Senyores i Senyors... que aixó només es un joc!!!!

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

Senyores i Senyors... que aixó només es un joc!!!!

EntradaAutor: plana » 18 gen. 2009, 22:49

Hola, segurament ara us fotre una mica de "pal"... pero crec que jo em quedaré més tranquil (encara que o estic força).

Soc un dels molts ButiNETaires que asiduament juguem els Campionats Online, (n'he jugat 44 amb 20 companys diferents). M'agrada competir i sempre jugo per guanyar, posant els cinc sentits. Crec que cap dels 20 companys que m'han "soportat" em pot recriminar cap falta de fear-play envers els contraris, ni amb ells mateixos. Aixó si, faig moltes "parides" i la meva conexió a Internet es un dessastre. Avui anave força aceptable (la conexió) fins a la cinquena partida; reconec que a estat una calamitat, pero els contraris encara em donaven ànims (i lanena es una santa!!!). Anavem perdent la partida clarament, pero al darrer dat he cantat una "buti"... i poder ja fora de temps (encara que el servidor ens a deixat seguir), el resultat final a estat:

peju - serranit 55; plana - lanena 56

Segurament no es just!!!... (em demanat disculpes reiteradament). Pero en molts campionats, a la darrera partida no conta el límit de temps.

En serranit s'ha ofés moltissim (el comportament del seu company, en peju, exquisit) i ha reclamat reiteradament la partida com guanyada seva.
En principi l'he dit, tant a ell com al Carles, que no tenia cap inconvenient en canviar el resultat. Ara be, seria just per tots els altres jugadors?.

Voleu dir que val la pena intentar guanyar "als despatxos" una partida que es perd amb les cartes?...

Torno a demanar públicament disculpes pels meus "lapsus" de conexió, pero reflexionem tots plegats i tinguem en compte...

que aixó nomès es un joc!!!! ....

.... meravellós!!!, pero joc

adeusiau,

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PROBLEMES AMB LA CONNEXIÓ

EntradaAutor: corpetit » 19 gen. 2009, 00:20

Bona nit butinaires,

Plana, estigues tranquil que (almenys jo) no conec cap jugador que sigui capaç d’alentir tot un dat expressament, sabent que, finalment, guanyarà la partida d’un sol punt.

Aquest fet que comentes és injust per a tothom però, per casualitat, te’n recordes amb més precisió de com va anar?:
    - Quants dats vàreu fer (parells o senars)?

    - Quants dats es van fer amb normalitat i quants minuts (més o menys) van durar?

    - Quants dats van anar de manera lenta i quants minuts van durar?

    - Dius que abans de la buti perdíeu clarament, pots concretar (+ o - )?

    - Si no va ser l’última partida, vas tindre més problemes amb la connexió?

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 19 gen. 2009, 09:20

Coi plana, ho has d'entendre home, no era una partida qualsevol: s'hi jugaven el lloc 22 ... :roll:

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 19 gen. 2009, 09:48

Doncs francament plana, no te perquè reclamar-la ( sobre la meva manera de pensar), això es pogut passar a qualsevol, i també a ells. La partida es guanyada vostre i en molta honra.

Les cartes eren en el tapet oi?, o es que nomes en teniu voslatres? doncs el temps era per les dues parelles.

Tampoc penso que anar buscar un anàlisis de la partida solucionaria el tema.

corpetit diu :

Plana, estigues tranquil que (almenys jo) no conec cap jugador que sigui capaç d’alentir tot un dat expressament, sabent que, finalment, guanyarà la partida d’un sol punt.

I penso lo mateix :)


Bet

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 gen. 2009, 12:57

El problema principal, es la falta d'unes "normes escrites", com que vam començar per anar provant, s'ha continuat així.

A veure si pel pròxim campionat ja estan acabades.

Està clar, qua quan hi ha un "jutge" (jo) que ha de prendre una decisió, com ara "quan s'acaba la ronda", semrpe hi haurà algú que sortirà guanyant i algú que sortirà perdent.


Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 19 gen. 2009, 13:34

Tot i que em podeu dir que soc part interessada, i evidentment que ho soc, ...............per tot arreuuuuuuuuuuu.

Però discrepo.........................
Es cert que no hi ha un reglament escrit que contempli totes aquestes situacions, però hi ha quatre coses que si estan clares:

Tipus de Joc Lliure/Obligada
NOMBRE DE RONDES 4/5
NOMBRE DE DATS 8/12
I TEMPS PER A FER-LOS 15’/20’

També es cert que hi ha un jutge únic que es qui pren les seves pròpies decisions basat única i exclusivament en el seu criteri personal.

