AMB TRES DE REY

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
lagoblanco
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 17 des. 2009, 20:53

AMB TRES DE REY

EntradaAutor: lagoblanco » 06 feb. 2010, 09:39

Amb tres de rey o mes, sense contrar el company de que sortireu? yo dic que se a de sortir de la mes gran despres del rey, mes endavant explicare i exposare el perque.

vilano
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 20 març 2008, 16:17

EntradaAutor: vilano » 06 feb. 2010, 13:10

Lagoblanco jo amb el cas que expliques surto de rei sempre, post agafar l'as al teu contrari si el teu company te la manilla ó bé li pots salvar l'as al company.

lagoblanco
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 17 des. 2009, 20:53

mai de rey

EntradaAutor: lagoblanco » 07 feb. 2010, 10:59

La Butifarra no es un jog a vera que tindra , per tant sense contrar el company se a de sortir de la mes gran despres del rey per tal de evitar las perillosas anadas, ya que sortin de rey si els altres tenen manilla as caball podran averi anadas despres de nateixar encambi si tenim el rey nomes es podra donar una anada com a molt , penseu cuantes vegades han donat anadas al company per sortir de rey i despres perdeu tot un pal, no mes per salvar un posible punt del company, soposan que tingues el rey i la manilla estigues darrera seu, en aquet cas el company perdera el as pero nosaltres farem el rey i evitarem en el cas que he esmentat avans posibles anadas.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

DADES.

EntradaAutor: corpetit » 07 feb. 2010, 13:05

Bon dia ,

L’únic que m’ha deixat clar la botifarra és que (per no trencar la norma: quasi mai) no és un joc ni de “mais” ni de “sempres”.
Cada partida és un món i obrarem en conseqüència. I, ni així, res assegura l’èxit ni el fracàs.
Entenc que no es pot fer un judici de valor amb tan poques dades. Manquen dades tan importants com:

- Quines dues cartes acompanyen aquest rei.
- A quina basa de la partida estem. Com s’han jugat.
- Quin senyal ha donat el company. Si és que n’ha donat.
- Quina sortida ha fet el company, si és que n’ha fet alguna.
- De quantes anades ha gaudit el trumfador. I de quines cartes s’ha desprès.
- Quants trumfos hi ha a dintre, qui i com han estat jugats.
- Quin marcador tenim. Convé arriscar o conservar?
- Amb as i rei, de què surts normalment i si el company ho sap.
- Sabem com juga el company? A la tercera, sempre posa la major?
- Quines cartes tenim de la resta de pals? Ens convé més tocar un altre coll? Podem permetre’ns deixar descobert aquest pal sortint de rei?
- Quants trumfos portem i de quina condició.
- Posició dels jugadors juntament amb el joc que tenim. Tenim el trumfador a la dreta? Ha trumfat directe? Sabem si falla alguna cosa i si ens convé castigar-lo? Tenim alguna entrada? Tenim un pal llarg i aguantem el trumfo? Està declarat el joc del contrari que no trumfa? Ha senyalat precisament l’espasa com a millor coll? Sabem si li queda trumfo? I el joc del company?
- Bé, no acabaríem mai...

Sembla evident també que hi ha altres variables a tenir en compte i sobre les que no hi podem incidir, no hi podem fer ni participar absolutament en res.

- La distribució de les cartes. Depèn de com estiguin posades, una sortida pot ser millor que l’altra.
- Qui té la resta de figures, manilla i as.
- La manera de jugar dels altres i en aquell precís moment. Si s’atreveixen, o no, a posar una determinada carta.
- Com jugarà el company.

Posant un cas concret, veient tot un joc i les diferents bases jugades ja es fa difícil emetre un judici més o menys raonable, imagineu-vos un cas tan obert com el que aquí s’ha plantejat. Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 07 feb. 2010, 16:24

La més gran sota el Rei.

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 08 feb. 2010, 01:38

Corpetit, pots explicar-me això de "Sabem com juga el company? A la tercera sempre posa la major?" No ho he entés.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 feb. 2010, 10:16

primavera,
és una frase feta de la botifarra per indicar que el company (del que surt) ha d'apretar la jugada al "màxim".

Per desgràcia la formulació sintàctica és absolutament incorrecta.

Exemples:
1. el teu company surt de Sota, Est no mata i tu amb Cavall, Rei ... segons la frase hi hauries de posar el Rei. Doncs evidentment ni parlar-ne.
2. el teu company surt de Cavall, Est no mata i tu amb As ... segons la frase l'hi hauries de posar. Doncs evidentment ni parlar-ne.

