Un dubte metafísic

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Un dubte metafísic

EntradaAutor: DeepButi » 05 jul. 2009, 15:11

Penúltima ronda de campionat. Ens hi comencem a jugar una bona posició.

Últim dat. 79-90 (el noble contrari primer). Oest trumfos delegats copes.

No han fet buti, n'hem de fer 26 per aturar ...

Jo a Sud porto:

2 d'oro
Rei-Cavall-8-6 de copa
Rei-Sota-x-x-x d'espasa
6-4 de basto

Nord s'encara Manilla d'oro, tothom petita i segueix d'As, Oest petita.

Per única vegada en tot el campionat vaig pensar durant llarguíssims segons. Fins i tot vaig fer callar algú que enraonava darrera meu. No sabia què fer.

Donar el Rei d'espasa és tentador, tant si Nord segueix de Rei com si el va a buscar fent-me fallar, assumint que el Rei de copa és pràcticament segur, ens posem en 21 punts ... només en faltaran 5.
El Rei d'espasa no pot, raonablement, fer basa i carregar-lo aquí pot significar la partida.

Fer-se un semifallo a basto, amb quatre trumfos de Rei-Cavall és també tentador. Si nord segueix de Rei pot significar un fallo rodó a basto. Però també és cert que amb dos descarts de basto Nord difícilment pensarà que ja el fallem i obrirà l'espasa; l'haurem enganyat i posem en perill clar el Rei. Potser sí que acabarem fallant un basto però no està gens clar que serveixi de molt.

Vaig optar pel basto. Nord va repetir de Sota d'oro, Oest Cavall, jo vaig fallar de Rei (arriscat sí, però el trumfo era d'Oest) i a Est li va caure el Rei. Ja som a 21.

Basto per la Manilla d'Est, Manilla de trumfo, segon arrastre per l'As d'Oest i tercer arrastre pel meu Cavall. Nord no porta cap trumfo i es descarta de basto, oro i carrega el Rei de basto. 27, s'ha acabat uffff!!!

Finalment Nord portava la Manilla d'espasa i no calia patir tant, però encara ara em pregunto quin és el descart correcte :?

...
...

I Oest, amb tres Asos encara es pregunta perquè no va fer buti :roll:. Suposo que 11 punts és d'aquelles puntuacions idiotes, ni vas superapurat per fer buti forçada, ni són fàcils de fer a trumfos.

I si arriba a fer buti i Nord s'encara As-Manilla d'oro ... encara suu només de pensar-hi! Carrego? Aguanto els Reis?

Apa, tingueu manilles (mentre jo em menjo el pernilet :wink:).

Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 33 visitants