Teoria i pràctica dels mal anomenats dats pre-donats

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 13 oct. 2005, 17:20

Alp2500,
jo hi jugo cada dimecres a un local que hi ha a Rosselló ... 300? o algo així (al costat de Rambla Catalunya).

No puntúen exactament com jo ho he explicat perquè fan servir un programa copiat del bridge:
- els dobles conten per tothom
- la puntuació no és proporcional sinò per "posició"
- només tens el resultat final, cap de les informacions que jo he posat aquí són visibles,
però això son detallets. La mecànica del sistema és la mateixa.

I ... quan vulguis te n'organitzo un. Tu posa el lloc i la gent com va fer en plana ...

____________________________________________________

Qui em rescabalarà de tants anys de desinformació i desmemòria?

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 13 oct. 2005, 18:13

Bones,
Per extrany que sembli estic d'acord amb el monarca, es tracta de jugar amb les mateixes cartes i no de jugar-les igual. Penso que aqui està la gràcia dels predonats, veure quina és la manera de guanyar més punts amb les mateixes cartes i triar trumfo no és sort, és una part més del joc.


Colló rei formati, desde que sou rei que heu adquirit un llengüatge d'alló més particular. Que vol dir rescabalarà?

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 13 oct. 2005, 20:51

rescabalar [de cabal-] Reparar, recompensar la pèrdua que s’ha sofert, un perjudici etc. ... anys perduts que ja no podran rescabalar
2 -se +pronl : « Qui em rescabalarà dels diners que hi he perdut?» : «... ja me’n rescabalaré».
: r~-se del retard Pla

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 13 oct. 2005, 21:04

rescabalar v. tr. Reparar, compensar, la pèrdua que (algú) ha sofert en el joc, en una empresa, etc. ¿Qui em rescabalarà dels diners que hi he perdut? | Pron. Jo ho he pagat tot; però ja me'n rescabalaré.
Diccionari general de la llengua catalana. Pompeu Fabra.

________________________________________

Al meu país la pluja no sap ploure:
o plou poc o plou massa;
si plou poc és la sequera,
si plou massa és la catàstrofe.
Qui portarà la pluja a escola?
Qui li dirà com s'ha de ploure?
Al meu país la pluja no sap ploure.

No anirem mai més a escola.
Fora de parlar amb els de la teua edat
res no vares aprendre a escola.
Ni el nom dels arbres del teu paisatge,
ni el nom de les flors que veies,
ni el nom dels ocells del teu món,
ni la teua pròpia llengua.


A escola et robaven la memòria,
feien mentida del present.
La vida es quedava a la porta
mentre entràvem cadàvers de pocs anys.
Oblit del llamp, oblit del tro,
de la pluja i del bon temps,
oblit de món del treball i de l'estudi.
"Por el Imperio hacia dios"
des del carrer Blanc de Xàtiva.
Qui em rescabalarà dels meus anys
de desinformació i desmemòria?

Al meu país la pluja no sap ploure:
o plou poc o plou massa;
si plou poc és la sequera,
si plou massa és la catàstrofe.
Qui portarà la pluja a escola?
Qui li dirà com s'ha de ploure?
Al meu país la pluja no sap ploure.

Raimon.

________________________________________

Doncs això: Qui em rescabalarà dels meus anys de desinformació i desmemòria?

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 14 oct. 2005, 12:00

ostres formati, ara poeta i tot,

mira he pres nota del teu oferiment sobre el muntantge de un campionat de dats pre-donats,

saps que passa que m'extranya trobar un mestre botifarraire , que envers de donar lliçons magistrals de botifarra d'educació de bona conducta al butinet s'ofereixi per organitzar alguna cosa,això també em diu que no tot està perdut que també tenim a catalunya gent amb inquietuts,perquè darrerament tobar algú que et vulgui cedir el seu temps es quasi una missió imposible

vinga a reveure

psc

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 14 oct. 2005, 12:20

Alp2500,
no siguis tan pilota home :P :P, al vostre campionat m'ho vaig passar tan bé que t'ho dec :).

I la poesia no és meva és de Raimon.
Sempre m'ha agradat molt perquè és un sentiment que comparteixo. Poques coses em posen més nerviós que anar caminant per la muntanya i haver de dir "mira, un arbre!", "mira, una flor!", "mira, un ocell!" ... sense saber quin nom ténen, sense poder-los distingir ... quants ocells coneixes tu? i arbres? i flors?

Ja no parlo d'altres temes més "seriosos". Començo per reivindicar el meu dret a saber enraonar, a conèixer els noms de les coses, dels oficis, dels atuells. A expresar-me en la meva llengua sense cometre errors. A escriure-la correctament.

Ufff ... això anava de dats duplicats, oi? Potser que deixem els altres temes pel capítol de Varietats.

Qui em rescabalarà dels meus anys de desinformació i desmemòria?

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 14 oct. 2005, 16:16

a veure senyor mestre formati ,

Codi: Selecciona’ls tots

no siguis tan pilota home  , al vostre campionat m'ho vaig passar tan bé que t'ho dec .


no es questió de ésser pilota, però tu segur que saps tant bé com jo que per trobar algun voluntari que et dongui un cop de ma darrerament ni pagant tu, això es la vida moderna d'avui en dia

en quan al nostre campionat son els amics que veniu a jugar-lo el que el feu divertit nosaltres no som mes que meros instruments, i es així , això passa a tots el campionats, es la gent que hi participa que fa que sigui bonic o un campionat igual que els demés,

en quan a la questió del tema , així teoricament a mi em perd m'agrada mes veura aquest sistema a la practica, per així poder compendre aquest manera de puntura i de jugar, res mes

vinga a reveure
psc

animal
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 18 set. 2002, 23:43

EntradaAutor: animal » 14 oct. 2005, 18:00

Alp2005, ara mateix s'està jugant un campionat a cartes iguals al Country Club de Barcelona (Rosselló mmmm ostres no recordo el número entre Rambla Catalunya i Passeig de Gràcia, és un carrer de viananats) els dimecres a les 21.30. Varies persones dels que frecuentem el butinet hi estem jugant, de fet més que venir a mirar segurament pots venir a jugar.

Animal

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 14 oct. 2005, 20:04

moltes gràcies animal,
prenc nota
jo diria que es el mateix campionat que en va comentar en formati

vinga a reveure
psc

animal
Recontro
Recontro
Entrades: 40
Membre des de: 18 set. 2002, 23:43

EntradaAutor: animal » 17 oct. 2005, 19:49

Com m'ho he fet per veure que preguntaves per un campionat de dats pre-donats i no veure que en formati ja t'havia respost :?: :?: :?:
Si Alp, és el mateix. L'adreça exacta és Corsega 302 principal 2ª.

Animal


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 48 visitants