicions de "tot" el q poden trobar al butinet a més del joc?... (fòrums, campionats, estadístiques, campionats d'humans, etc etc...???)


Això m'ho vas dir en privat, i ja ho tinc apuntat :-)


peach ha escrit:... i Carles... posa-li data a l'aplicació de les "propostes" siguin les q siguis pls :-p


Doncs mira, el tema de no fer campis el dia de partit ja està en marxa. Aquest dimecres NO hi haurà campionat (ja està ficat el calendari de la setmana).
El tema campis mes curts (4 dats per campi), s'aplicarà quan la gent digui que li sembla bé.

Adéu !


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

cron