Que el tinc sol com un mussol!!

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

LLEGANYES O LLAMBORDES?

EntradaAutor: corpetit » 04 gen. 2009, 23:48

Bóra-lí butinaires.

Segur que estàs despert? Bé, a risc que no llegeixis res diré al presumpte despert que, o bé no has entès res; o bé vols fotre “maranya”; o les dues coses a la vegada.

En primer lloc, no sé perquè em poses al mig quan en cap moment he parlat de les anades de Nord. Simplement he indicat una manera per senyalar una determinada circumstància de joc meva al company, que era del que tractava aquest post. En aquest cas per senyalar que tinc un semifallo o un directe, el qual pot ser, o no, el millor coll del company. Es podria donar que el company tingués 3 bastos i que jo no sabés el seu coll fort i, en canvi, ell sí que sabria el meu fallo o semifallo, atenent a l’ordre en què he tirat les 3 majors.

En segon lloc, el segon paràgraf del primer escrit d’en fritz, em sembla que ho deixa prou clar però perquè no et calgui tirar tan amunt deia alguna cosa així com “si els dos membres de la parella juguen al mateix, clar”. Dóna a entendre que saben com juguen, que coneixen la seva manera de senyalar. També diu que utilitzen el senyal negatiu. Per tant, si primer dóna una espasa i després el coll tocat i nosaltres tenim l’as d’oro, és segur que té la manilla d’oro.
A veure, és la seva manera de jugar, ell i el seu company sabran perfectament com juguen i s’ha de respectar, ens ho hem de creure, en cas contrari, el descart hauria estat diferent.
Tant costa creure que, per exemple, en cas de tenir Nord 4 ors de rei com tu dius, els descarts potser (cadascú acorda i juga com vol) haguessin estat d'espasa i oro i que és per això que sap segur que té la manilla d'oro?
Ara, també entenc que a un “busca-vides” com tu, li costi comprendre alguna cosa tan elemental com que algú es pugui posar d’acord en senyalar d’una determinada manera i que en facin un mitjà de comunicació, més o menys, efectiu.

La pregunta és: ¿val la pena explicar a algú en concret una determinada manera de jugar (bona o dolenta) si d’entrada ja et diuen que ho migllegeixen per avorriment, que ens ho dediquem a nosaltres mateixos i després quan asseguren que ho han llegit i li expliquen: no s’ho creuen?

Adéu.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 05 gen. 2009, 07:09

La pregunta és: ¿val la pena explicar a algú en concret una determinada manera de jugar (bona o dolenta) si d’entrada ja et diuen que ho migllegeixen per avorriment, que ens ho dediquem a nosaltres mateixos i després quan asseguren que ho han llegit i li expliquen: no s’ho creuen?
(Corpetit)


NO COMMENT

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

Re: AL·LUSIONS

EntradaAutor: 1717 » 06 gen. 2009, 19:05

Corpetit, dius coses amb les q estic d'acord, pero altres crec que doneu unes explicacions per tal de q quadri que no comparteixo.
Evidentment, picar-se les cartes vol dir d'una manera o un altre dir al company les cartes que tenim, i aixo habitualment vol dir fer trampes.

El motiu de la meva intervencio, es saber si la manera de donar aquesta info al company et fa ser un trampos o no.

Vaig posar l'exemple d'aixecar mes una carte que un altre, o com be dius tu, el lloc on posem el tabac, etc. Aqui jo entenc que hi a una trampa, pero entenc que es una trampa, ja que la parella contraria no sab que volen dir aquestos gestos.

I aqui es on discrepo de vosaltres, ja que aquesta forma d'asenyalar, no la sap la parella contraria.

Posaves el exemple de que en ella mateixa, la butifarra es jugaba de una forma, que permetia saber al company el joc que pots tenir, sortint d'as o de rei etc., i estic d'acord, pero els contraris també ho saben, per tant tots juguen amb les mateixes condicions, cosa que no es el cas, si com tu dius, abans i en secret, es posen d'acord ambdos.

