Que el tinc sol com un mussol!!

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 10 gen. 2009, 14:33

1717 ha escrit:L'intencio inicial era que els butinarires es postulesin en si es podia considerar trampa el fet de pactar amb la parella habitual un tipus de jugada.
1717


Amic 1717:
La resposta es NO, (segons el meu criteri, es clar)....

Les "tàctiques", mai es poden considerar trampes.

Per delimitar on termina la "tàctica" i on comença la "trampa", crec que el millor es fer servir el menys comú dels sentits: el sentit comú!!!!

Altre cosa es voler saber si els àngels son mascle o femella

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 12 gen. 2009, 18:11

Jordi ha escrit:1717 per acabar d'entendre el teu raonament em faria falta una aclaracio quan dius

" qui fa una jugada Previament establerta amb el seu company"


El primer dia que un company te va presentar el joc de la butifarra, te diria alguna semblant a:
Tu tranquil, els pals son tal i tal, les que valen punts son ...., es obligatori servir el pal de sortida, sino i tens trunfos has de fallar, etc....
I seguidament debia dir una serie de diguem "normes", com p.e. Compta els trunfos, si tens la mani sensa as o rei no la toquis, si tens as i rei surt d'un o de l'altre, si el company fa trunfos tens de arrastrar, ...
Fins aqui soposo que estem d'acord no?
i fins aqui soposo que practicament tothom coneix aquestes coses basiques per començar a jugar no?
pero ..... en algun moment recordes que digues: Quan juguem nosaltres dos (i no li expliquis a ningu), si tens dos manis, surt sempre de un dos o de un tres, o si tens un as sol, suts de un cinc, o qualsevol altre indicacio d'aquest tipus que s'asembli a aixo?
Jo no, tu ja m'ho diras
Perque per mi es el mateix aixo que dir si tens dos manis en lloc de sortir de dos o de tres posa el tabac a la dreta, aixo si l'inconvenient del primer es que es te de entrenar molt.

1717

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 12 gen. 2009, 18:19

plana ha escrit:L'intencio inicial era que els butinarires es postulesin en si es podia considerar trampa el fet de pactar amb la parella habitual un tipus de jugada.


Exacte Plana aquesta era la meva pregunta, o millor dit la meva reflexio, fins a quin punt es podien fer aquets pactes per tal de que no es consideres trampa.


Les "tàctiques", mai es poden considerar trampes.


Accepto la teva opinio, dedueixo que tot si val sempre que estiguem parlant de cartes i no altres signes com paraules, tabac, etc . Es aixi?

Sols un petit detall, hi han altres jocs com el mus i el 3 i mig, que es juguem com deus saber amb senyes. Tothom pot fer les que inventin, pero abans de començar, les tenen que dir al contraris, sino, es considera trampa. Son altres jocs pero ....

1717

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 13 gen. 2009, 00:10

1717 ha escrit:Sols un petit detall, hi han altres jocs com el mus i el 3 i mig, que es juguem com deus saber amb senyes. Tothom pot fer les que inventin, pero abans de començar, les tenen que dir al contraris, sino, es considera trampa. Son altres jocs pero ....


...Parlem de jocs diferents, al mús, la brisca i altres jocs, es legal fer senyes; a la Butifarra es pot donar informació, no senyes. Es tenir la seguretat que el teu company, sempre jugarà de la mateixa manera les mateixes jugades. I si durant una partida es produeix una jugada nova, comentarla perque els dos companys actuin igual la propera vegada.... i així sempre. Aixó es compenetració, mai trampa :shock:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 13 gen. 2009, 09:58

1717,
no estem parlant, al menys no jo, de jugades secretes com sortir de 3 quan tens un As sol (aquesta ademés de secreta és estúpida), sino de saber com juga el company en situacions en què es poden "senyalar" diferents coses.

Parlaves dels robots que no donen l'As a sortida de Manilla del company, i que "en quan ho saps, jugues d'acord a això" (algo així deies). Del què escrius es dedueix que "mentre no sabies que els robots jugaven així, els robots feien trampa. Ara que ja ho saps, ara ja no en fan."

Jo no dono l'As i no me'n amago pas, a aquestes alçades ho deu saber tothom, he explicat el perquè vàries vegades als fòrums. Però si avui a la tarda jugo amb algú que no ho sap, i com que el meu company sí que ho sap ... resulta que estaré fent trampa?
En altres paraules, abans de començar a jugar he de preguntar als contraris si saben que no dono l'As perquè si no ho saben, no ho puc fer. I així amb totes les altres jugades.

Si només et quedes amb les quatre regles bàsiques que et van ensenyar el primer dia, aquest joc és una estupidesa.

La primera vegada que em vaig adonar que algú matava d'As tinguent la Manilla (i totes les vegades anterior en què ni ho havia vist perquè prou pena tenia jugant acollonit amb els "grans") ... m'estaven fent trampa? No. En algún moment ho devia comentar a algú amb qui tenia confiança, i aquest algú em va explicar la jugada. En algún moment posterior vaig ser capaç d'entendre-la i en algún moment posterior vaig ser capaç de fer-la ... i si ara el meu company sap que jo la faig i els contraris no saben si ho faig o no ... estaré fent trampa?

Tens un exemple avui mateix en un post on es pregunta què fer amb 6-2-2-2 ... si el meu company sap quan delego i quan no ... estic fent trampa?

Per reducció a l'absurd només es podria jugar amb companys amb qui no haguessis comentat mai res!!! Un simple "- ah, tu surts d'As només quan el tens sol? ... - sí, mai amb As-Rei" ... o el tant repetit "de lo que me voy no me vengas" ja invalidaria el company!

Ho sento, 1717, no consegueixo veure cap lògica als teus arguments. Per mi no aguanten el més mínim anàlisi de coherència.

Apa, apreneu jugades, apreneu com juga el vostre company i sereu millors jugadors.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 13 gen. 2009, 11:16

DeepButi ha escrit:1717,
no estem parlant, al menys no jo, de jugades secretes com sortir de 3 quan tens un As sol (aquesta ademés de secreta és estúpida), sino de saber com juga el company en situacions en què es poden "senyalar" diferents coses.

deep justament tot aixo be de les jugades secretes. Si repases el segon post.....

Corpetit ha escrit:A partir d’aquí, podem donar el significat que vulguem i que prèviament hem convingut amb la parella. Per exemple:

1.- Posem que el primer cas és l’habitual i no volem indicar res, només que ens entregui les majors, si pot.
2.- Tinc (no la ferma) sinó la següent ferma d’oro tota soleta o simplement vull dir que tinc semifallo a l'oro.
3.- Tinc (no la ferma) sinó la següent ferma de copa sola o semifallo a la copa.
4.- Tinc (no la ferma) sinó la següent ferma d’espasa sola o semifallo a l'espasa.
5.- Tinc (no la ferma) sinó la següent ferma de basto sola o semifallo al basto.
6.- Porto els calçotets una mica bruts.


Va ser aqui, on me varen entrar els dubtes que han originat aquets posts, no pas si entregues o no el as a sortida de mani, que aixo ho considero una opcio personal de cadasqu, o cualsevol altre jugada del mateix estil.

deepbuti ha escrit:Parlaves dels robots que no donen l'As a sortida de Manilla del company, i que "en quan ho saps, jugues d'acord a això" (algo així deies). Del què escrius es dedueix que "mentre no sabies que els robots jugaven així, els robots feien trampa. Ara que ja ho saps, ara ja no en fan."


Nooooooo, Deep, aixo mai es una trampa, es una variacio del joc. Un cop ho se, si el meu company es robot, habitualment amb mani i rei no toco aquest pal, i si el robot es contrari, no presuposo que el as el pugui tenir el meu company. A mes vull dir que crec que es millor no donar el as en moltes situacions, inclus a risc de la posterior bronca, per tant no el dono quan el company es un amic, per contra el dono sempre que jugo amb "numeros".

Mes clar ara els meus dubtes?

1717

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 13 gen. 2009, 11:18

plana ha escrit:...Parlem de jocs diferents, al mús, la brisca i altres jocs, es legal fer senyes; a la Butifarra es pot donar informació, no senyes. Es tenir la seguretat que el teu company, sempre jugarà de la mateixa manera les mateixes jugades. I si durant una partida es produeix una jugada nova, comentarla perque els dos companys actuin igual la propera vegada.... i així sempre. Aixó es compenetració, mai trampa :shock:


Aixo no es fer trampa, pero no te res a veura amb el que estem parlant.
Mira el post anterior sis plau.

1717

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 13 gen. 2009, 21:51

Coi 1717, haver començat per aquí home!

Jo no em preocuparia gaire per jugades així. No conec ningú (ni tan sols en Jordi :twisted:) capaç de calcular entre carta i carta la integral definida entre e i pi quadrat de (x/2 + ln x) on x és el nombre de cartes del pal, que és, més o menys, el que necessites per saber quina tirar :roll:.

Les jugades esotèriques són molt poc útils i dubto que t'afectin gens ni mica.

Per mi les jugades han de tenir una certa lògica i ser relativament simples per poder recordar-les i integrar-les en un cert sistema de joc. Si no els hi puc "posar nom", malament.

