Així defensen el català les "nostres" empreses ...

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 10 jul. 2009, 21:15

manel ha escrit:...qui fa el que pot no esta obligat a mes...

Sí però la possibilitat de tocar-li la cresta al Carles és massa llaminera :P :P :P. Que és llicenciat coi (o doctor i tot?)! :wink: Segur que pot més. :twisted:

abril74, passa res, són problemes del directe :roll:.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 10 jul. 2009, 21:55

Ara va i em toca rebre a mi ....
No home no, la cosa no va per aquí.

I no se que té a veure això amb el ButiNET ....

T'ho explico:

Pas 1: DeepButi obre un post denunciant que una empresa catalana, La Caixa, no permet fer operacions on apareguin apòstrofs.

Pas 2: DeepButi escriu una Opció A i una Opció B com a possibles respostes per denuciar aquest fet.

Pas 3: Carles escriu una Opció C que parla de tancar el compte de La Caixa.

Pas 4: Els ingressos que faig a Butijocs, S.L. són a través de La Caixa.

Pas 5: Butijocs, S.L. és una empresa catalana on el català s'escriu bastant malament.

Deduccions:
Si Carles, un dels administradors de Butijocs, S.L. i per tant responsable de l'empresa a on s'escriu el català bastant malament proposa com a opció tancar el compte de La Caixa perquè no permeten fer operacions amb apòstrofs, o és dels que veu la palla a l'ull del veí i no veu la biga en el seu ull propi (cosa que no crec que sigui així), o està emprenyat amb La Caixa per alguna altra qüestió.

Conclusions:
Em pregunto si us han tallat el crèdit els de La Caixa. :P
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 13 jul. 2009, 21:31, en total s’ha editat 1 vegada.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 10 jul. 2009, 22:22

Veig el raonament molt "pillat" amb pinces ... però bé, es una forma de veure-ho.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 10 jul. 2009, 22:34

JAJAJAJAJAJ ... veieu com amb una mica d'humor tot és més clar? :P :P

Per on anàvem? Ah sí ... La Caixa no permet fer transferències a L'Hospitalet de Llobregat, la segona ciutat de Catalunya.

:roll:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ORTOGRAFIA.

EntradaAutor: corpetit » 11 jul. 2009, 01:18

Bona nit,

Penso com en manel. És més, trobo que, tot i que tots podem millorar, jo el primer, encara s’escriu prou bé el català.

L’important és que una ortografia no adequada no ens canviï el sentit de les paraules, que no doni peu a més d’una interpretació possible. La resta és quasi bé fútil.

Abril74, posats a parlar de bigues:

“ ... o és dels que veu la palla a l'ull del veï i no veu la viga en el seu ull propi (cosa que no crec que sigui així), o està emprenyat amb La Caixa per alguna altre qüestió”.

Nogensmenys, també penso que escrius força bé i, el més important, almenys jo, t’he entès perfectament. Diria.

Conclusió: qui estigui lliure de pecat ortogràfic (La Caixa inclosa), que tiri la primera pedra.

Adéu.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 13 jul. 2009, 21:37

Gràcies corpetit,
ja ho he corregit :P

Però tinc una pena molt dolorosa, em vull registrar al Butinet amb el nick carrer de l'era i no em deixa.
Aisss d'aquestes empreses catalanes... pam pam al culet :oops:

Tinc el dubte de si triar l'Opció A, l'Opció B o l'Opció C.
Tot un dilema :roll:

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

Re: ORTOGRAFIA.

EntradaAutor: peach » 13 jul. 2009, 22:34

corpetit ha escrit:L’important és que una ortografia no adequada no ens canviï el sentit de les paraules, que no doni peu a més d’una interpretació possible. La resta és quasi bé fútil.



Gens d'acord. De fútil res. O és q les normes, en aquest cas d'ortografia, son diferents q les de tràfic o les de la mateixa butifarra, tantes i tantes vegades discutides aqui?