I ara soposo que diras que aixo es un joc de parella i que sino fos aixis, millor seria que cadasqu jugues per si sol. Pos no, i aqui es on li donc el veritable valor a aquest joc, la posibilitat de poder jugar de parella amb un altre persona que no tens ni idea de com juga, i que cal averiguar-ho a les dues o tres primeres mans, i aqui es on crec jo, que es demostra, si ets un bon jugador, i es el que sap entendres inmediatament amb el seu company.

Be, es la meva teoria

Continuare aprenent de vosaltres, gracies

1717

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 06 gen. 2009, 20:49

1717,
si no es pogues fer servir cap jugada que algú no coneixi ... no podries jugar!

No és pas que ningú s'hagi posat d'acord "en secret", són les jugades que fan servir els qui en saben més i tothom pot veure-les si es fixa com juguen quan jugues amb ells. Si en saps prou per adonar-te'n, clar.

De normal, els jugadors experts no van pas pel món pregonant el què ells saben i els altres no, però aquí tenim un forum on això a vegades passa. Per tant, jo ho aprofito, intento entendre-les, comentarles amb la meva parella de joc i mirar d'aplicar-les si es dona l'oportunitat i en sé prou com per pensar-hi quan es l'ocasió.

Seguint el teu raonament, saber si el company és dels que deleguen amb 5 i semi o dels que fan directe, seria fer trampa? I els que fan moderna? I els que saben que el seu company surt d'As/Rei?
Em diràs que això es veu quan hi jugues. Bé, la jugada que explica en fritza també es veu ... si en saps prou, insisteixo. Cap dels "diàlegs" és una cosa "amagada", es veuen quan els fas. Però cal voler aprendre'n, cal fixar-se en tot ... i això és el que marca un bon jugador:

Un bon jugador és aquell que és capaç d'aprendre coses que no sabia mirant com ho fan els altres.

Hi ha ple de jugades que no "tothom sap"! Per sort, perquè si tothom ho sapigues tot, no valdira la pena jugar, no trobes? Qui tingui les millors cartes guanya i punt.
Però justament perquè uns saben més jugades que els altres, aprofiten millor les cartes que els altres. Això és exactament del què va aquest joc.

I jo opino com en fritz. Això és un joc de parella. No pas de jugadors individuals. I entendre's amb la parella és fonamental, per això alguns no juguem amb qualsevol sinò només amb qui ens entenem. Jo personalment no trobo cap interés en jugar amb gent que fa jugades amb les que no estic d'acord, que em donen informació que jo no entenc, etc ... però això va a gustos, hi ha persones a qui sí els agrada, doncs perfecte.

Apa, vaig a practicar diàlegs (i enviar pernils al xino: amb Manilles els diàlegs són més fàcils :P)

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 07 gen. 2009, 00:00

1717 ha escrit:El motiu de la meva intervencio, es saber si la manera de donar aquesta info al company et fa ser un trampos o no.


No, en absolut. Indicar al company què tens i què no tens a través de les cartes que vas jugant no es pot considerar mai fer trampes.
Trampa és quan indiques al company les cartes que tens abans de jugar. Quan les indiques per senyals (paquet de tabac, escuradents a la boca, gratar-se...)Quan es rumia molta estona per delegar. Quan toques més d'una carta abans de jugar. Quan dius "digue'ls-hi" en contes de "delego". Quan piques la taula en contes de dir "delego"...


1717 ha escrit:Posaves el exemple de que en ella mateixa, la butifarra es jugaba de una forma, que permetia saber al company el joc que pots tenir, sortint d'as o de rei etc., i estic d'acord, pero els contraris també ho saben, per tant tots juguen amb les mateixes condicions, cosa que no es el cas, si com tu dius, abans i en secret, es posen d'acord ambdos



Home! salvant les distàncies, no m'imagino cap equip de bàsquet no fent jugades preparades i entrenades per tal de no sorpendre i ser millor que el rival. Entrenar més no fa ser trampós. No té sentit això.

Insisteixo, parlem de joc d'equip i no d'individualitats. I si no, juguem cadascú per ell a 5 cèntims el punt. Que és prou divertida i emocionant, peró egoista de la òstia.