Remenant tot això, penso........................... en relació al esmentat Campionat:
Que si la partida va seguir i el temps no es va acabar, per decisió, repeteixo del jutge del campionat, el resultat es vàlid i no es pot tornar enrere. Si la buti hagués estat adversa a qui la va guanyar. Els mateixos que ara reclamant la victòria, haguessin reclamat també que se’ls i restessin els punts sumats?.

Un cop dit, lo dit i a l’espera de la decisió del Senyor Jutge del campionat...................

Farem unes precisions:
La gent juga als campionats, es el meu entendre, per varies raons:
1.- Guanyar-lo, obvi
2.- Per pasar l’estona, ...........tothom perd el temps com vol 
3.- Per sumar punts a l’estadística, ja sigui l’oficial o la manilla d’or. I aquí es on la classificació a un campionat es converteix en transcendent, potser no guanyis aquell campionat, però també potser que per algú, poquets, estar al davant de l’estadística oficial o al davant de la manilla d’or sigui important................
4.- I per molts altres...........................

Sempre hem defensat l’existència de reglaments, on els jutges arbitres de la competició es podessin recolzar de forma inequívoca per dictar les seves resolucions. I on també els participants podessin argumentar les seves reclamacions. Per tant algun esforç haurem de fer els responsables de Butinet per a redactar-lo o millorar-lo en el seu cas.

Un cop publicitat el reglament, quedarà sempre l’ interpretació humana del jutge per matissar els fets del joc. I aquesta interpretació ha de poder ser inapel•lable.................

Dit tot això de forma dispersa, voldria encara afegir-hi un punt més. Que es quant es diu que hi ha el costum de que a l’ultima ronda el temps no es controla de la mateixa manera. Deixeu-me mostrar el meu absolut desacord. O sigui puc perdre una partida a la primera ronda per temps i puc guanyar-la a l’ultima superant el temps? No es just; el valor de la victòria es exactament igual............................

Per tant, la meva modesta conclusió, o fem les partides a 101, durin el que durin boiggggggggggggggggggggggggg, o apliquem la regla del temps màxim amb més rigor I A TOTES LES RONDES per igual. Costa tant posar un rellotge, tipus escacs, que permeti conèixer qui es el responsable del consum del temps total?..........

Ah i per cert, també hem sembla qüestionable que un Campionat que per causes alienes als usuaris es va tenir que deixar a 4 rondes quant estava programat a 5 valgui a efectes estadístics............................... Clar que es tenia que donar un guanyador, però el Campionat en si no es va completar.....
ES UNA OPINIO COI :) :)

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 19 gen. 2009, 13:38

Bon dia,

Jo penso que mentre Carles, com a organitzador del campionat, no diu que la ronda s'ha acabat, totes les mans jugades són legals i per tant el resultat és inamovible sempre que s'hagin acabat els 12 dats, encara que aquests s'hagin acabat fora de temps.

El problema és quan no s'acaben els 12 dats, és tanca la ronda sense acabar-la i els perdedors puguin reclamar perquè el fet de no acabar-la hagi estat culpa de la parella guanyadora, per lentitud, per problemes de connexió, perquè xerraven molt, perquè trigaven a tirar etc, etc.

En cas de perdre una ronda:
Què fas si no l'has acabat per lentitud dels contraris?
Què fas si no l'has acabat per caigudes dels contaris?
Què fas si no l'has acabat perquè els contraris s'han passat l'estona xerrant i comentant les jugades i tu has advertit del poc temps en repetides ocasions?

Mentre no hagi un reglament, s'ha de notificar les incidències a l'organitzador i solament ell podrà prendre la decisió que sigui, que mai hauria de ser discutible, ens agradi o no.

Seria perfecte que les parelles guanyadores que no hagin acabat la ronda per problemes seus, donessin la partida guanyada als contraris. Penso seria lo just i evitaríem delegar la decisió a l'organitzador.

S'ha de ser el.legant en aquesta vida!

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 19 gen. 2009, 13:51

UNa partida a 20 minuts, són: 10 minuts per parella.

Quant una parella ha consumit aquests 10 minuts, perd la partida.

Es comptabilitza des de el moment en que el servidor ha creat la partida.

Si un jugador ha caigut, el temps que corre es el seu (que es suma al perdut pel seu company).
Si un jugador triga en fer trumfos o delegar, el temps que corre es el seu.
Si un jugador triga en tirar o en recullir les cartes, el temps que corre es el seu.

Per evitar els renuncis i el temps consumit en denunciar-los, les partides de Campionat es juguen com si tots tinguessin ajuda màxima, sense enmascarar les cartes.

