Sistema "suís"

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 21 març 2011, 14:18

QjQ ha escrit:.......Desprès, per iniciar la primera ronda, s’aparellés el de més rànquing amb el de menys o amb els que no en tinguessin, el segon amb el penúltim i així anar fent......

QjQ ha escrit:.......Que aconseguim?

Afavorir sense dubte els millors jugadors i penso que fins i tot desmotivar molt i molt als jugadors que estarien amb una ELO baixa i que saben que la primera ronda la jugaran amb els jugadors de més ELO. Les possibilitats de victoria seran menys per ells que amb un sorteig al.leatori. Crec que per les ELOS baixos és un començamen amb desventatja i per tant no el considero just.

Vols dir que així no aconseguirem que els de més ELO tinguin encara més i els de menys ELO avorreixin els campis?

No m'agrada l'idea "nada", "nada" .... "nada".

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 març 2011, 15:07

"Just" és un concepte no definit.

En Simon es "queixava" que primer contra segon no és "just" perquè perjudica als "bons" al fer-los jugar contra altres "bons".

I l'Angeles es "queixa" que primer contra últim no és "just" perquè perjudica als "menys bons" al fer-los jugar contra altres "bons".

L'únic sistema "just" és una lliga i això no és factible.

Deixeu la justícia a part, entre altres coses perquè partiu d'una hipòtesi falsa: que millor ELO (o millor classificació al campionat) vol dir millor jugador :roll:.

Tant correcte em sembla fer jugar 1-2, 3-4 etc com per "caps de sèrie" (1-últim de grup, 2-penúltim de grup, etc). No hi veig cap diferència.

L'altre proposta ... jo la formularia com "amb dues perdudes cap a casa" :wink: i tampoc em sembla malament.

(dec estar malalt, tot em sembla bé :evil:)

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 21 març 2011, 16:21

En primer lloc, "contra gustos no hay disputas".

En segon, mitifiqueu en excés el ELO. Un ELO alt no es sinònim de saber-ne més es simplement això un ELO alt. Jo tinc un 0 d'ELO i tot i saber-ne poquet, gens , el que se'n diu gens, tampoc en sé.

En tercer, puc estar d'acord en que tant vàlid seria fer els empara-llaments 1/2 com 1/últim. L'avantatge per els ELO's baixos es més gran que la desavantatge per els ELO's alts contrariament al que tu dius. En la primera ronda el ELO més gran jugaria amb qui no tingué ELO o el tingués més baix. Normalment seria amb qui no hagués fet fins aquell moment cap Campionat. Això faria que en cas de guanyar qui no tingués ELO o fos baix i tindria més a guanyar o en tot cas, els seus primers ELO's fossin ponderats amb qui més en "sap". Els millors ELO's marcarien la mesura dels nous ELO's.

L'important d'aquest ELO "competitu", independentment de la manera d'organitzar Campionats més dinamica. Es evitar l'especulació de triar contra qui jugues, per tant posaria a tothom en situació de màxima competitivitat, perdre el màxim i guanyar el màxim.
En tot cas, tenint en compte que les dues primeres rondes serien "classificadores" i que es bo que els "millors" passin a les rondes finals, no veig malament jugar, en aquest moment, els millors contra els 0/Elo baix.
Desprès a les tres rondes finals, podem, cosa que jo no faria, canviar el criteri, sempre que es jugui guanyadors amb guanyadors i perdedors amb perdedors.

Ara de fet d'això es tractava de que diguéssiu la vostre.
:)

Recordeu de totes formes que aquest sistema afavoreix d'una banda l'existència d'un ELO, calculat com fins ara, però sense especulacions, resultat de TOTES les partides fetes en competició. D'altra els punts atorgats als guanyadors o als classificats en un Campionat es podrien ponderar en funció dels ELO's mitjos dels participants de cadascun dels Campionats. ELO mig més alt més punts a atorgar.
Encara que en aquest punt si tindria que donar alguna volta més.
Però hem sembla intuir que hi podria haver el guanyador del mes del trimestre, etc etc.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 21 març 2011, 16:57

Ja no l'edito més
:shock:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 març 2011, 19:13

Podriem separar els diferents temes (tampoc servirà de res ... pur exercici d'estil).

1. Amb dues perdudes a casa.
Així es recull la petició dels que no els agrada estar tanta estona (!?) quan no poden guanyar. Inconvenient: als que ja ens està bé jugar 5 partides tant si guanyem com si perdem, en sortim perjudicats.

2. ELO especific de campionats.
Així es recull la petició dels que opinem que un ELO on pots triar els contrincants està viciat d'ofici.

3. Ordre de joc als campionats.
Com que en Carles opina que el random és el millor sistema, no val la pena donar-hi voltes. Però podeu seguir opinant, clar :twisted: :evil:.

Em deixo alguna cosa?

Podriem fer tres enquestes :roll: :wink:. Total tampoc hi perdem gaire. Tampoc és que serveixin de res, això és cert.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 21 març 2011, 19:20

Optimiste!!!!!!!!!
:D


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

cron