Tingueu collades.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 07 gen. 2009, 11:59

Deep, Fritz bon dia

Viam, imaginem la següent situacio:

Dos jugadors que mai han jugat junts, pero que qui els coneix diuen que son molt bons. No creieu que sense necesitat de dir-se cap jugada, abans de començar, quan portin dos o tres mans no s'entendran?
Si aixo que jo crec, es aixi, aquest es el joc que considero legal, i la resta, es a dir jugades diguem "asajadas", les poso al mateix nivell que el paquet de tabac.
Que segurament ells desarrollaran aquestes mateixes jugades durant la partida? es molt posible que si, o de millors, o de mes incomprensibles, per els que desgraciadament tenim un nivell molt mes baix, i que segurament acabarem la partida i ni tan sols ens en adonarem que han pasat.
Tot aixo ho trovo adient per aquest joc tan maco com es la butifarra, i personalment intento fer com dius tu Deep, jugar amb gent que en sap molt mes que jo, per tal de intentar aixecar el meu nivell, el que pasa que aixo tampoc es gens sencill i m'explico:
En aquest cas, hi dos maneras de jugar, que jo les anomanare activa i pasiva.
Pasiva: la mes sencilla, considerant que el "bo" es el company, tan sen fot el que un tingui, te limites a tornar la carta, arrastrar si ha fet trunfos, i sortir de la mes alta si ha contrat.
Activa: amb el corresponent risc de "cagarla", comptar amb les cartes del company i amb les propies, i actuar amb consecuencia. Si surt be, cap problema, si surt malament, el comentari habitual es: Pq no me la tornes coi!!!!!.
Acabo, tampoc vull allargar el tema, per tant per mi queda tancat.

1717

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

MANERES DE VEURE-HO

EntradaAutor: corpetit » 08 gen. 2009, 21:04

Bóra-lí butinaires.

1717, en primer lloc deixa’m felicitar-te per la manera d’exposar les teves idees o pensaments: amb educació, tranquil·litat, serenor i especialment amb una absoluta manca d’agressivitat; fets o conducta que conviden a qualsevol lector a participar-hi de bon grat.

Nogensmenys i tot i que puc entendre la teva postura respecte la consideració, o no, de fer trampa en aquest joc, no puc compartir-la. Ja he comentat en aquest mateix post quina és, per a mi, la diferència, la línia divisòria entre allò legal de l’il·legal i no cal dir que totes les opinions, en ser només això: opinions, són també per a mi, en essència, igual de vàlides.

Dit això i ja que veig que no t’ha agradat la qüestió del “pacte implícit” en qualsevulla jugada de botifarra, intentaré explicar-me, si puc, d’una altra manera.

Penso que la teva diguem-ne “teoria”, definició o concepte cau atrapada en la seva mateixa contradicció. Aquesta es basa principalment en la variabilitat d’aquest límit, d’aquesta frontera que separa la legalitat de la trampa. És a dir, aquesta línia es desplaçarà depenent del nivell dels jugadors que s’enfrontin. Com més gran sigui la diferència entre les parelles que juguin, ja sigui per experiència o per coneixements adquirits, el salt d’una parella a l’altra també serà més gran. El que vull dir és que, encara que no hagin pactat res, una parella que en sap molt, la seva manera de jugar, atenent a la teva explicació, sempre serà vista com a trampa per l’altra parella que no en sap tant. Fins i tot tu mateix has comentat que n’hi haurà que ni tan sols veuran determinades jugades, llavors, indefectiblement ho podran identificar com a trampa. Però, el més preocupant serà que, segons la teva explicació, serà una veritat com un temple, no hi haurà marxa enrere, no podrem negar l’evidència. Per tant i tirant avall, ens hauríem de limitar a l’essencial, al més bàsic (tot i així encara sorgirien problemes), perquè una parella que faci la primera partida, des del seu nivell i segons el que dius, els altres sempre faran trampa. Sempre pensaran que els altres faran trampa encara que, realment, l’altra parella no hagi pactat res de res i sigui també la primera vegada que juguin junts.

Sé que potser és una mica espès, no sé si m’he explicat prou bé. Si no és així, només cal que ho facis notar i, amb molt de gust i segurament a desgrat d’algú altre, no tindré cap problema en provar d’explicar-me millor.

