Butifarra "graciosa".

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

EntradaAutor: erfiug » 05 jul. 2012, 22:31

Opto de blanca pq porta la barbaritat de vuit bastos (ho veig com manera d'informar que es una mà poc comuna).

*Vull deixar clar que també estic d'acord amb sortida de sota, comento la sortida de blanca pq es un pensament meu i poder enriquir més el debat.

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 05 jul. 2012, 23:45

Està bé que donessis la idea de sortir de blanca, així s'ha pogut explicar perquè no era bona sortida (no apretava prou) i la millor sembla ser que era la sota.

Suposo que de les altres sortides: rei i cavall, també hauràs vist perquè no s'aconsellaven tot i complir amb que "apretaven"?

La teva jugada era continuar el basto, ja que sortint de cavall podia tenir el rei. Quan et trobis el teu company li expliques, encara que et costi un mal de cap o una disculpa. :-)

droig

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

EntradaAutor: erfiug » 06 jul. 2012, 00:53

droig ha escrit:Està bé que donessis la idea de sortir de blanca, així s'ha pogut explicar perquè no era bona sortida (no apretava prou) i la millor sembla ser que era la sota.

Suposo que de les altres sortides: rei i cavall, també hauràs vist perquè no s'aconsellaven tot i complir amb que "apretaven"?

La teva jugada era continuar el basto, ja que sortint de cavall podia tenir el rei. Quan et trobis el teu company li expliques, encara que et costi un mal de cap o una disculpa. :-)

droig


Es que es evident no sortir de cavall o de rei...No fa falta gaira discussió per arribar a aquesta conclusió. I evidentment ja vam comentar-ho un cop acabada la buti, tant amics.

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 06 jul. 2012, 02:54

erfiug,

No t'hauries de quedar amb aquesta idea, en la meva opinió, perquè seria equivocada:

erfiug ha escrit:Es que es evident no sortir de cavall o de rei...No fa falta gaira discussió per arribar a aquesta conclusió.


La discussió té molt sentit i la conclusió a que s'arriba, no és senzilla.

El teu company Nord, surt de cavall i està "ben jugat" perquè tu no saps quants en té, ni tampoc si té la sota.

T'hem traduït que "ell vol que matis i hi tornis", independentment del que puguis pensar que té (igual que sortint amb la sota o de petita). També t'hem explicat perquè no és bo sortir de carta blanca (carta que tu haguessis sortit abans de començar el debat). Finalment, crec que t'hem comentat les finalitats de la sortida depenent del nombre de cartes i les possibles figures (rei-cavall i rei-cavall-sota) que es poden donar.

No és evident tenir clar de quina carta s'ha de sortir depenent de quantes en tingui Nord. Espero i suposo que molts ho agrairan.

En la meva opinió has de veure que la jugada que no és bona és la sortida d'oro (i no fer-se el basto) com fa Sud, i no és gens important que Nord jugués la carta adequada o no, perquè la finalitat era encertada.

És important la sortida de sota quan ja s'han vist les cartes perquè volem la millor jugada ara, però no abans.

Si tens 3 o 4 bastos, sortiràs de cavall? Sí, no
Si ets Sud quan li seguiràs la jugada al teu company quan et surti de cavall? Sempre, mai, depèn

Aquí hi ha molta retòrica però bons consells en la meva opinió i no pas evidents.

droig :-)

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 06 jul. 2012, 15:55

Com que ja fa massa calor deu ser que no tenim res més a fer:

Sortida de ...

Rei - Molt dolenta, de fet infame. Sud la deixa passar i kgada pastoret, basto bloquejat. Feu TRES bases de basto quan n'heu de fer VUIT.

Cavall - no és la millor del món (si Sud en porta dos d'As kgada) però raonable. Sud ha de fer Manilla i As i tornar-hi.

Sota - la millor, cobreix tots els casos. Sud ha de fer Manilla i As i tornar-hi.

blanca - ganes de jugar amb foc (si Oest porta As-8 fas UNA basa de basto quan n'has de fer VUIT). Sud ha de fer Manilla i As i tornar-hi.

0.5 :twisted: - Sud ha de fer Manilla i As i tornar-hi.

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 06 jul. 2012, 16:59

Em semblen bones conclusions per la jugada concreta.

Posats a fer resums per punts poso els que s'han dit fins ara per una jugada "semblant", canviant el número de cartes d'aquest pal o les figures a Nord:

Espero que no us faci res que posi els vostres noms en alguna opció?

2 de rei

Opcions:
1 - wakey, droig, DeepButi, corpetit, Angeles, erfiug: rei
2 - No hi ha més idees

3 de rei-cavall-sota

Opcions:
1 - wakey: rei
2 - droig: cavall
3 - No hi ha més idees
DeepButi, corpetit, Angeles, erfiug?

4 de rei-cavall-sota

Opcions:
1 - wakey, droig: cavall
2 - No hi ha més idees
DeepButi, corpetit, Angeles, erfiug?

