A vegades una carta és un món ...

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

A vegades una carta és un món ...

EntradaAutor: DeepButi » 07 feb. 2009, 19:40

Partida de campionat. Nord és en Gort (robot).

Sud buti delegada amb:

As d'oro
Manilla-7-3 de copa
Manilla-As-7 d'espasa
Manilla-As-Sota-5-3 de basto

Oest obre 8 de copa, Manilla, 4 i Rei
Sud 5 de basto, Cavall, 8, 3
Est As de copa, Cavall, Sota, 3
Est repeteix cinc de copa (Oest ha donat la Sota, tindrà el 7?), 2 d'oro, 2 i Sud agafa de 7 (no, no el tenia :wink:)
Sud es fa As i Manilla d'espasa (tothom serveix, cau la Sota a Est)
Segueix amb Manilla-As-Sota-3 de basto, Nord dona Rei-Sota-x-x d'oro
7 d'espasa per Rei de Nord ... que es fa una última basa amb el 4 d'espasa on cau la Manilla d'oro d'Est i es salva l'As de Sud.

25 x 2 = 50

Al repetir la partida i analitzarla (amb tres robots i no tres humans), Est (robot) que porta 6-Cavall-Rei mata el 5 de basto de la segona basa amb ... el 6 de basto ... Nord 8 i Oest no hi arriba (porta 3-4-7).
I Nord ... sí, obre Sota d'oro, Cavall i cau l'As de Sud.
13 x 2 puntets salvats ... una gran diferència.

Com el veieu el Cavall / 6 de basto d'Est? Lògic? Poruc?

Sí, ja sé ... és tot agafat pels pèls, però sempre són així les partides: úniques!

Codi: Selecciona’ls tots

                   Rei-Sota-6-5-2 d'oro
                   Rei-Cavall de copa
                   Rei-4-3-2 d'espasa
                   8 de basto
Cavall-8-3 d'oro                  Manilla-7-4 d'oro
Sota-8-6-2 de copa                As-5-4 de copa
8-5 d'espasa                      Cavall-Sota-6 d'espasa
7-4-3 de basto                    Rei-Cavall-6 de basto
                   As d'oro
                   Manilla-7-3 de copa
                   Manilla-As-7 d'espasa
                   Manilla-As-Sota-5-3 de basto

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 feb. 2009, 20:30

Ja que hi sóc posat, seguim amb l'anàlisi de les cartes menors i tornem a la partida real.

Perquè Oest dona la Sota de copes sbre l'As d'Est? És una carta ferma i si no la dona, es farà dues bases de copes ... i ens posarà curiosos problemes sobre els descarts!

Descart de Sud: el què surt de "natural" és descartar-se de l'espasa "perdedora" per quedar-se amb 4 bastos ferms, oi? Doncs fatal! La única possibilitat de salvar l'As d'oro és amb el Rei d'espasa a Nord. Ja sabem segur que basto no en té cap, per tant cal fer el què jo anomeno una hipòtesi de necessitat i descartar-se d'un basto!!
Si l'hipòtesi és certa i Nord té una ferma d'espasa bingo! Si no la té ... tant li fa el què fem, perdrem l'As d'oro.

Descart d'Est: ah xicot! Quin dilema!
Rei de basto? Així Oest sabrà segur que Est no té la Manilla ni l'As (pensem que ni Est ni Oest saben si Sud ha sortit per sota o el company s'ha passat la Manilla). Inconvenient: Oest no sabrà si tocar Espasa o Oro ...
Cavall d'espasa? Jo apostaria que és el descart correcte. Difícilment Oest tocarà el basto, la sortida de cinc és força sospitosa ... tot i que no matant Nord tampoc "sembla" perillosa (però en realitat ho és i molt).

Apa, tingueu Manilles ... i jugueu totes les cartes correctament.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 08 feb. 2009, 23:30

Que consti que a cartes vistes tot és més fàcil, però és una forma de veure si la manera cóm jugues surt bé o no.

A 5 de basto jo hi posaria el cavall, perquè qui ha cantat botifarra és qui en surt i suposo que portarà as o manilla (encara que a mi no m'agradi hi ha gent que surt per sota), així que si hi posés el 6 quan tornin a tocar el basto perdria el cavall de totes totes.

La jugada clau és que oest carrega la sota essent carta major, tal i com dius si l'aguanta tindrà una basa més i informació del company segons es descarti.
Ha sortit la copa, els contraris toquen el basto, si es descarta de cavall d'espasa li està marcant l'oro (ja he dit que a cartes obertes es veu fàcil).

També jugaria diferent de sud.
Quan entra amb la manilla de copa sortiria d'as de basto (en tinc 5 del coll), si tots serveixen del pal sortiria de manilla (en aquest cas el company suposo que es descartarà de copa) així que puc optar per sortir d'as d'oro (arriscada però pot donar molts punts si la manilla la porta el company), o com que han entregat el cavall de basto sortir de 5 de basto i esperar a que em vinguin a l'espasa.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 24 visitants

cron