Arrastro

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Arrastro

EntradaAutor: corpetit » 25 set. 2013, 15:01

Bones. Jugada d'arrastro. No és complicada però la situació de partida dóna bastant de joc.

Partida presencial, de campionat, obligada, empat a 28, quarta mà de 8 possibles, Sud canta copes delegades i ningú contra.

El joc de Sud és el següent:

Sota, 6 i 2 d'oros;
Manilla, as, 5, 3 i 2 de copes;
Manilla i 3 d'espases;
8 i 6 de bastos;

Les primeres jugades van anar així:

1.- Manilla d'oro, 2, cavall i 5;
2.- As d'oro, 6, 3 i 4 de copa;
3.- Rei de copa, 6, 2 i sota;
4.- Cavall de copa, 7...

Si fóssiu Sud, quina carta o cartes jugaríeu?

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

EntradaAutor: erfiug » 26 set. 2013, 01:38

Es a dir, a la segona falla el company (de 4) els oros.

Arrastra de rei el company i tothom serveix.

Torna a arrastrar de cavall i el set es suposa que es trunfo, per tant només queda el vuit de copes per sortir, oi?

..........................................

Per tant si ho suposem així, jo a priori deixaria la mà al company (assumint que el trunfo restant queda a l'aire cosa que comporta riscos) i que el company obri el seu pal bo.

Si tenim sort i aquest es l'espasa, obrirà de x, mataria sud de manilla, a continuació arrastre per netejar el vuit que resta pendent; repetir espasa del company i si tenim més sort encara, el company ens donarà algún descart i poder agafar algo al basto.

(Versió 1)

L'altra opció, també li deixem bona, en aquest cas obre basto, i a priori ens barrotarien i els rivals farien dos bases al basto i potser una a l'espasa.

(Versió 2)

...............................................

Si matéssim el trunfo: jo repetiría trunfo per veure si el company es pot descartar d'un pal (si fos necessari tornar a arrastrar) i obrar en consequència a partir d'això:

Si descarta/carrega basto, obrir de manilla d'espasa i repetir després l'espasa confiant amb el company i poder obtenir algun descart.

(Versió 1)

Si descarta/carrega espasa, apretar al màxim al basto i també esperar obtenir resultats positius.

(Versió 2)

..........................................

Això serien alguns supòsits senzills, ja que al no saber res mes, hi ha molta tela...desenvolupar-ho més us ho deixo als experts...

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Arrastro

EntradaAutor: corpetit » 27 set. 2013, 01:39

Hola erfiug, bones deduccions i millor filosofia de joc.

Jo era Sud, tinc escrit el que vaig pensar i fer. Ja avanço que no és o no considero que sigui la millor manera de jugar aquesta situació sinó que només és la meva i prou. Esperaré un parell de dies més, a veure si algú més s'anima. Com que ara es poden veure els fòrums per la pàgina d'inici, no hi ha manera de saber el nombre real de lectures. Catxis! Adéu.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 27 set. 2013, 17:13

Hola,

Jo no superaría el cavall del company per tal que ell encari el pal que vulgui que tant de bo fos espasa. Si entro destrumfaré, miraré el descart de nord.

Si marxa d'espases tocaria basto de 8, si marxa de basto tocaria el 3 d'espasa.

Jo crec que tinc un joc molt simple, no gaire rebuscat i de ben segur no coincidirà amb el que va fer corpetit.

Si agafes mà i fas un altra arrastre per saber del que marxa el company, pensó que tampoc està mal jugat però corres el risc d'una anada d'as espasa.

Crec que si nord vol realment que sud destrumfe, a la segona mà ha de matar l'as d'oro amb el rei de copa, arrastrar de cavall i si ningú mata seguir l'arrastre amb el 4 de copa.

No sé, per opinar més que res :oops:

wakey
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 28 abr. 2005, 12:29

EntradaAutor: wakey » 28 set. 2013, 09:46

ep,ningu sa parat a pensar ke l'ultim trunfu ke falta o sigui el 8, el pot tindre el compañ,norddd,tot i aixi jo tambe deixaria base de trunfu a nord ,pero klar el sr sud ke es torrecullons va tindre ke pendreli la base,jejejej

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 28 set. 2013, 15:21

Bones a tots,

per mi si Nord té, 12, 11, 8 i 4. Ha de fallar de 4 i arrastrar de cavall (no de rei).

