L'ELO pel que se'l treballa.

Per parlar i debatre sobre el rànquing.

Quan calcular ELO?

Només a campionats. A tots els campionats.
2
17%
Només a campionats específics.
1
8%
A tots els campionats. A partides específiques.
2
17%
A campionats específics. A partides específiques.
2
17%
Mai.
5
42%
 
Vots totals: 12

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 19 nov. 2009, 12:28

Això donaria per una altra enquesta ... s'ha de poder marcar/desmarcar l'opció de veure ELO segons t'interessi???

O sigui ... mentre tinc un ELO baixet no vull que el vegin, però si ja el tinc una mica més "mono", ara sí que el deixo veure. :P :roll:

És així com anirà això? O si marques no-ELO et compromets a una permanència de 18 mesos 8) com a les companyies de mobils? :lol:

O no-ELO vol dir que simplement no en tens?

Obro post nou? M'invento enquesta?

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 19 nov. 2009, 12:33

Probaré de posar un exemple que faci mes entenedors, els meus arguments.

Partim de la premissa que TOTS els jugadors d'escacs federats i que participen en campionat tenen ELO i que la gran majoria de jugadors d'escacs, es a dir com tots nosaltres que juguem esporàdicament entre amics no en tenim.

Si algun dia volem participar en un campionat ja sigui d'afeccionats o de federats se'ns en adjudicara un i aquest millorarà o empitjorara en funció únicament de les nostres participacions en els esmentats campionats.
Això es fa fonamentalment per que fa falta una autoritat certificadora del ELO que un te, dels ELO's dels rivals, i del nou ELO obtingut despres de la meva participació. Aquesta es l'organitzadora del campionat.

Considerant que el teu ELO només es vàlid en funció del univers on l'has obtingut. Es a dir jo puc tenir un ELO molt alt com a jugador d'escacs federat que el compara amb els altres jugadors d'escacs federats, en canvi el puc tenir per jugar en una web determinada però que no hem serveix de res per jugar en una altre web :(

Per tant la pregunta a considerar es:
a.- Fem ELO per a tots els usuaris de Butinet i per a totes les partides que es facin?. Amb el que creem un univers vàlid i l'obligació de que tothom faci públic el seu ELO. ( Ja me pronunciat sobre això i en soc contrari, però si la majoria d'usuaris de Butinet el vol, per que no fer-lo? )

b.- O fem ELO només per els Campionats. On el organitzador es el validador del ELO obtingut, amb el que també seria un univers vàlid, més petit però vàlid per els seus integrants. ( Els participants a Campionats ). Comentar que sembla raonable que no siguin comparables els campionats de pre-donats amb els de sistema suiss. Lo dels empats es pot assimilar a les taules en escacs.

Aquesta opció s'hauria de fer per a tots els participants sense excepcions. Sent mes clar, el fet de participar en un Campionat obliga a tenir ELO

Al meu entendre no hi caben altres alternatives, com les de fer un ELO per a partides especifiques, en tot cas seria això un ELO alternatiu, que només seria vàlid per els jugadors de les esmentades partides i per tant comparable entre ells única i exclusivament.

Per tant centrem-nos O:

1.- ELO per tothom, per totes les partides, públic i obligatori
2.- ELO només per Campionats. públic i obligatori.
3.- Evidentment :lol: existeix una última proposta: CAP ELO

En el primer cas seria visible al costat del nick a totes les sales.
En el segon cas només seria visible al entrar a la sala Campionats.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 nov. 2009, 12:52

DeepButi, el tema dona per molt, així que millor en un altre fil ..... per no liar mes :-p

QjQ, no es pot comparar un entorn competitiu (campionats d'escacs reals) amb el ButiNET.

Per altre banda, hi han moltes webs d'escacs, en que tu pots triar si vols una partida amistosa, o un en que es juga amb ELO Igual amb el joc GO. Tu quan jugues una partida, tries si la vols amistosa, o per ranking (Elo).

De moment, hi ha una cosa que estem tots mes o menys d'acord (si no vaig errat): l'elo ha de ser opcional (ja sigui l'existència o que sigui visible).

Aquesta premisa, fa que sigui impossible que l'elo s'apliqui a totes les partides:
- Si jugues una partida, la variació del teu Elo dependrà de l'Elo dels altres 3 concursants. Si entres a una partida que 3 jugadors tenen l'Elo visible, es pot calcular i saber l'Elo del quart jugador (que no el te visible).