Adéu.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 09 gen. 2009, 11:23

Bon dia Corpetit

Habia deixat aquest tema com a tancat, pero hi torno basicament per dues raons. En primer lloc i com acertadament has dit, una cosa que m'encanta es dialogar, i veig que a tu et pasa el mateix, i en segon lloc, pq al final del post em convides a fer-ho.
Tu dius: El que vull dir és que, encara que no hagin pactat res, una parella que en sap molt, la seva manera de jugar, atenent a la teva explicació, sempre serà vista com a trampa per l’altra parella que no en sap tant.
Viam, jo i soposo que molts, l'ultima cosa que penso quan jugo a la butifarra es si el contrari me fa trampes o no, basicament pq no jugo de campeonats, i quan jugo amb cartes reals, som una colla de coneguts que ens juguem el cafe i com a molt el whisky, i habitualment no tenim cap parella definida. D'aquestes 20-25 persones que som, evidentment quatre o cinc tenen un nivell altisim, la majoria un nivell mig i alguns fa poc que han començat o directament mai en sabran.
Tinc de dir que mai hem tingut cap discusio per el fet del tema "trampes", si per el contrari per renuncis, per cantar abans d'hora, per sortir qui no toca, etc.
Em aixo i extrapolant al tema que ens ocupa, vull dir que si be te podria donar la rao al teu punt de vista resenyat anteriorment, penso que seria un greu error el fer-ho, ja que aixo tans sols, en opinio meva clar, s'entendria pensant que la parella de molt baix nivell, te prou nivell com per saber que li estan fen trampes, ja que soposo que estaras d'acord amb mi, que la parella de nivell mig pot arribar a saber amb un tant per cent elevat si els hi estan donan una lliço o poden estar fen trampes.
Te posare un exemple real que me ha pasat fa poc i que encara m'escou:
En una partida de campeonat (ja he dit que no m'agrada gaira jugar-los), considerant que tinc un nivell potser agoserat que qualifico de mig, contra una parella força habitual del butinet que considero de nivell mig-alt, amb marcador aprox: 25 a 67 a favor nostre. Els contraris fan trunfos directes, a mi m'agafen amb un joc que considero molt bo; penso ha fet directes per evitar la contrada. Contro, el company del que ha fet trunfos recontra. Al final perdem la partida. El que ha fet trunfos tenia un cuatrero, i el seu company tot el que no tenia jo, ja que el meu company portaba cartes blanques.
En cap moment, tot i la posibilitat de msm, movils etc, he pensat que me han fet trampes, l'unic que me te intrigat es si va ser una questio de mala sort, que jo no vaig saber jugar o que tenia de haber estat mes prudent i utilitzar la norma no escrita que diu que a directes, callat.
Repeteixo la idea central del meu primer post, i que de moment tinc molt clara: Si abans de jugar una parella es posa d'acord amb la manera de jugar algunas mans, sensa que l'altre parella en tingui coneixement, tinc el dubta de si es una trampa (aquesta era la meva pregunta esencial), pero com a minim, ho considero poc lleial, i lluny del esprit de la butifarra.
Tambe vull manifestarte per avançat, que no accepto com a raonament (ja explico el perque), si sortir de as o de rei vol dir aixo o allo, si descart negatiu o positiu, si moderna o tradicional, si sortir de mani sensa as, etc. Totes aquestes formes de jugar, entenc que tots els jugadors les coneixen, i les apliquen en funcio del joc, del resultat o del dia que tingui cadasqu, i evidentment, la gracia de la butifarra es intentar esbrinar com juga el company, intentar que ell entengui com juga un, i alhora com juga la parella contraria.
Per finalitzar, i per tal de no treuret el primer premi del post mes llarc, l'intencio inicial era que els butinarires es postulesin en si es podia considerar trampa el fet de pactar amb la parella habitual un tipus de jugada.

1717

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

MAREJANT LA PERDIU

EntradaAutor: corpetit » 09 gen. 2009, 16:46

Bóra-narda butinaires.

