TORNAR LA SORTIDA DEL COMPANY

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 09 oct. 2005, 18:18

Sofartes, company (per aixo diuen que no passaré mai d'aprenent) segueixo opinan que aquesta jugada de bona no en te res , en primer lloc hem de diferenciar si es botifarra o si es trunfo, per cert si es trunfo trobo que es una rucada sortir d'as tinguen la manilla, en canvi en botifarra depent de qui la fa , no es pot analitzar aquesta jugada així està condicionada a la situació de la partida

No es questió d'ésser mes papa que els papistes, per amb la sortida d'As hi ha moltes questions a dsicutir hi ha gent que surt d'as amb aquestes situacions
a.-surts d'As amb semifallo
b.-amb rei i as surts d'As

jo soc de l'opinió que aquesta jugada te masses variants per poder-se discutir aixi fredament

a reveure
psc

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 09 oct. 2005, 19:35

Bones,

Sofartes diu:

Amic meu si cerquem tres peus al gat ja no nem bé si al meu company te fallo directe aquet pal (i les posibilitats son minsas) nomes li costará u trinfo.


Casi res....... i a mes li costarà un descart de menys..... deunidó..... o portser dos o mes , per que clar si ell te fallo directe evidenment no et tornarà el pal.

Jo no estic d´acord en que sigui una bona jugada, mes aviat crec que es pésima.Excepte en el cas de que sigui buti.

kuldetaverna
Contro
Contro
Entrades: 16
Membre des de: 28 set. 2005, 16:46

EntradaAutor: kuldetaverna » 09 oct. 2005, 20:02

sofartes ha escrit:
kuldetaverna ha escrit:
sofartes ha escrit:Torná a la sortida del company, Estic d´acord en quasi tot es peró si al apartat c, que dius si tens manilla i As surt de manilla , es millor que surtis d´As ho veurá mes clar no creus? Salutacions Sofartes :D


I si el company té fallo directe? falla el teu as o ja sap que tens la manilla?
:wink: Amic meu si cerquem tres peus al gat ja no nem bé si al meu company te fallo directe aquet pal (i les posibilitats son minsas) nomes li costará u trinfo. pero amb la resta de situacions normals incluid Botifarra si mes no sempre sabra quin pal es el teu. Tan de bó el meu company sempre tingui en aquesta juagada fallo directe. LLogicament per aqui es una mica feixuc esbrina el que et dic pero pensa-ho despres d´analitzar milers de partides tothom está d´acord que es una bona jugada. Salutacions Sofartes


No sofartes, no es tracta de buscar tres peus a ningú, es tracta de sentit comú, si tens manilla as sempre primer la manilla i per varies raons. Si surts de manilla el company podrà carregar figura; si jugues l'as de cara et mancarà informació ja que el company no jugarà la mateixa carta sobre ferma que sobre una que no ho sigui; si té fallo directe tindrà un descart i no haurà de fallar.

És cert que en butifarra la cosa varia peró no parlem pas d'això, entenc que parlem del cas que exposava en CarlesG.

I sofartes, tothom és molta peró molta gent. Jo conec molta gent que han jugat milers de partides i juguen com el primer dia.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 10 oct. 2005, 08:19

Bones,
Només pots jugar primer l'as (tinguen la manilla) si vols que el company es guardi el rei del mateix coll (en cas que el tingui). I és clar que només o pots fer si el coll són trumfos, és butifarra o ja no hi han trumfos.

kuldetaverna
Contro
Contro
Entrades: 16
Membre des de: 28 set. 2005, 16:46

EntradaAutor: kuldetaverna » 13 oct. 2005, 12:03

sofartes?

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 14 oct. 2005, 16:11

4.- Salida de manilla o de as: Estoy totalmente de acuerdo No estoy nada de acuerdo Matizaré más tarde

Si estamos en butifarra y tenemos manilla y as, no es lo mismo salir de manilla que de as: Si sales de manilla de cara quiere decir que es tu palo largo y quieres que el compañero te cargue todo lo que tiene para que no te corte y te quedes sin poder entrar con cartas ganadoras del palo. Si sales de as quiere decir lo contrario, es tu palo corto y quieres que el compañero gane la tercera baza con su rey o caballo

tret d'aqui
http://www.upcnet.es/~aav/botifarra_cast.html

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 14 oct. 2005, 16:46

:P :P poc s'ho pensava el meu amic August que la seva pàgina seria citada com l'oracle de Delfos.

Però, Alp2500, podries posar el link a la pàgina en català no trobes?. La teniu aquí.

No us cregueu pas tot el que s'hi diu allà ... té algunes opinions molt particulars :twisted: :roll:

Topo
Contro
Contro
Entrades: 10
Membre des de: 23 oct. 2002, 20:21

Q llargues q son les respostes!!

EntradaAutor: Topo » 11 nov. 2005, 13:00

Després de molt de temps de no mira el foros, em decideixo a fer-ho i em trobo això.

Perdoneu, però en tactiques avançades és suposa q el nivell dels usuaris és baix o mitja. Amb el q volen una resposta curta i concisa.

Cal fer explicacions de 50 línies?

Algú ho llegeix tot?

Si us plau, feu respostes curtes.

Si algú és vol allarga en la resposta, doncs q publiqui a tàctiques avançades.

De veritat son un pal.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 29 visitants