Robots. Botifarres.

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Robots. Botifarres.

EntradaAutor: DeepButi » 02 nov. 2008, 12:44

A veure si m'ilumineu. Estic intentant que els robots juguin millor les butis (no hauria de costar gaire, fan força animalades) Fixeu-vos-hi: força, en singular. i necessito la vostra col·laboració.

Sud (robot) fa buti delegada amb:

Manilla-Rei-5-4 d'oro
Manilla-Cavall-Sota-4 de copa
Manilla-Rei-3 d'espasa
5 de basto

Oest surt de Cavall d'espasa, Sud agafa de Rei, Est el 4 i Nord el 5.

De què sortim? I perquè?
DeepButi l’ha editat per darrera vegada el dia: 04 nov. 2008, 14:04, en total s’ha editat 1 vegada.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 02 nov. 2008, 16:17

Problema número 2.

Nord fa buti directe

Sud (robot) porta:

Cavall-8-7-5 d'oro
Cavall-7 de copa
Manilla-Rei-Cavall-7 d'espasa
Manilla-8 de basto

Oest surt de 8 de copa, Sud Cavall, Est Rei, Nord Manilla
Nord obre Rei de basto, Oest el 3, Sud agafa de Manilla, Est el 6.

Com continuem? I perquè?

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 02 nov. 2008, 17:30

És lo pitjor que porten, jugar a la butifarra. Em posen malalta, els pegaria!!!!

El primer cas, per mi és simple com el mecanisme d'un pitxell:
O surto de 4 d'oros, o 4 de copes, per ensenyar els pals al company. Del basto, ni parlar-ne.

El segon cas, també el tinc clar. Sortiré de 7 d'espasa.
El basto ja sé que el té el company, la copa sembla interessar a oest. Jo crec que tinc que ensenyar el meu pal al company.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 02 nov. 2008, 17:51

En el primer càs, jo sortiria de sota de copa per fer sortir rei o as, (càs que no els tingui el company)... així quedo fort amb manilla cavall... em jugo un punt, pero crec que puc treure molta mes informació

En el segon càs, completament d'acord amb la Masos... pels meteixos motius...



Pd: tot sigui per intentar que guanyn un pernil!!!!!!

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 02 nov. 2008, 18:08

Ei!

Primer problema: Sota de copa. Que no vol dir per sota de copa. De 10 de copa vaja. Perquè jo també sóc un robot i sempre surto de la tercera per baix d'un coll. En aquest cas entenc que millor 10 de copa que 5 d'oro ja que de copa no tinc ni As ni Rei.

Segon problema: Jo tornaré de 8 basto. Perquè entenc que si em surt de Rei no té el Cavall, a veure si el té Est i li fotem desseguida. A més, contant que tindrem sort i Nord quedarà ferm de basto ja li podré dir què vull amb les anades.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 03 nov. 2008, 11:57

Intento resumir.

Estem en una situació on no hi ha sortides "clàssiques" (defensar Asos, tenir dues cartes fermes, tornar pal al company, etc etc)

Problema 1. Buti pròpia delegada.
Masos: petita del pal llarg.
plana&fritz: 3ª del pal llarg.

Problema 2. Buti company directe.
M&p: petita del pal llarg.
f: tornar pal. Comentari: ufff ... a buti directe tornem un pal en el que no tenim res, no obrim pals (amb dues Manilles, Nord ha de portar necessàriament les altres dues, encara que no tinguem res segur que agafem punts a Est) ... no sé, ho veig raro.

Seguiré.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 03 nov. 2008, 13:32

1. 5 de basto, sempre despistar. S'ho creguin o no, ja ho trobarem.

2. Cavall d'espasa, si em dona bo, cavall d'oro.

kukot
Contro
Contro
Entrades: 12
Membre des de: 04 des. 2007, 12:25

EntradaAutor: kukot » 03 nov. 2008, 13:37

Bones deepbuti!

L'altre dia jugan amb els robots vaig advertir que tenen un problema i ami em sembla bastant greu, és en una jugada concreta pero es un fallo garrafal!!

El que es tracta és que un cop arrastrat, només ens quedaven trumfos al meu company robot i a mi, tenia la ma ell i em surt d'as de un pal que no s'habia obert encara, jo tinc fallo directe i com és evident vaig fallar... a les proximes mans es va torna a tocar aquell mateix pal i resulta QUE EL MEU COMPANY ROBOT TENIA LA MANILLA!!

Suposu que estaras d'acord amb mi que ha de sortir de manilla no??

Vinga deepbuti, anims per millorar els robots!

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 03 nov. 2008, 16:55

Primer cas: 4 oros per a fer fora l'as e intentar 3 basses al pal. Per tant petita del pal llarg.
Si toqués la copa jo sempre de cavall. Si surto de sota i est no supera, evitaria que el meu company sacrifiqués el rei pensant que surto a defensar-me l'as.

Segon cas: 7 espases. Petita del pal llarg. Si mata d'as el meu company i em torna el pal, espasa i espasa i podrà marcar-me el pal que vol segons algun possible descart.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 03 nov. 2008, 19:18

D ha escrit:f: tornar pal. Comentari: ufff ... a buti directe tornem un pal en el que no tenim res, no obrim pals (amb dues Manilles, Nord ha de portar necessàriament les altres dues, encara que no tinguem res segur que agafem punts a Est) ... no sé, ho veig raro.



Per això mateix, perquè és segur que té l'altre manilla penso que és millor ni obrir pals falsos (oro) ni obrir pal per baix amb un coll de manilla i les quaranta a les mans. Tant per tant estic amb en mil peles, de cavall, si obro espasa. Penso que en aquest cas és millor tornar-li el basto. Probaré aquesta jugada a veure si l'As d'espasa el té Oest o Nord.
Estaria molt bé saber que significa pels robots sortir de Rei en botifarra, aquesta sortida si que la veig rara.


I que consti que la jugada de sortir per baix d'espasa no la considero dolenta. Peró no la jugaria en aquest cas...

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 03 nov. 2008, 23:01

6_euros ha escrit:1. 5 de basto, sempre despistar. S'ho creguin o no, ja ho trobarem.

2. Cavall d'espasa, si em dona bo, cavall d'oro.


1. pal fals (semifallo!). Comentari: tu pots fer això i no passarà res, però si ho fa un robot em xiularan les orelles durant dues setmanes i els insults se sentiran desde Tombuctú! "Vaja merda de robots" "Quin imbècil els ha programat" etc etc. No, els robots no poden fer-ho això.

2. Ostres, m'agrada! Nord té numeros per tenir l'As (buti directe) i ja sabrà mig joc.

fritz ha escrit:Estaria molt bé saber que significa pels robots sortir de Rei en botifarra, aquesta sortida si que la veig rara.

:oops: sí, ejem, doncs, això ... :oops: :oops: ... tenen l'As.

Amplio resum:
Problema 1. Buti pròpia delegada.
Masos & Angeles: petita de pal llarg.
plana & fritz: 3ª de pal llarg.
6_euros: pal fals (semifallo!).

Problema 2. Buti company directe.
M & p & A: petita de pal llarg.
f: tornar pal.
6_e: 3ª de pal llarg.

Seguiremos informando.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 nov. 2008, 10:05

Ufff ...

Marcador 48-27 (el noble contrari primer)

Sud delegat (robot)

Manilla-As-Rei-Cavall-6-4 d'oro
As de copa
Manilla-Cavall-6-3 d'espasa
3 de basto

És d'aquelles mans que avaluen malament. Fa botifarra i li surt fatal (Est porta 7 copes de Manilla i ademés es fan 3 bases de basto ...) mentre que a oro en fa un munt.

Diguem que la copa és una desgràcia, però amb dos semis és un suicidi.

Opinions?

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 27 nov. 2008, 11:51

Doncs si, dos semis, es molt arriscat fer buti. Jo no l'hagués fet.

Adéu !

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 27 nov. 2008, 13:39

Dius que és trumfo delegat.
Amb què delega el/la company/a?
Quins són els criteris que tenen acordats per cantar trumfo?

Sud porta 6 oros i el/la company/a delega sense portar res o sense tenir cap semifallo?
Una mica rar... però bé, suposarem que el/la company/a s'ha vist un dat poc corrent, per exemple, 3 de cada sense basa.
Trumfant moderna si et deleguen el/la company/a t'informa de que porta basa (més de 10 punts per lo general, depenent de com estigui el marcador, o no porta basa però no te cap fallo ni semifallo).

"Amb 6 cartes fermes de raig i una manilla d'escaig, botifarra faig".
Les probabilitats de guanyar punts són bastant més altes que les de perdren.

Tal i com està el marcador opino cantar BOTIFARRA, molt malament li han d'anar les coses perquè no entri amb la manilla de copa i es faci les 6 bases d'oro, tinguent en compte que pot anar-se'n de les 2 cartes de semifallo i de 3 copes.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 nov. 2008, 13:58

abril74,
el company porta 4-4-3-1, un Rei, un Cavall i una Sota.

La moderna la deixarem pels moderns ... si és que algún dia es dignen explicar res.

Cert que amb 6 fermes i una Manilla la dita ho aconsella ... però ufff ... segur que s'ha de fer?


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 36 visitants

cron