Suposem la condició que és triomf nostre, delegat i no contrat perquè així no tenim informació decisiva per saber si cal arrastrar, o no.
Per últim, per defecte, sempre i quan es tingui base de triomf s'aconsella fer una arrastrada per veure com està el triomf repartit, però no ho tindrem en compte per decidir l'opció d'aquesta enquesta (no hi haurà una opció "sempre arrastrar").
Quan no s'ha d'arrastrar en triomf nostre delegat i no contrat?
1 - Quan faig triomf i no tinc res?
2 - Quan faig triomf i el company no té res?
3 - Quan faig triomf i el company no té triomf?
4 - Quan faig triomf i el company falla un pal?
5 - Quan faig triomf i fallo un pal?
6 - Quan fa triomf el company i no tinc res?
7 - Quan fa triomf el company i no té res?
8 - Quan fa triomf el company i fallo un pal?
9 - Quan fa triomf el company i falla un pal?
10 - Quan fem triomf i el company entra i no arrastra?
11 - Quan fem triomf i volem que ens arrastrin per agafar més punts (ex: tenim la manilla de triomf)?
12 - Quan fem triomf, segur que no podem dominar-lo, però tenim bon joc en global? - En aquest cas, si s'arrastra, jo en dic "netejar triomf" perquè treiem triomf però no dominarem o dominarà el contrari.
13 - Quan fem triomf, segur que no podem dominar-lo i no tenim res?
14 - Quan fem triomf, podem dominar-lo, però tenim bon joc en global?
15 - Quan fem triomf, segur que podem dominar-lo i no tenim res? - és important fer notar que la condició és no "tenim" res.
En cada pregunta la informació que tenim és explícita. Això vol dir que en la pregunta "Quan faig triomf i no tinc res?", no sabem si falla o no falla un pal, si el company té bones cartes o no, com està repartit el triomf, etc. Preguntant en quina situació no s'ha d'arrastrar ens podem trobar que necessitem informació de la qual en aquell moment no disposem i podem arrastrar fins que es doni alguna situació en la que realment sigui desfavorable fer-ho.
Es creu que els factors que decideixen l'arrastrada són principalment:
- tenir bones cartes o no (un cop no hi hagi triomf aquestes cartes les farem sense risc)
- tenir més triomf que el contrari o més bon triomf (dominar el triomf: quedar amb triomf i el contrari no, o almenys amb la mà després de treure'l)
- fallar un pal (per agafar punts del contrari serà necessari tenir triomf per fallar)
Per tant, les opcions es poden resumir en:
1 - Depèn del company. Falla, no té res o no té triomf
2 - Depèn del nostre joc. Fallem, no tenim res o no dominarem el triomf
3 - Depèn del joc global. No tenim res i no dominem el triomf
4 - Depèn del joc global. Fallem i no dominem el triomf
5 - Depèn del joc global. Fallem i dominem el triomf
6 - Depèn del joc global. Tenim bo i no dominem el triomf.
Entrar i no arrastrar és informació que pot tenir un significat depenent del sistema. Per exemple: fallar un pal, no tenir bo en general o tenir la carta ferma de triomf (normalment la manilla). Aquest factor, molts cops no té un significat amb el 100% de seguretat. Per aquesta raó pot ajudar però sempre amb incertesa.
Igualment el punt d'inflexió es troba globalment amb la informació del joc en general i no només amb el nostre joc o el del company independentment.
Tot i que inicialment hi ha moltes opcions, si s'analitza es podrà veure que són ben poques les ocasions en les que no s'ha d'arrastrar. A més es poden descartar totes les opcions que no compleixin amb els conceptes bàsics del joc.
En l'enquesta es pot pensar en algunes opcions vàlides. Es tractaria d'escullir l'opció més decisiva i que realment no deixa dubte per parar d'arrastrar i aprofitar el triomf fallant, etc.
Asterix
