sortida primera ma

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
fpc

sortida primera ma

EntradaAutor: fpc » 25 nov. 2003, 18:48

em toca sortir. Ells han cantat directe, i jo tinc tres de cada pal, amb dos manilles mal acompanyades, tres triunfos tontos, i un pal amb altres tres, la mes alta el 10. Com surtu? De manilles, sense poder continuar? De carta baixa del pal de les manilles havent cantat directe els altres? Del pal que no tinc res despistant al meu company?

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 25 nov. 2003, 19:38

bone fpc bona questio la teva, jo nomès et puc dir lo que jo faria , això vol dir que no te cap rigor cientific, i quel el 99,99 % de la gent estarà en contra però que hi farem

mira jo sortiria arrastrant per marcar al meu company que com a minim tinc dues manilles .ja se que em puc trobar que el jugador de la dreta apreti i el meu company perdi l'as de trunfo, però bé mala sort.


arreveure

psc

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 25 nov. 2003, 22:26

Vaja pessimista estas fet, Alp !! jo també sortiría arrastrant, o sigui que ja no som el 99,9%. Qué et sembla??

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 26 nov. 2003, 08:28

Hola fpc:
Estic d'acord amb l'Alp i la Masos. Sortiría arrastrant perque és la sortida més lògica. Tocar qualsevol dels dos pals de manilla "mal acompanyada" com tu bé dius sería un error doncs és millor esperar a veure si podem "pescar" alguna coseta. El pal fluix tampoc perque correm el risc que sigui el pal llarg del que tenim a la dreta i que sigui precisament el semifallo o el directe del que ha cantat... un desastre!. A més, arrastrant estem declarant al nostre company un mínim de dos manilles (tal com amb molt bon criteri ha dit l'Alp).
Res més company, només agrair-te les teves intervencions als fòrums on es trobaven a faltar plantejaments de problemes tàctics.

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 26 nov. 2003, 13:10

El percentatge es va reduint ... jo també sortiria de trumfo. Així no enganyes al company, sinó que li dones informació i ... total ... els trumfos a tu no et serviran de res perquè no tindràs temps de fallar cap pal.

Sí que tens el risc de que el company tingui l'as i li fassis saltar, però tinc la impressió que el risc és menor comparat amb el que corres sortint de sota manilla (i que resulti ser el semi del que ha cantat) o tocant el pal tonto i, igualment, correr el risc de fer-li saltar l'as al company. I per altra banda, qui no arrisca no pisca.
CiutatDeSal l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 nov. 2003, 13:23, en total s’ha editat 1 vegada.

larvi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 20 des. 2002, 02:38

EntradaAutor: larvi » 26 nov. 2003, 13:12

joujoujoujoujoujuo, aixo sera rapit.

Crec que no es pot fer res mes que arrastrar, es la unica manera de ensenyar que tinc alguna manillota, (qui podes recordar com son, joujojuoujo).

P.D. festeta, xerinola i manillotesssssssssssss...........joujououjujo

ev3c
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 15 març 2003, 15:48

EntradaAutor: ev3c » 24 gen. 2004, 13:45

Sortir arrastrant.... i si qui ha cantat continua arrastrant destrumfarà al company amb el que t'assegures que no et falli alguna manilla si tenia semifallo.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 24 gen. 2004, 20:08

És trunfo directe... De veritat arrastrareu cap al que ha fet trunfo? Nomes arrastraria si el trunfo es passat, no perque sigui passat, sino perque el tinc entre el meu company i jo. Molt segurament haurem d'acabar tocant el pal de tres dolent, quan els rivals ens vinguin a una de les manilles; amb el que jo provaria de tocar per trobar el fallo o poder moure una mica el joc.

Arrastrar, massa facilitat.......

Xulapa
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 27 feb. 2003, 09:44

EntradaAutor: Xulapa » 03 feb. 2004, 17:15

Bones a tots,

Jo personalment em solidaritzo amb 6_euros, la questió més important és preveure les succesives jugades, es a dir, si arrastrem i tenim dos manilles, segurament acabarem sortin i obligats a toca el pal fluix, amb el q entenc q és una perdua de temps. Segons la meva modesta opinió, el millor és toca el pal fluix de primeres, i a veure q passa, aquí ja intervenen molts factors, amb el q la meva resposta s'acaba aquí.