Si té 12, 11 i 4. Ha de fallar de rei i arrastrar de cavall. Amb tres de rei no arrastro d'aquest.

Un cop dit això i tal com ha anat, per mi Sud ha de deixar el rei i matar la següent perquè Est no té més triomf i el 8 segur que hauria d'estar a Oest.

Per tant, si el 8 el té Nord estaria mal jugat en la meva opinió.

Un cop mort el cavall i fet l'últim arrastre. Aniria a basto si Nord marxa d'espasa o em faria la manilla d'espasa i espasa, si Nord marxa de basto.

Salut,
droig

noiremas
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 05 maig 2007, 12:21

EntradaAutor: noiremas » 28 set. 2013, 16:27

Bona tarda!
Yo deixaria passar el cavall de trionf aveure que diu el meu company, ja que no més faltarie el 8 per sortir.
Farie lo que ha comentat erfiug :D

Si nord, porta el 8 també, pense que ha jugat correctament, y no comparteixo la idea del Sr. Droig !! ( jiji hello Droig !! :twisted: )

Perque surtiries de cavall y no de rey Droig portant 12, 11, 8 i 4 ?

Gracies y perdoneu el meu Català!

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Arrastro

EntradaAutor: corpetit » 29 set. 2013, 12:46

Bones, jo era Sud i vaig jugar de la següent manera:

4.- Cavall de copa, 7, as de copa, 2 d'espasa;
5.- Sota d'oro...

Per què vaig posar l'as de trumfo si el cavall del company era ferm?
- És obvi que, en ser una partida obligada, Est no té cap més trumfo.
- Tot i que sabem que el company es farà la basa amb el cavall, no sabem si porta cap més trumfo.
- Si comptem bé, abans de tirar nosaltres van 7 trumfos jugats i a nosaltres ens en queden 4. Així doncs, tret dels nostres, només en resta un a dintre.
- Entre aquests 4 hi tenim la manilla i l'as, per tant, si matem d'as o de manilla, amb un altre arrastro, farem net de trumfo, tingui l'últim el company, o no.

Per què surto de sota d'oro?
- També és obvi que si arrastrem de manilla traurem l'últim trumfo que ens falta, el 8 de copa.
- Aquest 8 el pot tindre tant Nord com Oest (50%).
- Però si arrastrem de manilla, què en farem de la sota d'ors, si encara hi ha el rei dintre i el tenen els contraris, amb tota probabilitat Oest?
- No seria més fàcil per saber qui té l'últim trumfo que ens manca, tocar l'oro i, si el tingués el company ja fallaria? És evident que no agafaríem el rei d'oro però també ho és que Sud es desfaria de l'últim oro.
- Si el company no matés, podria ser perquè no tingués trumfo o bé perquè es volgués quedar en semifallo d'un altre pal. Això últim bastant improbable, ja que ens hauria passat el joc amb 5 trumfos i un semi, concretament un (5-4-2-1).
- Per tant, el més probable seria que si el company no fallés, significaria que l'últim trumfo el tindria Oest, i el rei d'oro se'l faria igual, amb la nostra sota a dintre. A més, el seu company Est li podria carregar quelcom.
- Jo, Sud, en tindre l'entrada de manilla d'espasa i el fallo a l'oro, sempre podria arrastrar de ferma, prendre-li l'últim trumfo a Oest i encara me'n quedarien 1 o 2.
- Jo surto d'oro perquè el company falli i m'ensenyi l'últim trumfo. D'aquesta manera els aprofitem els 2 i evitem un arrastro innecessari.
- Si resulta que l'últim trumfo el tingués Oest, aquest es faria el rei d'oro i la meva sota (que igualment la tenia morta) i probablement em repetiria oro perquè fallés. Llavors jo no tindria més remei que prendre-li aquest 8 arrastrant de manilla.
- No creieu que és jugar més de company tocar l'oro perquè ell pugui aprofitar el possible trumfo que no pas prendre-li directament, tot i la possibilitat real que el tingui Oest?

No sé per què però he fet altres vegades aquest tipus de jugada i amb humans no surt bé quasi mai. Adéu.

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

EntradaAutor: erfiug » 29 set. 2013, 23:36

Ostia la sota d'oros, no la vaig veure, hmmmmm...està morta de totes totes, per tant segurament faria la mateixa jugada que tu, així com bé dius ens pot servir per acabar d'aclarir el triomf restant.

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 29 set. 2013, 23:37

Hola,

"noiremas" sortiria de cavall perquè és un tema de Sistema. Amb tres de rei o més al triomf, fent triomf nosaltres, surto pel mig. És molt important comunicar-nos amb el company i la manera de fer-ho (a no ser que hi hagin arts ocultes,;-)), és amb les sortides.

- Amb tres o més de rei-sota (o cartes petites) segurament sortiries de sota, oi?
- Amb dos de rei segurament sortiries de rei, oi?

Llavors que t'interessa més quan tens 3 o més de rei? Que et deixi la base o treure el triomf arriscant els mínims punts (no sabem qui té la manilla)?

Amb aquest joc i fent triomf el company és molt i molt probable que podem treure tots els triomfs, no hi hauria d'haver problemes en que ens facin una base amb 4 de sota per posar un exemple.

Un cop dit això ara pensa amb el Sistema, com et deia. Què pensa el company (Sud) quan surto de cavall:

1. pal de cavall
2. pal de 3 o més de quaranta (rei i cavall)

Per poder-ho entendre hauràs de pensar en un mateix idioma o llenguatge que el teu company i jo sempre penso que juguem igual (tenim el mateix Sistema).

Aquest és un exemple i se'n podrien posar molts. Veiem-lo:

Tenint 8 de copa:

3.- Cavall de copa, 6, As de copa i sota;
4.- Manilla de copa, descart, REI de copa i 7 de copa.

Nord pot jugar el rei o el 8, Sud ha d'entendre que si dóna el rei té el 8 perquè és ferma i perquè com he dit en té 3 o més després de fallar i per això arrastra pel mig. Ha fet bé d'arrastrar perquè tenia 4 triomfs i és molt probable que n'hi quedin per fallar i per fer cartes bones que pugui tenir.

Sud comptaria i veuria que ja tenen tots els triomfs i NO aniria a oro (no fer que el company falli). Aniria a basto perquè a l'espasa té la manilla i no la pot fer de cara ni sortir per sota.

No tenint el 8 de copa:

2.- As d'oro, 6, 3 i REI de copa;
3.- CAVALL de copa, 6, 2 i sota;
4.- QUATRE de copa, 7, As de copa i descart
5.- Manilla de copa, descart, descart i 8 de copa

Fallaria de rei i arrastraria de cavall perquè després de fallar ja no tindré 3 o més de rei sinó 2 triomfs. Amb dos cartes d'un pal, el rei no fa base.

Nord descarta i ensenya quin pal vol. Sap que no hi ha més triomf. Està bé que hagi arrastrat si té algo en algun dels pals. Si no té res no era bo arrastrar amb dos triomfs.

Sud sap que no té el 8 el company i que el té Oest perquè Nord no hauria fallat de rei si tenia 4 triomfs. Per tant en tenia 3 i per això amb dues arrastra de cavall. Va a buscar l'últim triomf i veu el descart del company. Finalment sortirà de basto si Nord marxa d'espasa o es farà la manilla d'espasa i la segona espasa si Nord marxa de basto.

Amb la comunicació de sortides conegudes a partir del Sistema també es poden comptar les cartes.

Deixo una pregunta amb més possbilitats. Què faria Nord si tingués 12, 11, 10, amb 3 o 4 igual que abans?

Salut,
droig

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 30 set. 2013, 01:29

Hola,

volia fer unes aclaracions als comentaris de corpetit i per extensió als molts que juguen així, sempre constructives.

En un primer conjunt de deduccions es comenta que es "mata la carta ferma del company" (cavall de copa) perquè "farem net". Tot i així, es continua sense arrastrar. Es diu que és un 50% de possibilitats que la tingui el company. Es pregunta que en farà de la sota d'oros (és morta tingui o no el triomf?). Es comenta que anar a oro a fer fallar el company és una altra manera de saber si té el triomf el company o no. Es diu que "es juga més pel company" quan ens demana arrastrar.

Jo em pregunto:

és la millor manera de jugar, matar l'arrastrada i anar a l'oro a fer-lo fallar?

Jugant l'arrastrada de rei, en aquest exemple, hem exposat un punt més i no sabem on és el 8 perquè aquest Sistema prioritza deixar bona la base amb 3 o més triomfs (8 triomfs en comú, com a mínim quasi segur). Es dedueix que es mata perquè es pot treure el triomf però no s'acaba fent perquè es farà fallar el company. S'ha valorat què passa si no el té? Per què s'hauria de donar la possibilitat de fer-se en aquest moment el rei i la sota d'oro al contrari? L'oro és realment del contrari si no té triomf Nord?

Com que estic utilitzant preguntes per encaminar les respostes i no em sembla bona idea perquè per escrit és millor explicar-ho perquè no hi hagi males interpretacions, deixo només les meves respostes directament:

Per mi, no és la millor manera de jugar fer fallar el company.

Primer, si té el triomf Nord fallarà igualment més tard (la sota no està perduda si té triomf, no cal precipitar-ho).

Segon, si no té el triomf el company, el contrari farà base de rei i tindrà la mà.

Tercer, la sota no està perduda encara que el company no tingui triomf: ens poden donar un descart o el contrari pot carregar el rei.

Quart, seguint amb la coherència del sistema un cop es mata la carta del company és per treure el triomf (perquè si Nord no el té no podrem treure'l) i això no vol dir saber on serà o exposar punts que no estan perduts. Tampoc seria coherent matar per sortir a basto per veure si hi té algo el company (deixant-li la base també ens ho ensenyaria, si era la finalitat), a més a més podria tenir l'espasa.

Cinqué, arrastrar és bona jugada en la meva opinió si es prioritzen els altres pals. Recordem que és el company el que tria arrastrar fallant un pal que falten 5 punts mínim per agafar (rei + sota + base + possible carregada). El Sistema ens ha de servir per comunicar. Hem de pensar que té algo. Explicaré després què passaria si s'arrastra. Ara només dono arguments per no anar a l'oro.

Sisé, si fem l'arrastrada i té el triomf el contrari no "era innecessaria" sinó molt beneficiosa. Fem net i tenim un descart del company que ens indica a on anirem. Si té un bon pal guanyarem molts punts...per mi, això sí que seria un exemple de "jugar pel company" perquè ens ho ha demanat i la finalitat de l'arrastrada (en el Sistema) no era continuar fallant l'oro des del punt de vista de Nord. Fem-li cas, juguem per ell.

Seté, en el cas que tingués l'últim triomf el company, tampoc seria una pèrdua irrecuperable o "una mala jugada que no podem justificar" vista la situació. Hem tret el triomf, sabem que han donat els contraris, tenim la manilla d'espasa, tenim dos triomfs i suposem que el company té bones cartes. Es pot tocar basto si creiem que les probabilitats ens guien a pensar que el basto és el pal del company (per probabilitats i descarts vistos) o inclús es pot tornar a arrastrar perquè es descarti (podent carregar una carta en perill) una carta el company per marcar-nos el pal que vol. Pensem que l'arrastrada addicional asseguraria el pal del company i tenim un triomf per fallar (tenint bo a un pal o als dos no fallarem gaire). Per mi un cop se li ha tret el triomf al company "és un mal menor" apostar pel que creiem que ens ha comunicat el company.

Què passaria si arrastrem:

4.- Cavall de copa, 7, as de copa, 2 d'espasa;

continuem...

No té el triomf el company:
5.- Manilla de copa, descart, descart i 8 de copa.
Podem veure que vol el company i guanyar molts punts.

