Com sortiries

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Com sortiries

EntradaAutor: Angeles » 07 ago. 2015, 20:46

Hola,

M'agradaria saber la vostra opinió respecte aquest dilema:

Partida de campionat a 12 dats. Es juga el dat n. 10. Marcador en contra 85 63. El company delega

Jo sòc jugadorsud i tinc el següent joc:

Oros: Manilla, 6, 5
Copes: Manilla, 8, 3
Espasas: 8, 6, 5
Basto: As,cavall, 5 ,4

Canto buti delegada.

1a. jugada: oest 8 basto, jo cavall, manilla i el company el 3 de basto
2a. jugada: est 10 copa, el company 4 basto, 2 copa, jo manilla

Segons la vostra manera de jugar quina opinió penseu seria la més encertada per sortir?

Totes les respostes s'agrairan, Gràcies.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Com sortiries

EntradaAutor: corpetit » 08 ago. 2015, 13:49

Bones,

Gràcies Ángeles per exposar aquesta interessant jugada.

En primer lloc en podem treure una sèrie de conclusions:

1.- Com que el company no serveix copa, és obvi que ha passat el joc amb un quatrer: 4-4-4. Per tant, no té cap pal diguem-ne llarg per donar descarts a qui canta.
2.- Com que es sol utilitzar el descart negatiu, se suposa que el company domina o aguanta 2 pals: espasa y oro.
I, si té alguna cosa, podria tindre el següent a l'espasa:
    - 4 espases de manilla as;
    - 4 espases de manilla rei o manilla i figura o figures;
    - 4 espases d'as cavall o as i rei;
    - 4 espases de rei;
I el següent a l'oro:
    - 4 ors d'as;
    - 4 ors de rei;
    - 4 ors de cavall i vulgui aguantar el pal.
Si nosaltres tenim la manilla d'oro, és obvi que el company no la té. En canvi, si no tenim cap figura a l'espasa, el company porta 4 espases i les marca, no és més lògic que pugui anar millor servit que no pas a l'oro?
3.- Cal tenir present que Est surt de sota de copa i fa saltar la manilla. Això què vol dir? doncs que o bé en té unes quantes d'as sota de peu i el seu company té el rei i el cavall; o bé les té totes ell (as, rei, cavall, sota i les que vinguin). Aquest últim supòsit significaria que si pot entrar faria 4 o 5 bases de renglera.
4.- Molt important el tema del marcador. Queden dues mans i es necessita recuperar 22 punts.

Sembla clar que hem de tocar algun dels dos colls marcats pel company però, quin?
En quin coll tenim més possibilitats de recuperar i guanyar més punts?

Més endavant exposaré les dues opcions més factibles que hi veig. Salut.

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

Re: Com sortiries

EntradaAutor: erfiug » 12 ago. 2015, 01:01

Com sempre, la deducció de corpetit trobó que es la encertada.

Es evident que teu passe amb 444, i clar, el descart a la segona t'indica a priori que aguanta los dos pals restants. (jo al lloc del company el descart serie el pal mes debil i deixar clar quin es el pal que es vol, o espasa o oro).

Com que no ha fet això, i aqui es on hi ha el misteri, jo ho tinc clar, sortiria de cinc d'oros, i li dic al company que on porto manilla es aquí.

Si sortim de espasa esperant que el company tingui, i resulta que pleguen los rivals, ens podem fotre a un bon lio.

El basto evidentment a esperar i a veure quantes bases es podran fer.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Com sortiries

EntradaAutor: corpetit » 12 ago. 2015, 11:47

Per mi hi ha dues opcions possibles:

1.- Juguem conservador i anem de baix manilla d'oro per veure si el company té l'as d'oro?
2.- Sent encara la tercera basa de la partida, obrir de 8 d'espasa que és un dels dos colls que marca el company?

Si anem a l'oro i el company té els dos últims supòsits exposats de l'oro, el que farem serà aixecar una pila de punts per als altres. Que recordem, acte seguit no els faltarà temps per engegar una seguida de copes. I seguirem sense saber com està l'espasa.

Si anem a l'espasa, entri o no entri el company, l'oro encara restarà intacte. I, si pot entrar el company a l'espasa:
- Si té l'as d'oro podrà sortir aixecant cap a la companya i aquesta podrà tornar-hi aixecant cap a ell un altre cop. Si es surt de baix, el que surt poc aixecarà.
- Si el company no té l'as d'oro, amb sortida de rei o cavall sempre podrà aixecar alguna pedra per la companya. A més, els contraris difícilment podran fer cap seguida perquè sabem que el company guarda 4 oros de peu.

Llavors la pregunta és fàcil?
hem de jugar conservador i arrencar de baix manilla d'oro per senyalar que la tenim i buscar així l'entrada d'as d'oro del company? Juguem així (com si la buti l'hagués cantat el company) per marcar la nostra manilla d'oro perquè és obvi que no hi tenim cap basa més a l'oro. Per tant, la finalitat de sortir de baix manilla no és per fer-se més bases (per exemple si en tinguéssim 5 de manilla i rei), sinó que la finalitat és exclusivament marcar que la tenim i mirar que entri el company.