PD: Qui no arrisca no pisca.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 03 feb. 2004, 21:57

Bones:
Amb tots els respectes discrepo del 6_euros i del Xulapa. Hem de sortir arrastrant pq és la manera de no enganyar al company i de declarar les nostres dues manilles. Insisteixo en el q ja havía dit amb anterioritat... i si el pal de 3 fluix és precisament el semifallo o el directe del q ha cantat i la collada és a la nostre dreta? I si el jugador de la nostra dreta té un semifallo o un directe? Crec q son suficients raons per sortir arrastrant pero per sobre de tot per informar al nostre company de q tenim dos manilles i de q surti apretant. Evidentment crec q la segona millor opció és sortir del pal de 3 fluix.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 04 feb. 2004, 13:56

I si et fas les dos manilles directament, i despres li dones al rival, quasi la manera mes segura que el company sapigui que les tens.

A cuidar-se

Et continuo preguntant:

Arrastres, ok
El rival neteja i et ve a una manilla
Quina jugada fas despres?
Et fas l'altra?
Li tornes al mateix?

Estas a la mateixa situació, pel que no te cap criteri sortir arrastrant.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 05 feb. 2004, 18:10

Arrastrar contra el que fa trumfos directes? ... Ostres! pel mateix preu em faig treure un queixal :evil: ... voto a brios! no pasaran!

O sigui, que jo sortiria de pal fals.

Tingueu manilles

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 06 feb. 2004, 19:24

8) Jo també sortiria del pal fals.

Arrastrar amb trunfus dels contraris..... i directes..... mmmmmm

8) :twisted: Aixó es fer la feina al contrari.

Quant jo canto directes i em surten arrastran els contraris, m´encanta..... :twisted:

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 06 feb. 2004, 19:40

Mestre Deep........
Ara entenc perqué no arrastres ni que et matin jejeje. En aquest joc s'ha d'arrastrar sempre! Encara que els altres facin trumfos directes, encara que tinguem fallo directe al trumfo, encara que sigui butifarra.... sempre arrastrar! I saps perqué? Et donaré una rao general per a tots els casos i una altre de particular per al cas al que ens estem referint. A la vida, sempre ens penedirem més del que hem deixat de fer que no del que hem fet malament. Perqué mira, si ens equivoquem en una decisió, mala llet pero si no ens decidim ja és més fotut! En el cas aquest del pal fals, doncs bé, penso que si per no arrastrar em fot una de les manilles el company del que ha fet directe doncs és per "tallarme-la" (en sentit figurat naturalment). A més, sempre tinc l'esperança de que el que ha fet el trumfos directes ho haurà fet com el meu company, és a dir amb 4 trumfos i sense fallos (no tant pero quasi). Per tant res d'especular que després és quan et foten les manilles... Arrastrar i quan tornis a entrar tornar a arrastrar.... i a la tercera arrastrar! Fins a la mort!

PD: Que ningú és prengui massa seriosament les meves paraules.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 08 feb. 2004, 22:53

A veure primer de tot una questio d'ordre el tema tactiques avançades es per diferenciar-les de les de primer nivell.

En segon lloc es evident que podem trobar peculiars distribuccions ke justifiquin qualsevol sortida, en aquesta ma i en general en qualsevol ma de butifarra, ara be la diferiencia entre el imaginar ke... i el jugar es que a priori i sense altra informacio que les teves cartes i la cantada cal jugar. en 3 triunfos de sota poden pasar moltes coses potser ens destriunfaran o potser no pero de primeres afusellar al company amb el triunfo es com a minim poc educat.

Mencio a part el concepte

"En aquest joc s'ha d'arrastrar sempre! Encara que els altres facin trumfos directes, encara que tinguem fallo directe al trumfo"

entenc que forma part de l'espirit de gran familia butifarristica de tots germans i fem la feina al vei segur ke arratrar es bo sempre ara be nomes per una de les dues parelles adivinar kina en cada cas se ke tenia un nom especific ( em sembla que en deien saber jugar).

Aixo si per als amants de no sortir mai a pal fals, els vostres companys no s'afarten de no caçar mai cap as?

Tingueu manilles i un company que us apreti pals!!!


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 45 visitants

cron