Que el tinc sol com un mussol!!

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

Que el tinc sol com un mussol!!

EntradaAutor: fritz » 30 des. 2008, 21:30

Segur que alguna vegada heu fet botifarra amb un As sol i a mesura que us feu les fermes el company us marca que té la manilla del vostre pobre As solet. Teniu maneres o utilitzeu algun sistema que us permeti indicar al vostre company que teniu aquell As sol?

No voldria semblar pretenciós peró hi ha una manera infal.lible d'indicar al company aquesta jugada. Si els dos membres de la parella juguen al mateix, clar.

Exemple (exagerat)

Sud fa botifarra directa amb:

Manilla, As, Rei, Cavall, Sota, 8 de Basto
Manilla, Rei, 6 de Copa
As d'oro
2 i 3 d'espasa.


- Est (que és bona gent) surt de Cavall de copa, Nord no mata (ni falta que fa) Oest copa petita i Sud Rei de copa.
- Sud Manilla de basto (a partir d'aqui les anades del contrari no les poso) i Nord basto.
- Sud As de basto i Nord espasa.
- Sud Rei de Basto i Nord copa (pal tocat) per tant és SEGUR que té la Manilla d'oro.

Suposo que fins aquí estem tots d'acord (els que practiquem descart negatiu almenys). Arribats aquest punt és quan Sud ha d'indicar a Nord si té l'As d'oro o si no el té (o si el té sol com és el cas que ens ocupa).

- Sud Cavall de basto. Nord sap que Sud no té l'As d'oro (o el té sol, la informació és la mateixa).

-Quan Sud jugui l'As d'oro si nord no vol matar que no mati peró Sud ja li ha indicat que té l'As sol com un mussol!

Exemple (exagerat igual) peró amb dos oros d'As i una espasa menys.

- Est (que encara conserva la bondat) juga Cavall de copa i bla bla Sud Rei de copa.
- Sud Manilla de basto i Nord basto petit.
- Sud As de basto i Nord espasa petita.
- Sud Rei de basto i Nord copa petita (pal tocat).
- Sud As d'oro i Nord oro petit.
- Sud basto...

No cal dir que el mateix exemple val per si es té una Manilla sola. O altres casos que ens podem trobar, estranys peró posibles. Com ara poder indicar al company que del coll que ell surt de cavall defensant l'As si tens el Rei o si no el tens (o si el tens sol).

Osti quin rotllo m'ha sortit. Ja em disculpareu.

Bon any a tothom, absolutament tohom.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ARA SABRÀS QUÈ ÉS UN ROTLLO

EntradaAutor: corpetit » 31 des. 2008, 02:36

Bóra lí a tothom. Fritz, perdona però t'ha sortit molt bé, de rotllo res.

Com podem ensenyar que tenim l’as sol al company o una carta semiferma per tal que ens mati i agafi basa?
Com puc indicar al company que només tinc una carta del pal que ell domina?


