Hi ha gent al·lucinant

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PREGUNTES QUE EM PLANTEGEN DUBTES.

EntradaAutor: corpetit » 21 oct. 2009, 15:49

Bona tarda,

Penso que el que un dels conceptes que es qüestiona aquí no és el fet de fer o deixar de fer trampa (circumstància que rebutgem jo i la majoria) sinó el fet de fer pública una conversa sense el consentiment explícit o autorització dels seus interlocutors. Per aquest motiu, em faig una sèrie de preguntes, possiblement sense resposta.

Pel fet que una conversa sigui privada, és meva? Puc fer-la pública? Puc editar-la en un fòrum o en qualsevol altre mitjà de comunicació? Puc comentar-la i criticar-la amb la boca plena i sense aturador? Si es pot fer tot això, on està el límit?

És a dir, puc fer públics els meus privats on algú em fa alguna confessió, sigui amorosa, un secret, un acte delictiu, etcètera?

Puc fer-ne els comentaris que consideri adients i pertinents?

Tots sabem que es poden reportar les converses, que hi estem tots "exposats" i que així està estipulat, però, en algun lloc es diu que les podem, o no, reproduir o esbombar als quatre vents?

Com que no ho diu enlloc, se suposa que sí que es pot fer però, en qualsevol cas, seria ètic? Què seria més o menys ètic, fer trampa o publicar una conversa privada on es posa de manifest que algú fa trampa?

I les converses del xat general, podem?

Per exemple i sense anar més lluny, no fa ni 10 dies que un dels que s’ha manifestat en aquest mateix bloc va mantindre, segons el meu parer, una conversa clarament racista al xat general. Podria publicar-la i comentar la jugada? Podria matxacar-lo i permetre que tothom en fes llenya dels seus actes, hagin estat emesos en to sorneguer o no, però manifestament racistes? Com les manifestacions d'aquesta persona, segur que, en d'altres aspectes en trobaríeu de meves igualment reprovables però... seria ètic reproduir-les?

Només són preguntes, si us plau, que ningú em jutgi per asseverar quelcom que en cap moment he dit. Adéu.

rimbo
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 71
Membre des de: 15 nov. 2007, 19:31

EntradaAutor: rimbo » 21 oct. 2009, 18:52

Salut a tothom!

Gràcies, Carles, pels teus aclariments. No dubto que s'hagi publicat 10000 vegades en els fòrums coses sobre la privacitat dels xats i dels butimissatges, ara bé, jo els solc llegir i, en els últims temps, no en recordo cap. Eps! No dubto que sigui cert, segurament em comença a fallar la memòria. Confio en la teva paraula i, en aquest aspecte, tema tancat.

Ara també sé que quan jugo contra els robots en els campionats són tres contra dos. No ho sabia (ho havia de saber?), prendré precaucions, no fos que digués una floreta o una confidència a la meva parella de joc i l'endemà sortís esbombat als fòrums. Et suggereixo, Carles, si em permets, que aquest aspecte sigui incorporat al manual dels campionats online. D'aquesta manera, quedarà emparat en el reglament i tots sabrem que en aquest tipus de partides tenim un Gran Germà que vetlla per la integritat anímica d'uns robots tan intel·ligents (alhora que porucs) que li deleguen de forma abnegada la seva pròpia guàrdia i custòdia.

Cordialment,
rimbo

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 oct. 2009, 20:10

A veure si conseguim fer-ne un debat mínimament constructiu sense dir (gaire) tonteries.

corpetit,
obvio les teves preguntes retòriques "es pot ...?" perquè només tenen una possible i òbvia resposta: "sí, es pot. Qualsevol pot fer-ho, de manera simple i sense que ningú pugui evitar-ho". Exactament com a la vida real, si dius alguna cosa a algú, aquest pot repetir-ho o publicar-ho.

Les preguntes interessants "és ètic?", "quin és el límit?" tenen per definició una resposta subjectiva.
El que a tu et pot semblar correcte a mi pot no semblar-me'n i viceversa.
Precissament on posem els límits ètics és el que ens defineix com a persones. És el que fa que el nostre cercle de coneguts ens qualifiqui; que estiguin o no més o menys d'acord amb nosaltes, que ens apreciïn o no, que ens trobin insuportables o no.
No cal posar exemples polítics, però només lleguint el diari en teniu dotzenes d'exemples. L'opinió sobre la corrupció, la Llei de l'abort, els cooperants o qualsevol altre tema "polèmic" marca com ens definim.

Desde aquesta òptica subjectiva i personal donaré la meva opinió:

Sí, em sembla correcte publicar la conversa on queden paleses les trampes a tots els participants al campionat (que no pas "als robots").

No, no em semblaria correcte publicar converses de temes que no afectin als demés de manera clara amb una actitud incorrecte (sóc incapaç de definir-ho millor).

Els robots han jugat uns 120 campionats, unes 600 partides. De 599 si un jutge m'obligués a declarar no podria dir-li ni una paraula perquè no eren les "meves" converses i seria incapaç de dir-ne res.

Això em defineix d'una determinada manera perquè posa la meva línia de límit en un determinat lloc. No pretenc pas ni convencer ningú ni dir quins han de ser els límits dels demés.

Apa, tingueu manilles.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

Re: Hi ha gent al·lucinant

EntradaAutor: plana » 21 oct. 2009, 22:01

DeepButi ha escrit:Campionat on-line de divendres. Partida contra els robots.

