un minim per doblar

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
dirdamlaer
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 17 nov. 2008, 19:27

un minim per doblar

EntradaAutor: dirdamlaer » 13 gen. 2009, 02:35

que es lo minim que hem de tenir per doblar a directes ho ha delegats. Es correcte fer directes amb 6+2+2+2 que es lo correcte. Gracies

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: un minim per doblar

EntradaAutor: DeepButi » 13 gen. 2009, 09:43

dirdamlaer ha escrit:que es lo minim que hem de tenir per doblar a directes ho ha delegats. Es correcte fer directes amb 6+2+2+2 que es lo correcte. Gracies

Preguntes francament difícils de contestar ...

Per doblar.
4 trumfos ... dues Manilles ... al menys 4/5 bases ... ves a saber!! :roll:
A directes ... més trumfos, cap pal llarg que et faci pensar que el fallin d'entrada, un fallo (o semi de Manilla) ... uff!

I sempre, sempre, sempre, en funció de la puntuació de la partida. Els rics han de ser conservadors i els pobres revolucionaris.
El ButiNET és can "tu a mi no em contres" ... ple de gent que no sap jugar.
Els robots al xat es troben cada dia amb varios St Vicenç sense cap ni peus. Gent que guanya 80-20, contra i quan li recontren fa St Vicenç ... i en perd 12 x 8 = 96 i la partida.

6-2-2-2
Depén del tipus de jugador. Sense una Manilla o un As ben defensat en algún pal curt, ho veus a passar tot i quan pots entrar ja no queden punts: delega.
Si pares segur un pal curt i els trumfos són bons ... fes directe.

Tot això opinions molt primàries que cal anar ajustant a mida que agafis experiència.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: un minim per doblar

EntradaAutor: Angeles » 13 gen. 2009, 12:23

dirdamlaer ha escrit: Es correcte fer directes amb 6+2+2+2


Jo amb 6+2+2+2 sempre faig directe tant si les cartes del 2+2+2 són blanques (sense punts).

Fent directe pots evitar un contre i si encara així te'l fan, evitaràs perdre'n més en cas que t'hagis delegat i que el company canti amb menys trumfos.

La primera pregunta la deixo als més experts.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

Re: un minim per doblar

EntradaAutor: plana » 13 gen. 2009, 14:17

dirdamlaer ha escrit:que es lo minim que hem de tenir per doblar a directes ho ha delegats. Es correcte fer directes amb 6+2+2+2 que es lo correcte. Gracies


Un altre opinió... en la linia de les anteriors: Si no es un càs desesperat, jo sempre faig trunfos amb 6, independentment de les altres 6 cartes.

Doblar a del.legats: Amb dos manilles, un as algo cobert i tres trunfets, crec que ja es pot contrar. Si el company no porta res, malo... pero aixó es un joc>!!! i el desastre no pot ser massa greu.

Doblar a directes: Aixó ja es mes "pelut"... pero estic molt d'acord amb la resposta d'en DeepButi. Cal extremar la prudència per contrar un directe

Petita observació adicional: Fitxat sempre en el marcador, es tant o mes important que el propi joc que es te.

Poder no t'ajudo massa, pero es el que penso
adeu

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 13 gen. 2009, 15:42

Hola,
pots entrar dins la web del butinet a:

Manuals de Botifarra
Com jugar


Allí hi trobaràs la meva opinió de

Quan contrar:
http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... ra_contrar

Cantar Triomf:
http://www.butinet.cat/index.php?pagina ... tar_triomf

Un servei gratuit que ofereix Butinet, fet per mi gratuitament.
:-)

cierk
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 11 nov. 2006, 19:46

Re: un minim per doblar

EntradaAutor: cierk » 14 gen. 2009, 14:52

dirdamlaer ha escrit:que es lo minim que hem de tenir per doblar a directes ho ha delegats. Es correcte fer directes amb 6+2+2+2 que es lo correcte. Gracies


Per mi una raó de pes per contrar es si canten a la meva dreta o a la meva esquerra, sobretot ho miro per contrar un directe.
Un directe cantat a la meva esquerra es difícil que el contra, pq si el company no te res no pot entrar per fer-li fallar. En canvi si canten a la meva dreta i jo disposo de punts, 3 o 4 trunfos i un pal llarg, es fàcil que pugui entrar varios cops i fer-li fallar bastants cops, per tant, si ha cantat en 5, jo tinc 4 trunfos i li faig fallar un parell del pal llarg estic en ventaja en quan a trunfos i a joc.
Però com ha dit algu també es important el marcador.

salut

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 14 gen. 2009, 15:26

Bon raonament cierk.

És curiós perquè jo tinc tendència a contrar més fàcilment a Oest (esquerra) perquè així al jugar després que ell li puc agafar punts quan el company entri/apreti. Especialment cert a delegat perquè comença el meu company.

