la jugada més dulenta del mon

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

la jugada més dulenta del mon

EntradaAutor: txemapenta » 27 abr. 2010, 13:05

Proposo que expliqueu jugadas que son típicas del molts jugadors.
I no os agradin gens ni mica.
Començo amb 2:
-La carta sola.(sense comentaris)
-Sortir de la més gran sense que hagi pal marcat(o pel company o pels contraris).
Es típic sentir jugadors dien "he contrat, has de venir de rei amb 5 de rei".
Son jugadas que estigui contrat o no, per mí encertarlas o no es pur atzar i com que el atzar no el pots controlar m'estimo més un sistema que consisteixi en "no adivinar" surti més be o més malament. :roll:

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: la jugada més dulenta del mon

EntradaAutor: Angeles » 27 abr. 2010, 14:29

txemapenta ha escrit:Es típic sentir jugadors dien "he contrat, has de venir de rei amb 5 de rei".

Home Txema,

Si el company contra i tu tens 5 de rei, vols dir que és mala jugada sortir de rei? Doncs jo la faria sempre. Jo sempre soc molt partidària de sortides de rei amb dos o amb 4. Amb tres, espero.

Però parlaves de males jugades no? ............

A mi el que no m'agrada gens, gens, és que el company arrastri (a trumfo dels altres) senzillament perquè no porta res de res i no sap que fer. Encara que no t'ho creguis, més d'un. Amb la ilu que d'entrada fa que el company arrastra (marca bon joc) i després "el gozo en un pozo". :cry:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 abr. 2010, 15:01

La pitjor? Sortida de Manilla amb Manilla Rei.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 27 abr. 2010, 15:04

DeepButi ha escrit:La pitjor? Sortida de Manilla amb Manilla Rei.

Deep,

Ni amb 6 del mateix pal i sense res als altres pals trobes correcta la sortida?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 abr. 2010, 15:12

Angeles ha escrit:
DeepButi ha escrit:La pitjor? Sortida de Manilla amb Manilla Rei.

Deep,

Ni amb 6 del mateix pal i sense res als altres pals trobes correcta la sortida?

Jo no.

Fins i tot si es dona (a vegades passa) la següent jugada:

Est toca el meu pal de 6 amb Manilla-Rei, Nord mata de qualsevol cosa i Oest dona una carta amb la que és segur que no en té més (per exemple, Nord mata de Cavall i Oest dona la Sota) ...

fins i tot en aquest cas, dic, jo hi posaré el Rei. I que vagin gastant trumfos. No penso donar un descart a l'As.

Fer-se la Manilla de cara només té sentit si l'As el té Nord. 1 de cada 3 ... no, no hi veig la lògica. Ho considero una jugada horrible. 2 de cada 3 vegades el company no té l'As ... i ara què fas? Toques alguna carta d'algun altre pal? Doncs això ja ho podies fer d'entrada! Repeteixes pal? As a Est i semi a Oest ... descart i partida a fer punyetes.

Però no espero pas que hi esteu d'acord. Només exposo la meva opinió.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 27 abr. 2010, 15:20

DeepButi ha escrit:Però no espero pas que hi esteu d'acord. Només exposo la meva opinió.

Ho sé. Però m'encanten les teves opinions. Tenen sempre molta lògica i del que es tracta és d'aprendre i poder ser capaços de jugar cada cop millor.
Quan la faig sempre torno de nou el pal, esperant a que sigui el company qui tingui semi (l'as sé que no el té si no me l'ha donat) tot i que soc conscient del risc d'anada.
Intentaré evitar la jugada que, algun cop, he de reconeixer que la faig.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 02 maig 2010, 09:35

