Discussions Lingüístiques

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 13 nov. 2006, 21:44

En primer lloc aplaudir al Carles per separar les discussions.

Ara com diu Angeles podem discutir tranquilament del tema llingüistic...o d'altres temes , si el post va a parar a la paperera al menys no hi anirà tot el campionat del marze.

Plana , s'acepten les disculpes, però de pell fina res de res.Es una pena però la edat ja fa que la pell s'espatlli.A vore anem a pams.La conjugació del verb "destrossar" es un atac personal en contra meu.En el teu post , plana fas servir el mateix verb en diferents ocasions i totes subratllades, per tant considero que continua el atac ( i em sap molt de greu, per que et tinc apreci).Un cop aclarit per el teu post que no es així , dons el que ja he dit , acepto les disculpes i tema aclarat i per mi tancat.

En quant al QQ, el que ja li he dit, moltes gràcies per la correció i no tinc res mes a dir, sincerament crec que no val la pena.Cansa massa.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 14 nov. 2006, 12:57

En "sensu estrictu" i faltaria posar-hi aquest no?.
Publicat: Dv Oct 06, 2006 6:47 pm Assumpte:

(Ho sento, és superior a les meves forces).

Nosaltres n'hem après aquí Gramàtica, però potser et serà més simple en aquesta altre Gramática.

De res.

culdetaverna
Botifarra
Botifarra
Entrades: 119
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:55

EntradaAutor: culdetaverna » 15 nov. 2006, 18:09

morfi ha escrit:Tant "mateig" plana no el deus fer servir massa.


Morfi, diria que no ha entés la broma, una verdadera llàstima.


Em vé al cap una dita molt catalana: "veure la palla en l'oju ajenu i no veure la viga en el propiu".

M'hi jugo un pèsol que al Pompeu hi ha accents.


diccionari

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 15 nov. 2006, 18:49

culdetaverna ha escrit:
Em vé al cap una dita molt catalana: "veure la palla en l'oju ajenu i no veure la viga en el propiu".



:twisted: "oju ajenu" ..... pos no surt al diccionari
:twisted: "propiu" .......... pos tampoc

D'on l'has tret aquest diccionari cul? :mrgreen: :mrgreen: de la taverna?

De totes maneres, aquesta dita es força comú entre molta gent, peró me sembla que deu ser una qüestió de graduació óptica. :wink:

Ara me falta un emoticó amb ulleres, peró ja se sap........ la mandra....buscar-lo...... posal tu mateig cul. :P

culdetaverna
Botifarra
Botifarra
Entrades: 119
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:55

EntradaAutor: culdetaverna » 15 nov. 2006, 20:18

Imatge



Imatge

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 15 nov. 2006, 20:34

Benvolgut i mai prou ponderat Culdetaverna: i es clar que he entés la broma de la meva amiga morfi!!!!. Que faci errades al escriure el català, no vol dir que sigui tontet!!!!. Ara bé, si en comptes de fer "burleta"... et fitxes amb el meu post anterior, veuràs que jo deia:

Viam: penseu que fins ara, una part del poc català que sé, l'he aprés xatejant al ButiNET aquets darrers quatre anys. Cert que abans llegia la prensa en català, pero no es el mateix llegir que intentar escriure.


Podràs observar que "mateix" està escrit correctament, abans de errar (que no ignorar) al posar "mateig" al post seguent..... així com també reconec (abans de que tú m'ho diguis), que el meu català es molt limitadet. Culdetaverna, em sap greu, pero l'has "cagat"!!!...... ara que donat el teu nick....es normal!!!.

Mira noi, estic fent un gran esforç per intentar escriure en català d'una manera entenedora. Poder els 64 anys no es la millor edat per captar com un escolar.... pero de moment estic raonablement satisfet dels meus progressos.

