Angeles ha escrit:Jo, partin del fet que aquests temes em posen d'allò més nerviosa, voldria dir una cosa.
Jo parlaré amb la finalitat que m'entengui la gent. Parlaré si cal com parla l'altra persona, encara que sigui en llengua castellana, per tal que la comunicació oral pugui existir. Si algú pensa que això és ferir la llengua jo, més aviat, diria que és demostrar educació i respecte cap a altres cultures i altres persones.
Tots els extrems són negatius. La llibertat està, precisament, en poder triar el que cada un vol, sense que el veí et digui el que ha o no ha de fer.
Emfalta1vull no et conec de res noi....... però jo de gran vull ser com tu.

Hl, Angeles jo crec q pq ens entengui la gent no fa falta parlar "cap" més llengua q no sigui el Català, exceptuant aquells q akben d'arribar i no entenen ni un burrall d Català, però amb aquest cas crec q els dos estem completament d'acord i parlarem els idiomes q calguin si els sabem.
Jo a la meva carta no em referia a aquests casos q no entenen el Català, sino a aquells q SÍ q l'entenen però pel motiu q sigui no s'hi comuniquen. Em sembla q no em dec haver explikt b o se m'ha interpretat malament. Fixa't, l'exemple més clar, la meva professora de llengua extrangera, em diu q per ella és molt complikt aprendre el Català pq els Catalans per defecte se li adrecen en Castellà pq veuen q és immigrant. O el fet d'estar un grup d persones parlant Català i entrar a la conversa algú en Castellà i automàticament tothom passar-se al Castellà. Jo del q em queixo és d'això, q NO hi ha cap necessitat d no parlar el Català i el q es fa és no parlal. Itant q és important la comunicació (el q més), però això no vol dir deixar el Català.
morfi jo no dic de No parlar una altra llengua si no ens entenen, esclar q SÍ, em referia amb els casos q SÍ q ens entenen. Cony veig q dec ser jo q no m'he explikt bé! (':?')
10Ronal jo no crec q això sigui feina només dels polítics, pq per aconseguir això no es necessita rès més q un mateix per fer-ho, esclar q amb lleis s'aconsegueixen més coses però amb el tema d la llengua fins q no arribin les lleis tb es pot abançar.
Emfalta1bull, home em sembla q si algú ve d fora i desputrica d mi a la meva cara ha d ser un indesitjable, però si així no ens entenem malament.
Bé veig q com a bon Català ja vols q pagui jo la ronda, (':lol:') jejejejej, és broma, una altra cosa per debatre l'egoïsme dels Catalans,q diuen q som, no no l'insolidaritat dels Catalans,jejejejej, val més q no continuï.
Mireu jo sempre utilitzo el Català i trobar-me llocs on no m'entenguin crec q n'hi han molt pocs.
Jo el q sí q tinc clar és q d'uns anys cap aquí el Català s'utilitza molt menys i per mi això és una llàstima.
Una abraçada per tots i totes.