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 14 jul. 2009, 00:12

abril74 ha escrit:Gràcies corpetit,
ja ho he corregit :P

Però tinc una pena molt dolorosa, em vull registrar al Butinet amb el nick carrer de l'era i no em deixa.
Aisss d'aquestes empreses catalanes... pam pam al culet :oops:


Al registrar un nick, tens un camp que es diu: Població, que seria equivalent al problema de "la caixa". En aquest camp, pots ficar "apòstrofs" i accents. No hi ha cap limitació.

Quan al nick et queixes de no poder ficar apòstrofs, seria equivalent a queixar-se de que al camp "import" de "la caixa" no te deixen ficar lletres.

Adéu !

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ORTOGRAFIA.

EntradaAutor: corpetit » 14 jul. 2009, 04:10

Bona nit,

Bé peach, com vulguis. Suposo que volies dir:

“Gens d’acord. De fútil res. O és que les normes, en aquest cas d’ortografia, són diferents que les de trànsit o les de la mateixa botifarra, tantes i tantes vegades discutides aquí?”

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 14 jul. 2009, 09:37

M'encanta, els catalans som únics.

Que una persona nascuda aquí destrossi el català escrit, això ho considerem normal perquè "pobrissons, ningú ens n'ha ensenyat", "sóc massa gran", "no en sé més" ... etc etc etc, excuses de mal pagador.

Però quan algú nascut a fora fa l'esforç d'aprendre la nostra llengua, fa l'esforç d'escriure'l i, m'atreveixo a dir, d'escriure'l millor que la inmensa majoria d'usuaris del ButiNET i que moltíssims catalans, quan aquest algú opina que escriure bé la nostra llengua és desitjable ... llavors li recriminem que es deixi dos accents i confongui una "o".

Penós.

Vergonya ens hauria de fer escriure el català com l'escrivim en lloc d'anar-nos autojustificant amb "qui fa el què pot no està obligat a més".

Qui no escriu mitjanament bé el català és només perquè no vol. Així de simple. Perquè no li interessa prou. Perquè no li compensa. Pel què vulgueu ... però decissió seva.

peach, gràcies per l'exemple que dones. M'agradaria que més gent s'estimés el català com tú.

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 14 jul. 2009, 11:43

Gràcies deep. Lo primer de tot dir q (abreviatura de que) no pretenc ser exemple de res. Lo q opino sobre l’ortografia, lo opino pel català i per qualsevol altre idioma.

Com saps, pels avatars de la vida he viscut a diferents països i ha sigut a Catalunya a on m’he trobat lo difícil q és aprendre bé la llengua oficial, però com bé dius és decissió de cadascú. (com practicar un idioma quan lo habitual és q els natius et diguin en el teu idioma quan començas a parlar-lo: fes-ho en castellà dona, q ja t’entenc... o quan contínuament ho veus mal escrit aquí i allà?)

Quan vaig entrar al butinet em va fer vergonya no saber ni escriure si us plau. El butinet (amb u de buti) ha sigut la meva escola i a més del meu marit, molts butinaires, els meus mestres (gràcies per sempre deep, baby, ronnie, trile, cesc...) Encara em falta molt per aprendre però continuaré en la tasca (perq per a mi els accents no son barrets q es posen les lletres capritxosament i cada paraula o expressió nova és un agradable descobriment)

PS: i ara una pregunta no lingüística: per q (abreviatura de què) en aquest foro habitualment la gent salta agressivament a la primera de canvi? (amb lo maco q son els posts amb bon humor i sobretot curtets...)
:P

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ORTOGRAFIA.

EntradaAutor: corpetit » 14 jul. 2009, 14:28

Bona tarda,

Peach, penso que sí que són coses diferents. Tot depèn de la importància que li vulguem donar.

Penso que tu mateixa, amb el teu escrit, m’has corroborat la quasi futilesa de l’ortografia. I no hi ha res de dolent.

Dintre de certs límits, l’important és la idea que volem transmetre, el sentit, no el mitjà de què ens valem per expressar-lo.