1717, igual com tu pots considerar que una parella d’alt nivell pot fer trampa (en faci o no), una de baix nivell pot considerar (hi tindrà tot el dret segons la teva definició de trampa) que tu (nivell mig) també en fas.

Així mateix, una parella que acaba de començar, pot pensar (no dic que hagi de pensar, això és un altre tema) que una de nivell baix fa trampa.

Tu (de nivell mig) pots pensar que determinades jugades de jugadors de nivell alt estan pactades. Una parella de nivell baix pot considerar que les teves jugades (de jugador mig) estan pactades (ho estiguin o no).

Les jugades que exposes, per a tu, no són jugades pactades, però per un jugador de nivell inferior, potser sí que pot pensar que són pactades.

I qui diu que no són pactades? Qui diu que l’hàbit d’utilitzar-les sovint, donant-se compte que funcionen, no vol dir que estiguin pactades?

Dius: “Totes aquestes formes de jugar, entenc que tots els jugadors les coneixen...” Aquí és, penso jo, on t’equivoques de mig a mig. No tots els jugadors les coneixen ni tenen perquè conèixer-les. El fet que les coneguis tu, no vol dir que tothom ho hagi de fer. Cadascú en coneixerà unes, siguin iguals o diferents, i és per això que, partint del que en coneix menys, cap jugada seria legal (segons la teva definició). O només seran il·legals les que tu creguis i les que creguin els altres no ho seran?

Adéu.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 09 gen. 2009, 17:33

Es evident que el conceptes son subjectius i tothom pot entendre per fer trampes el que vulgui ara be al meu entendre el jugar a la butifarra a traves del butinet pot servir d'explicacio del que jo entenc per fer trampes.

per mi fer trampes es transmetre al teu company qualsevol informacio de les cartes que tens fora de l'estricte desenvolupament del joc.

Per tant una primera premisa, al meu entendre es impossible fer trampes abans de veure les cartes, res del que digui o faci un jugador abans de saber el que te pot informar al seu company del que tindra( ciencies adivinatives al marge).

Un cop repartides les cartes i suposan que no utilitzem el xat durant la partida el butinet es limita a trametre al teu company i a la resta de jugadors una informacio de que cantem o de si contrem o no i despres quina carta juguem i res mes , el significat que cadascu acordi amb la seva parella de manera tacita o explicita o per sabiduria popular es perfectament legitim sigui conegut o no pels rivals.

Algu pot decidir que sortira de 3 si te 3 manilles o be que nomes delegara el trionf si te a les mans 5 copes ni mes ni menys , si em demaneu l'opinio ho considerare un sistema dolent de jugar pero mai trampos.

Altres cantaran directe nomes si tenen 5 triunfs i fallo rodo o be 6 i semifallo.

Es evident que bons jugadors entendran les jugades logiques del seu company com explicacio del joc que te millor que els jugadors menys bons, i tambe es clar que jugadors que juguin habitualment junts s'entendran millor.

En el meu cas jugo diferent segons qui sigui el meu company o companya de joc , no per creure que les jugades son millors o pitjors sino perque crec que es mes facil que les entenguin adequadament pero jugaria el mateix si enlloc d'estar assentat jo a la taula transmetessa per radio a un jugador assegut al meu lloc quina carta jugar en cada moment o que fer triunfo o quan contra, per tant al meu entendre ja sigui pel butinet o per radio si l'unica informacio que transmetro es " oros, copes , espases, bastos, delego, butifarra, contro" o la carta que jugo es impossible que faci trampes entenguin o no els meus rivals el motiu pel qual ho faci o no ( de fet molts cops tampoc m'entenc jo mateix).

Aquesta es , sens cap anim d'imposar-la a ningu, la meva opinio al respecte.

Jordi

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 09 gen. 2009, 18:27

Buaaaaaaa!!!!!!!! no m'enteneu !!!!