Si el company no té l'as d'oro, no cal dir que ho podem aixecar tot pels altres i ens seguirem trobant amb la disjuntiva que tenim un pal d'espasa molt dèbil que no l'hem volgut tocar tot i que l'ha marcat el company i no sabem encara com està.

La segona opció és jugar de forma una mica més arriscada i mirar de fer com més punts millor i obrir l'espasa en tercera basa, coll que també marca el company.
Si el company té l'as d'oro, ja tindrà temps a obrir-lo i aixecar d'aquesta manera figures tots dos. Si té figura, també li donarà temps.
Si no porta res, doncs llavors la sortida serà ben igual, ho tenim ben fotut.

Què és millor pel company. Tocar-li l'espasa en tercera ronda per aclarir com està el pal o no tocar-la fins al final? Recordeu que es preveu que Est tingui una pila de copes fermes als dits.

Així doncs, pel marcador que tenim, què hem de fer, jugar de manualet i marcar així qui canta que té una manilla d'oro o mirar de cercar l'espasa també marcada pel company?

Jugar de forma diguem-ne tradicional (a conservar) o arriscar una mica?
Jo ho tinc clar, i vosaltres?

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: Com sortiries

EntradaAutor: Angeles » 17 ago. 2015, 20:17

Gràcies Corpetit i gràcies Erfiug per les respostes.

El company tenia 4 oros de cavall, 4 espases de manilla.

Jo crec que si realment l'interessava que toqués espasa, havia de descartar-se de basto i oro. Obriré espasa, ell entrarà i cavall oro.

He de dir que com l'as oro el tenien ells, van agafar mà i es van fer una bona seguida a la copa.

El company no va estar d'acord amb el meu sota manilla oro i jo no vaig estar d'acord que no m'informés amb més claredat.

De nou, gràcies als dos per les respostes.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Com sortiries

EntradaAutor: corpetit » 18 ago. 2015, 13:38

Bones, Jo tenia el següent joc:

cavall, sota, 4 i 3 d'ors;
Manilla, rei, 7 i 2 d'espases;
Rei, 7, 4 i 3 de basto;

He dit uns quants cops que a partida igualada o guanyant, no hi ha dubte que marxaré d'un oro i assenyalaré així que em toqui l'espasa. Aniré al segur. Però a manca de dues mans, ells a 85 i perdent de 22, miraré d'arriscar una miqueta tal com ha anat la partida. Recordem que:

1- Jo faig l'as de basto a la meva dreta. Per això aguanto el rei amb una altra. Perquè si no el toca el de la meva dreta, la meva defensa és pobra, serà ben igual que l'aguanti amb una o dues cartes, si no surt el de la meva dreta el tinc perdut. Si el toca aquest, jo l'aturo amb el rei.
2- Tal com ha anat la copa, la faig tota als contraris.
3- Jo domino l'espasa.

Per tant, què ha de tindre la companya fent buti? Jo li faig manilla i as o bé manilla i rei d'oro. És a dir, si em toca l'espasa, després podria passar el següent:
- Que sortint de cavall d'oro aixequi el rei o l'as per a la companya;
- Que em quedi amb la sota d'oro ferma en tercera ronda d'oro;
- Que em pugui fer una hipotètica quarta ronda a l'oro.
Perquè malgrat que sigui tot molt forçat, encara guardo dues possibles entrades (reis d'espasa i basto) per poder-me fer els oros.

Si carrego un oro, posem el cavall, marcant així l'espasa, no faré ni basa a l'oro amb quasi absoluta seguretat. Per tant, davant la situació de marcador, prefereixo aguantar pal de 4 perquè la companya, a més, sap perfectament que en tinc 4 d'ors. I sap que tinc 4 espases i ella no hi té cap figura.

Davant la imperiosa necessitat de fer punts, considero que no es pot sortir de baix manilla d'oro havent marcat jo dos pals. El motiu és ben clar, ni que tingués jo l'as d'oro, em veuria obligat a tocar l'espasa si no portés la manilla. Jo he marcat també espasa, com he dit puc tenir as i rei, as i cavall o d'altres combinacions. Si no la tinc forta, estic barrotat segur perquè la companya sap que no hi porta absolutament res. Si resulta que tinc l'as d'oro i plego a l'espasa, sempre tindré temps de defensar-me'l de cara a la companya. Per tant, si ella té la manilla d'oro (i tal com ha anat la partida i des de la meva perspectiva l'ha de tindre), no té altra opció que tocar l'espasa.

He comentat molts cops que si pretenem fer molts punts en una buti, sortint de baix d'un pal que només hi podem fer una basa, això no ajuda gens. Si ens falten molts punts, quasi sempre serà millor obrir pals per veure si el company pot entrar i surti aixecant aquest pal que nosaltres en tenim la manilla. Si aconseguim fer saltar l'as de la dreta, el company es pot fer una pila de bases. En canvi, sortint de baix manilla, ni que en tinguem 5 de manilla i rei, ho aixecarem tot pels altres amb l'agreujant, en aquest supòsit, que un dels colls que marca el company restarà encara intacte i no sabrem com està. Si entren els contraris a l'oro i engeguen la copa, el company es trobarà amb el dilema de no saber què fer amb l'espasa si no és que disposi de les fermes. Si finalment plega la companya, ens podem veure temptats a carregar l'espasa si no tenim la manilla.