A partir d'aquí, queden les opcions que hi han a l'enquesta :-p

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 19 nov. 2009, 13:05

Com que soc molt lent responent, segurament per que ho faig al mig de la feina. Quan responc una cosa ja n'heu escrit tres mes.

On s'ha vist, GRAN JEFE, que els usuaris tinguin que explicar el seu vot, faltaria messssssssssss.

Abans de oferir una votació demanaria que cadascú elaborés les seves alternatives, després faria un refós de totes, donaria un temps suficient per consensuarles i finalment proposaria la seva votació.

Com que en els foros només hi som, escrivint, llegint alguns més, una dotzena d'usuaris qualsevol votació que es faci no tindrà validessa, per tant............

Si volem que una proposta, que ens afecti a tots, sigui realment vàlida jo demanaria la seva publicació linkada al xat general, i si no es recull un mínim del 5% del quorum d'usuaris registrats, els seus resultats es consideraran el que son un "divertemento" que serveix per donar a qui te que prendre la decissió, unes opinions molt vàlides, però no definir un estat d'opinió.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 nov. 2009, 13:11

QjQ ha escrit:On s'ha vist, GRAN JEFE, que els usuaris tinguin que explicar el seu vot, faltaria messssssssssss.


No s'obliga, nomes vaig dir que "poden" explicar (si volen).

QjQ ha escrit:Abans de oferir una votació demanaria que cadascú elaborés les seves alternatives, després faria un refós de totes, donaria un temps suficient per consensuarles i finalment proposaria la seva votació.


L'enquesta ja ofereix totes les alternatives viables :-p
De fet, ja s'ha fet aquest procés que dius (indirectament) al altre fil.

QjQ ha escrit:Com que en els foros només hi som, escrivint, llegint alguns més, una dotzena d'usuaris qualsevol votació que es faci no tindrà validessa, per tant............

Si volem que una proposta, que ens afecti a tots, sigui realment vàlida jo demanaria la seva publicació linkada al xat general, i si no es recull un mínim del 5% del quorum d'usuaris registrats, els seus resultats es consideraran el que son un "divertemento" que serveix per donar a qui te que prendre la decissió, unes opinions molt vàlides, però no definir un estat d'opinió.


En això si que estem d'acord ..... i hi estic ficant solució.

Mentrestant, ens haurem de seguir conformant amb això :-p

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 19 nov. 2009, 13:19

NO voldria ser pesat

Però tan el Go com els escacs son jocs individuals de confrontació on la sort no te res a veure.

Deixant això apuntat, per enèsima vegada i confiant amb el vostre angles mireu el sistema de ranking de Go. I com tracta el tema dels debutants.

http://www.pandanet.co.jp/English/ratingsystem/

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 19 nov. 2009, 13:29

Aquesta m'ha agradat:

Games which are not used to calculate your rating

Your rating is not affected by the following type of games:

* ...
* Games against players with a provisionary rank (for example: 3d?).
* Games against players over 3 levels stronger or weaker
*

Clar i català: amb partides contra oponents amb rànking provisional o "molt" diferent del teu, no es calcula rànking. (A definir "molt")

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 nov. 2009, 13:48

Efectivament, la Botifarra no te res a veure amb els escacs i amb el GO.

Però no vol dir que no es pugi fer un ranking amb suficient rigor.

El Go te tela també ..... ja que per exemple, quan juguen dos jugadors de nivells diferents, el mes bo te un handicap.
Seria com si al jugador mes bo de botifarra tingues menys probabilitats de tindre manilles ......... ufffff :-p


Poo si DeepButi, a mi també m'ha agradat.

I aquestes tambè:
# Games less than 4 moves.
# Games on board sizes other than 19x19.
# Games played in the free room.

O sigui que no es te en compte ranking:
- Partides de menys de 4? mans.
- Partides de 51 punts (evident).
- Partides amistoses (free no te res a veure amb lliures ;-).

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 19 nov. 2009, 15:54

I jo que " m'alegre " de que us hagi agradat.

Una cosa, ara que estava a l'hora de la migdiada i el meu cervell deu estar mes relaxat, no es que millori massa però en fi..........