Diria que els dos criteris són vàlids ... un amb Manilles i delegat (contrar a Oest) i l'altre amb pal llarg/trumfos i directe (contrar a Est).

Que maca és la botifarra. :P

cierk
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 11 nov. 2006, 19:46

EntradaAutor: cierk » 14 gen. 2009, 15:54

DeepButi ha escrit:Bon raonament cierk.

És curiós perquè jo tinc tendència a contrar més fàcilment a Oest (esquerra) perquè així al jugar després que ell li puc agafar punts quan el company entri/apreti. Especialment cert a delegat perquè comença el meu company.

Diria que els dos criteris són vàlids ... un amb Manilles i delegat (contrar a Oest) i l'altre amb pal llarg/trumfos i directe (contrar a Est).

Que maca és la botifarra. :P


És curiós perquè jo tinc tendència a contrar més fàcilment a Oest (esquerra) perquè així al jugar després que ell li puc agafar punts quan el company entri/apreti. Especialment cert a delegat perquè comença el meu company.

Diria que els dos criteris són vàlids ... un amb Manilles i delegat (contrar a Oest) i l'altre amb pal llarg/trumfos i directe (contrar a Est).

Que maca és la botifarra. :P[/quote]

Crec que aqui entrariem en una discussió on arrivarem a veure que hi ha varies formes de jugar. Pq tot pasa per saber amb quina situació canten els contraris. A ver, m'explico, (no vull afirmar quin metode es millor, sino intentar compendre els pros i els contres de cada tactica).

Jo tinc tendencia a contrar a la meva dreta (Est) pq entenc que els punts tan poden estar a la meva dreta com a l'esquerra, ja que l'unic que em diu quan un canta directe es que te un minim de cinc trunfos i un semi. Per tant, si tinc bon joc, "l'unica ventaja" que tenen els contraris sobre nosaltres son els trunfos, i per tant si tinc un pal llarg puc destrunfar-lo.

El que tu afirmes que es millor contrar quan canta Oest, es suposan que canta directe perque te bones cartes, i a més a més trunfos més semi.

I aquí es on vull arribar perque he escoltat diverses teories, (entenc que hi ha diversos factors, però en vull centrar en concret en aquest)

Situació:

5 trunfos, semi i sense joc--->

Canto directe. Ja que si el company no te bones cartes es indiferent qui canti. En canvi si te bones cartes jo tindre el trunfo i ell el joc, per tant en un bona combinació. Si jo delego i canta un pal que em va malament, jo no jugo pq no tinc ni cartes ni trunfo. Per tant el company juga sol.


5 trunfos, semi i molt bon joc (pero no per cantar buti) --->

Aquí no ho tinc tant clar. Abans en aquesta situació, i ara encara ho faig algun cop delego, pel que he comentat abans, aixi jo tindria el joc i el meu company el trunfo. Pero com dic, no tinc tant clar si es la millor opció, que penseu?


5 i directe i sense joc --->

Delego. Ja que si em pillen el directe a la primera, si oest te joc i entra bastant cops em destrunfa i som pell si el meu company no porta molt bo.

5 i directe i bon joc --->

Aquí torno a tenir els dubtes.
Si delego i el meu company no em canta el directe triunfem. Si canta el meu directe però es el seu pal més bo, si destrunfa rapit fem molts punts, ja que un cop no hi hagi trunfo jo tinc joc.
Si canto i em pillen el directe a la primera potser que el trunfo estigui repartit, aleshores puc destrunfar bé. Però si Oest te quatre trunfos, sol que em fasi fallar una altre cop es queda en un trunfo més que jo, i potser me la lia.
Que penseu?


Potser he mesclat varios temes, però crec que tot esta lligat

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 14 gen. 2009, 16:22

cierk ha escrit:Que penseu?

Generalment no m'agrada cantar directe amb 5 i semi, excepte si el marcador em resulta molt, molt favorable ho faria per a evitar que els contraris ens contressin. (És el que jo diria fer trumfo de por :oops: ).

Amb 5 i fallo rodó cantaria quasi sempre directe. Sobretot a marcador favorable.

Amb 4-4-4 delego sempre
.

Els teus arguments, cierk, els trobo molt ben raonats tot i que a mi, per tradició potser, se'm fa difícil entendre un trumfo directe amb 5 i semi i un delego amb 5 i fallo redó.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 14 gen. 2009, 16:24

No sé si heu escoltat alguna vegada la dita “Contrar i sortir, punts pel veï” que ens adverteix que farem més punts si qui ha de sortir és el company/a de qui ha contrat ja que ens obrirà coll i ens marcarà el pal que vol.