Té el triomf el company:
5.- Manilla de copa, descart, 8 de copa i descart.

i. 8 de basto.
Si ho té el company podem guanyar molts punts. Si no té el basto faran l'oro (a no ser que repeteixin basto 2 cops o vagin a espasa) si entra Oest. Si entra Est no faran l'oro de moment. Crec que compensaria provar-ho a quedar-se amb dos triomfs. Està per veure que facin l'oro.

ii. 5 de copa.
El company descarta, marca un pal i inclús pot carregar una carta en perill. Anem a pal que ens marca. Podem guanyar molts punts sense perdre l'oro també. Podem haver de fallar però 2 cops l'oro no el fallarem, 1 cop oro i un cop un altre pal (basto o espasa) és poc probable. No han contrat i en el cas de l'oro, Oest ja ha tret dues entrades (manilla-as d'oro). Compensa saber el que té per assegurar el pal que tocarem i perdre un triomf que potser no utilitzaríem. Si va bé i tenim bon joc, és igual si les últimes dues cartes són dos triomfs, és el mateix que fer-ho amb un triomf. Ens haurien sobrat triomfs si es dóna el cas. Arrastrades de més poden semblar innecessàries quan potser són tot el contrari. Es demostra contínuament que entedre el joc del company és vital. No tenint res a l'oro i poc a la copa, pot tenir bones cartes fem-li confiança.

Com sempre, aclarir que els meus comentaris no són personals. Menys encara si considero que aquestes persones tenen molts coneixements sobre el joc i tenen la valentia i l'esforç de posar-los per escrit perquè els podem discutir.

Salut,
droig

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Quinta basa

EntradaAutor: corpetit » 01 oct. 2013, 04:13

Uff, quina feinada se m'ha girat! Je, je. Droig, tampoc és personal però si cada cop que volem parlar d'una cosa, n'obrim 5 de noves, no acabarem mai de fer net. Bé, si em permets, intentaré exposar, a poc a poc, el que ja tenia escrit, per tal de no avorrir encara més a la gent. Més endavant ja provaré de respondre't els teus punts i/o qüestions.

A la quinta jugada, podria continuar arrastrant i treure així l'últim trumfo. Llavors es podrien donar dues situacions possibles:

1.- Que el trumfo el tingués Oest:
- Encertem la jugada de ple, fem net de trumfos.
- El company Nord ens senyala el seu millor coll, i obrem en conseqüència.
- Tenim força possibilitats de perdre la sota i el rei d'oro i, a més, Est ho pot aprofitar per la carregada.

2.- Que el 8 de trumfo el tingués Nord:
- Li hauria pres el trumfo. Arrastro innecessari, ens matem mútuament 2 trumfos.
- Nord no em podria senyalar el seu millor coll i Sud no sabria on anar. Hauria de fer un quart arrastro per anar al segur.
- Sud continuaria aguantant la sota d'oro morta, en quedar el rei d'Oest a dintre.

Com ho puc fer per tindre-ho tot? És a dir:
- Prendre-li el trumfo a Oest, si realment el porta ell.
- No prendre-li al company, si el porta ell.
- Que el company em pugui marcar el seu millor coll (recordar que si té el trumfo i arrastrem, no me'l podrà marcar).

Tot en aquesta vida ja sabem que és impossible, però sí que ho podríem ratllar, corrent, com deia, un baix risc:
- tocant l'oro.

- Si el company resulta que té el trumfo ell (i juga de company) fallarà i marcarà el seu millor coll obrint-lo.
- Si el company resulta que no té l'últim trumfo, em marcarà el seu millor coll en el descart (sigui positiu o negatiu).

Si resulta que ens trobem en el pitjor escenari, i el trumfo el té Oest, aquest em menjarà la meva sota d'oro i tindrà 3 opcions:
1.- Com que tindrà possiblement tot l'oro per fer-me fallar, hi ha moltes possibilitats que em repeteixi oro. Si ho fa, li prendré el 8 de trumfo amb la manilla i em restarà un trumfo a dintre. A més, veuré per segon cop l'anada del company.
2.- Si toca l'espasa, entraré jo (Sud) de manilla i també podré prendre-li l'últim trumfo.
3.- Si toca el basto, serà, a priori (ja veurem com no és així al final), l'opció més dolenta per a N-S però si el company hi porta alguna coseta, a ell també li podria anar de conya perquè essent cul de mà, o bé podrà barrotar si té la manilla; o bé tindrà l'as salvat.
En aquesta tercera opció és on ens podem trobar les situacions més desfavorables per no haver fet net de trumfo. En les altres dues no perquè entraríem i faríem net.
El que és curiós és que, tal com estaven posades les cartes, la millor sortida a la sisena basa per la parella N-S, era que Nord toqués l'espasa. Però això ja ho comentaré més tard.

