un ho fa malament i el altre pitjor. (qui ho fa malament i qui pitjor????)

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

un ho fa malament i el altre pitjor. (qui ho fa malament i qui pitjor????)

EntradaAutor: txemapenta » 31 gen. 2022, 22:13

buti jo. Directa. Guanyan ells 85 a 55.
El meu joc, (mes o menys)
3 ors de 9 cavall, 3 copes de 9 blanques, 4 bastos de cavall 8, 2 espases de as.
Justa pero BUTI.
Surt a la meva dreta de rei de oro. Jo mato de 9. (em quedan 2 de cavall).
L'aturo de cavall sempre que no mel toqui a la meva esquerra.
Segona jugada jo de 8 de basto mata de as el contrari i el meu company el 9, darrere la sota.
el meu company torna de 6, no en donan a la seva dreta i a mi em queda el ,4, 5 i el cavall .
No se que fer.
Ho confeso.
llenço el 4
Mata de 7 a la meva dreta.
Li fai una petita i el rei. (o el rei sol)
a mi em quedan cavall 5.
Ell va i toca rei de copa
el meu company llença la sota a sobre del rei (obligada) i jo el 9
Estic enganxat
ni aturo copa
el basto pels pels
el oro (2 de cavall) no mel puc defensar.
Penso i dic no hi ha res a menys que el meu company porti tota la espasa.
Surto de as de espasa.
Catàstrofe.
Mata a la meva esquerra de 9.
em foten el cavall de oro, tenen la espasa i la copa.
Dic bé.... he fet una butifarra justa i he agafat al company amb calses. això passa.
PERO:
El meu company porta 5 de as, al basto i ha tornat per sota.
Es normal. Discusió.
La meva teoria es que no me ho fa facil. la seva es que tinc de ficar el cavall.
Tota la tarda pensan.
Ho he comentat a gent i molts me han donat la raó.
Jo cada cop que ho penso li dono més la raó a ell.

wakey
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 28 abr. 2005, 12:29

Re: un ho fa malament i el altre pitjor. (qui ho fa malament i qui pitjor????)

EntradaAutor: wakey » 01 feb. 2022, 11:55

bnes,la historia es clara ja ke tu ha jugat aixi tu has de posar el caball,si o si,mes ke tot pk no deu tenir cap mes entrada,i al darrera teu han posat el as kuan tu has sortit de 8 i no el rei,tambe podría ser ke tingues as i rei sols pero buenu..si ell et torna, akesta jugada será per algu,i kom dius tu ke al final del post tas ekivokat pk en te 5 de manilla rei i no d'as,de fet el caball de basto ell es lunik ke no sap on es,pk el ke ha donat la sota el podría tindrel,tu tambe i fins i tot poder l'altre si nomes tingues as i caball pero ja es mes difícil pk tu has sortit de 8 de bastu i si jo estik al su llok posaría el caball i no l'as.La historia normalment es ke si tokes aket pal de segones es per algu, no crec ke surtis amb 8 i 5 a cegues de basto,pk nomes pots anar reventar jok,per tan si ets l'altre jugador anan de 8 podría pensar ke en tens 4 de caball,pk si en tens tres mai pots nar de 8 sino de caball,vaja ke et faig un pal minim de 4 al basto,llavors es kuan ell pot enkaras de rei i toranari pero de petita,pk li deu quedar 6,4,3 i 2,per tan mai de 6 pk llavors segur ke no te entrada,i espera ke tu et facis caball i tornis de 5,pero buenu pensu ke si u va jugar aixi tu has de posar el caball de totes maneres, i per tan ki u juga pitjor ets tu,jeje

wakey
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 28 abr. 2005, 12:29

Re: un ho fa malament i el altre pitjor. (qui ho fa malament i qui pitjor????)

EntradaAutor: wakey » 01 feb. 2022, 11:58

pd:si es fai el rei li kedara 6,3 i 2,el 4 el tens tu

wakey
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 28 abr. 2005, 12:29

Re: un ho fa malament i el altre pitjor. (qui ho fa malament i qui pitjor????)

EntradaAutor: wakey » 01 feb. 2022, 12:03

de fet u pots arregalr sempre anant de 5 de basto kuan entres de nou,pk si ja el rei darrera cau segur i si el te ell te la deixara ferma pk es veura segur ke ells no tenen bastu i a tu et keda el caball,aixo de jugártela a cegues d'as d'espasa surt be de tan en tan,jeje

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

Re: un ho fa malament i el altre pitjor. (qui ho fa malament i qui pitjor????)

EntradaAutor: txemapenta » 01 feb. 2022, 16:04

estic amb tu wakey, jo tinc de ficar el cavall. Pero ell tambe ho pot ficar més fàcil. Ja una dita que diu joc pensat, joc cagat. Jo ho vaig fer i la vaig cagar. Pero ell no m'ha de ficar en aquesta tesitura, S'ha de fer la gran i tornar i a veure si pot entrar després.
Apart jo, quan no porto res de res, torno al company i ja se arreglará.(i aquest també podría ser el cas).

