Jugada 150118

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Jugada 150118

EntradaAutor: corpetit » 18 gen. 2015, 13:10

Partida virtual, lliure, a 101, Nord-Sud anem per davant 81 a 64.
Canta Sud copa directa i ningú contra.
___________________________________Nord
___________________________Manilla, as i sota d'oro;
___________________________7 i 4 de copa;
___________________________8 d'espasa;
___________________________Rei, 7, 6, 4, 3 i 2 de basto.

Sortida:
1.- Cavall d'oro, as, 6 i 7;

Si fóssiu Nord, quina carta jugaríeu a continuació?

bitiful
Contro
Contro
Entrades: 6
Membre des de: 04 març 2007, 15:54

Re: Jugada 150118

EntradaAutor: bitiful » 21 gen. 2015, 18:57

Bones!

7 de copa, en aquest cas el no tenir el rei d’oro, tenint manilla abarrotada, Sud encara que em doni el 7, en comptes de semifallo pot tenir inclús tres de rei amb el 8, esperant que arrastri per fer net i tenir una base més o bé també pot tenir el 8 d’oros, no anem a buscar res de profit si continuem amb manilla oro, al contrari, que si no arrastrem pot sortir tot malament, Oest també posa una carta ja conflictiva, el 6, voldrà dir segurament encara que sigui partida lliure que 2, 3, 4 i 5 les pot tenir Est, sortint a pal llarg, i només quedaria pendent de qui té el 8 i el rei. Una explicació més, que potser la de més importancia, Nord té 6 bastos de rei, potser algú tingui fallo rodó i sigui un dels contraris i això sumat a que Sud fa directe, doncs arrastrar s’ha dit i mirar si Sud pot entrar perque intenti treure tot el trumfo.

El fet que Nord pràcticament ja no té cap més entrada de primeres, si és el cas que tornés amb manilla oro, suposant que Sud té semifallo de 7, Est i Oest serveixen oro tots dos, que anirem a guanyar un descart de Sud que a lo millor no li servirà de res… (una possibilitat molt bona seria que Sud disposés de semi a oro i a basto i amb molts trumfos, com per exemple 7 copes, 1 oro, 1 basto i 3 espases, però això costa molt que passi per estadística), massa risc tenint en compte que Oest dóna el 6 i Nord té un pal llarg de 6 bastos de rei, s’ha d’anar aclarir el trumfo.

Optar per l'opció de 8 d'espasa, a continuació?, doncs tampoc, ni pensaments, sortir a ciegues, per anar a caçar el semi amb el trumfo més endavant... i fent directe el company…, perque optant per aquesta, segurament faria que surti tot també malament.

I a més el marcador 81 a 64, que ja comença a ser bastant determinant, pel fet que qualsevol errada et pot costar la partida, perdent a la següent mà o a les properes. També comentar, que no contra ningú, hauria de tenir molt bo algú dels contraris, cosa que fa pensar a Nord que Sud deu disposar d’un bon trumfo i ben acompanyat amb la resta, per inclús per acabar la partida i sobretot comptant amb la suma de punts que disposa Nord, o sino ja deixar-la molt a prop d’acabar-la.

També pot ser que fagi trumfo de la por, de circumstàncies, però comentat tot l’anterior, el risc que es va a buscar continuant amb la manilla d’oro i el resultat que pot donar... Encara que Nord no entri més, la manilla d’oros segurament tindrem moltes opcions de carregar-li a Sud amb el trumfo, no val pas la pena de continuar amb manilla i com he dit cal anar a arrastrar.

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

Re: Jugada 150118

EntradaAutor: erfiug » 21 gen. 2015, 23:28

Per parts:

Oro: el company ja sap que tens manilla, i a la vegada amb la sota estas a l'espera del rei d'est. Jo no el tocaria aquest pal, difícilment el company sud en tindra semifallo a priori i em garanteixo aguantar la "força" del palo tota la mà sencera.

Copa: la llogica diria arrastrar ja que ha fet directe el soci, pero sense figura potser esperaria, i mes veient com estan el resto de palos.

Espasa: soc enemic de sortida de semifallo, nomes si el company contra. I com no es el cas, no ho faré.

Basto: crec que es la sortida que encaixa mes a la meua manera de jugar, amb sis de rei i blanques, carta blanca, intentar no moure gaire lo galliner i esperar que el company sigui el que porta el previsible semifallo de bastos. A més, si es toca an aquestes altures de mà, es probable que els rivals abarrotin el basto. Tb es podrie donar el cas de semifallo d'as de sud i amb sort es podrie agafar tot lo palo.
I a mes a mes, si no toco jo el basto, a la que el toqui algu hauria de posar el rei cuasi al 100%, i així el tinc protegit.