He pensat que hi hauria una altre via: ( EL GRAN JEFE L'HAVIA APUNTAT, I JO NO LI FEIA CAS)

LA SALA RANKING:
Una Sala oberta tot el dia, exclusivament, per els jugadors de ranking, es a dir: Tothom el que entres tindria ranking, totes les partides serien per ranking i per tant els ranking obtinguts serien comparables, ENTRE ELLS.

A efectes pràctics seria com tenir una Sala Campionat oberta tot el dia i tindriem:

1.- Sala Butinet: Per tots els usuaris, partides amistoses. (la free room)
2.- Sala Campionats: Per a fer Campionats
3.- Sala Ranking: Per qui vulgui ranking. Public i obligatori, fonamentalment per els "viciosos" de competir.
4.- Sala general: a extingir
5.- Sala Ajuda: meno, pos això, per ajudar
6.- Sala Experts: a extinguir

Hi donem alguna volta?.
:) :) :)

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 nov. 2009, 18:17

........ ........ .........

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 19 nov. 2009, 19:18

I en català normatiu
apart de esmentar a la meva mare?
:o

mariah
Barretina
Barretina
Entrades: 182
Membre des de: 12 set. 2008, 11:00

EntradaAutor: mariah » 19 nov. 2009, 19:24

Hola, la meva opinió es" mai" crec que canviaria una mica el bon rotllo que hi ha, si tenim que competir nomes faria rivalitats entre els companys, es similar a la resposta de primavera, venim a passar l’estona.

Be si es que he entès be lo de l’ELO.

Adéu

Mariah

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 19 nov. 2009, 21:44

Segons la meva opinió mai faria servir l'ELO en campioants, solament en partides ordinàries.

Els campioants tal com es fan ara, tot i que tampoc entenc gaire com es fan les parelles ja que a vegades s'emparella el primer amb quasi l'últim com em va passar a la segona mà del predonats del dimarts dia 17 que en la posició 28 de 32 vaig jugar contra els primers.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 20 nov. 2009, 10:46

Precisament si en alguna cosa es útil el ELO es per a fer el emparallament de la primera ronda d'un Campionat. No deixant-ho a la sort, si no tenint en compte un criteri mes acurat i fruit d'anteriors campionats. Aquest emparallament es pot fer del dret o del revés. Es a dir els de mes ELO amb els de menys o amb ELO's similars.

Ja he defensat anteriorment que jo els faria tots els emparallaments de totes les rondes en funció d'aquest ELO. Es a dir els que han guanyat amb els ELO'S SIMILARS que tb han guanyat i els que han perdut amb els ELO's similars que tb han perdut.

Crec que fer, calcular, un ELO dels Campionats de dats pre-donats no està previst i que per la seva complexitat no te massa sentit.

Recordem que un ELO es el resultat del enfrontament de dues parelles, per tant te sentit en una partida complerta, ja sigui en Campionat, no importa si es fixe el temps, dats o punts, o entre dos parelles en partida normal. En canvi un Campionat de pre-donats es el resultat del enfrontament de totes les parelles participants entre elles amb les mateixes cartes. I valora molt millor, per a fer un ranking, el % de punts obtinguts sobre els possibles que qualsevol altre mesura.

D'altre banda no se com fa el sorteig el programa, però continuo defensant que lo primer que s'hauria de fer es mantenir N/S i E/O i segurament augmentar el nombre de rondes per acostar-se a que gairebé tots els d'una orientació hagin pogut jugar contra els mateixos rivals. Si en el sistema suiss fem 5 rondes de 12 mans = 60 mans per que en el pre-donats nomes fem 8 rondes de 4 mans = 32 mans?. Podríem fer-ne 15 de 4 mans, amb el que amb el nombre de participants actuals gairebé tothom hauria jugat amb tothom. La mitja dels últims messos esta per sota de 30 parelles per campionat que vol dir 15 per orientació........

Els resultats obtinguts es barrejarien en una estadística única que podria tenir en compte o no l'orientació en la que has jugat.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 nov. 2009, 13:43

No barregem temes, que després no sabem on estem :-)
Si voleu parlar d'emparellaments, fem-ho en un altre post.

Tema predonats + Elo .... esta "contemplat" ja que matemàticament es divertit :-). Però no per ara ... així que de moment, queda aparcat.

Adéu !


Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants