SOBRE L'APLICACIO DE LES NORMES

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
corto_maltes
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 24 feb. 2006, 12:26

SOBRE L'APLICACIO DE LES NORMES

EntradaAutor: corto_maltes » 22 juny 2007, 01:00

http://www.butinet.cat/web/Normativa
El tema tracta de la situacio creada per un que se'n va fora de test a dins d'una partida, fins ara jo havia anat publicant els nicks al xat general dels que marxaven o no es despedian d'una partida creada per mi i no havia suposat cap problema. Avui quan he transcrit els insults que havia fet a dins de la partida, s'ha creat un problema d'interpretacio.

De la normativa actual n'hi han tres que es podrien aplicar en aquest cas:

No es pot insultar ni parlar de forma poc respectuosa a altres usuaris del xat, siguin presents o no en aquell moment de nicks despectius.

No es permet buscar la provocació dels altres usuaris del xat.

Les UNIQUES persones responsables d’interpretar i fer complir la Normativa d’utilització del ButiNET son els administradors del xat del ButiNET (identificats dins del xat per un @ o + davant del nick).

He tret totes les converses paraleles i evidentment la discussio amb els arrobes i + corresponents, nomes els punts de mes interes.

<Corto_maltes> <hu10145ve> calla fill de puta<hu10145ve> askeros
<Corto_maltes> na kmicoina reiet<hu10145ve> foteti en tu puta perra
<peach> coi Corto_maltes no copies aqui q ja tenim prou amb el q posen ells solets
<Corto_maltes> pero el insult es igaul a dins que fora
<Corto_maltes> o no
<peach> i jo per el q faci a les partides tampc Corto_maltes
A partir d'aquest moment el "susodicho" :( entra al xat general.
<hu10145ve> no
<Corto_maltes> per que no
<peach> no Corto_maltes aqui al butinet no ... les partides és cosa del creador
<Corto_maltes> no estic d'acord
<peach> digues-li al sheriff Corto_maltes
<Corto_maltes> que es sapiga el que una persona diu a dins d'una partida es potestat del creador no?
<hu10145ve> desgraciat
<Corto_maltes> al vfinal el jugador diu el amteix
<hu10145ve> askeros
<Corto_maltes> i es qui ho ha dit
<hu10145ve> guarro
<Corto_maltes> no es pot pas falsejar
<hu10145ve> puta
<hu10145ve> zorr
<Corto_maltes> ho veus
<Corto_maltes> ara si pots peach?
--- 00:09 L'usuari hu10145ve ha abandonat el Xat.
<josep1945> ja esta
<peach> ara si ho veus Corto_maltes?
<Corto_maltes> increible aquestes lleis
<Corto_maltes> si pero nom tu
<peach> és el q hi ha Corto_maltes
<Corto_maltes> hi ha eñl que vulgueu que hi hagi

Aquestes normes poden ser modificades/interpretades/ampliades per qualsevol administrador del xat del ButiNET en qualsevol moment si aquests ho creuen oportú.

Que en penseu?

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 22 juny 2007, 12:42

penso q:

a) se suposa q la gent ha d'entrar al butinet educada desde casa

b) q ho fan per jugar a la butifarra i passar una bona estona

c) per trobar-se amb amic o fer nous amics

d) q fan servir el xat per parlar com es parla entre persones civilitzades i equilibrades

e) q els moderadors som usuaris com qualsevol altre q dediquem part del temps q estem al butinet a indicar als nous usuaris com fer servir el programa, o com obrir un port, o com configurar les opcions

f) q com moderadors també hem de resoldre conflictes -no creats pel programa- si no entre usuaris q han perdut les formes al xat

g) q ho fem (al menys jo) perq vull no perq sigui una feina

h) q com ho faig, ho faig amb el meu millor criteri (q com qualsevol mediació algu pot pensar q està bé, altres malament) i no "jutjo" si no interpreto.

i) q -fins avui- el q passi a les partides és independent de xat. (el xat és públic, les partides privades)

j) q el q s'escriu al xat és fa directament, i qui vulgui posar un link (no relacionat amb la butifarra) o copiar un text te aquest foro per fer-ho

k) q al xat no es pot insultar (ni repetir insults, ni fer un espectacle per converses mantingudes a una partida)

l) q no estic d'acord q ningú copii cap conversa al xat - sigui d'una partida, sigui d'on sigui- ni per denunciar un insult, ni per copiar una broma. (de fet no estic d'acord q es copie cap converse enlloc sigui d'on sigui -q per cert també forma part d l'educació cibernética)

m) q com el programa no te l'opció de rankings (ni de jugadors de ni abandonaments) sí q em sembla bé (i ho faig) dir al xat qui abandona o qui insulta a les partides.

n) BONA REVETLLA PER A TOTS!!!!!
peach l’ha editat per darrera vegada el dia: 22 juny 2007, 13:51, en total s’ha editat 1 vegada.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 22 juny 2007, 13:11

Hola, bones.