Per exemple, a la jugada que explica en fritz jo n'hi dic "tranquil que ja vinc".
Si em faig primer Manilla (o As) del pal que em demana el company i després segueixo amb fermes li estic dient "tranquil que ja vinc".
Però si em faig primer les fermes i després li surto del seu pal com que no li he dit "tranquil que ja vinc", és que no hi puc anar, per tant, si és Manilla (o As) és que el tinc sol i ell decidirà si li cal donar-me l'As (o agafar de Manilla); si és una altra carta, sabrà que no tinc la que a ell li falta.

No sé si es veu per on vaig ... les jugades han d'autoexplicar-se, per descontat quan saps la interpretació correcta, d'una manera força simple.

Clar que no totes són tan evidents, però pensa-hi un moment ... la jugada de'n fritz, a "pal sec" no diu gaire res, costa d'entendre ... en quant li poses nom i la raones, es torna força més clara.

Aquelles per les que no pots fer algun raonament similar, malament. Perquè quan sigui el moment no les recordaràs. Vem quedar que sortiem de 3 amb tres Manilles? O que el 3 volia dir que en tenia quatre del pal que no s'ha tocat? O potser era que 3 i 3 fan 6 i he de sortir de 6 de trumfo? Socorssssssss! :wink:

Apa, tingueu manilles.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 13 gen. 2009, 22:56

aleluiaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Habemus papa !!!!!!

Entenc per la teva resposta, millor dit (llegint entre lineas), interpretan el que no has respos, que me dones la rao, i que aquestes jugades que anomenas esoteriques, igual no son del tot legals (per no usar la terminologia trampa).

[quote=Deepbuti]Coi 1717, haver començat per aquí home![/quote]

Sempre he estat parlant del mateix jo !!!!!!!!

Te agraexo la explicacio de la jugada d'en Fritz, perque ara la he entes perfectament.

[quote=Deepbuti]Aquelles per les que no pots fer algun raonament similar, malament. Perquè quan sigui el moment no les recordaràs. Vem quedar que sortiem de 3 amb tres Manilles? O que el 3 volia dir que en tenia quatre del pal que no s'ha tocat? O potser era que 3 i 3 fan 6 i he de sortir de 6 de trumfo?[/quote]

Aquestes son las que me feien dubtar de la seva legalitat.

Veig que no anava errat jo, pero coi ha costat un gran esforç.

Cava per sopar,

P.D-: no se perque, no funcionen les cites, llons alguna cosa he fet malament !!!!!!!!

1717

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 14 gen. 2009, 00:20

1717 ha escrit:P.D-: no se perque, no funcionen les cites, llons alguna cosa he fet malament !!!!!!!!


Tranquil, no ets tú, és culpa de'n Deep que li falten les "cometes".


I no 1717, les jugades "esotèriques" tampoc són tampes. És absurd el que planteges. Seria la mateixa trampa que tenir un sistema, diàleg, pacte o digue-li com vulguis. Cadascú dóna el significat que li sembla millor a les cartes que es juguen. Només per començar el delego no és res més que el primer "diàleg" entre companys. O ara em diràs que tu delegues a la babalà?. Si pactes que faràs trumfos directes quan en tinguis dos de 8 el teu company sabrà sempre el que tens quan facis trumfos directes. Estàs fent trampes? No. És un bon sistema de joc? Es podria discutir.



1717 ha escrit:Te agraexo la explicacio de la jugada d'en Fritz



No és la jugada de'n fritz. La jugada forma part de tot un sistema de joc i val a dir que si el company no practica el mateix és una puta merda de sistema, com tots d'altre banda. I a tot això, com li indiques tu al company que tens un As sol?


Tingueu diàlegs. Encara que siguin esotèrics.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 14 gen. 2009, 09:53

1717,
totalment d'acord amb en fritz. Les maneres de jugar, fins i tot les que a mi no em semblen útils, de cada parella no les considero trampes.

Que volen sortir de 3 (per seguir amb l'exemple) quan ténen 3 Manilles? Que ho facin, per mi cap problema.

I segur que hi ha maneres de jugar on es pacten significats que, sense ser absurds, no els pots assignar una lògica clara, o sigui que no dic pas que no puguin ser útils.

Hi ha ple d'exemples: el descart mixte, no té una "lògica directe", és una convenció pura i simple: "descart alt vol dir tal cosa, descart baix en vol dir tal altre". Bé, potser l'exemple està agafat pels pèls, però vull dir que una convenció qualsevol, sigui la que sigui, no em sembla trampa.

PS. Les cites han de dir [quote="DeepButi"], amb cometes.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 43 visitants