I res mes, si em vols corretgir aquest post, (segur que nia més d'una dotzena de faltes) t'estaré agraït... ara estic una mica "trist", i no tinc ganes d'agafar el Pompeu.......

apa, siauuuuuuu

plana


Pd: Gràcies al meu bon amic Josep1945, ja no faig servir el Pompeu... ara es més ràpid aixó: http://pdl.iec.es/entrada/diec.asp

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 15 nov. 2006, 21:13


culdetaverna
Botifarra
Botifarra
Entrades: 119
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:55

EntradaAutor: culdetaverna » 15 nov. 2006, 22:51

Ni he fet cap crítica per les faltes d'ortografia ni he dit mai a ningú que té un català limitadet i no penso començar ara. I molt menys a corregir.

Celebro que entenguessis la broma de la morfi. El que no va entendre res soc jo, et demano disculpes doncs.


Aquest és un fòrum atípic, per això m'agrada.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 nov. 2006, 10:25

Per completar, fer comprendre i espero que tancar la inèrcia d’anar fent correccions a la manera que cadascun te de escriure el català en els foros i que segurament ha estat mal compres, amb un grau de mala intenció força evident ................
Primer de tot reconèixer la meva incultura per que es cert que faig massa faltes en la nostre llengua. Però em sembla que si som estrictes hauríem de fer desaparèixer el xat general on el índex de faltes ortogràfiques per línea escrita supera qualsevol estadística.
La meva resposta era per als diferents post penjats en el tema, recordem-ho, “lliga de la buti al novembre” en contra de la forma d’expressar-se d’en Marzebetiko:
Gort cita
Fòrum: Campionats Publicat: 06 Oct 2006 19:47 Assumpte: lliga de la buti al novembre

(Ho sento, és superior a les meves forces).

Nosaltres n'hem après aquí Gramàtica, però potser et serà més simple en aquesta altre Gramática.

De res


Gort cita
Fòrum: Varietats Publicat: 10 Nov 2006 21:11 Assumpte: Discussions Lingüístiques

Doncs marzebetiko, tu escriuràs així, però pels que estimem la nostra llengua, la teva manera d'escriure és un autèntic insult. A mi a escola em prohibien parlar en la meva llengua, la que es parlava a casa meva, la que he mamat. Tu deus tenir la sort d'estudiarla ... i en contes d'aprofitar-ho la maltractes, la destrosses i, de pas, fas venir mal de cap als que et llegim.

Ho considero trist, molt trist.

És evident que a tu t'importa un rave, però si de veritat t'interessa saber perquè a la vostra lliga sou tan poquets malgrat tanta propaganda i perquè als teus campionats no s'hi apunta ningú, reflexiona una miqueta i pregunta't si no podria ser que no ens agrada que ens maltractin les coses que estimem.

Escriure correctament és una mostra de cultura i de respecte. El contrari és el contrari. Per si no ho entens, que tot podria ser, escriure incorrectament és una mostra d'incultura i una falta de respecte.

Apa, ja m'he quedat descansat.


Morfeo cita
Fòrum: Varietats Publicat: 12 Nov 2006 22:28 Assumpte: Discussions Lingüístiques

Jo no volia pas posar res, peró es que no hi ha qui ho aguanti.

mucxho menois lo musmo

No es que destroci el català o el valencià, es que ho destroça tot.


Fan que seguint el criteri de: “ la palla al ull propi i la biga al aliè “ i certament molest per la forma com se’l ataca, al marzebetiko, faci la correcció al corrector.
En cap cas es un atac personal, altre feina tinc. Es una crítica a qui s’atreveix a criticar, sense voler ampliar, com tampoc faig ara, al no escriure el que realment penso, per que aquí si que podria ofendre amb algú si qualifico d’una forma estricte el que penso realment dels firmants d’aquests post.
I a sobre.......
Gort torna a citar:

Fòrum: Varietats Publicat: 16 Nov 2006 16:44 Assumpte: Com un pati d'escola
Que perquè estic tant beligerant? Doncs perquè m'acaben de canviar uns cargols rovellats, em fa mal tot i quan vinc aquí per distreure'm una mica em trobo un fòrum ple de BAJANADES

Apart de pensar que teniu una habilitat excepcional de capgirar les coses, d'aixó se'n diu tirar la pedra i amagar la ma.