5 de rei-cavall-sota

Opcions:
1 - wakey: cavall
2 - droig: sota
3 - No hi ha més idees
DeepButi, corpetit, Angeles, erfiug?

6 o més de rei-cavall-sota

Opcions:
1 - wakey, droig, DeepButi, corpetit, Angeles, erfiug: sota
2 - No hi ha més idees

Nota: Per mi si té 5 o més de rei-cavall-sota-8, és millor sortir de 8.

Salut,
droig

P.D - Estaré uns dies fora i no crec que contesti.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 08 jul. 2012, 12:47

droig ha escrit:3 de rei-cavall-sota
Opcions:
1 - wakey: rei
2 - droig: cavall
3 - No hi ha més idees

De rei

droig ha escrit:4 de rei-cavall-sota
Opcions:
1 - wakey, droig: cavall
2 - No hi ha més idees.

De cavall

droig ha escrit:5 de rei-cavall-sota
Opcions:
1 - wakey: cavall
2 - droig: sota
3 - No hi ha més idees.

De cavall si no tinc més entrada. Si tinc alguna manilla potser aniré de sota :?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 jul. 2012, 16:32

2 de Rei
A botifarra directa del company no tocaré un pal de dos més que en situacions excepcionals (només se m'ocorreix: tinc les altres dues Manilles).

3 de Rei-Cavall-Sota
A botifarra directa del company n'he de tenir 3 de cada i cap As per tocar aquest pal. De Cavall

4 de Rei-Cavall-Sota
Cavall

5 de Rei-Cavall-Sota
Depen de la inspiració del moment. Cavall o si estic inspirat Sota.

6 de Rei-Cavall-Sota
Sota

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 24 jul. 2012, 02:00

Bones a tots,

Actualitzo com està el tema amb les opcions que poden portar a més discussió:

3 de rei-cavall-sota

Opcions:
1 - wakey, Angeles: rei
2 - droig, DeepButi: cavall
3 - No hi ha més idees
corpetit, erfiug?

4 de rei-cavall-sota

Opcions:
1 - wakey, droig, DeepButi, Angeles: cavall
2 - No hi ha més idees
corpetit, erfiug?

5 de rei-cavall-sota

Opcions:
1 - wakey, Angeles, DeepButi: cavall
2 - droig, DeepButi: sota
3 - No hi ha més idees
corpetit, erfiug?

Aclaració:
2 de rei: Sortida de rei al ser la més gran.
6 de rei-cavall-sota: Sortida de sota perquè en tenim moltes i volem que mati amb manilla o as. Si té les dues (manilla-as) volem que les faci. Si hi pot tornar volem que hi torni.

En la meva opinió, les finalitats per:

3 de rei-cavall-sota (i també de rei-cavall)

Cavall: Sortida de cavall perquè vull que mati amb manilla i guardi l'as si en té dues d'as, sense la manilla. Si té les dues (manilla-as) vull que les faci. Si hi pot tornar vull que hi torni. Vull estalviar dos punts en el cas que no tingui la manilla i poder tenir l'opció d'obrir un altre pal.

Per altra banda sé que li puc tallar el pal. És poc probable i més si fa botifarra perquè té més entrades.

4 de rei-cavall-sota (i també de rei-cavall)

Cavall: Igual que l'anterior amb algun motiu més que ho reforça, com el comentat anteriorment: no tallar el pal al company. No sortiria de sota perquè prioritzo salvar l'as del company a fer totes les bases.

5 de rei-cavall-sota

Sota: En aquest cas prioritzo fer totes les bases de basto als inconvenients de: tallar el pal i que el company perdi l'as si el posa perquè salti la manilla.



Suposo que també teniu idees semblants, encara que opcions diferents.

Quines serien les vostres finalitats?

Per altra banda i intentant resumir el que ens trobaríem,

- Amb 4 sortirieu de cavall, amb 3 creieu que ja no hi sortirieu.

Aquí podem discutir el temes de: Tallem el pal només quan el company que fa botifarra té dos d'as <VS> estalviar dos punts i tornar a entrar

- Amb 6 sortirieu de sota, amb 5 creieu que ja no hi sortirieu.

Aquí discutiriem si compensen les bases tenint-ne 5, estalviar dos punts i la possibilitat de perdre l'as <VS> tallar el pal, no poder entrar si en té dos i no fer totes les bases.

Si voleu comentar-ho, recomanaria fer-ho per passos, per exemple primer "3 de rei" o per "finalitat de cadascún" (tallar el pal amb 3 de rei).

Tot això anirà "amanit" com no pot ser d'altra manera, del Sistema de cadascú, per cada sortida, i el que significa pel company, més les altres cartes possibles. Tot i així, hi ha un punts d'inflexió on canviem tots per alguna raó o altre (Inspiració del moment? :-)). A veure que en treiem!

Salut,
droig


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 42 visitants