Corpetit repeteixes com argument en el teu post en varies situacions i ocasions el mateix, "pot pensar". No es tracta de si es pot pensar de una manera o d'un altre, sino de si es o no es.
Dius també que una serie de jugades no son conegudes per tothom. Home aixo es el primer que s'ensenya per poder jugar a la buti, son les primeres normes basiques. Qui no sap aixo es que esta fen la primera partida de la seva vida !!!!!. I a partir d'aqui, arribas a la conclusio de que cap jugada seria legal. Ara si que me he perdut, ja que en cap cas he parlat de jugades legals, ja que si son ilegals, deu ser un renunci no?

En Jordi diu: Un cop repartides les cartes i suposan que no utilitzem el xat durant la partida el butinet es limita a trametre al teu company i a la resta de jugadors una informacio de que cantem o de si contrem o no i despres quina carta juguem i res mes , el significat que cadascu acordi amb la seva parella de manera tacita o explicita o per sabiduria popular es perfectament legitim sigui conegut o no pels rivals.
Gracies Jordi aquesta es una opinio directa

Tambe diu en Jordi: si l'unica informacio que transmetro es " oros, copes , espases, bastos, delego, butifarra, contro" o la carta que jugo es impossible que faci trampes entenguin o no els meus rivals el motiu pel qual ho faci o no
Llons, ara m'ho has espatllat, perque la frase : o la carta que jugo, no esta entre " ", oros, copes ....?
Grrrrrr Jordi resultat: opinio en quarentena jejejejeje

1717

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 gen. 2009, 19:24

1. Qui fa una jugada que no és al "Catàleg de jugades conegudes per tothom" fa trampes.
2. Una jugada que jo no coneixo no pot, per definició, ser al "Catàleg de jugades conegudes per tothom".

Per tant, qui fa una jugada que jo no coneixo, fa trampes.

És la gràcia del pensament lògic: amb una premisa absurda es demostren coses absurdes.

Per cert, el "Catàleg de jugades conegudes per tohom" és un incunable ... del que no se'n conserva cap exemplar.

Hi ha jugades que a mi em semblen òbvies i en canvi observo amb estupor i freqüència ple de jugadors que no les fan/saben. Segons tú, jo estaria fent trampes (perquè el meu company també les sap, clar).

Però 1717 encara vols més opinions directes? NO, no és fer trampes.

_______________

Un jugador X té un nivel mig (alt/baix) perquè, sense cap tipus d'ordre,:
a) té una memòria/retentiva mitja (alta/baixa)
b) coneix un nombre raonable (alt/baix) de jugades
c) es compenetra be (molt bé/fatal) amb el company
d) analitza adeqüadament (molt bé/fatal) les situacions i aplica les jugades que hi pertoquen.

Entrena la memòria (fes sudokus, jocs de quim, juga molt intentant recordar cada vegada més cartes) i milloraràs el nivell.
Apren noves jugades (parla amb bons jugadors, comenta les jugades en real o als fòrums, fixa't en com juguen) i milloraràs el nivell.
Millora la compenetració (juga amb companys estables, parla de les partides, de les jugades, de com fer trumfo) i milloraràs el nivell.
Juga molt (estudia partides, comentales, jugales vàries vegades) i milloraràs el nivell.

Dius que tens un nivell mig. Jo en canvi no puc dir una frase així.
Jo em considero un bon jugador si jugo amb la meva parella habitual, però si jugo amb algú que no conec, no em qualifico de cap manera.
De fet, i ara sé que no m'entendreu, llavors és "passar l'estona" però no un "joc científic". I sí, per mi la gràcia de la botifarra és quan és "científica". Com els escacs.
Per descontat, pot ser una partida interessantíssima, ben jugada i on n'aprengui ... però això és un atzar absolut. Dependrà de si tenim la sort d'entendren's, de saber més o menys les mateixes jugades, ...

En resum, 1717, entrenar no és, per mi, fer trampes.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

MAREJANT LA PERDIU 2

EntradaAutor: corpetit » 09 gen. 2009, 20:44

Bóra-lí butinaires.

1717, no veus que bases la teva definició amb això: “pot pensar” que hi ha pacte, per tant, hi ha trampa. O només hi haurà pacte quan tu “pots pensar” que n’hi hagi? Quan ho pensin els altres, no hi haurà pacte doncs? Llavors canvia la definició: serà trampa quan jo i només jo, en 1717, pensi que hi ha pacte.