Quan tenim bones cartes i, a sobre, bona entesa amb el company, no hi ha dubte que tot és més fàcil, així que: aprofitem-ho!
Doncs podrem senyalar el que vulguem, per exemple el cas de tindre una carta sola.
Com?
Doncs depenent de l’alternança, l'ordre de la seguida a l'hora de tirar-les. Posem-nos en l’exemple d’en fritz, imaginem que hem cantat botifarra i d’un determinat pal tenim les tres majors i una llarga o simplement les 3 més grosses. Hi cabrien les següents possibilitats:
    1.- Manilla – as – rei : ordre descendent.
    2.- Manilla – rei – as : ordre saltejat o alternat.
    3.- As – manilla – rei : ordre saltejat o alternat.
    4.- As – rei – manilla : ordre saltejat o alternat.
    5.- Rei – manilla – as : ordre saltejat o alternat.
    6.- Rei – as – manilla : ordre ascendent.
A partir d’aquí, podem donar el significat que vulguem i que prèviament hem convingut amb la parella. Per exemple:
    1.- Posem que el primer cas és l’habitual i no volem indicar res, només que ens entregui les majors, si pot.
    2.- Tinc (no la ferma) sinó la següent ferma d’oro tota soleta o simplement vull dir que tinc semifallo a l'oro.
    3.- Tinc (no la ferma) sinó la següent ferma de copa sola o semifallo a la copa.
    4.- Tinc (no la ferma) sinó la següent ferma d’espasa sola o semifallo a l'espasa.
    5.- Tinc (no la ferma) sinó la següent ferma de basto sola o semifallo al basto.
    6.- Porto els calçotets una mica bruts.
Si són els altres els que toquen aquest pal, l’ordre de tirada pot indicar exactament el mateix.
Tampoc cal complicar-ho tant ja que si, per exemple, com és el cas, ja s’ha tocat un coll i estem tirant del segon, depenent de si l’ordre de la tirada és descendent o ascendent, ja ens podria dir el què volem; i si la tirada fos alternada no voldríem donar a entendre res.

Altres exemples, una mica més sofisticats:

Que poden indicar, igual que abans, que tinc la semiferma sola i, a més, poden indicar que no en tinc cap d’un determinat coll. En el cas que ens ocupa, només una cosa a la vegada, mai les dues.
Aquí podem utilitzar un altre sistema de senyal, molt semblant a l’indirecte perfeccionat (sistema que tinc constància que fa més de 40 anys que es practica), per tal d’estalviar-nos una possible elecció.
A veure si m’explico: d’entrada no necessitarem senyalar mai la situació d’un dels quatre colls que tenim, per la senzilla raó que serà el mateix coll que estarem jugant en aquell moment.
Bé doncs, aquest sistema ens permet estalviar-nos emprar o ocupar 2 d’aquests 6 supòsits per tal de donar una informació innecessària, que mai no donarem.
Com ho farem?
Doncs com he dit abans, emprant el sistema de donar senyal negatiu perfeccionat però lleugerament modificat. Bé, quin mareig, potser és massa espès però només cal que us quedeu amb la idea: Imaginem que tenim els 4 punts cardinals representats en forma de creu, i depenent del senyal que fem, depenent de l’ordre en què tirem les cartes, fem X salts enrere segons el sentit antihorari (també ho podríem fer al revés, tirar endavant segons el sentit horari, ve a ser el mateix).
____________________copes

_____ors___________________________espases

____________________bastos

Per exemple:
    1.- En aquest cas volem dir que si, per exemple, la nostra seguida és de basto, només tenim la carta semiferma d’un coll enrere (segons sentit antihorari), o sia, d’espasa; o simplement vull dir que en tinc semifallo.
    2.- Aquí volem dir que tenim la semiferma (o semifallo) de dos colls enrere, o sia, de copa.
    3.- Aquí volem dir que tenim la semiferma (o semifallo) de 3 colls enrere, o sia, en aquest cas: d’ors.
    4.- No tinc cap carta d’un coll enrere.
    5.- No en tinc cap de dos colls enrere.
    6.- No en tinc cap de tres colls enrere.

Algú pensarà: coi, vulguem o no, en tindre les 6 possibilitats cobertes, sempre donarem a entendre alguna cosa i és evident que moltes vegades no reunirem cap de les 6 circumstàncies esmentades?
Potser sí, però llavors és quan es dóna una pista manifestament falsa com, per exemple, en el cas d’en fritz seria marcar que no tenim cap copa i encarar-nos de manilla. En aquest cas, el company sabria perfectament que no tenim ni fallo ni semifallo de cap dels altres dos colls restants. O simplement, marcant una pista que, segons les seves anades, a ell no li interessi (per exemple la quarta opció: no tinc cap espasa). O un pal ja tocat varis cops, etc.

