Com ho jugueu vosaltres?

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Com ho jugueu vosaltres?

EntradaAutor: DeepButi » 04 des. 2009, 11:55

Com que fa temps que ningú parla de botifarra ... 8)

Nord fa buti delegada.

Est surt de 8 d'oro, Nord 2 de copa, Oest Cavall i Sud agafa de Manilla.

Sud porta:

Sota-6-2 d'oro
As-5 de copa
Cavall-8-6 d'espasa
As-Sota-6 de basto

Opinions?

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 04 des. 2009, 17:33

Si el company canta botifarra he de suposar que com a mínim porta 2 manilles i 1 as.

- Sota de basto a defensar l'as.
Si el company entra amb la manilla i m'hi torna...

- As de copa.
Si el company la deixa passar...

-Cavall d'espasa

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 05 des. 2009, 14:31

Marxa de copa qui fa butifarra, la lógica diu que porta el 9 de totes, totes.
Si no el porta porta 3 de rei minim.No pot fer butifarra amb un fallo rodó sense aturar copa.
Per un altre cantó tenin en conte que jo porto 2 asos a copa i a basto, més a més de aturar el oro ( posiblement si m'equivoco tornaré a aturarlo de sota o de 6)nord ha de portar per TRONS quasi tota la espasa.
Per lo tant, en contra de lo que molts pensarán i guianme només per la meva intuició jugaré així:
As de copa i si mel dona bo com quasi segur fará
Cavall de espasa.
Un cop ell es fasi la espasa marxaré primer de copa envianlo al basto.
Aixó si, jugaré de aquesta manera amb un company de confiansa....si no conec al meu company NO :twisted: .(Perque si surt malament me manará a pastar fang)
Salut.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 05 des. 2009, 19:49

1er.: Cal supossar que N te les tres manilles que falten (fa buti).....

2on.: Per donar informació, jo (S) sortiria d'as de copa.. (per aclarir una posible "collada" de N, malgrat que a marxat del 2)

3er.: Si em dona bo, tornaria de sota de basto per dir: aqui tranquil, paro el cop.... (segur que N es farà la manilla)

4art.: Si N surt de manilla de copa, i no li dono el rei, es que NO el tinc (si tinc collada de copa d'as, rei.... mai sortiria d'as, savent que N a fet buti)

5e.: Si em torna al basto, em farè les meves i aniré de cavall d'espasa, per obrir pal (segur que també te la manilla)

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 05 des. 2009, 20:08

2 coses que no he comentat: Suposo que no es butifarra de marcador, si es aixi mai jugaré as de copa, jugaré sota de basto i si me hi torna cavall d'espasa.Tampoc estaría de més, saber si nord coneix a sud, es a dir si es un suicida o un bon jugador. Més de un cop amb un joc ben fluix, pero amb tres manilles, he vist fer butifarra.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 06 des. 2009, 16:30

M'encanta veure que en una ma aparentment simple tots hi veiem coses diferents :o.

Jo ho veig així: Nord amb fallo rodó al basto ha de portar quasi segur les tres manilles, i en qualsevol cas porta segur (ehem) les de copa i basto ... justament perquè Sud porta l'As. Si no les portes les dues ... amb què carai hauria fet buti? M-A-R espasa i una de les dues Manilles, sense l'As i amb fallo rodó a l'oro????? Uffff

Per tant no consegueixo entendre la sortida d'As de copa!! Ni a la primera ni a la segona.

Per mi:
1. Sota de Basto, agafa i torna
2. 5 de copa (una sortida de carta tan petita pràcticament promet l'As), agafa i torna
3. Cavall d'espasa.

Amb això Sud ha sortit de tres pals i agafa a Est tot el possible. És segur que no portem As d'espasa (hauriem sortit primer de Cavall que no pas de 5 de copa), Nord té la copa igualment clara i hem pogut tocar tots els pals.

txemapenta, una mica animalot sí que ets sí :P :P :P

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 06 des. 2009, 23:17

3 alternativas, deep de manual , jo en plan animal ( :twisted: ), abril i plana entre les dos postures.......
Una cosa está clara depen de com fiquem les cartes de nord el resultat pot variar molt.
La pregunta es ¿com jugariam de manual?
La pregunta es ¿com jugariam?

