Esta ben jugat?

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 10 oct. 2009, 17:14

Opino que Oest és cobreix de glòria en aquesta mà.
Sempre juga així? :oops:

Encara que el company rumii o deixi de rumiar, a la Botifarra han de parlar les cartes, i si no tens joc per contrar per molt que el company rumii no tens perquè contrar, és el que se'n diu "jugar net".

Si Oest surt de manilla de basto i canvia de pal li està dient al company que porta l'as de basto, al menys així ho interpreto jo.

També em sembla incorrecte que Oest malpensi perquè t'empassis la manilla d'espasa a sortida del company havent contrat ell, per mi està ben jugat per sud.


De quin poble ets que a la Botifarra és legal que el company dongui senyal rumiant?

Ho he vist fer en campionats a Torrembarra i a Roda de Barà, però no tothom admet aquests tipus de senyals, de fet en els campionats d'aquests pobles cada vegada i va a jugar menys gent.

Candido
Contro
Contro
Entrades: 7
Membre des de: 15 feb. 2008, 20:26

EntradaAutor: Candido » 13 oct. 2009, 20:42

Agrait per les vostres respostes. El poble es un poble petit de L'Alt Camp yo vaig aprendre a jugar alla, cuan vaig arribar de Asturies y asi es com jugem. No obstant tambe el trobo malament el rumia, ara be es una cuestio molt subtil y dificil de arrelar. Lo que em va fotre va ser que digues que le habia vist les cartes y aixo que jugabem en una taula de marmol rectangular en els costats curts. Per algunes respostes puristes, les dire que Butifarra es tot lo que es juga en aquesta forma sempre que les normes estiguin establertas de comenzament no es trampa. Per exemple es costum marca el pal al company con carta de aquest pal, exepte cuan es fa butifarra.

Candido
Contro
Contro
Entrades: 7
Membre des de: 15 feb. 2008, 20:26

EntradaAutor: Candido » 13 oct. 2009, 20:46

Carles ha escrit:Però una cosa es dubtar, i l'altre es tindre un acord amb el company que si trigues 5 segons o mes en delegar es que tens bo.

Hi ha molts llocs en que els usuaris triguen a tirar (inconscientment): us heu fixat que quan algú te fallo directe i te falla el teu 9 ..... sempre triga una mica mes del normal a tirar ??

Adéu !
Penseu que cuan es per a tots el fet de esta 5 segons tambe dona informacio al contrari, no es tant clar que sigui trampa, si mes no cuan tots estem d'acord.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 34 visitants

cron