He llegit llibres de butifarra, he llegit i escoltat mils de jugadas, he jugat i he vist jugar mils de partidas. He vist jugar a parelles que jugavan de carta sola i com que son parelles " de fet" (tipo deep-sefa) s'entenen i lis funciona......(un altra cosa es que lis hagués funcionat millor), he vist parelles on un jugador fa descart positiu i un altre fa descart negatiu.....La butifarra es un joc a 101 no uns predonats on lo important es ser el millor en cada dat , sino arribar a 101 avans que el contrari. Partin de aquí podría aceptar que angeles amb quatre de rei surti de rei, que deep amb 6 de 9 rei no surti de manilla, cada jugador te les seves "manies" i no seré jo qui se lis intenti canviar, pues de fet a mí m'agrada més la sardina que el besugo.Pero jo amb 6 de 9, sense rei, molts i molts cops de 9 la primera. Cada día la gent juga millor a la butifarra, aixó jo hu noto. Avans veies menys surtides que ara de pal llarg.Quan he titulat aquest post "la pitjor jugada del mon" es perque ja una jugada que em fica a mil, d'aquestes quem fan parlar sol davant el ordinador.....I lo jodido es que la fan molts, molts, molts jugadors. Oest fa directe. Sud surt al pal de 5 de 9, as, 4,5, 7 (podría ser 9 rei, pero per que deep no es fiqui amb mi, la planteixo aixi) li quedan a la ma 4 dun altre pal, dos trunfos i semi al altre pal.Est, li dona carta petita, nord cavall, oest la sota. Segona jugada:A sud li dona una gastroenteritis i no es fia de tornar a la espasa i OBRE LA CARTA SOLA. Les consequencies os les podeu imatginar. Aquesta es per mi la pitjor jugada del mon(desde fa uns mesos). :roll:

Trileru
Contro
Contro
Entrades: 10
Membre des de: 18 set. 2002, 20:14

EntradaAutor: Trileru » 13 maig 2010, 18:56

De jugades dolentes, n'hi ha un munt, i hem de partir de la base que tothom en fem alguna, uns més sovint i els altres menys, però l'ùnica jugada que trobo horrorosa, es qualsevol jugada en la qual a la pregunta o demanda d'explicacions del company la resposta és: No sabia que fer. A mi m'agrada que m'expliquin el perquè de la jugada, després es pot estar més o menys d'acord i discutir quina es la millor. Acabo, la sortida de carta sola és txema HORROROSA, no la faig mai!! (només i no sempre, quan el meu company contra). La jugada de matar de rei i no de manilla DeepButi, sempre la faig sigui la cara que sigui, no m'agrada deixar mai ferm als contraris, les conseqüencies sempre poden ser molt més greus, que la possibilitat de perdre una manilla. salut a tots!!

pozi
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 06 oct. 2004, 00:42

EntradaAutor: pozi » 29 juny 2010, 17:16

Molt interessant el tema que planteja en txema, sobretot perquè pot servir per a que tots opinem sobre què trobem que és ben jugat i què no.

Coincideixo amb en txema amb la sortida de carta sola. A mi em sembla una jugada horrible que massa sovint veiem pel butinet i les taules dels pobles. Durant un temps vaig lluitar per intentar explicar les desastroses conseqüències que acostuma a portar aquesta jugada, però sense gaire èxit, tot sigui dit. I crec que la raó del meu fracàs és que el benefici, que no és altre que fallar l'as del rival, es veu de forma inmediata, però el mal triga una mica més a veure's. Trobo que és una mala jugada per un parell o tres de raons principals:
1) Estadísticament, el més probable és que no surti bé. Per tenir èxit en la sortida de semi-fallo cal que el company tingui la manilla i l'as estigui a la nostra esquerra. No he fet els números però no crec que superi el 15% dels casos.
2) Estem descollant un pal que no aguantem, posant al company al mig i podent provocar que ell també deixi d'aguantar-lo, deixant així via lliure al rival, que ha fet trumfos i en la majoria de casos es quedarà amo del trumfo. No es difícl adonar-se que pot ser una font inesgtable d'anades que poden acabar de forma dramàtica, fins i tot perdent unba manilla o més.
3)La sortida de semi-fallo té un punt de tirania. M'explico. Exigeix que el company torni de forma inmediata, cosa que pot ser contrapruduent pels seus interessos doncs no se li permet defensar les seves cartes (asos, principalment).

Una cosa que s'ha de dir és que jo considero que si el company contra s'ha de sortir de semifallo sempre (o gairebé sempre, millor dit) que se'n tingui. En primer lloc perquè les probabilitats de que el company tingui la maniila augmenten considerablement i, sobre tot, perquè se li indica un pal amb el que ens pot donar entrada fàcil per seguir obrint colls i fer baixes tantos al rival de la nostra dreta.