A un llibre com el deep.
Al cafe del meu poble diria "tinc una intuicio" i jugaria al revés (com he dit).
¿qui guanyaria més tantos?
¿deep, plana, abril, jo?
Depende. :roll:

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 07 des. 2009, 16:08

La sortida d'as de copa. jo la vec de lo mes llógic deep:

Si N. porta collada, li aclareixo el pal.... (es descarta de dos de copa)
Si entra N i surt de manilla de cara... li dono l'as o li tallo la collada?
Cada vegada estic més convençut, primer que res.... aclarir-li la copa al company. si em don bo, el basto..... i si em torna, cavall d'espasa

mes claru....que l'aigua clara :idea:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 07 des. 2009, 18:17

Però l'ordre correcta, per a mi, es el que diu el Deep.
1.- Sota de basto, li declaro el as, ell torna, i mato jo amb el as.
2.- Desprès el 5 de copa, "y lo mismo". mata i torna de copa.
3.- Cavall d'espassa, i que faci el que te.

Aixó per a mi es joc de company.

Les altres es buscar la sort

Opinable clar
:-)

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Com ho jugaria.

EntradaAutor: corpetit » 07 des. 2009, 19:29

Bona tarda,

Amb les dades que tenim, personalment, ho jugaria exactament igual que l’abril74. No ho volia comentar perquè crec que ho ha sintetitzat perfectament. Però intentaré resumir-ho tot el que pugui.

Suposem que no ha estat una buti de circumstàncies o marcador.

Tampoc sé qui tinc al davant ni el tipus de senyal que utilitza. Molts pocs jugadors utilitzen el senyal positiu o directe quan es tracta de botifarra. N’hi ha, però pocs. Per això i moltes altres coses, penso que Nord no està donant senyal sinó que es descarta. Els motius d’aquesta descartada en concret (copa) també poden ser varis i també necessitats de molta lletra per a comentar-los, així que, més val deixar-ho estar.

Un servidor, a l’hora de jugar la botifarra, com tothom, té moltes coses en compte però, per a resumir i avançar, la més important és que (encara que passada) ha estat el company qui ha cantat la botifarra.

Què és vol dir amb això? Aquí ve el rotllo però és important que quedi clar perquè és, podríem dir, el principi fonamental del comentari:

Simple i senzillament que, vulguem o no, qui hauria de portar la veu cantant en aquest dat, hauria de ser el company. Hem de cedir-li el protagonisme i hem de jugar, més que mai, per a ell i no per a nosaltres. Hem de servir-lo, hem d’ajudar-lo i guiar-lo el millor possible i hem de dibuixar la partida per a ell i la seva conveniència i, tot i que pugui semblar contraproduent, no hem de cercar el més immediat profit nostre sinó seu. Crec que és la manera que, a la llarga, podem aconseguir treure’n el màxim rendiment de la partida, tot i que les nostres cartes ens manin una cosa diferent i puguem minvar el més apte aprofitament de les mateixes. Hem o hauríem “d’empatitzar” amb el company i el seu joc, posar-nos en la seva pell i saber el que ell espera de nosaltres, què desitjaria que féssim. Encara que no ens agradi, ens hem de mossegar, menjar el nostre orgull de bon jugador de manilla i avançar, donar un pas endavant cercant també el bon jugador però, en aquest cas, de botifarra en tota la seva extensió.

Volia comentar, per sobre, una a una les sortides de Sud però, com sempre, m’estenc més del desitjable, així que, millor deixar-ho per més endavant. Adéu.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 07 des. 2009, 21:33

Aixó es el que fas sortint de sota de basto, treure cartes fermes en benefici del company que ha fet botifarra.
I es el que continues fent sortint amb petita de copes buscant la seva manilla.
I es el que continues fent sortin del últim pal no tocat, espasa.

El Manel diu que m'ho rebatiria tot
juassssssssssssss
Es que el tinc al costat mentres escric
:D

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Com ho jugaria.

EntradaAutor: corpetit » 07 des. 2009, 22:25

Bona nit,

Segons la meva manera de jugar i d’entendre el principi exposat més amunt, la segona sortida (5 de copa) la trobo, diguem-ne, “egoista”, tot i que la intenció que es pretengui cercar en sigui tot el contrari; i tot i que, en determinades situacions, possiblement es puguin aconseguir més tantos.

És clar que, tothom té el dret i pot veure-ho de manera diferent, només faltaria. I tampoc caldria dir que aquesta manera de procedir de cadascú també pot ser la més encertada i adequada segons la seva pròpia manera de jugar.

Adéu.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Com ho jugaria.