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 17 nov. 2006, 10:57

Bon dia a tothom

ara no recordo que volia dir :oops: .- a si !!.

El meu país es Catalunya la meva llengua es el catala, que macu oi?

Dons cuan l'escric faig unes faltes esgarrafoses...

No hi ha ningu mes .... mes ... ( ara no se com anaba aixo) que no el que vol entendra .
Sigui en paraules en fets o amb escrits, encara que sigui en la "s" la "ç" o la "z".

apa com sempre que paseu un bon dia

BET

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 17 nov. 2006, 13:09

Estic trist, molt trist de veure el trist espectacle que estem donant tots plegats, segurament jo el primer.
Perdoneu-me, per part meva prometo que no pasarà més.

Perque:
1- Es trist contemplar com persones de bona fè, que estem continuament en contacte...(mes o menys amics), ens esbatusem a diari sense adonar-nos que aqui tots entrem pel mateix, cercar algú per xerrar, jugar.... i pasar l'estona el millor possible!!!!.

2- Es trist veure com tots bolem buscar-li tres peus al gat... tant bé com s'aguanta amb els quatre que té!!!!!

3- Es trist l'espectacle que donem a la gent que entra per primera vegada als forums i veu...... el que veu.

4- Es trist que gent adulta, com som la majoria, confonem l'ironia amb l'atac personal.

En fí, molt trist tot plegat!!!!; Poder que reflexionem tots plegats dons per aquest camí...... anirem on no volem anar!!!!

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 17 nov. 2006, 13:44

A mi ningú m'acusa gratuïtament de tirar la pedra i amagar la mà. I menys un amic meu.

QjQ, estas barrejant posts de dues coses diferents.

Mantinc sense cap rubor que escriure com ho fa el marzebetiko és exagerat i fora de lloc.

Lo de les bajanades anava pel tema de la lliga (que ja fa pudor). També mantinc sense cap inconvenient que organitzar coses entre amics al butinet és absolutament normal, però no m'interessa discutir-ho, em sembla absurd i per això he procurat mantenir-me'n al marge (de la discusió vull dir).

I lo dels cargols rovellats no era retòric. Acabo de sortir de l'hospital i estic una mica de mal humor.

Apa.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 17 nov. 2006, 14:50

Pos posem un cert ordre amb on es penjen els post les seves respostes per que si no es fa impossible el debat.
D’altre espero que et recuperis ben aviat dels nous cargols i recuperis el bon humor.
L’unic que volia dir es que el debat sobre la correcció si vols indirectament el vas començar tu mateix.
En fi suposo que tots tenim que recuperar el bon humor.

Cacho4
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 02 oct. 2006, 23:27

Història de la llengua valenciana I

EntradaAutor: Cacho4 » 22 nov. 2006, 23:50

Primerament, voldria fer una apreciació a Gort. No crec que una persona inculta siga irrespetuosa, cal no oblidar que la majoria dels nostres avantpassats, anàren poc o gens a l’escola i que apenes sabien llegir i escriure. No crec que per aqueixa causa, foren irrespetuosos amb ningú, prou desgràcia tenien ells de no haver nascut a una família de bona possició econòmica i haver pogut saber llegir i escriure correctament i viure una vida plàcida.

I en segon lloc, vull fer una breu història de la llengua valenciana (promet ser el més breu possible), ja que les declaracions que ha fet Alp2500 d’ella m’han ofés profundament i crec que ho ha fet als 5.000.000 de persones que vivim a la Comunitat Valenciana. Dir que el valencià és una llengua inventada per Eduardo Zaplana ho trobe una ofensa i una falta de respecte intolerable.

Tots sabem que la península estava habitada per celtes i íbers, que després l’Imperi Romà invaí la península i portà la seua llengua, el llatí. Més tard, invaïren la península els visigodes, que al estar ja molt llatinitzats, mantingueren el llatí a la península. Poc a poc, el llatí vulgar, el que parlava la gent, anà deformant-se, fins deixar de ser llatí i convertir-se en una altra llengua, a cada zona evolucionà de manera diferent. Seguidament entraren a la península els àrabs.