I així fins a la sacietat. El concepte és correcte però la frase és absurda.

Una possible frase correcte seria:

"El tercer jugador no pot permetre que el quart mati de Cavall".

No és tan maca com la standard, però és absolutament correcte.

En els dos exemples que he posat ... com que el quart no pot matar de Cavall, hi poses la petita.

Ara bé:

3. El company surt de Sota, Est no mata i tu amb Rei i petites ... hi has de posar el Rei perquè no pots permetre que el quart mati de Cavall.
Si portes As però no Rei, igualment hi has de posar l'As.
Si portes As i Rei ... amb la frase standard hi hauries de posar l'As. Absurd, hi has de posar el Rei.

4. El company surt de 8, Est no mata, tu amb Cavall-As ... hi has de posar el Cavall. Segons la frase standard hi hauries de posar l'As la qual cosa és igualment absurda.

Apa, tingueu manilles.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 feb. 2010, 12:11

PS. Si tens un company que no aplica aquesta norma ... canvia de company.

lagoblanco
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 17 des. 2009, 20:53

x

EntradaAutor: lagoblanco » 08 feb. 2010, 13:38

Es soposa que ets a sortir i es la unica sortida bona que tens primera jugada o encare que sigui a mig jog el company no te a marcat aquell pal

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 08 feb. 2010, 16:39

Deepbuti digué:
Si portes As però no Rei, igualment hi has de posar l'As.

Ja veig que hauré de canviar de company o el company hem canviara a mi.
Si el company surt de sota, Est no mata i jo tinc l'as i petites i no es Buti i un ou :) i poso l'as. Abans canvio de company :).
Però abans li foto una bronca = Pregunto, per que ha sortit de sota?.
I després hem poso a la feina, si puc, de salvar un as, que en cas de posar-lo estava mort segur.

Opinable clar, es preveu un canvi de parelles important.
:D

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 feb. 2010, 17:02

QjQ,
si el meu company surt de Sota, Est no mata i jo tinc l'As (sense Rei ni Cavall) hi posaré l'As sense pensar ni un milisegon.
I viceversa, espero que el meu company ho faci.

El perquè en surt és el seu problema, no el meu. Si no confies en el company, dedica't a fer solitaris.

... per exemple té el Rei. I el que és segur és que no té el Cavall, per tant el Cavall és a la teva dreta. No només perdràs la Sota sobre el Cavall, sinó que tens Rei (del company) i As (teu) en greu risc de ser perduts.
Posant-hi l'As, tens esperances d'agafar el Cavall amb el Rei del teu company.
De perdre-ho tot a salvar segur el Rei i possiblement agafar el Cavall hi ha un món.

:twisted: però que jugavem diferent -tu i jo- ja ho sabies, oi? :twisted:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 08 feb. 2010, 17:23

Si si que ho sabia

Però aqui el problema es: Per que el company surt de sota? I es tant poc company que no vol salvar-me el meu as?.

Jo com que "confianssssssssa ssssiega" amb el meu company..... com que poca. Si amb surt amb la sota penso que fa el que en dic "sortida de dona" no se'm enfadeu, vull dir anar a caçar.

Si ha escollit sortir de sota, poden sortir de 12, jo bronca, potser inmerescuda, però mira ja m'he desfogat :).

Per a mi una sortida del meu company de sota i no matan Est i jo tenint l'as hem diu que no te res, el 12 i el nou son a la meva dreta i molt probablement el cavall. Cert que sino el poso ara morira molt probablement després, l'as dic, però en fi de mort segura a mort probable i va un petit tros.

De fet per analisis mes entremaliats, ja hi ha d'altres autors mes acurats. Que tindrán en compte les múltiples variables que hi son sense dubte
:)

Però no Deep amb sortida de sota no matan Est, i no sent Buti, jo no poso l'as. I es curiós encara en guanyo mes que en perdo deuen ser les cartes
:)

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 08 feb. 2010, 20:23

Gràcies corpetit i DeepButi, ja imaginava que seria alguna cosa així. :roll:

Excuses QjQ i DeepButi per la discusió involuntària que he montat amb la pregunta. :wink:

:shock: ¿Sortida de dona, QjQ? :evil: :evil: :evil:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 08 feb. 2010, 20:31

El fet d'anar de caçera en dic sortida de dona

Però es un compliment eh
:)

I no pateixis pas al Deep li agrada molt mes que a mi la discussió

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 08 feb. 2010, 20:53

mmmmmmmm......


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

cron