Respecte a la segona jugada que comenta en txema, la de sortir de la carta más alta, no comparteixo el seu punt de vista. Personalment no m'agraden gens les sortides de cartes petites, menys quan no es té res del pal. A efectes pràctics, crec que les probabilitats de fer mal al company són les mateixes sortint de cavall que de 5 (per posar un exemple) i l'únic que en surt beneficiat és el jugador de la nostra dreta que pot decidir si apretar o no al nostre company.

Un altre cosa en la que no estic d'acord amb en txema és que contrant el companym amb 5 de rei no s'hi vagi de rei. Evidentment, cada partida té un context, però per regla general, s'ha de ser molt optimista per pensar que amb 5 de rei, fent els altres, en faràs base. a més, tal i com estic acostumat a jugar, una sortida de rei significa que el company no ha de tornar el pal.

Coincideixo amb la gent que no li agrada la sortida de manilla quan no es té l'as. De tote maneres, a vegades és inevitable. Qui no s'ha trobat que ha contrat amb tres manilles i dos d'as de l'altre pal i li toca sortir? Per norma general, si la primera sortida del company és de manilla, jo dono l'as, si no, no el dono. No és infalible, com res en aquest món, però em sembla un criteri que funciona normalment bé.

Un parell de jugades que no m'agraden i veig sovint al Butinet.

Molta gent creu que quan es canta botifarra s'ha de sortir sempre per sota manilla. No dic que jo no ho faci mai, mentiria, però em sembla que és un recurs en certes situacions del joc, mai hauria de ser una tàctica generalitzada.

Finalment, una que he vist tot sovint últimament. Fent trumfos el rival, el que surt té sols la manilla i l'as d'un pal i se'ls fa de cara i després toca un altre pal. Error majúscul segons la meva opinió, si el rival entra i destrumfa, cosa bastant habitual, té via lliure per donar anades.

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 02 jul. 2010, 22:33

Estic per dir que totes les que heu citat les faig sovint... Aiiii, és que cada vegada en sé menys!

pozi
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 06 oct. 2004, 00:42

EntradaAutor: pozi » 07 jul. 2010, 11:59

Una jugada que ara em ve al cap que crec que la majoria, per no dir tots, estareu d'acord amb mi en que es pèssima és que si teniu As, Cavall, Sota o Rei, Cavall, Sota, si us plau, no sortiu de sota. Mai? Com sempre en aquest joc, el adverbis "Mai" i "Sempre" no s'han d'agafar al peu de la lletra, són sinònims de "per regla general". Us poso un cas on jo surto de sota: Suposeu que el rival fa botifarra i us toca sortir, teniu un pal llarg, 6 o 7, de Rei, cavall sota i potser una manilla per entrar (no cal). En aquest cas, jo surto de sota per la senzilla raó de que és prou fàcil que el company tinguil'asi sol o, pitjor encara, que en tingui 2, privant-nos d'aquesta manera de fer-nos un pal molt llarg.

Crec que era en txema qui ha comentat una cosa importantíssima, que més enllà de maneres de veure i entendre aquest joc, el més important és la compenetració amb la parella i tenir clar com juga el company. He sigut molt crític amb els que surten de carta sola, però puc dir que he jugat amb parelles boníssimes que feien aquesta jugada cada cop que en tenien ocasió, i segueixo creient que juguen de forma magnífica... No hi ha veritats absolutes en això, cosa que no vol dir que no hi hagi bones i males jugades. A vegades, aquest és un argument en el que molts ens escudem (segur que jo també hi he fet més d'un cop de forma inconscient) per no reconèixer errors.

Per acabar, vull comentar quina és, per mi, la millor jugada possible en la botifarra: CONCENTRACIÓ.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 07 jul. 2010, 13:36

Molt d'acord en tot el que comentes Pozi, en el contingut i en la forma.

Ha estat un plaer llegir-te.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 20 jul. 2010, 18:23

Hi ha jugadors optimistes i en hi ha que no hu son tant. Jo de les jugades més o menys "estrambótiques" que puc arrivar a fer m'enrecordo, sobretot, de les que em surten malament i per aquestes males experiencies (que no sé, per que no les he comptabilizat si son més o menys que les bones),quan el meu company em contra penso amb 5 de rei o porta el 9 o porta el semifallo, i sense que ell m'hagui senyalat pal, jo pel meu caracter vai pel mitg, molts cops l'encerto i molts la erro.
Es com la jugada de la carta sola ( no tan dolenta, ni de lluny )molts cops deixas d'agafar el as pero si la cagas les consequencies no son tan dolentas.
Quina jugada es la més correcta? Tu me les colocarás perque sortin de rei et vagi be a tu, i jo al revés. Questió d'atzar.
Lo important es que el meu company m'entengui el joc.
Lo més important la concentració????'
30 % intuició, 30 % tecnica, 30 % memoria i concentració i un 10% de molta potra.
El rei de la concentració : Peixet.