En l’època àrab, convivien àrabs, jueus i cristians (mossàrabs) a les poblacions, mantenint cadascú la seua religió i parla. Cal dir també, que la majoria de musulmans eren habitants de la península que es convertiren a l’Islam. Per tant, el número d’àrabs que vingueren foren pocs, en comparació als habitants que hi havia. Per tant, l’àrab només era la llengua oficial de l’adminstració i als pobles i ciutats, la gent parlava la llengua de sempre, la derivada del llatí.

Per tant, al Regne de València, es parlava una llengua derivada del llatí, a la que podem nomenar valencià. Mostra d’açò, són les “iarches”, cançons curtes escrites i que són dels segles X i XI. A l’any 1.234 començà la reconquesta del Regne de València pel rei Jaume I d’Aragó i Mallorques, comte de Barcelona i Urgell i senyor de Montpeller. La repoblació del Regne de València es feu majoritariament amb gent del Comtat de Barcelona i en menor mesura amb gent del Regne d’Aragó, es cert, però, això no significa que els habitants anteriors de les poblacions foren expulsats, si no que els qui vullgueren, es quedaren a viure, ara bé, es feu una repartició de cases i, evidentment, les millor cases anaren a parar a mans dels cristians, obligant a viure als musulmans a les pitjors cases o als arrabals. Per tant, la llengua no es pergué, si no, que els nous pobladors aportaren la seua llengua i això ajudà a enriquir la llengua valenciana i fer-la més pareguda a la catalana.



Cacho4

Cacho4
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 02 oct. 2006, 23:27

Història de la llengua valenciana II

EntradaAutor: Cacho4 » 22 nov. 2006, 23:53

Al segle XV, la llengua valenciana tingué el seu segle d’or de literatura amb escriptors com Ausias March, Joanot Martorell, Roís de Corella, Sor Isabel de Villena, etc., sent la primera llengua llatina en tindre un segle d’or de les lletres. Aquestos autors, mai digueren que escribien en llengua catalana, si no, que escribien en llengua valenciana.

D’ací passem al segle XIX, a Barcelona es celebraven els jocs florals, doncs bé, les obres dels valencians solien ser desqualificades pel fet d’estar escrites en llengua valenciana i no en llengua catalana ... Al mateix temps, naix a València “Lo rat penat” una associació dedicada a revifar la llengua valenciana.

I arriba el segle XX i a primedies d’ell, la Renaixença. L’any 1.915 es crea el Centre de Cultura Valenciana, que l’any 1.919 edita una ortografia, una gramàtica i un diccionari de llengua valenciana. A 1.932, cinc representants de dit centre, representaren a la llengua valenciana el 25 de Gener, a una reunió en representants de les llengües catalana i balear, per intentar fer una llengua comuna. La reunió tingué lloc a Castelló de la Plana, es signà un document i quedaren per reunir-se al cap d’un temps i presentar propostes. Quan es tornaren a reunir, tots dugueren les seues propostes, però, en vista que la delegació catalana volia imposar els seus criteris a tota costa, s’acabà l’assumpte.

Els cinc representants valencians es retractaren del document signat, quatre d’ells ho feren de paraula i l’altre, el Pare Lluís Fullana (l’únic dels 15 que era filòleg) ho feu per escrit. L’any 1.933 reeditaren l’ortografia valenciana de nou.

Passà la dictadura, s’aprovà la Constitució i arriba 1.979. El Centre de Cultura Valenciana, passa a nomenar-se Acadèmia de Cultura Valenciana i després de rebre el suport reial, Real Acadèmia de Cultura Valenciana. Es tornen a reeditar les normes d’ortografia i gramàtica valencianes i són acceptades per tots els grups polítics que es reunixen per conformar la comunitat autónoma valenciana.



Cacho4


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 41 visitants

cron