sortida de as o de rey

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.

¿de que salis de as o rey si no ha salido la manilla?

as
14
67%
rey
7
33%
 
Vots totals: 21

base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

EL MANUAL

EntradaAutor: base » 30 des. 2006, 13:05

EL LLIRET ES DIU " MANUAL DE BUTIFARRA PER A JUGADORS AVANÇATS" EL ESCRIPTOR ES DIU EN TURRO NO ET PUC DIR MES ET MIRARE SI EL TROVO PER CASA I ET DONARE LA EDITORIAL,PERO NO CREC QUE ET SIGUI MOL DIFICIL TROVARO, SORT.
ES UN LLIBRET MOL FAÇIL DE LLEGI I AME VEURAS QUE TE AGRADA I NA PRENS ALGUNAS COSETAS O PERFECCIONAS ,DE RES. U PLAER.

papi_chulo
Contro
Contro
Entrades: 4
Membre des de: 01 març 2004, 22:21

EntradaAutor: papi_chulo » 12 gen. 2007, 21:02

Fa anys crec sortida as com carta sola, la millor jugada de la butifarra.
Cuan voleu fer aquesta jugada al company, si sempre sortiu de as tenin el rei.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

jugada

EntradaAutor: CarlesG » 12 gen. 2007, 23:30

Canto trumfos directes.

Es juga tot un pal i després netejo.

Sóc a dins, em queden els trumfos, la carta sola del meu semifallo (concretament, un 5), i del quart pal, l'as i el dos.

El meu company no m'ha "dit" res en les primeres jugades.

¿De què sortiríeu?

¿Del semifallo?

¿Del dos?

¿De l'as?

(Jo particularment, com que no en tinc ni idea, ho faria a pito pito colorito).

CarlesG

Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

EntradaAutor: Muntana » 12 gen. 2007, 23:57

Jo lo primer exigiria al company que m ensenyes quelcom fent un arrastre mes, i si aquest company sap jugar anire de semi si em marxa o carrega de l atra pal o d'as si es al reves

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

trumfos directes amb dues d'as-2 i semifallo de 5

EntradaAutor: abril74 » 13 gen. 2007, 19:59

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:18, en total s’ha editat 1 vegada.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 13 gen. 2007, 20:23

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:19, en total s’ha editat 1 vegada.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 15 gen. 2007, 14:57

Dons mira, i jo que crec que al joc de la butifarra mai res es igual!!!!!. Que depen del company, dels contraris del marcador..... i fins i tot de l'estat d'ànims!!!!!!. Evidentment nia unes normes i unes regles de joc que son l'ABC del sistema, pero no creieu que tenen de esser el suficientment elàstiques per poder tenir diferents interpretacions???..

Si tinc el marcador a favor.. jo jugo mes conservador.. molt mes dintre de les normes, pero si es molt negatiu, intento fer alguna jugada mes agossarada per veure si la "cosa" canvia...... i de vegades funciona!!!!!.

El que pasa es que per fer "coses rares" fora de les normes, necesites estar molt compenetrat amb el company, càs contrari pot ser un desastre i produir l'efecte contrari.

Ara bé tampoc el joc de la butifarra es una ciencia exacte, on tot sigui "blanc o negre". (afortunadament).

apa, salut i manilles!!!!!

plana

PEIXET
Contro
Contro
Entrades: 26
Membre des de: 04 maig 2004, 22:15

EntradaAutor: PEIXET » 15 gen. 2007, 23:47

jajajaj, segur q al pito pito colorito no ho faràs, tens massa nivell..

Jo arrastraria, i en cas q carregues pal del as, aniria al semifallo, i si carrega pal del semifallo, pegaría un altre arrastre per asegurarme q marca el pal d as, i aixi anar d as i despres d petita. Així crec q m quedaria tot clar.

PD: la veritat es q, si no fos per 4 o 5, pocs temes d joc es veuen als forums.. Agrair a aquestos, i tu entre ells Carles, la vostra molestia en fer pensar o aprendre als demés :D

PD2: Carles, el trenta-i-el-ou va millor q el pito pito, encara q costa un poc més... :lol:

base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

per en Ronal

EntradaAutor: base » 16 gen. 2007, 17:50

10Ronal ha escrit:per cert , una jugada que m´encanta i que l´he vist fer bastant habitualment , també en bons jugadors, és que tinguent un trumfo sol , el que sigui, i fent trumfos els contraris ,doncs arrastren :shock: m´agradaria saber amb quina finalitat :wink: ... ara ja si que marxo a dormir.....

Ronal yo crec que si fan els altres directe nomes es bona jugada arrastra cara el directe si tens el as o el rey sol.si vols et puc explicar el perque.