EntradaAutor: corpetit » 08 des. 2009, 12:10

Bon dia,

Hem de tenir present, entre moltes altres coses que no les comentaré, que, si nosaltres portem dos asos, el company no porta ni un oro i no ha cantat trumfo, això significa o hauria de significar que va molt fort d’aquests 3 pals que queden; que, tret dels nostres asos, ho ha de portar pràcticament tot i que, per tant, hem d’ajudar-lo en la consecució dels seus objectius i no posar-li traves. Molt possiblement vagi carregat de manilles i figures i hem de procurar que aprofiti al màxim les seves cartes, evitant, fins on ens sigui possible, l’entrada dels contraris.

Podríem parlar mitja hora del que pensem que té o pot tindre Nord. Suposicions, així que, millor deixar-ho estar.

SORTIDES:

1.- Rotllos meus fora, per què, com bé deia l’abril74, i d’altres participants, la primera sortida hauria de ser de sota de basto?

Doncs precisament per aquell rotllo inicial, no hem de fer com la majoria de polítics i predicar el que no creiem. Així doncs, primer i per a mi més important, es tractaria (una vegada descobert l’oro), de marcar-li el nostre millor pal. La primera sortida passaria per ensenyar-li el nostre millor pal, tot dient-li implícitament: tranquil, tinc entrada al basto! Estem obligats a dir-li això pel joc que possiblement portarà ell. Nord ha marxat de la copa i possiblement, en no tindre oros i en no tindre els asos ni de copes ni de bastos, pateix per aquests dos colls i perquè no puguin entrar a mitja partida els contraris i engeguin una seguida d’ors.

Per tant, hem de donar-li aquesta seguretat i ell ha de saber que si nosaltres anem al basto només plegar, és que hi tenim alguna cosa. L’hem de tranquil·litzar, hem de jugar pensant en el seu joc, no en el nostre. Per tant, primera opció: ensenyar-li quin és el nostre millor coll.

2.- Suposadament, entrarà el company amb la manilla o amb el rei, depenent del nombre de cartes que porti d’aquest coll. Això és una altra jugada també una mica llarga de comentar. Així que, anem al fàcil i suposem que vol entrar i entra de manilla.

El company Nord, sabrà que està protegit, que té el basto cobert, si no és que Sud ho hagi passat amb 4 canyes i no porti res més. Si veu que nosaltres, només plegar, sortim d’un determinat coll del qual li manca l’as, de ben segur que pensarà que guardem l’as. És la primera sortida nostra, i pensarà que aquest és el nostre millor coll dels que tenim. Ho pensarà i no s’equivocarà la majoria de vegades, precisament pel feixuc comentari anterior.

Jo entenc que Nord no caldrà que ens mostri de què va fort, no caldrà que ens senyali quins són els seus millors colls ja que han quedat ben retratats. Tampoc s’exposarà a sortir de possible baix manilla de copa i que pleguin els contraris i ataquin l’oro. Així doncs, Nord, possiblement busqui la nostra complicitat, la nostra més immediata ajuda i opti per tornar-nos el basto per tal d’aprofitar una també possible llarga nostra de basto i guanyar uns quants descarts més.

3.- Plegarem nosaltres d’as de basto i com que probablement no hi aniríem a buscar res al basto de terceres, ni a la sortida d’oros dels contraris; llavors només ens quedaran dues opcions pel que fa a la segona sortida:

    3.1.- Tocar l’espasa de cavall.
    3.2.- Tocar la copa.
      3.2.1.- De petita.
      3.2.2.- D’as.
Deixem-ho per més endavant. Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 des. 2009, 12:27

Segueixo sense entendre la sortida (en primera o segona) d'As de copa.

Obligar (Aclarir?) al company a fer-se les copes de cara es jugar amb foc. Si sortim de 5 a Est no agafarem gaire res, això segur, però al menys li traiem una carta intermitja, però el més important és que quan Nord torni li podem pendre a Oest una hipotètica figura (Cavall? Rei?), mentre que sortint d'As deixiem a E/O amb tota la tranquilitat de guardar-se el què tinguin d'aquest pal.

manel
Recontro
Recontro
Entrades: 44
Membre des de: 19 set. 2002, 12:27

EntradaAutor: manel » 08 des. 2009, 14:05

Sensa dubtes as de copes....per que de 5, la pregunta es....de que et torna la copa el company?.(es tindria de saber per ont volten rei i cavall)
QjQ ..as de copes jajajajjajajajjajajjaja


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 44 visitants

cron