Em recorda una partida de campionat que a l'última mà canto buti passada perquè perdíem de 62. Resulta que jo tenia 2 pals bons i el company 2 més. Jo obro pals a cegues per buscar-lo i ell quan plega em surt de baix manilla. Evidentment, es fan l'as amb una sota i el meu cavall i ja no aturem. D'haver obert ell també un pal a cegues, ell hagués fet saltar pedres cap a mi, i jo li hauria fet saltar l'as cap a ell i partida. Que no ho veia que s'havia d'arriscar? que sortint de sota manilla ja no podem guanyar mai de la vida la partida si l'as el tenen ells? Si no arrisquem ara, quan ho farem? Doncs aquesta mà me la recorda una mica. Si no "arrisquem" tocant l'espasa (recordem que és un dels dos pals que marca el company), quan ho pensem fer?

Jo en partida em vaig queixar perquè és una jugada que acostuma a fer la companya. Acostuma a sortir de baix manilla tot i cantar ella buti i jo saber que ha de portar la manilla d'oro. No arrisca tot i havent-li marcat jo també l'espasa, amb el marcador que ens apreta i el que fa és aixecar punts cap els altres i gastar una basa a l'oro que després ens farà falta i que amb la seguida de copes que s'espera ens collaran y haurem de carregar encara més punts que si no s'agués tocat l'oro. A sobre, jo no sabré com està l'espasa i em puc veure temptat a carregar pedres per aguantar el basto.

Repeteixo que la millor manera de marcar era entregant un oro i fora problemes. Però llavors, si no m'aixeca l'as d'espasa o el té ella amb una tercera, jo només faré una basa pelada en tota la partida i si volem guanyar punts, aquesta no és, sens dubte, la millor manera d'ajudar.

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: Com sortiries

EntradaAutor: turro » 09 abr. 2020, 18:46

Com que el teu company ha marxat d'un pal jugat. I només es marquen manilles i asos. Vol dir que segur que te l'as de oros i no sabem si te la manilla o l'as de espases,
pertant tens de tocar el pal que tu també tens per baix (6 de oros). Ell sap segur que tens la manilla de oros i al no saber si també tens la de espases, al menys que no tingui cartes de fer caure segur la manilla de espases, HA DE TORNAR AL ORO. Tu al no tenir res de espases es millor que facis el tercer oro.


Soc el Mètode Turró. Avui hem penjat un llibre en el Fòrum son 3 llibres en 1. Entri que crec que t'interessarà molt.

beaglejr
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 21 gen. 2004, 20:16

Re: Com sortiries

EntradaAutor: beaglejr » 24 abr. 2020, 10:37

Totalment d´acord amb en Turró

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

Re: Com sortiries

EntradaAutor: abril74 » 24 abr. 2020, 12:49

El contrari surt de 8 de basto i cau el cavall i la manilla, sembla que l'as l'hauria de portar ell (el tenim a la dreta i podem perdre el rei).
Com que porta manilla d'espasa ha de creure que el company si fa botifarra hauria de tenir manilla de copa (ja ha sortit), manilla d'oro i as d'espasa perquè l'as de basto el faria al contrari.

Veig dos possibles descarts:
- Carregar rei de basto perquè està en perill (la sortida del contrari marca que porta l'as i el tenim a la dreta), i esperar que el company obri espasa pequè hi tingui l'as (ja he vist per les cartes que porta que no es així però és el que puc deduir del que s'ha jugat)
- Carregar el cavall d'oro per no deixar dubte al company que vols espasa, i quan entris obrir el oro amb la sota.

Personalment hagués carregat el rei de basto i a esperar-les vindre a l'espasa i desprès obrir l'oro.

litus777
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 19 set. 2020, 12:49

Re: Com sortiries

EntradaAutor: litus777 » 23 maig 2022, 11:30

Bones,

Estic d'acord amb el turró, si el company al primer descart que té marxa de pal tocat és que porta bo els altres 2 pals o son 2 pals que aguanta perfectament això està claríssim, però no estic tan d'acord amb lo que s'ha de marcar nomes asos i manilles, aquí discrepo una mica, posem pel cas que el company te als altres 2 pals no tocats encara, 4 de rei cavall en un i 4 de rei sota l'altre, ha de descartar-se com ha fet ja que per mi son 2 pals que no només els aguanta segur ja que màxim li poden fer 2 bases si no que hi pot tenir base facilment segons com estiguin col.locades, per mi la informació que li dona al company és que en els altres 2 pals hi pot estar tranquil i jugar en consecuència.

Dit això i fent esment el que demana angeles jo obriria espasa a veure que hi rasca el meu company, no em treuria l'altre manilla de moment, o repetiria bastu de 5 sabent que aguantes encara amb 2 de cavall....aquesta segona opció és la que menys enganyes al company és clar.

salut.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 29 visitants

cron