Peach, tot el que dius està molt bé, et felicito, és una decisió personal i, per cert, molt lloable. Ara bé, jo (parlo per mi) el que mai no faria seria exigir als altres el que no em puc exigir a mi mateix. No sabem de les circumstàncies o condicions particulars de cada persona, per la qual cosa me’n guardaré prou de jutjar-la pel simple fet d’escriure “malament”. Això sí que ho trobo penós.

Penso que l’ortografia s’ha de cuidar però que no hem de ser tan radicals, que de faltes en fem tots.

Adéu.

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 14 jul. 2009, 16:19

corpetit, te contestaré en mi lengua, q me hace ilusión.

Exigir, creo poder decir con toda precisión q sólo exijo mis derechos. Para otras cosas puedo utilizar el verbo pedir. Y para muchas otras -q sólo recibirás si te vienen dadas o te las brindan- de nada sirve pedir ni exigir.

Juzgar en cuanto a tener formada una opinión, (¿no es una delicia la riqueza de los idiomas?) evidentemente q sí. Cada uno tiene su propia sensibilidad, cultura y conocimientos. Hay quien puede/quiere potenciarlos, hay quien no.

Yo, chico, la verdad, lo q encuentro penoso es no cuidar al máximo la palabra -oral y escrita- q es la riqueza de los humanos y en el caso del catalán, q en otros tiempos fue una lengua prohibida y q tantos hicieron por mantenerla viva, escuche a catalanes decir... ¿q importancia tiene escribir bien o mal? me parece realmente penoso. Porq la tiene. Y mucha. Al menos en mi lengua materna.

PS: Mi gato me ha demostrado de mil maneras lo q me quiere expresar en cada momento (q le dé de comer, q le abra una puerta o q le rasque la cabeza... pena q no pueda hablar)



plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 14 jul. 2009, 16:59

Hola, com moltes vegades, posem coses al mateix sac que no tenen massa a veure, intentaré esplicar-ho: Mai pot tenir la mateixa importància un escrit als foros del ButiNET, que un document oficial d'una de les més importants empreses financeres mundials... i que sempre porta per bandera la seva catalanitat.

Jo també tinc molt que agraïr al ButiNET en aquest aspecte, el meu català escrit era molt pitjor fa sis anys.... tot i que ara no ès cap meravella!!!!.

Crec que aquí, com jugant la butifarra (amb u, naturalment :lol: ) nomès podem intentar corretgir a aquelles persones que t'ho demanin

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ORTOGRAFIA.

EntradaAutor: corpetit » 14 jul. 2009, 18:33

Bona tarda,

Peach, expressat amb la llengua que vulguis, només faltaria.

El fer notar les faltes només era, per si no te n’has adonat, pel fet que em xoca que defensis la importància de l’ortografia en la llengua catalana, i amb dues frases de 34 paraules facis 6 errades. Que, per a mi, no passa absolutament res, que no hi ha res de dolent (precisament d’això parlava en quant a futilitat) i que em sembla que t’he entès igualment tot i les dificultats de la llengua.

Tenim la tendència a posar-ho tot al mateix sac. Evidentment que depenent de l’àmbit en què ens movem les normes són ben diferents. Sembla obvi que no té la mateixa importància el fet de no respectar una norma penal que una d’ortogràfica.

Que tu prenguis la decisió d’escriure bé, perfecte si vols, és la teva decisió, no la dels demés i penso que no cal fer-la extensiva als altres, si no poden o no volen.

A partir d’aquí comences a barrejar coses i a atribuir-me’n d’altres que no sé com ni d’on les treus. Jo, particularment, tot i fer unes quantes faltes, intentaré (opció personal) escriure de la manera més acurada possible però si, algú no ho fa, tampoc em considero amb cap dret d’obligar-lo ni jutjar-lo per aquest fet. Que cadascú faci el que més vulgui i li convingui.

Parlant d’ortografia, que jo sàpiga i de moment, ni en català ni en castellà la lletra “q” (sola) és acceptada com abreviatura de “que”, “què” o “qué”. Adéu.


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 41 visitants

cron