No sé lo complicat que pot resultar de programar, però ... es una proposta.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 19 gen. 2009, 13:58

Perdoneu una cosa. He publicat abans de veure el missatge de QQ i hi ha un cosa que voldria comentar.

Amb tots els meus respectes a totes les parts, encara que algú ho pugui dubtar. A mi com a usuària de Butinet em molesta profúndament que Carles prengui una decisió, (com va ser posar a les estadístiques el campionat que vaig organitzar jo, cosa que li agraeixo molt, i que amb tot el dolor de la meva ànima no vam poder acabar) i que QQ com part de la directiva a través del foros li pugui recriminar públicament aquesta decisió.

Nois. Parleu, reparleu, discutiu, torneu a discutir, digueu que no esteu d'acord, insulteu-vos si voleu, però preneu una decisió i que aquesta sigui defendible fora del "despatx" per tots dos alhora. El que Carles diu públicament ha d'anar a misa per part de QQ i el que digui QQ ha de ser sempre defendible per Carles.

Clar que això és només una opinió.

Carles, gràcies.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 19 gen. 2009, 14:15

No es pot regular amb temps una partida de butifarra, igual que no es pot fer un partit de tenis a 3 sets o hora i mitja (imagineu el que serveix i guanya 4-1 fent-se el "remolón" o cridant al massatgista).

Al 80% de les parelles els hi sobra temps, quasi diria "molt" temps. Per tant, vol dir que el temps per acabar la partida és correcte i el que cal ajustar és
els participants sigui per nivell, perque xarren molt o per conexions dolentes (a les pàgines d'escacs surt un fanal vermell o verd segons la conexió, amb el que hi ha gent que ja no voldrà jugar amb tú). Pel tema del rellotge que diu QQ, n'hi ha dos amb el que pots portar 3 peces de més i perdre la partida; no com aqui.
6_euros l’ha editat per darrera vegada el dia: 19 gen. 2009, 14:53, en total s’ha editat 1 vegada.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PROBLEMES AMB LA CONNEXIÓ

EntradaAutor: corpetit » 19 gen. 2009, 14:50

Bona tarda butinaires,

Les preguntes aquestes només eren per aclarir una mica més de com va anar la cosa, res més.

Està clar que si es va decidir donar la partida per tancada, el resultat final és just i l’àrbitre en sabrà els motius. El que no sé és si es va fer de forma automàtica o bé va ser decidit per aquest àrbitre.

Jo penso que, per tal d’evitar aquestes situacions, les partides s’haurien de fer a una determinada puntuació. Si pot ser a 101, però si és massa llarg, doncs a 73.

Si s’estipula que la partida no pot durar més d’un temps determinat, penso que almenys el número de dats hauria de ser parell. Això és així perquè si en plana va tindre l’oportunitat de gaudir d’una buti com Déu mana i només es van jugar 5 dats, considero que l’altre parella també tenia el dret de cantar una altra vegada i poder gaudir d’aquesta possibilitat i de l’avantatge que suposa (en principi) el fet de poder trumfar.

El tema de la durada d’aquesta anomalia només era perquè, de vegades i només de vegades, sortint i tornant a entrar, la connexió s’arregla. Tampoc sé si els campionats ho permeten ni si es va fer, només era per tindre-ho més clar, no per analitzar cap tipus d’acció o comportament.

En tot cas i, a priori, jo penso que, en aquest cas i tal i com s’ha explicat, no hi hagut cap tipus de mala fe i en Plana pot dormir ben tranquil.

Adéu.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 19 gen. 2009, 14:56

L'altra parella no ha de tenir dret de cantar un cop, sino d'arribar a 12 com tothom

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 19 gen. 2009, 15:29

6_euros ha escrit:No es pot regular amb temps una partida de butifarra, igual que no es pot fer un partit de tenis a 3 sets o hora i mitja (imagineu el que serveix i guanya 4-1 fent-se el "remolón" o cridant al massatgista).


Mal eixemple poses six: Es clar que està regulat el temps al tennis!!!. tants segons per "sacar", tants segons entre joc i joc, tants minuts per ser atès de lesions... fins i tot, disposes d'un temps "regulat" per poder fer pipi..... i una sola vegada!!!

Es juguen cents de campionats (tant presencials com online), i actualment no conec cap campionat que no tingui un límit de temps per cada ronda. Sense límit de temps, un campionat amb 70 parelles, duraria tres dies!!!!