10Ronal
Botifarra
Botifarra
Entrades: 128
Membre des de: 18 set. 2004, 20:48

Re: manual de butifarra per a jugadors adevantats

EntradaAutor: 10Ronal » 17 gen. 2007, 14:32

base ha escrit:iha un manual de butifarra escrit per en turro un bon jugador,si no us molesta gastarne 6 euros el compreu i us treura de moltes dudes.


PRÒLEG

jugar bé a la Botifarra no té res a veure amb ser més o menys savi o intel.ligent. Simplement es deu a l´APTITUD que es té per jugar aquest joc. Es pot ser un bon jugador de Botifarra i no ser gaire llest en altres aspectes i , a la inversa, ser molt bo en algunes coses de la vida i un mal jugador de Botifarra.

La típica recriminació " se n´ha de ser de burro per fer aquesta jugada! " és només una expressió. En el sentit literal de les paraules, cap altra observació estaria més lluny de la realitat. La Botifarra és un joc que es va inventar perque els jugadors s´equivoquessin. Quan un jugador fa un fallo, no té la més mínima importància: ho ha de reconèixer i procurar no tornar-hi.

La Botifarra no és res més que un joc i no se li ha de donar més valor que el que té.

el "millor botifarrero" és el que sap disfrutar més jugant-la.

Joan Turró i Mas , la Bisbal d´Empordà , desembre 1999

base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

Re: manual de butifarra per a jugadors adevantats

EntradaAutor: base » 17 gen. 2007, 18:12

Be ronald beig que el tens , pero no te a servit de gaire jajajaja es una conya ara no te em posis com molts de aquet chat que lis fas una broma i ja el base es un noseque i un nose cuan .... :lol: ]

base
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 79
Membre des de: 28 set. 2005, 10:49

Re: jugada

EntradaAutor: base » 14 feb. 2007, 19:59

CarlesG ha escrit:Canto trumfos directes.

Es juga tot un pal i després netejo.

Sóc a dins, em queden els trumfos, la carta sola del meu semifallo (concretament, un 5), i del quart pal, l'as i el dos.

El meu company no m'ha "dit" res en les primeres jugades.

¿De què sortiríeu?

¿Del semifallo?

¿Del dos?

¿De l'as?

(Jo particularment, com que no en tinc ni idea, ho faria a pito pito colorito).

CarlesG
yo faria un altre pic per veure que em declare i si continua sense declarar res del semi

emoo
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 18 juny 2003, 10:32

sortir de as ho de rei.

EntradaAutor: emoo » 28 feb. 2007, 11:42

hola.jo fá molt que jugut a la buti i mai avia vist enlloc que tinguent manilla as i altres es sortis de as,crec que només es fá aqui al butinet jo almenys no ho he vist mai en lloc.ara tothom ho fot com vol ho com sap....

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

Re: sortir de as ho de rei.

EntradaAutor: Gort » 28 feb. 2007, 18:21

emoo ha escrit:hola.jo fá molt que jugut a la buti i mai avia vist enlloc que tinguent manilla as i altres es sortis de as,crec que només es fá aqui al butinet jo almenys no ho he vist mai en lloc.ara tothom ho fot com vol ho com sap....

Suposo que deu dependre d'escoles i modes ... però amb Manilla-As en buti, a trumfos o si ja has netejat, la sortida d'As li ensenya al company que tens la Manilla i així pot guardarse Rei o Cavall per una tercera basa o per apretar el pal quan entri. Per contra fer-se la Manilla de cara no promet res i demana que es carregui inmediatament.

És una jugada clàssica de molt abans que existís el ButiNet. Nosaltres la feiem desde que ens van crear allà per l'any 1995 ... i el jefe desde petitet (i ja fa molts anys d'això! :twisted: :twisted: ).

Tingueu manilles.

emoo
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 18 juny 2003, 10:32

sortir de as ho de rei.

EntradaAutor: emoo » 28 feb. 2007, 19:25

Aqui no es parla de que es tingui de sortir de as ho de rei em buti,només es diu que es millor i jo em mantenc em que sempre que no sigui buti es t'he que sortir de rei per obligar al company a matar si t'he la manilla,unatre cosa es si es buti a les hores si que sortiré de as per ensenyarli que tinc el 9.
Ha unalre cosa que volia dir es que si jugueu em mi i em sortiu de as no mataré.
I encara us diré més si mai veniu per Girona i aneu ha algún campionat ho ha agún puesto que es jugui ha la buti no trobareu dingú que us surti de as,ho sino us ho demostraré sempre que vulgueu.
Apa adeus i esperot que ho pugueu comprobar...


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 50 visitants