<bicoca> hola
<galienides> bones
<galienides> jajaja
<galienides> parlem tu i joo n?
<Bender> hola
<Gort> bones
<bicoca> si
... Primer dat 1-0
<galienides> una pregunta
<galienides> que passa si jo ara et començo a cantar tot el que tinc?
<bicoca> uf estaria be¡¡¡
>>>>deixant a part que d'això se'n diu fer trrampes, estaria de conya!
... segon dat 1-9
<bicoca> pq ho dius?
<bicoca> a
<bicoca> ja
<galienides> jejeje
<bicoca> jajajajja
<galienides> home no estaria mal del tot
<bicoca> no se....
<galienides> vols dir que s'entera algu?
<bicoca> jaja ni idea
... tercer dat 10-9
<galienides> em jugo lo que vulguis que no soc el primer que ho pensa
<bicoca> que tentador
<galienides> moltissim
<bicoca> tu primer
<bicoca> jajajja
<galienides> bender, gort us fa res que fem trampes??
<bicoca> jajajja
... quart dat 10-19
<galienides> as rei basto, as rei cavall espases semi copa
<bicoca> ai mere
<bicoca> ui
... cinquè dat 19-19
<galienides> et toca
<bicoca> res de res
<galienides> tres manilles
<galienides> basto espases i oro
<galienides> jajaja que guay
>>>>UI TANT guaisim diria jo
<galienides> grrr
<galienides> jajajaja
<bicoca> no mmaagrada gaore...
<bicoca> no ho paso molt be que poruga que soc
... sisè dat 19-33
<galienides> tranquila
<galienides> ja no podem fer mes trampes
<galienides> en carles m'ha pillat jeje
<bicoca> carai
... sete dat 63-33
<galienides> jajaja ja m'ho imaginava pero ho havia de provar...
<galienides> es molt tentador...

<bicoca> mira
<bicoca> que hi farem
<bicoca> ja m'ho pensava
<Gort> d'aixo se'n diu fer trampes
<bicoca> en toata regla
<galienides> jajajaja >>>sí, a mi també em fa una gràcia terrible!


1er. Creieu de veritat que aixó te algo de conversa privada? ... o es purament sobre un campionat on erem 48 parelles (96 participants).

2on. Creieu que no es te de denunciar una trampa amb proves?.


3er. No creieu que tractant-se de robots, el seu creador es la persona més adecuada per fer pública la irregularitat?

4ert. No creieu que la tasca del creador dels robots, mereix una mica més de confiaça i respecte, per saber que MAI publicaría res que no fós estrictament referent al Campionat?.

5é. No creieu que es un acte de valentía denunciar els fets tal com son, amb tota mena de pels i senyals?



Pd: Un aclariment... Jo era al xat durant el campionat, i vaig llegir (durant el campionat) que en Deepbuti advertía que publicaría als foros el xat de la partida. O sigui que res de sense avisar

Cacharpes
Recontro
Recontro
Entrades: 41
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:58

EntradaAutor: Cacharpes » 22 oct. 2009, 02:02

Ara no se si m'he perdut, o si mai m'he trobat ...
que no es un fòrum sobre un joc de cartes aquest???, que no juguem a cartes aquí ????, que fer trampes no es el pitjor que hom pot fer a l'hora de jugar a cartes???.

Nois jo participo en altres webs, per exemple sobre protecció d'animals... si un usuari d'aquella web esbudella una bèstia per divertir-se ja et dic jo que el fan fora de la web, no hi te res a veure el moment en que ho fes, ni quina mena d'animal, ni l’ètica o no ètica de qui el denunciés ni de com s’assabentés dels fets, perquè es el pitjor que un usuari pot fer en aquell espai cibernètic.

crec que en feu massa voltes, son trampes contra tots els usuaris i punt.
Es el pitjor que es pot fer en aquest espai i punt.
No entro a valorar res mes, no cal.
Al meu entendre ells haurien de demanar disculpes públicament, i ser sancionats d'alguna manera.

bicoca
Contro
Contro
Entrades: 6
Membre des de: 11 maig 2009, 12:30

EntradaAutor: bicoca » 22 oct. 2009, 16:47

Bé, soc la bicoca i no puc fer més que per enèsima vegada tornar a demanar disculpes. Sóc jugadora de botifarra des de xica, he ensenyat aquest joc allà on he anat, el butinet m'ha permès conèixer gent en persona magnífica, i passar molt bones estones amb els amics. Des de que tinc Internet no me perdut cap campionat i ja hem poden cremar a la foguera, que sempre que pugui, aquí estarà la bicoca donant guerra ja sigui desanimada, avergonyida o amb els meus principis pel terra. Fins aviat¡¡,

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 22 oct. 2009, 17:04

A mi em sembla que ja n'hi ha prou. Si algú vol discutir el tema de la privacitat de les converses amb els robots o qualevol altre cosa, que obri un post específic, però aquest demano que el doneu per tancat.

Gràcies bicoca pel teu post.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 22 oct. 2009, 17:05

Aquesta es la reacció correcte!!!!!! Bravo per tú i la teva valentia, bicoca!!!!!
Un petó,
alfons/plana

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 22 oct. 2009, 17:19

Gràcies Bicoca

YruNe
Botifarra
Botifarra
Entrades: 102
Membre des de: 11 set. 2003, 01:57

EntradaAutor: YruNe » 01 nov. 2009, 12:10

doncs jo crec kel Deep ha actuat bé!! Si algu fa trampes la resta tenim dret a saberu!! i ... es obvi que pots copiar-ho aki!!! .. es com si agues reportat una conversa... (pensu jo...) a mes dun blog del forum he vist copiada una part duna conversa xk li exigeixen al carles xk els an kikejat i ell els copia el k algu li han reportat (i tmb u trobo be)!

Deep... ara he dentendre k tu as pogut llegir les meves converses kuan jugo contra els robots? juuuuuuuuuuuuuuuuuuas jejejeje


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 36 visitants

cron