De veritat que a la teva primera partida sabies com funcionava tot això, inclús el senyal negatiu? Bé, si ho dius serà veritat, en tot cas, et puc assegurar que jo no ho sabia pas.

1717, et proposo un petit exercici. Consulta al Diccionari català (GDLC) la paraula legal a veure què hi diu. Bé, ara consulta la paraula trampa 2.2, veuràs que utilitza el terme fraudulent, frau 2, tornem a estar on érem: llei.

Encara que etimològicament ja sabem que no volen dir el mateix, en tot cas, com veig que sí que t’agrada marejar la perdiu de veritat, si no vols fer aquest exercici, en aquesta frase et serà més fàcil substituir la paraula “legal” per “no tramposa” i “il·legal” per “tramposa”. Per a que quedi clar, un servidor volia dir això.

Jordi i DeepButi, estic d’acord amb el que heu exposat.

Per no repetir-me més, millor deixar-ho així. Adéu.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 09 gen. 2009, 21:00

1.Qui fa una jugada que no és al "Catàleg de jugades conegudes per tothom" fa trampes.


He dit jo aixo???? o he dit qui fa una jugada Previament establerta amb el seu company? no crec que sigui el mateix.
2. Una jugada que jo no coneixo no pot, per definició, ser al "Catàleg de jugades conegudes per tothom".

Crec que tampoc ho he dit aixo, i en tot cas me refereixo a les jugades basiques que s'aprenent per començar a entendre la buti

Per tant, qui fa una jugada que jo no coneixo, fa trampes.

És la gràcia del pensament lògic: amb una premisa absurda es demostren coses absurdes.

aqui estem d'acord, pero la premisa absurda primera no se de on ha sortit

Per cert, el "Catàleg de jugades conegudes per tohom" és un incunable ... del que no se'n conserva cap exemplar.


Vale, abans en un altre post has dit que sabies llegir entre lineas, me refreixo un cop mes a les habituals. Posem l'exemple dels teus robots que no donen mai l'as sobre la mani del company. Un cop ho saps, cap problema, jugues d'un altre manera i llestos.

Però 1717 encara vols més opinions directes? NO, no és fer trampes.

Accepto aquesta opinio, pero no comparteixo els raonaments.

Entrena la memòria (fes sudokus, jocs de quim, juga molt intentant recordar cada vegada més cartes) i milloraràs el nivell.
Apren noves jugades (parla amb bons jugadors, comenta les jugades en real o als fòrums, fixa't en com juguen) i milloraràs el nivell.


Aqui si que estem completament d'acord

Millora la compenetració (juga amb companys estables, parla de les partides, de les jugades, de com fer trumfo) i milloraràs el nivell.


quasi d'acord

Juga molt (estudia partides, comentales, jugales vàries vegades) i milloraràs el nivell.


Totalment d'acord

Dius que tens un nivell mig. Jo en canvi no puc dir una frase així.

Evidentment es dificil d'avaluar

Per descontat, pot ser una partida interessantíssima, ben jugada i on n'aprengui ... però això és un atzar absolut. Dependrà de si tenim la sort d'entendren's, de saber més o menys les mateixes jugades, ...


es a dir, si no ho tens tot sota control, no disfrutes. A mi m'agrada mes el desconegut, pero tot son gustos, soposo que la influencia de l'informatica es clau en el nostre pensament

En resum, 1717, entrenar no és, per mi, fer trampes.


ni per mi, depenent clar, de que s'entrena !!!!!!!!!!!!

1717

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 09 gen. 2009, 21:46

1717 per acabar d'entendre el teu raonament em faria falta una aclaracio quan dius

" qui fa una jugada Previament establerta amb el seu company"

Et refereixes a qualsevol jugada o a una no comu en la practica de la butifarra , es a dir si jo estableixo amb la meva companya que en cas de tenir as i rei sortirem de as per garantir que tambe tenim el rei aixo donat que es una jugada previament establerta es trampa segons el teu raonament?

Sino es aixi em podries fer un llistat exhaustiu de totes les jugades que si que podem establir previament i que no consideris trampa?


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 35 visitants

cron