Resumint, tocant sota d'oro, en fred, hi ha un 50% que l'encertem, en tindre el trumfo el company.
Del 50% restant en què el trumfo el tingui Oest, de 3 pals a tocar, en 2 serà el mateix perquè entraré (Sud) igualment i arrastraré, per tant un 33.3% més que hauria estat el mateix que arrastrar i fer net d'inici.
Ens restaria un 16.6% que ens podria sortir malament, però no necessàriament.
És obvi que també hi hauria una quarta possibilitat (també favorable) que Oest toqués trumfo però ni la contemplo.
I dic en fred perquè, realment, tal i com havia anat la partida i tenint en compte l'aspecte psicològic (important en moltes partides), l'opció que em repetís l'oro tenia molt més de pes sobre les altres, perquè eren jugadors d'avançada edat, avesats a aquest tipus de jugades i, l'altre mà en què vaig cantar, m'ho van fer igual. Per a mi, una jugada que, fent-la per sistema, abusant-ne, és una molt mala jugada per qui la fa. Però vaja, ja l'he comentat algun cop i tampoc pertany a aquest post.
En definitiva, hi havia moltes opcions que em repetís oro, i llavors ja trauria igualment l'últim trumfo. Per tant, el risc a córrer era molt minso.

Puc deixar-li el cavall a dintre a la quarta basa perquè em marqui el seu millor pal? Cert, però jo no sabré si l'últim trumfo el té ell i, a més, és molt diferent saber-ho a la quinta basa que a la setena o vuitena. És una altra partida.

Ara hauria d'explicar com solem jugar el trumfo, per respondre a droig, però es fa massa llarg per a tothom. Un altre dia.
També hauria d'explicar els comentaris que em va fer el company en acabar la partida. Un de molt encertat. També un altre dia.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

desenvolupament i distribució

EntradaAutor: corpetit » 02 oct. 2013, 13:02

DESENVOLUPAMENT

1.- Manilla d'oro, 2, cavall i 5;
2.- As d'oro, 6, 3 i 4 de copa;
3.- Rei de copa, 6, 2 i sota;
4.- Cavall de copa, 7, as de copa, 2 d'espasa;
5.- Sota d'oro, 4 d'espasa, 5 d'espasa, rei d'oro;
6.- 4 d'oro, 3 de copa, 3 de basto i 6 d'espasa;
7.- Manilla de copa, 5 de basto, 8 de copa i 2 de basto;
8.- 8 de basto, manilla, sota i 4;
9.- Rei d'espasa, 8, sota i manilla;
10.- 6 de basto, 7, as i 7 d'ors;
11.- Rei de basto, 8 d'oro, 3 d'espasa i 7 d'espasa;
12.- Cavall de basto, cavall d'espasa, 5 de copa i as d'espasa;

DISTRIBUCIÓ

____________________________________NORD
_________________________5 d'oro;
_________________________Rei, cavall, 8 i 4 de copes;
_________________________8, 6 i 5 d'espases;
_________________________As, rei, cavall i sota de bastos;
___________OEST___________________________________________________EST
Manilla, as, rei, 8, 7 i 4 d'oros;_________________________________Cavall i 3 d'oros;
7 i 6 de copes;_____________________________________________Sota de copa;
Cavall i sota d'espases;______________________________________As, rei, 7, 4 i 2 d'espases;
4, 2 de bastos;_____________________________________________Manilla, 7, 5 i 3 de bastos;
_____________________________________SUD
__________________________Sota, 6 i 2 d'oros;
__________________________Manilla, as, 5, 3 i 2 de copes;
__________________________Manilla i 3 d'espases;
__________________________8 i 6 de bastos;

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

EntradaAutor: erfiug » 03 oct. 2013, 01:05

Veient la distribució de N suposo que a la ja discutida basa de sota d'oros estava als núvols...regalar cinc tantos per "marcar" el basto (descartant espasa com així fa)?

Quan es molt més llògic fallar (es sumen els cinc tantos i informes al company de tots els trunfos) i pots obrir cara al company de sota de basto (tenint as cavall rei) i si sona la flauta i S porta manilla de basto ja no hi ha basa pel rival...

No ho entenc, repeteixo, si no es que es va despistar (cosa que ens passa a tots...).