En definitiva, sortir de tres o quatre de bastos i confiar que com que ningú sap com esta el trunfo, aquest basto restarà abarrotat.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Jugada 150118

EntradaAutor: corpetit » 23 gen. 2015, 14:06

El company Nord canta directe i em dóna el 7 d'oro damunt del meu as. Quines cartes pot tindre d'oros:

- El 8 i el rei;
- El 8;
- Cap més.

A partir d'aquí, entre d'altres, em faig les preguntes següents:
1.- A banda de l'oro, tinc alguna altra entrada clara?
2.- Encara que el company tingui més d'un oro, li podré donar molts descarts?
3.- Serviria d'alguna cosa que em pogués donar entrada amb el 8 d'oro?
4.- Si vaig de manilla de cara, amb 3 ors que porto i el company entregant el 7, hi ha molts números que ens la fallin?
5.- En cas que sigui així, el company podria refallar?
6.- Si el company no té oro, tal com ha anat aquesta basa, Est ens tornarà a tocar aquest pal?, tornarem a entrar a l'oro?
7.- De veritat penseu que ajudarem més al company arrastrant o tocant el basto, sabent que ens ha donat el 7 d'oro fent directe, només portem 3 oros de peu, i no tenim cap carta més per donar-li descarts (com a molt amb la sota d'oro, sempre i quan agafem el rei)?
8.- Ara imagineu per un moment, que Est surtís de 8 d'oro en comptes de cavall? Seguiríeu pensant el mateix?

Si voleu, podeu contestar cada pregunta amb un SÍ o un NO. Arreveure.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Jugada 150118

EntradaAutor: corpetit » 26 març 2015, 13:18

Hola, faltava posar el desenllaç.

2.- 7 de copa, 6, rei i 8;
3.- As de copa, cavall, 4 i 2 d'espasa;
4.- Manilla de copa, sota, 8 d'espasa i 3 d'espasa;
5.- As de basto, manilla, 2 i cavall;
6.- Manilla d'espasa, 3 de basto, as d'espasa i 7 d'espasa;
7.- 6 d'espasa, sota d'oro, 4 d'espasa i sota d'espasa;
8.- 5 de copa, 2 d'oro, 4 de basto i 5 d'espasa;
9.- 3 de copa, 3 d'oro, 6 de basto i 5 de basto;
10.- Cavall d'espasa, 4 d'oro, 7 de basto i 8 de basto;
11.- Rei d'espasa, 5 d'oro, rei de basto i sota de basto;
12.- 2 de copa, 8 d'oro, manilla d'oro i rei d'oro.

No cal dir que guanyem 14 punts, ens posem 95 a 64 i acabem perdent la partida, com quasi sempre que no es juga pensant en quina pot ser la millor manera d'ajudar el company tenint en compte les cartes que tenim als dits.
No cal dir què hagués passat d'encarar-se de manilla d'oro no?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Jugada 150118

EntradaAutor: corpetit » 26 març 2015, 13:21

Aquesta era la distribució de cartes:

___________________________________Nord
___________________________Manilla, as i sota d'oro;
___________________________7 i 4 de copa;
___________________________8 d'espasa;
___________________________Rei, 7, 6, 4, 3 i 2 de basto.
_______Oest_____________________________________________________Est
Rei i 6 d'oro;______________________________________________Cavall, 8, 5, 4, 3 i 2 d'oro;
6 de copa;________________________________________________Cavall, sota i 8 de copa;
As, 5, 4, 3 i 2 d'espasa;______________________________________Manilla i 6 d'espasa;
Cavall, sota, 8 i 5 de basto;__________________________________Manilla de basto.
___________________________________Sud
____________________________7 d'oro;
____________________________Manilla, as, Rei, 5, 3 i 2 de copa;
____________________________Rei, cavall, sota i 7 d'espasa;
____________________________As de basto.

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

Re: Jugada 150118

EntradaAutor: erfiug » 12 ago. 2015, 01:11

La distribució es correspon casi a lo que imaginava al llegir-ho...

Rellegint i reanalitzant, lo trunfo no el tocaria quasi mai, el semifallo mai, lo mes normal sabent com jugo hagués set tocar basto petit i a veure que passe.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

cron