pozi
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 06 oct. 2004, 00:42

EntradaAutor: pozi » 20 jul. 2010, 20:58

Com bé dius Txema, l'important és que el company entengui el joc. En el cas de 5 de rei quan el comany contra, jo sortiré de rei, malgrat que entenc els teus recels a renunciar a aguantar el pal. Potser el que em fa sortir de rei és que per la llei de Murphy, el company matarà de manilla, en tornarà i el de la dreta et fotarà el rei amb l'as... Tal i com jo jugo, una sortida de rei significa que no només no es té l'as sinó que no es vol que el company en torni. Per tant, si surto de rei, el meu company tindrà bastantes pistes. La primera és que no vull aquell pal, la segona és que no tinc cap as (almenys no tinc tres d'as de cap pal). Tornar el pal està sota la seva responsabilitat, ja s'ho farà, però el més normal és que busqui d'altres alternatives. Per contra, una sortida per sota de rei pot fer que el company cregui que tinc l'as... no tinc gaire clar que sigui bo. Com sempre, tot dependrà del joc. Si no es té res de res, una tàctica conservadora com la de'n Txema pot estalviar més d'un disgust, si es té una manilla, potser és preferible ser més agresiu i fer saber al company que no ha de tornar el pal.

Sobre els percentatges de les habilitats més importants. En primer lloc, la potra, sort o atzar, preferiria no comptabilitzar-lo, per la senzilla raó que a la llarga (llei dels grans nombres) afecta a tots per igual, per tant, és una variable que podem treure de la equació. No goso a posar percentatges, em semblen totalment arbitraris, però manitnc que, per mi, el més important és la concentració, que alimenta la resta d'habilitats. Només si un està ficat en la partida és capaç d'intuir que un té una carta, o que hi ha un pal que no vol tocar,... i és capaç de recordar les sortides del company, els descarts de la resta de jugador i fer-se una idea aproximada de qui té cada pal. Sense concentració, tot això és una pura qüestió d'atzar. Pel que fa a la tècnica, crec que és el menys important. Hi ha una sèrie de conceptes bàsics, no gens difícils que permeten jugar a qualsevol de manera més o menys correctes, després, tot és qüestió de compenetració amb el company, coincidir, o al menys saber el seu estil de joc i ell el teu,...

Massa sovint es dóna excessiva importància a aspecte tècnics del joc, i alguns, fins i tot jo, som una mica massa dogmàtics en aquest tema.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 21 jul. 2010, 21:15

Una jugada que no m'agrada gens i que fan molts jugadors és quan piquen damunt la taula, de vegades amb el puny, d'altres amb la mà oberta, en ocasions amb un cop fort, d'altres amb un cop suau, fins i tot alguns ho acompanyen d'alguna frase del tipus "Per tu", també estan els que sense donar cops diuen frases del tipus "Diguel's-hi", "Fes tu", "T'ho passo", etc.
La majoria d'aquests jugadors desitgen donar una mica de "inspiraració divina" al company més enllà de la que haurien de transmetre amb les cartes, però com que no ho tenen acordat com a senyal es queden amb la consciència ben tranquila.
Aquestes són per mi les "pitjors jugades del món en botifarra".

D'altres que tenen acordat amb el company que quan piquen fort vol dir que tenen bo, consideren aquest tipus de jugades com una "putaria" que forma part del joc, i també es queden amb la consciència ben tranquila.
En aquests casos podríem parlar de "les millors jugades del món en botifarra", tot i que no sabria dir quin percentatge d'importància tindrien per guanyar les partides (un 30%, un 20%, un 10%).

De fet si en una cosa tan trivial com és la defensa de l'Estatut no som capaços de posar-nos d'acord, és del tot lógic que en una qüestió tan important com és el joc de la botifarra no siguem tampoc capaços en posar-nos d'acord en dir una paraula tan senzilla com delego ("chist" en versió Montilla)


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants