Robots. Botifarres.

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 27 nov. 2008, 14:30

Si el criteri acordat amb el/la company/a és trumfar modern, amb un semifallo i sense basa o menys de 10 punts, i estant el marcador més o menys igualat, ha de fer directe.

I si volen contrar que contrin...

El/La company/a serà qui podrà recontrar si li han encertat el pal (oros o copa en aquest cas).
Si està contrat i no recontrem d'entrada no arrastrarem, dependrà de com es desenvolupi el joc.

Són maneres de jugar a la botifarra, evidentment amb pros i contres.
Alguns/es jugadors/es de botifarra considerem que és un sistema de trumfar més avantatjós.

Els criteris exactes de com trumfar modern els marca cada parella, la filosofia està sobradament explicada i qui ha volgut hi ha experimentat.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 27 nov. 2008, 16:32

Jo cantaria botifarra sempre que el marcador el tingués molt, molt en contra (vaja, d'uns 50 punts i a punt de perdre la partida). Me la jugaria a butifarra. De perduts al riu.

Amb un marcador com el que dius, 27 a 48 faria sempre oros perquè, a poc que tingui el company, puc igualar marcador. Asseguraria punt ..... i endanvat.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 27 nov. 2008, 17:49

com que diem que no fem la moderna.... i amb el marcador que tenim, jo faría oro i esperar la próxima jugada!!!


Pd. es veu que a certa edat, un es fà conservador

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 des. 2008, 11:17

Puntuació 86-87 (el noble contrari primer). Campionat, últim dat.

Sud (robot) fa buti directe amb:
Manilla-Rei-5 d'oro
6-5-2 de copa
Manilla-6-4-2 d'espasa
Manilla-8 de basto

El dat en sí és desgraciat, Nord no porta res de res (un Cavall i una Sota). Si delega, Nord farà bastos amb 5 de Sota.

Tant a buti directe com a basto delegat es perden punts sense remei. Pocs, però suficients per perdre la partida.

La pregunta no és tant sobre el dat en qüestió sinó més conceptual ... a últim dat i guanyant de pocs punts, s'ha de fer butifarra? Quan sí? Quan no?

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 09 des. 2008, 13:48

De fet, sud nomès te 3 o 4 bases segures... es una buti de molt risc, tenint en compte el marcador i que es l'ultim dat. Jo crec que amb tres manilles... i res mes, del.legarè. Si no podem fer 36 tantos amb trunfo del.legat.... poca feina podem fer fent buti... crec.

Amb el marcador a favor i darrer dat, jo nomès faria buti si no tinc de refiar-me del company

o no?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 des. 2008, 16:06

Aquesta és de les que no saben jugar ... tot i que diria que els acompanya una mica de mala sort.

Marcador 0-0

Sud (robot) fa buti directe amb:

Manilla-2 d'oro
Manilla-8-5 de copa
Manilla-As-7 de basto
Manilla-Cavall-6-2 d'espasa

Est surt de Cavall d'oro pel 3 i el 5. Sud agafa de Manilla.

I ara què? Vinga, opinions.

Us dono més informació: si s'encaren As (o Manilla) de basto ... el 2, el 3 i el 4. O sigui que informació zero.

Tingueu manilles (i opinions!).

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 27 des. 2008, 19:34

Sota manilla espases amb el 6.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 28 des. 2008, 11:00

2 d'oro.

La sortida per sota al igual que la de semifallo m'acostumen a sortir més vegades malament que bé, és a dir en més del 50% de les ocasions hi perdo punts, i nomès les faig en determinades ocasions que seria molt llarg d'explicar.

2 d'oro vaig al pal del contrari és cert, també és el meu pal curt, però m'interessa que em vinguin de cara per agafar punts amb les manilles.
Quan entrin els contraris em puc descartar d'una copa i un basto assenyalant que vull espasa per si entra el company/a.
Quan els contraris obrin pal potser el company/a guanyi basa i no em calgui entregar la manilla, i m'obri el pal que a ell li interessa o el pal que li he estat marcant.

La sortida per sota a l'espasa és donar avantatge al contrari, sobretot al de la nostre esquerra, i en la majoria d'ocasions és fer mal al company/a ja que perdrà la sota si la porta, i fins i tot podria perdre el rei si l'as d'espasa és a la seva dreta, i tot això a canvi de què?
Fer-se dues bases de manilla i cavall? No em compensa!

Clar que si el company/a porta as d'espasa la millor sortida seria la d'espasa perquè agafaria basa i ens podria obrir el pal que vol.
Però quina és aquesta probabilitat?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 30 des. 2008, 15:42

6 d'espasa
Efectivament, aquesta és la jugada que van fer, amb la desgràcia que l'As és sol a Est (això encara) i que Oest amb quatre de Rei-Sota-vuit dona la petita i bloqueja l'espasa.

abril74, la probabilitat que Nord porti l'As és del 33%, 1 de cada 3.

2 d'oro
uff ... no em veig en cor d'encabir aquesta sortida en l'esquema de joc dels robots.
No dic pas que no t'entengui ni que no sigui bona. Dic que no sabria com fer-ho.
Pensa-ho desde la seva òptica:
* No és pal llarg, més aviat és pal curt ... o millor dit curtíssim! :P
* És sortida dels contraris
* És una carta minúscula
* El company segur que no hi porta res
...

Tal com ja vaig dir en un altre post, si un jugador humà fa això, s'emportarà més o menys bronca segons com surti, però si ho fa un robot, tothom, absolutament tohom, dirà que no en tenen ni idea!

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 30 des. 2008, 20:22

Deep ha escrit:Aquesta és de les que no saben jugar ... tot i que diria que els acompanya una mica de mala sort.

Marcador 0-0


Perquè no les saben jugar? Què vols que facin amb quatre Manilles? I sí, els acompanya, i no pas una mica. Més ben dit, la mala sort els persegueix.

Jo també jugaré el 6 d'espasa. Tot i que no em sembla mala jugada el 2 d'oro.


Deep ha escrit:Us dono més informació: si s'encaren As (o Manilla) de basto ... el 2, el 3 i el 4. O sigui que informació zero.


No és el mateix (ho saps prou bé) encarar-se una Manilla que sortir d'As. La informació que es busca és diferent.


Deep ha escrit:Tal com ja vaig dir en un altre post, si un jugador humà fa això, s'emportarà més o menys bronca segons com surti, però si ho fa un robot, tothom, absolutament tohom, dirà que no en tenen ni idea!


Eps, a mi no m'hi contis. No en saben prou, cert. Peró d'aqui a dir que no en tenen ni idea hi ha un món.
D'altre banda, hi ha algú que ja en sàpiga prou de jugar? Quan creus que una cosa ja no la pots fer millor acaba per cansar. Dit d'una altra manera, la botifarra ens agrada tant perquè sempre se'n pot apendre més.


Bon any a tothom, absolutament tothom. 8)


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 27 visitants

cron