He posat només dos conceptes, un que es preguntava en fritz de com es podia fer per senyalar al company que ens ha de matar la nostra sortida (de semiferma) perquè la tenim sola, en el seu cas l’as d’oro; i un segon que seria el fet de no tindre cap carta d’aquest coll. Òbviament, hi ha moltes més i potser millors coses a dir i que es poden donar a entendre. Es tracta només de posar-hi una mica d’imaginació entre parella (algú pot pensar que parlo de sexe i tot... massa imaginació).

Penseu el que es pot fer en aquest cas d’en fritz, exagerat o no, on hi ha un total de 6 cartes majors?

Perdoneu per l’extensió, Adéu.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

ara ho se segur

EntradaAutor: 1717 » 02 gen. 2009, 14:27

gracies fritz i corpetit. despres de llegit atentament els dos escrits, (els llegeixo sempre que puc ja que els trovo molt interesants), m'acabo de donar que mai podre guanyar-vos, i si per hatzar aixo pasa, serà pq m'han pujat tots els punts. Soposo, ja que us tinc molt de respecte com a jugadors, que es aixi com es juga de veritat a la butifarra, i soposo que esteu parlant de un nivell molt superior (al menys a mi), pero vist aquesta manera de jugar o de picar les cartes, depend de com es vulgui dir, i ja que abans es te de posar d'acord la parella, no es pot entendre com una "trampa". Es a dir, quina diferencia hi a en fer aixo, o en p.e. exeicar la tercera carte mes alta que les altres, o qualsevol altre marca que es pugui acudir a la parella?. No m'agradaria que s'interpretes malament aquest escrit, tan sols es una reflexio que deixo al aire, que m'agradaria, que si no he ofes (i no es el meu objectiu repeteixo), me contestesiu. Gracies

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 02 gen. 2009, 20:25

1717 ha escrit:gracies fritz i corpetit. despres de llegit atentament els dos escrits, (els llegeixo sempre que puc ja que els trovo molt interesants)


Ah! ets tú!



1717 ha escrit:m'acabo de donar que mai podre guanyar-vos, i si per hatzar aixo pasa, serà pq m'han pujat tots els punts. Soposo, ja que us tinc molt de respecte com a jugadors, que es aixi com es juga de veritat a la butifarra, i soposo que esteu parlant de un nivell molt superior



Hi ha una obvietat. No hi ha cap parella que guanyi sense tenir bo. Ara bé, hi ha parelles que tenen certa aventatge sobre altres. Perquè fa temps que juguen junts i es "coneixen" molt o bé perquè han après a la mateixa "escola" i fan les mateixes "trampes". Aixó és un joc de companys, no hi ha cracs individuals. No facis mai cas d'un jugador que s'autoanomeni així, no té mai un company habitual i tothom li juga malament, sempre són els altres que la caguen, bé, ja saps el que vull dir, en coneixes a grapats de "sujetus" d'aquest calibre. Evidentment no hi ha una veritat a la botifarra, n'hi ha la tira! I si parlem de nivell només et puc parlar de l'ultim nivell d'alcholèmia que em varen fer. 0'21. Uffffffff "ni te cuento".


1717 ha escrit:i ja que abans es te de posar d'acord la parella


Sí, és imprescindible. A mi m'agrada definir-ho com a diàleg. Surto d'aquesta vol dir tal. Marxo d'aquesta altra vol dir qual...

Segur que totes les parelles que juguen sovint el tenen, un diàleg. El que a mi m'agrada és discutir quin sistema és el millor. Peró cal que siguem honestos, no interessa a ningú excepte quatre eixalabrats amb incontinència verbal.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

AL·LUSIONS

EntradaAutor: corpetit » 03 gen. 2009, 01:29

Bóra-lí a tothom,

En primer lloc, comparteixo el que ha dit en fritz i afegiré que, en aquest joc, absolutament tothom pot guanyar a tothom en una partida a 101. El motiu principal és que en una puntuació tan “baixa” hi entra un alt component d’atzar.

Fins i tot limitant o volent estrènyer aquest atzar, tampoc ho aconseguirem mai, encara que ens hi esforcem al màxim. Fins i tot si juguem amb dats predonats, es poden donar múltiples circumstàncies que facin variar el resultat final. No només són les cartes sinó com estan distribuïdes i la sort que tenim al jugar-les.
    Imaginem que en un dat predonat ens toca encetar la partida i tenim dos colls idèntics de tres cartes d’as, rei i 5. Bé doncs, es pot donar que sortint d’un dels dos el company falli la manilla amb el cavall i ens fem 12 tantos i, en canvi, sortint de l’altre pal idènticament igual, pleguin els contraris de manilla, treguin tots els trumfos i no ens fem mai, per tant, aquesta basa.
    Un altre exemple fàcil seria que el company ens ho passi amb un quatrer i nosaltres amb dos pals llargs de quatre molt semblants, decidim cantar el que falla el nostre company. En aquest cas, preparem-nos per a la contrada ja que els 2 adversaris tindran 8 trumfos i nosaltres 4. En canvi, si cantem pal l’altre de 4, el resultat serà a la inversa (8 per a nosaltres, 4 per a ells).

Ja he posat algun exemple per aquí que, el fet de jugar bé no és sinònim d’èxit ni a l’inrevés, el fet de jugar malament no garanteix el fracàs. Això és així perquè cada partida és un món, no trobarem mai dues partides idèntiques i el que per una pot donar resultats excel·lents, per l’altra, no tant. El que generalment sigui el més lògic de fer, no significa que obligatòriament hagi de donar els millors fruits en aquell cas concret en què ens trobem. Podem jugar extraordinàriament bé i els resultats poden ser fatals, pèssims.

Almenys per a mi, el fet de guanyar o perdre és circumstancial, no té cap mena d’importància. El vertaderament important és, segons les cartes que tenim, jugar-les el millor possible (segons el meu entendre). Que la jugada surti bé, o no, això és una altra història però almenys donem-hi sentit, intenció a la nostra jugada. L’important és saber llegir la partida, el que ens diuen aquestes cartes i obrar amb coherència i en conseqüència.

Uff, que tard i que llarg per a no dir res, 1717 demà et respondré, si puc, el dels senyals amb les cartes i les trampes. Adéu.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

AL·LUSIONS

EntradaAutor: corpetit » 03 gen. 2009, 12:02

Bong-matirl butinaires.

No sé quina accepció donareu a les frases “picar-se les cartes” o “se les piquen”. Jo considero que quan s’empren aquestes expressions es vol dir que les parelles que realitzen aquests tipus d’accions, fan trampes. En cap moment es dóna un senyal vàlid, diguem-ne legal sinó que utilitzen altres tipus de senyals, senyals inacceptables en aquest i en la majoria de jocs. No ho sé, potser en algun o alguns indrets utilitzen aquests termes per indicar que es senyalen les cartes que es tenen, incloent tant els senyals legals com els il·legals, això ho desconec.

Donaré una definició del què jo entenc per senyal considerat legal. També desconec si aquesta legalitat és considerada de diferent manera en algun altre lloc.
    SENYAL, DONAR SENYAL: Marcar, pista o indici que dónes al company del pal que vas fort o prioritzes que vols que et toqui o per donar-li a entendre qualsevol circumstància del joc. Ja hem comentat que els únics senyals que ens interessen són els considerats legals i que són aquells practicats amb les pròpies cartes o, més exactament, amb la simbologia que representen aquestes cartes enmig del context de la partida i en referència a la forma de jugar de cada parella.

Així doncs, considero vàlids tots aquells senyals legals que es donen a entendre amb les pròpies cartes però no de la manera com agafem o dipositem les cartes o altres circumstàncies anàlogues sinó en referència al que representen aquestes cartes en el context d’una partida i segons la nostra experiència o forma de jugar.