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Qui té un company té una mina!

EntradaAutor: corpetit » 04 oct. 2013, 03:56

Bones, no es va despitar, no.

En acabar la partida, el company em diu: "no he matat l'oro per quedar-me en semifallo a l'espasa".
Totalment fals, je, je. Perquè això voldria dir que tenia tan sols dues espases de peu i, si passem comptes: 1 oro, 2 espases i 4 copes, sumen un total de 7 cartes. Això significaria que tenia 5 bastos majors excepte la manilla. I amb 5 bastos d'as, rei, cavall, sota i un semifallo a l'oro, amb aquest marcador el company no ho hauria passat mai. Je, je.
És cert que es queda amb semifallo, però ho fa a la sisena basa, quan em fan fallar a l'oro, no pas quan ell marxa d'una espasa i no mata la meva sota d'oro. No marxa de l'espasa per quedar-se en semifallo sinó amb 2.

A la setena basa, és obvi que, a cartes vistes, la millor jugada era fer-se la manilla d'espasa i tocar espasa, i ell ja entraria i obriria el basto; o, simplement no arrastrar i obrir el basto. Però jo em veig amb l'obligació de treure el trumfo que resta en joc per diverses raons. La principal és que ell no me l'ha volgut mostrar fallant l'oro i s'ha deixat emportar rei i sota, per tant, no li faig mai a ell, el 8 de copes el faig, de totes, totes, a Oest. I Després, si el company ha marxat de dues espases seguides, significa que ha de portar bo al basto i no em puc permetre de cap de les maneres que li fallin una possible seguida de bastos al company on, a més, jo podria marxar de la meva segona espasa. Per tant, el principal motiu és assegurar-li el basto al company i que jugui tranquil.

Ja m'imagino la seva reacció si resulta que el 8 de copa el tingués Oest, no el trec, i li fallen l'as de basto i li trenquen la seva possible seguida de cartes fermes. Je, je. Perquè no ho oblidem, ell ha jugat amagant-me el 8 de trumfo i, de la manera que ha jugat, no el pot tindre ell.

El company també em diu que Oest no em donarà el rei d'oro. Je,je. És obvi que no, però també és obvi que difícilment el salvarà, ja que hauré fet net d'oros.

La màxima informació del trumfo la té Nord. Ell sap exactament que a Sud ens queden la resta de trumfos, ell sap que els contraris no en tenen cap més. I això només ho sap ell. I ell també sap que el seu company Sud no té manera de saber on coi és aquest 8 de copes, ja que a ulls de Sud, el pot tindre també Oest. Per tant, Nord no pot amagar-li aquest 8, ell ha de tirar-lo a la més mínima si vol guiar al seu company, si vol jugar una mica de company. No el pot amagar, tot i que hi hagi la possibilitat de quedar-se en semifallo d'espasa. No el pot amagar perquè sap, a més, que Sud, quan entri de nou, no farà com ell i sí que jugarà de company i traurà el trumfo. Ell sap que a Sud li falta un trumfo, i sap que Sud ha fet "l'esforç", o ha corregut el risc de no treure aquest trumfo, tot i tenir la carta ferma per fer-ho. I ell sap que Sud ho ha fet per tal que ell mateix (Nord), aprofiti aquest trumfo fallant l'oro, si és que el tingués, per posteriorment marcar el seu millor pal amb la sortida. Per tant, és obvi que està obligat a fallar de 8 i, si no ho fa, aquest 8 el perdrà perquè quan entri el seu company Sud, aquest li prendrà amb la ferma. Tot i això, el "company" Nord no falla. Ell es pensa que el company té una bola que li diu en tot moment on està 8. Ell vol aprofitar el seu 8 de trumfo per empreses majors que fallar una trista sota d'oro, tot i la importància i significat que té pel company que surti aquest maleït 8. Què hi farem? Qui té un company, té una mina!

El millor comentari del company, amb diferència, és el que, després de més d'una hora de reflexió, discussió i donar-hi voltes, em diu: "a la quarta basa havia de sortir de 8 de trumfo en comptes de cavall". Eureka! Raonament i jugada afortunadíssima i que comentaré un altre dia. Adéu.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 32 visitants

cron