Bones,
Ja sabem que a cartes vistes tothom és un crack jugant-les però Deep, tot i que aquest joc i també Sud estan certament limitats, en aquest cas considero que no és indiferent el que faci Sud.
Existeix la possibilitat de la sortida de baix manilla de Sud més barrotada que donaria capa a la parella Nord-Sud.
Em refermo que jo abans arrastraria, fins i tot, dos cops per fer entrar sempre Nord abans que sortir de sota manilla però cal tenir en compte que Nord també juga. Si de cas, sortiria de sota manilla si Nord m'arrastrés per fer-me entrar a mi o, el cas més clar,
em deixés a dintre quan arrastro.ja he dit abans que amb aquest joc es poden fer meravelles. Ja només cal una mica de sort i imaginació.
Imaginem la partida:
Basa 1: manilla, 2, 8 i rei de copes;
Basa 2: manilla basto, 2 d'or, 3 basto i 2 d'espasa;
Basa 3: rei, as, manilla i 4 d'ors;Fins aquí és com ha anat realment la partida.
Aquí interpreto que Nord no té l'as de copa ferm, no té 3 espases d'as, que sí que pot tindre cavall d'oro o collada d'oro i cerco que entri per tal que em doni un descart.
Basa 4: 4 de basto, or petit, 2 de basto i oro petit;Fins aquí el que he dit que faria. I a partir de la jugada de Nord canvia tot altre cop.
Aquí interpreto que poca cosa té a l'oro (o bé tenia el rei sol o dos de rei sense el cavall) i que pot tindre dues espases d'as. Això és així perquè ell no vol plegar per no haver de sortir, aquesta manilla d'espasa que falta la tinc jo i la resta d'asos semblen clars.
Basa 5: 4 d'espasa, cavall d'espasa, as i petita;Parem-nos a la primera carta jugada, el 4 d'espasa per part de Sud.
Recordem que Est ha marxat del 2 d'espasa i ha sortit del 8 de copa. Possiblement tingui l'as de copa.
Est té l'as de copa i veu com el seu company ha marxat d'un oro i ha tret l'as d'oro, per tant, o bé li fa la manilla d'espasa (el més probable), o bé l'as d'espasa mal defensat i no vol entregar una espasa. Que li faci el rei d'espasa és menys probable.
Si vosaltres fóssiu Est, tinguéssiu l'as de copa i el company hagués marxat d'un oro tenint l'as; quina carta tiraríeu d'espasa?
Jo d'Est no m'ho pensaria: aixecaria tant com pogués. Si tingués el rei d'espasa el posaria i si tingués el cavall també sense dubtar-ho. A més, tenint en compte que Sud surt de petita i ha de tindre una trumfada. Perquè recordem, Nord i Sud sí que saben que cadascú porta 6 trumfos d'inici, però la parella Est-Oest no en té ni idea. Podria ser tranquil•lament que fos un 8 a 4. En aquest cas Sud ja hauria tret, a més d'aquest 4 d'espasa, un oro i una copa. Per tant, fotria una flaire a semifallo terrible. També podria ser que sortís de baix manilla. Que ben bé podria ser pal de dues.
En definitiva, jo d'Est posaria la carta més alta d'espasa que tingués als dits.
En aquest supòsit seria el cavall.
Recordem que segons ha dit en Deep, n'hauria de tindre 4 de cavall i ja ha marxat del 2. És a dir, Est difícilment es deixaria només dues cartes de cavall d'aquest pal i, a la basa 4 marxaria d'un oro marcant, encara més, que guarda l'as de copa.
Nord posaria l'as d'espasa per obligació, plegaria i ara ve la jugada.
Basa 6: 3 d'espasa, 8, sota i espasa petita;Encara que sembli una jugada complicada i feta a cartes vistes, que també, no ho és tant.
Cal pensar que Oest ha marcat clarament l'espasa i jo Sud porto la manilla i el company ha tret l'as. Quina carta d'espasa creieu que se li espera a Oest?
Est, veient que el seu company ha marcat l'espasa i els contraris tenen 12 trumfos, ha posat el cavall i no el rei d'espasa a la primera sortida d'espasa.
Pensar que Est ha marxat del 2 d'espasa, el company m'ha deixat a dintre de trumfo a la basa 4 i quan surt després de plegar d'as d'espasa ho fa de 3. Per tant, molt possiblement no en tingui més.
Si tenim en compte tot això, el rei hauria de ser a Oest.
Llavors només ens caldria posar la sota i a veure què passa.
Si, finalment, és Est qui guarda el rei d'espasa, ens hauran enganyat com a "xinos" però encara tindríem alguna oportunitat de caçar l'as de copa si Est no se'l fa de cara i toca oro.
Si el rei d'espasa el té Oest, la següent basa està servida i serà capa.
Basa 7: manilla d'espasa, indiferent, 5 de copa, indiferent.Però tot això, encara que no sigui fàcil, ho podríem arribar a notar
si arrastrem de baix. N'és la jugada. Si fem qualsevol altra cosa que no sigui sortir de baix espasa directament, impossible. I d'inici, jo Sud no aniria de sota manilla d'espasa sent aquest pal marcat per Oest i sabent que el company porta 6 trumfos (podria ser el seu semi).
P.D.: Només seria irrellevant (i encara no del tot) l'acció de Sud si Oest portés 3 espases de rei cavall