Altre cosa son les partides que fan quatre jugadors on ningú espera ningú. El que jo suprimiria seria el nombre de dats, crec que si regules el temps (tal com diu en jubilat, per eixemple), no caldria cap control mes; també quedaria solucionat el problema de les conexions, quan una parella esgota el seu temps abans que l'latre, perd la partida

Un altre sistema podria ser: fer les partides a 101 punts sense límit de dats i sense limit de temps.... pero:

1.- Limitar el temps per fer trunfo.. x segons
2.- Limitar el temps per contrar, recontrar... x segons
3.- Limitar el temps per tirar carta.... x segons
4.- Tots els campionats es juguen amb ajuda màxima per evitar "burrades" (sense sombrejar les cartes, plis)

A part dels segons estipulats, cada jugador disposa de 2 minuts propis, per emplar-los com li sembli (caigudes, etc). Una vegada consumit el temps estipulat, i esgotats els 2 minuts, el sistema fa una jugada legal aleatoria... Els segons per cada ocasió els marca una barra que va corrent, aixi com en números, apareix el temps de que disposa el jugador. Quan un jugador es queda sense temps i cau... perd la partida la parella.

Que opineu?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 19 gen. 2009, 15:40

plana ha escrit:Que opineu?

Que els incidents son mínims.

I que matar mosques a canonades no acostuma a ser rendible: se n'escapen el 80%. Traduït: que es faci el què es faci hi haurà incidents.

Amb ser una miqueta de res més estricte amb el temps els problemes s'acaben del tot. I estic amb en Carles, als campionats del ButiNET tradicionalment no s'ha limitat el temps de la darrera ronda, fet que em sembla molt correcte.
No vull dir que no es pugui canviar, dic que a mi em sembla que no s'ha de canviar: El límit de temps hi és per garantir que el campionat es pugui anar desenvolupant, però esperar 10 minuts (uff quin horror!!!) a la darrera ronda no fa cap mal a ningú ... excepte a l'organitzador.

A mi em molesta molt més que no es començi puntual (sembla que batre rècords de participació sigui més important que el compliment dels comrpomisos). Els incidents? L'organitzador decideix i llestos.

Apa, tingueu manilles.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 19 gen. 2009, 15:45

A veure, tema temps: el mes fàcil, es ficar un cronometre, i que quan arribi a 20 totes les partides s'acabin al moment o deixar acabar el dat.

El problema, es quan una parella te problemes amb la connexió, o es talla.

En aquests casos, amb rellotge "exacte", partida per perduda directament al que te problemes o al que se li talla la connexió.

I ho sento, però ho trobo molt impersonal, es realment el que volem ??

I aleshores, es quan començaran les picaresques.

-----------------------

Sobre si si s'ha d'acabar o no per temps, doncs pel be del campionat també.

En quasi totes les rondes dels campionats hi ha una parella que pel que sigui va lenta. Ja no entro en els motius.

Si no fiques límits de temps, s'ha de controlar qui juga lent per penalitzar-lo, i tornem a tenir un campionat impersonal.

Per sort el limit de temps afecta a molt poca gent, i quan passa son cassos extrems.

-----------------------

Ultima ronda de la partida i temps: amb els 60 campionats jugats, va ser el primer cop que s'arriba al final d'una ronda amb 4 (o 5?) dats jugats de 12. Per tant es un cas excepcional.


En general, com a molt arribem al final dels 20 minuts amb 1 o 2 partides a la 10 o 11 dat, per això sempre les he deixat acabar.

No li veig el problema ni res dolent.

-------------------

I tema campionats "no acabats". Doncs tornem a tenir un altre problema de normativa/reglament.

Hauria d'estar escrit, com a molts esports. Per exemple, la F1, si passat X temps no s'ha acabat la cursa, la cursa s'atura i compta igualment per la classificació tal com hagin quedat.

Jo si s'ha jugat mes del 60%? del campionat, no veig cap problema que compti. I de fet així s'ha fet en els dos casos que ha passat. O sigui dos campionats que no s'han pogut continuar després de la 4rta ronda.

Evidentment, el problema es que això hauria d'estar escrit.

-------------------

Per acabar, dir que això son les meves opinions, i per això es fa com es fa, per que s'ha anar "decidint" campionat a campionat veient els problemes que m'anava trobant.

A partir d'aquí, escriure (de fet estan casi) les normatives tal i com es fan als campionats actuals, o sogui, les normes que ara tinc al meu cap i son les que aplico.

Un cop publicades, no treu que es pugin obrir debats paral·lels (un debat per tema si us plau :-p) per millorar-les i fer-les dintre del possible al gust de tothom.

Adéu !


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 37 visitants

cron