És a dir, el que fan alguns jugadors en partides reals (per sort molt pocs i molt pocs dels que ho fan, ho fan amb aquesta finalitat), de posar un paquet de tabac just davant seu damunt la taula per establir una guia, de manera que si posen la carta (pel davant, és clar) al centre del paquet vol dir una cosa, si la posen a l’esquerra una altra i si la dipositen a la dreta una altra de diferent; això sí que ho considero un senyal il·legal de totes, totes. Aquí la simbologia de les cartes, el número que portin escrit damunt d’elles i el que representa aquest número en referència al què s’ha jugat anteriorment, qui ho ha jugat, com s’ha jugat i de la manera que s’ha jugat, aquí no hi té absolutament res a veure. Això sí que és una trampa amb totes les de la llei, podria tractar-se de la primera carta que es llança damunt del tapet.

Ara, el fet de tirar una determinada carta que segons el què nosaltres hem pactat que representa o vol dir aquesta carta en concret en aquell context determinat, això no és, segons el meu entendre, cap tipus de trampa. Aquí ens guiarem únicament pel número que porta pintat aquesta carta. Depenent de quin número es tracti, jugarem d’una manera o una altra, ja estiguem en un bar o a casa jugant pel butinet.

Pensa que si tu consideres jugar d’aquesta manera fer trampa ja que hi ha un pacte, un acord previ amb el company, prèviament estudiat de com actuar o comportar-se davant la tirada o aparició d’una determinada carta; si això fos així com dius i fent una reducció a l’absurd, el joc de la botifarra, així com la majoria de jocs de cartes en parella, seria injugable sense fer trampa. Perquè dic això? Doncs perquè cada carta que tirem, absolutament totes ens aporten informació, pistes, indicis, unes més que altres, i no en podríem tirar cap sense fer aquest tipus de “trampa” que anomenes.

Per exemple: quan sortim de figura per defensar l’as, no estem dient implícitament al company que, quan pugui i convingui, ens torni la jugada, que molt possiblement tenim l’as? No li estem dient que si té la manilla que la tiri? Reduint-ho a l’absurd, no podríem sortir de figura tenint l’as, no sigui que féssim “trampa”. En definitiva, no podríem jugar.

No veus que l’essència de la botifarra, el fet de què es jugui amb parelles i no individualment és precisament per això, que comporta, entre moltes altres coses, implícitament aquest tipus de senyal per tal d’entendre’ns, per tal de desenvolupar el nostre joc. D’altra manera, quin sentit tindria jugar en parella si no podem donar cap tipus d’indicació al company per tal que ens segueixi i ens ajudi a conduir a bon port la nostra finalitat?

Jo ho veig així, ara, evidentment no sóc l’amo, ni molt menys, de la veritat. Tothom ho pot veure de diferent manera, només faltaria. Adéu.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 04 gen. 2009, 10:50

Diumenge, 10 del mati.No puc dormir.(I el butinet es practicamnet desert).
Potser ho expliqueu be pero un servidor te massa lleganyes als ulls per llegir.se la cantitat de lineas que entre fritz i corpetit os heu dedicat.
Ara doncs i només a grosso modo vui dir:
1-Est es un amic de veritat.
2-sud mata de rei de copa i comensa la llarga al basto.
Al marxar nord de copa i espasa, vol dir que te el 9 de oro????

¿¿Segur???

Amic fritz.Si tu ets sud i tens 4 ors de rei 8 no marxaras de las mateixas cartas que ha marxat nord en el cas que esmentas???
Si es aixi pots perdre inclus la manilla de copa, pues no tens basa a la espasa.(Crec)

Sense tindre basa a la espasa crec es fundamental fixar.se i molt també en els descarts dels contraris(més que res per si veus algo extrany).
Realment explicar amb un post(com intentas) si tens un as solete o no, no es gens fácil.

