Puntuació inicial de rànquing

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Puntuació inicial de rànquing

EntradaAutor: corpetit » 14 gen. 2021, 13:54

Al seu dia vaig escriure aquest rotllo.
Com es podria fer per tal que l'assignació dels punts inicials de rànquing fos més realista?

Necessitem l'eina més preuada del Butinet i que poc suc en traiem: els robots. Ja sé que algú pot dir que no pertanyen al Butinet, però n'estic segur que el seu creador els cediria amb molt de gust per aquesta finalitat.
És tan senzill com que el nick que vulgui jugar partides de rànquing primer se les hagi de veure amb els robots.
Encara que no ho sembli, els robots està demostrat que tenen un ELO superior als 1500 punts.
Es tractaria de l'obligatorietat de jugar una bateria de 100 partides a l'atzar contra els robots per qualsevol nick que volgués entrar al rànquing.
Llavors només caldria assignar uns barems i tot arreglat. Per exemple, si de 100 partides en guanyem de 70 cap amunt, el nou jugador entraria amb un rànquing de 2000 punts. Si de 100 partides en guanyem de 30 en avall, entraríem amb una puntuació de 1000. Jo apostaria per 66-33. Després només caldria prorratejar.

Què hi guanyaríem amb això?
1- Que ningú es pogués aprofitar d'un jugador novell.
2- Que aquest jugador novell ja no ho fos tant, atès que hauria jugat 100 partides i portaria doncs, unes 25 hores de joc.
3- Els altres jugadors no perdrien la paciència perquè el jugador novell tindria més per la mà la dinàmica de les partides i coneixeria millor el programa.
4- Aquest jugador principiant no es desmoralitzaria tan aviat, ja que la seva trajectòria dintre del rànquing no seria, ni de bon tros, tan pronunciada cap avall.
5- Els jugadors amb menys experiència tindrien més oportunitats de jugar entre ells. Ara passa que quan un jugador baixa molt de rànquing, per tal de poder jugar amb més gent, en renovar agafa un altre nick i torna a començar a 1500 punts. Això dificulta als jugadors amb pocs punts de jugar entre ells i fa que triguin molts minuts a poder començar una partida. És el peix que es mossega la cua: si jo no puc jugar amb tothom perquè moltes partides es creen amb limitacions 1200 o 1400 de rànquing, doncs començo amb un nick nou, cosa que em permetrà jugar amb tothom, però els nicks que queden amb baixa puntuació se seguiran trobant amb aquestes dificultats.
6- Afavoriria també als jugadors experimentats perquè no haurien d'entrar des de baix de tot i ho farien amb una puntuació molt més ajustada a les seves capacitats i aptituds.
7- Això faria que tothom jugués segons les seves capacitats, no com ara que no sabem si la puntuació d'un determinat jugador que comença és realista, o no.
8- Faria més difícil canviar de nick i poder manipular el rànquing atès que cada cop que algú volgués entrar amb un nick nou hauria de jugar aquestes 100 partides amb els robots. Efecte doncs, dissuasiu.

100 partides podrien semblar una eternitat, però són menys de 20 hores de joc d'un jugador experimentat i unes 25 hores d'un jugador novell. Si 100 partides es consideren moltes, es pot baixar a 50 que serien menys de 10 hores de joc. O fins i tot donar la possibilitat al jugador que esculli abans de començar.

Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 44 visitants