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: un ho fa malament i el altre pitjor. (qui ho fa malament i qui pitjor????)

EntradaAutor: corpetit » 03 feb. 2022, 18:46

Bones,

En primer lloc, dir que és molt fàcil opinar ara, a cartes vistes. Ara que sabem que el company porta 5 bastos que, per cert, entenc que són 5 bastos de manilla i rei i no pas 5 d'as com dius més avall.

També entenc que és una partida presencial atès que si és virtual, sempre pots mirar les cartes que tenies a la perfecció i així anirem més guiats (especialment si es tracta d'una obligada per evitar tallar pal). Ho dic perquè m'he trobat que molta gent no sap que es poden mirar sempre que vulguis i no costa gaire.

També cal saber si la partida és obligada. Entre parèntesi així ho manifestes. No sé si et refereixes a això mateix o que tira la sota per obligació. Que la partida sigui obligada és important perquè s'ha d'anar més al "tanto" per mirar de quedar a dintre sempre el que té el pal més llarg. Almenys aquest és un dels tants objectius que jo cerco en una buti. I en les lliures és més facil deixar a dintre qui té el pal més llarg perquè, com tots sabem, podem entregar les més altes al company i així no tallar-lo. A les obligades no, com és obvi, si no es tracta d'una carta amb punts haurem de donar sempre la petita.

Wakey, a qui vols enganyar? Tu de ser el company del Txemapenta sortiràs de baix rei sempre. I si ets al lloc del Txemapenta no posaràs quasi mai el cavall perquè, cantant buti directa tu, sempre intenteràs quedar a dintre i aguantar el pal. Només posaries el cavall si no t'interessés plegar, je, je. Que ens coneixem.

Particularment, hagués posat només les 2 primeres bases, les cartes que tiren Nord i Oest de la tercera basa i hagués preguntat als 2 o 3 que escrivim aquí quina carta haguéssim posat o bé hauríem de posar. Ja et dic, a cartes vistes tot és molt fàcil en aquest joc.

També cal saber si el teu company és habitual o és el primer cop que hi jugues. Això també és força important.

Dit això i com ja ha dit en Wakey, tu Txemapenta hauries d'haver posat el cavall.
Jo hagués posat el cavall perquè si ens coneixem amb el company i aquest m'hi torna és que, com a mínim, n'ha de tindre 4 de rei. Perquè de no tindre bo i res al basto, molt possiblement m'hagués obert pal de la major encara que fos de 6 (almenys és el que a mi m'agradaria que em fessin). I en cas de tindre'n dos o tres de manilla i rei de peu i res als altres pals, el company m'hagués anat de rei i després m'hagués obert pal. Conèixer el company és important perquè hem de tindre fe amb ell. LLavors, si ens torna acte seguit d'aquest pal, senyal que hi porta alguna cosa. Si es tracta d'un desconegut, anirem més peixos.
Si plego de cavall, acte seguit li tornaria el basto de la més alta.

Jo de ser el teu company, si la partida és obligada, hagués sortit de baix rei quasi segur.
Tenint-ne 4 podríem dubtar però, tenint-ne 5 i servint-ne tots a la primera basa de basto no hi ha color perquè el que canta, com a màxim, en pot portar els mateixos que jo. És a dir, 5.
Així doncs, de la manera que ha jugat el que canta i tal i com ha anat la segona basa, el més normal és que en porti 4 o 5 de cavall o bé que es vegi obligat a sortir de 8 amb dos o tres de 8 la més alta i el cavall també el tingui qui ha donat la sota.
Per tant, si sóc el company del que canta, sortiré de baix rei perquè en cap cas el que canta en pot tindre més que jo i no vull que em talli la seguida.
Si a Oest li queda el cavall sol, mala sort, perdrem basa però el company quasi sempre m'hi podrà tornar i em faré 3 bases segures.
Ja sabem que a la buti no ho podem tenir tot controlat. De vegades sortirà bé, d'altres agafarem el cavall sol al contrari i perdrem la basa. Tot no pot ser.

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

Re: un ho fa malament i el altre pitjor. (qui ho fa malament i qui pitjor????)

EntradaAutor: erfiug » 15 març 2022, 22:10

Típica situació que m'ha passat més d'una vegada.

A primera lectura rapidíssima sempre es de pensar que el fallo es del company per no jugar lo mes clar possible. Amaga una carta forta i fa parar boig al que canta la buti.
Però clar, a la que hi dones algun tomb...si et repeteix pal enlloc de canviar (i sent la segona basa especialment) es molt fàcil que no tingui altre pal on donar suport. I el company havent sortit tu de vuit ja sap que la carta superior la tens.

Sent una situació complicada, i a cartes vistes, jo crec que lo més adecuat era posar cavall de segones i ja es veuria si et quedes dins o no.


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

cron