Un altre cosa és de qué ha de sortir el company/a, qüestió que ja se n'ha parlat en altres posts :
- Defensar as si en porta 3 del pal o 2 de figura
- Sortir de semifallo
- Arrastrar quan porta manilla

Evidentment el problema es planteja quan tenim la possibilitat de triar entre les tres opcions

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 14 gen. 2009, 16:39

cierk,
estàs barrejant molt temes en un sol post :wink:

cierk ha escrit:5 trunfos, semi i sense joc--->

Canto directe. Ja que si el company no te bones cartes es indiferent qui canti. En canvi si te bones cartes jo tindre el trunfo i ell el joc, per tant en un bona combinació. Si jo delego i canta un pal que em va malament, jo no jugo pq no tinc ni cartes ni trunfo. Per tant el company juga sol.

Em sembla que és la primera vegada que llegueixo una explicació sensata i coherent respecte a trumfar amb 5 i semi!
Jo delego per sistema ... però et garanteixo que m'ho llegiré en calma i ho pensaré. M'ha agradat.


cierk ha escrit:5 trunfos, semi i molt bon joc (pero no per cantar buti) --->

Aquí no ho tinc tant clar. Abans en aquesta situació, i ara encara ho faig algun cop delego, pel que he comentat abans, aixi jo tindria el joc i el meu company el trunfo. Pero com dic, no tinc tant clar si es la millor opció, que penseu?

Delego sense pensar-hi. Què vas a guanyar? Si té bo el company et perds una buti potent. Si té dolent tu aguantes, no hi ha mal.
Excepte si anem molt endavant ... si els contraris m'han de contrar, al menys que ens agafin amb trumfo. Com el company hagi de fer un trumfo de 4 del meu semi anem llestos!


cierk ha escrit:5 i directe i sense joc --->

Delego. Ja que si em pillen el directe a la primera, si oest te joc i entra bastant cops em destrunfa i som pell si el meu company no porta molt bo.

5-4-3-0 ... segurament la distribució que més odio. Et troben el fallo a la primera carta, et fas un fart de fallar i no agafes res. Estic amb tú. Delego.

cierk ha escrit:5 i directe i bon joc --->

Aquí torno a tenir els dubtes.
Si delego i el meu company no em canta el directe triunfem. Si canta el meu directe però es el seu pal més bo, si destrunfa rapit fem molts punts, ja que un cop no hi hagi trunfo jo tinc joc.
Si canto i em pillen el directe a la primera potser que el trunfo estigui repartit, aleshores puc destrunfar bé. Però si Oest te quatre trunfos, sol que em fasi fallar una altre cop es queda en un trunfo més que jo, i potser me la lia.

Directe. Tinc possibilitat de destrumfar i aprofitar el bon joc.

...

Tot naturalment amb uns granets de com va el marcador, quin tipus de contraris tenim avui, ...

Benvingut als fòrums.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 14 gen. 2009, 16:48

abril74 ha escrit:Un altre cosa és de qué ha de sortir el company/a, qüestió que ja se n'ha parlat en altres posts :
- Defensar as si en porta 3 del pal o 2 de figura
- Sortir de semifallo
- Arrastrar quan porta manilla

Evidentment el problema es planteja quan tenim la possibilitat de triar entre les tres opcions


Jo faria servir el següent ordre: (a contro del company)

1er. Surto de semi, possiblement el company te manilla i torna. Si es d'as tinc una anada, en càs contrari ja torno a ser dins....

2on. Arrastro per dirli al company: Tranqui que tinc un altre entrada...

3er. Quan entri amb la meva manilla, sortirè de la mes alta del coll que tinc l'as

cierk
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 11 nov. 2006, 19:46

EntradaAutor: cierk » 14 gen. 2009, 17:05

[quote="DeepButi"]cierk,
estàs barrejant molt temes en un sol post :wink:

ups, perdo, però m ha semblat que una cosa estava lligada amb l'altra, vui dir que per explicar pq contro si canten a la meva dreta tenia que partir de quin criteri considereu que es el valid per cantar directe.

Merci per la benvinguda

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 14 gen. 2009, 17:44

abril74 ha escrit:Un altre cosa és de qué ha de sortir el company/a, qüestió que ja se n'ha parlat en altres posts :
- Defensar as si en porta 3 del pal o 2 de figura
- Sortir de semifallo
- Arrastrar quan porta manilla

Evidentment el problema es planteja quan tenim la possibilitat de triar entre les tres opcions

Prioritari de semifallo tal com explica perfectament en plana.

Jo no arrastro encara que tingui bo. Si el company conta fallar alguna cosa no li farà cap gràcia. I posar-lo a dins si porta bon trumfo tampoc m'agrada.
(Sí, ja ho sé, sóc raro ... però si no dono l'As imagineu arrastrar! :P :twisted: :roll:)


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 39 visitants