També es fundamental saber qui son els contraris.
Si son prou amics per sortirte de cavall de copa a la primera et pots fiar dels seus descarts???
Si els coneixes i saps que han sortit de cavall de copa saben que no son "marietas" també saps que no tindre cap or més no implica cap problema perque la lógica diu que ells, per si de cas, sen deixaran per aturar la més que probable capa.

O sease que per un servidor amb el joc que dius o altres, inclús més complicats, lo que ja que fer es:
BUSCARSE LA VIDA.
Bon any amics :lol:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

AL·LUSIONS

EntradaAutor: corpetit » 04 gen. 2009, 15:24

Bóra-narda butinaires.

Per més que ho intenti, no entendré mai com es pot opinar d’un escrit sense acabar de llegir-lo? A sobre, com es poden fer preguntes sobre aquest escrit que no s’ha llegit, contestades la majoria d’elles en el propi escrit i pretendre que els seus “autors” responguin, quan d’antuvi se’ls ha dit que no s’ha llegit l’escrit i el poc que s’ha llegit ha estat per avorriment?

Txemapenta, si llegeixes aquestes línies que t’he dedicat i després llegeixes de veritat els dos primers escrits del post (encara que estiguis molt avorrit, no cal que vagis més enllà, estalvia-t’ho, no sigui que t’herniïs, els altres parlen de coses diferents), trobaràs les respostes que busques. Espero.

Adéu, lleganyosos o no.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 04 gen. 2009, 15:55

txemapenta ha escrit:Al marxar nord de copa i espasa, vol dir que te el 9 de oro????

¿¿Segur???

Amic fritz.Si tu ets sud i tens 4 ors de rei 8 no marxaras de las mateixas cartas que ha marxat nord en el cas que esmentas???
...


O sease que per un servidor amb el joc que dius o altres, inclús més complicats, lo que ja que fer es:
BUSCARSE LA VIDA.

txemapenta, entenc que vols dir "fritz, si tu ets nord". I el descart no és pas copa i espasa, és espasa i copa, radicalment diferent.

No, ni en fritz ni jo marxarem de les mateixes. Marxarem d'espasa i oro i Sud sabrà que no tenim res.

Però espasa i copa només vol dir una cosa: que tenim segur o As o Manilla d'oro i com que l'As el té Sud ...

Suposo que lo de buscar-se la vida és el què marca la diferència entre els que opinem que la única manera d'entendren's amb el company és tenir "diàlegs" (=fer sempre les mateixes jugades en les mateixes situacions) i els que opinen que la intuició és el què conta.
Ep ... no em malinterpreteu, no vull pas dir que una cosa sigui millor que l'altre, només que són dues maneres diferents d'entendre el joc.

fritz,
i per indicar-li al company que no tens cap oro? :twisted: Tens algún "diàleg"?

I si en tens tres d'As? Segon oro abans que Cavall de basto? As d'oro, basto i oro?

Tingueu manilles

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 04 gen. 2009, 17:50

txema,
No et contesto perquè en Deep ja ho ha fet i ja que si el post s'allarga no llegueixes ho deixo així. Apa. Ves a jeure. :lol:

Deep ha escrit:i per indicar-li al company que no tens cap oro? Tens algún "diàleg"?


Una coça a la tibia del company sol ser efectiva i si me la torna (la coça, s'enten) vol dir dues coses:

1- L'hi he fotut massa forta i s'ha emprenyat.

2- No pateixis, tinc una altra entrada.



Ara en serio.

Sí. Sens dubte, al jugar la falsa ho sabrà segur. Així doncs, caldrà saber si jugar la falsa desseguida perquè sàpiga que no es té carta per ell o jugar primer les fermes. A més, dependrà del que marxin els contraris i del que joc que tingui, els colls que hi ha oberts etc...

Seguint amb el mateix exemple (exagerat txema, i sense importància) peró sense cap oro i quatre espases de Rei. La jugada, la mateixa:

- Est (que és bona gent) surt de Cavall de copa, Nord no mata (ni falta que fa) Oest copa petita i Sud Rei de copa.
- Sud Manilla de basto i Nord basto.
- Sud As de basto i Nord espasa.
- Sud Rei de Basto i Nord copa (pal tocat) per tant és SEGUR que té la Manilla o/i As d'Oro.
- Sud espasa=no tinc oros colegui.



Deep ha escrit:I si en tens tres d'As? Segon oro abans que Cavall de basto? As d'oro, basto i oro?


Segon oro.



Tingueu Asos per marcar Reis.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 04 gen. 2009, 20:02

- Sud Rei de Basto i Nord copa (pal tocat) per tant és SEGUR que té la Manilla d'oro. (Fritz)

Son les 8 de la tarda me despertat.Hi he llegit tot el post.

No vui ficar més llenya al foc pero crec que només el Deepbuti
ha opinat sobre lo que volia dir.

Però espasa i copa només vol dir una cosa: que tenim segur o As o Manilla d'oro i com que l'As el té Sud ... (Deep)

¿Es segur que Nord tingui la manilla de Oro?

Sincerament i a risc de quem masacreu crec que NO.
:evil:

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 04 gen. 2009, 20:27

Manilla, As, Rei, Cavall, Sota, 8 de Basto
Manilla, Rei, 6 de Copa
As d'oro
2 i 3 d'espasa

Per rematar.ho

En comte de 2, 3 d'espasa rei as despasa.

Quan el company et senyali oro al rei de basto que farás?
as de oro o as(o rei despasa)????'

Joder, si te el rei d'oro en comte de la manilla que ve aniria que no el carregués, ehhhhh???
Perque si sen va del oro dien que no te el 9 perdrás tantos, o no???

Joder, algú m'ha fet enfadar.

I ara dic per acavar de fotre merdé:
Més val cuatre lleganyes als ulls que una vena que tels tapi del tot.
:evil:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 04 gen. 2009, 20:28

Bona tarda txema,

Ja era hora que et despertéssis.

Sincerament txema. Sí. És segur que Nord té la Manilla d'oro ja que Sud té l'As.

I no em facis buscar un post on estaves totalment d'acord que sobretot en botifarra no es marquen colls de Rei.

Bé, de fet Nord pot tenir fallo directe, peró vaja...


Seguirem, em temo.


Tingueu salut!

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 04 gen. 2009, 21:17

El post aquell es referia que a pal llarg de nord ,sud amb 5 de rei cavall sota i un altre pal de 9 tenia de enviar a nord a pal de 9 per creuar ell, quan entri el pal de real.
Ara, amic fritz, estem parlan d'un altre tema.
Sud no te res, si de cas aguanta el oro.
Si nord s'está fent basto llarg sud pot aguantar el rei d'oro fins quan sigui necesari, NI MES NI MENYS.

Joder fritz la butifarra no es tan simple.

Aguantar el rei d'or fins al moment just pot fer que nord pugui fer as despasa, en el cas que te dit o no???

O aniras a totes sense defendret l'espasa?????
Depen del jugador i del marcador.
I de la intuició del moment o del vent que bufi..... :roll:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 04 gen. 2009, 23:32

txema colegui, que t'estàs liant. Que el post no va d'aixó. Oblida els exemples, només són l'excusa per explicar una jugada determinada i ja està.

Si tinc quatre oros de Rei jo marxaré d'espasa i oro. Mai de pal tocat ja que només marquem colls de Manilla o As. Aixó vol dir que és el millor? I jo que sé tio! Jo no parlava d'aixó. Per dir-ho d'una altra manera, és segur que jugant així Nord (Nord txema, no Sud) té la Manilla d'oro, no és discutible. I "zanjem l'asuntu".

Que vols discutir que és millor aguantar un coll de Rei que marcar un As o una Manilla?. Bé, potser sí. És un altre tema.

Joder txema, no és tant simple perquè la compliques massa. Sortiu i disfruteu que deia el bo de'n Johan.


Tingueu paravents. I brúixola.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 35 visitants

cron