Robots. Error o genialitat?

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Robots. Error o genialitat?

EntradaAutor: DeepButi » 06 gen. 2009, 12:05

Nord copes delegades.

Est contra i s'encara Manilla-As d'espasa.
A la tercera basa obre cavall de basto. Nord Manilla, Oest petita i Sud (robot), amb As-Rei carrega ... el Rei.

Sí ja sé, l'As assegura un puntet, però quan més m'ho penso més m'agrada.

Tothom col·loca malament l'As:
Nord pensa que el té Est i per tant després dels arrastres, si queda dins abans d'obrir pal tornarà al basto. Perfecte. Cert que això també passa donant l'As perquè ens farà el Rei.

Est pensa que el té Oest i si queda dins anirà al basto. Perfecte.

Oest pensa que el té Est. Si no té res a cap pal tornarà el basto. Perfecte. Si té algo, tampoc podem evitar que obri pal i ens prengui el què portem..

Apa, tingueu Asos.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 06 gen. 2009, 13:22

Aquesta vegada estem d'acord, sempre que no es prengui com a regla. M'esplico: Una "genialitat", com indica el seu nom, no pot ser mai una norma (perdria el calificatiu), pero esporàdicament resulta de lo mes efectiu.
Crec que no es pot jugar "sempre" de llibre, els contraris no son tontos i al final ens veuen venir. Evidentment que es te de jugar amb un estil propi, mes que res per no tornar boig el company, pero alguna genialitat de tant en tant.... te la seva gràcia i es efectiva.
Oi???

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 07 gen. 2009, 20:30

Despres de destriunfar potser el seu company li marca un pal i no estaria malament que cregues que el basto el te el seu company i no el rival.

Donar el rei i despres un basto petit no li marcara res ara donar el as i despres un petit hauria de garantir el rei.

Enganyar company i rival o donar informacio a tots dos gran dilema.

Per cert si jugar sempre perfecte amb els mateixos rivals et fa massa previssible llavors cal jugar de manera no optima algun cop per a optmitzar els resultats a llarg termini?

jo ja procuro jugar sempre raro per no ser previsible pero ningu em vol de company llavors m'agradararia la vostra opinio quin grau de no optmitzacio es adequat per despistar els rivals pero que el company vulgui tornar a jugar amb un?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 07 gen. 2009, 21:37

Jordi ha escrit:Donar el rei i despres un basto petit no li marcara res ara donar el as i despres un petit hauria de garantir el rei.

Mande? Descart mixte?

Jordi ha escrit:jo ja procuro jugar sempre raro per no ser previsible pero ningu em vol de company llavors m'agradararia la vostra opinio quin grau de no optmitzacio es adequat per despistar els rivals pero que el company vulgui tornar a jugar amb un?

:P :P no sé ... un 17.35%? :P :P

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 08 gen. 2009, 14:21

...però aixó val a obligada?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 gen. 2009, 15:21

6_euros ha escrit:...però aixó val a obligada?

A veure, sembla que no sapigueu llegir, o que només de veure "obligada" ja no sigueu capaços d'entendre les coses :?. Un número? uis, "matemàtiques, no ho entenc". Obligada? "uis, no ho entenc". :twisted:

1. Obligatori servir
2. Obligatori superar als contraris.
3. Si no superem ...
-- 3.1. i està guanyant el company: petita o carregar

-- 3.2. i estan guanyant els contraris: petita. Excepció: segon jugador quan no serveix: petita o carregar.

En aplicació de la norma 3.1 i com que guanya el company (amb la Manilla) el quart jugador pot optar per la petita o carregar. I qualsevol de les dues cartes, l'As o el Rei, està carregant.
Suposem que porti As-Rei-7-6-2 ... pot jugar As, Rei o 2, però no 7 ni 6.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 08 gen. 2009, 21:57

..que era una petita broma, home!

:P

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 gen. 2009, 22:47

:oops: :oops: :oops:

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 11 gen. 2009, 13:09

Pues sí.Em sembla una jugada genial.(sempre que no t'interesi dirli al teu company "vine aqui,si tens dubtes").
Jo, personalment, a lo llarg de la vida, m'enrecordo, sobretot, d'aquelles partides que vaig perdre i foren, en si mateixes, curioses.Una d'elles va ser aquella que amb un fallo redo, i un 9 em van fer capa al triunfo directe.
De les guanyades m'enrecordo d'una on vaig fer una similar a la esmentada dels robots(portava un exces de cubalibres, també ho tinc de dir).
Una de les "normes" que pacto habitualment amb els meus companys es "No em fagis fallar".
El cas es que la partida es va desarrollar de tal manera que els contraris sabian que ells no portavan trunfo, pero lo que no sabian era la distribució dels nostres trumfos.El cas es que els trumfos els tinc només jo i entra el meu company i em dona descart lo unic que em queda es trunfos i rei as de espasa, saben que ell tenia que venir per pebrots a espasa vaig decidi carregarli en comte del as el rei, i va abarrotar...........
Encara sonric ara, recordan-ho. :lol:

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 12 gen. 2009, 21:16

A mi em sembla una genialitat...
Si es descarten de rei dóno per suposat que no porten l'as amb la qual cosa si agafo basa aniria a aquest pal, així que jo hi hagués caigut de ple.

Una curiositat només...
en "obligada" és una jugada genial,
en "lliure" ens dirien que enganyem
;-)


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 30 visitants

cron