Ja que també hi era i hi vaig participar, permeteu-me que doni el meu punt de vista.

Per mí, les partides son Privades (i lo privat crec que ha de quedar entre les persones que hi son presents a la partida) i el xat es Pùblic.

Per tant, en la funció de "administrador" actúo d'acord a aquesta manera de pensar:

Puc interpretar/jutjar en base al que pugui constatar, el qué i qui ho ha escrit, i no puc interpretar/jutjar el que no pugui constatar (encara que, personalment, hi hagi usuaris que, per mí tinguin més credibilitat que altres).

Entenc el xat com a lloc de comunicació i els foros com a lloc de (possible) debat.

També m'hauría agradat veura tot el troç de xat complert, ja que, es veuría que quant l'usuari insulta/parla poc respectuosament al xat, desapareix del xat, (conseqüencia d'un kick), i quant torna i insulta més greument (segons el meu parer), torna a desapareixer .... i per estona, ja que se li aplica un ban.

Així com les recomanacions que es van donar d'on es podíen dirigir les queixes/sugeriments, es a dir, directament al Carles a info@butinet.cat, i que el lloc de debat adient eren els foros.

Salutacions,

prisla
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 03 oct. 2005, 13:24

EntradaAutor: prisla » 22 juny 2007, 19:53

Bona tarda,

Si algun cop algú, ha dubtat sobre el bon fer dels @ i +, de la seva humanitat ajudant tothom que ho necessiti, de la seva qualitat com a persones, de la seva intel.ligència, de la seva coherència en la pressa de decisions, de la seva disponibilitat, del seu altruisme i de la seva el.legància ..... que llegeixi aquest post i que apreciïn tot el que són i valen.

Felicitats a Carles pel seu equip, per tots i cada un d'ells.

corto_maltes
Contro
Contro

EntradaAutor: corto_maltes » 23 juny 2007, 00:46

Peach diu
l) q no estic d'acord q ningú copii cap conversa al xat - sigui d'una partida, sigui d'on sigui- ni per denunciar un insult, ni per copiar una broma. (de fet no estic d'acord q es copie cap converse enlloc sigui d'on sigui -q per cert també forma part d l'educació cibernética)

Només com que sembla que donguis per entes que no tinc educació cibernetica dir-te que el xat es public i que les converses son publiques.
Mai se'm ocurriria publicar una CONVERSA privada.

Per lo demés que continuii el debat, que es de lo que es tracta

peach
Barretina
Barretina

EntradaAutor: peach » 23 juny 2007, 01:27

... t'ha semblat això?... catxis! ´

potser tota aquesta questió ve d'aqui, sí....

a) el xat és públic, tothom pot escriure i tothom pot llegir.

b) el q es parla a una partida correspon a les 4 persones q l'integran.

c) al xat no s'ha de copiar cap conversa -ni part d'ella- (ni d'una partida, ni del messenger, ni de gmail ni de qualsevol altre lloc).

PS: no es el meu estil fer insinuacions, si he de dir alguna cosa la dic, i serà perq el meu català és molt deficient però no veig a on "te" insinuo res sobre la teva educació cibernética.

(sembla barri sésamo això... "dentro.. fuera"...)

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 23 juny 2007, 02:21

Hola Corto!

A veure, a la teoria es fàcil, a la pràctica no tant:

- Per sort o per desgracia, les partides NO es creen al servidor, sinó al ordenador de cada persona. Això implica que des de el ButiNET no es pugui controlar el que passa a les partides privades.
- Ja tenim prou feina, com per controlar que passa a dins del xat, com per tenir que controlar les partides. I no és que no et creguem, jo personalment et crec, però imaginat que un usuari li cau malament al usuari determinat, només cal "falsejar" un log, i fer que el fessin fora.
- El que et proposo es que mentre no es pugi crear partides al ButiNET, es que te facis la teva pròpia llista negra, i si vols, la publiques aquí als fòrums.

Tal com han dit els companys peach i josep1945, no hi podem fer res més, de moment.

Adéu !

Crusoe
Contro
Contro
Entrades: 4
Membre des de: 17 gen. 2007, 10:02

Re: SOBRE L'APLICACIO DE LES NORMES

EntradaAutor: Crusoe » 23 juny 2007, 12:43

Que en penseu?[/quote]

diuen que pensar és de.. no recordo que! jo! :wink:

pero les converses privades no es poden copiar i fer publiques..o si??

dubto..

:roll: no o si?

Carles
Carles
Carles

EntradaAutor: Carles » 23 juny 2007, 13:29

Apart del problema moral, de si es poden fer publiques o no, que jo opino que no haurien.

Després hi ha el problema de descontrol del xat general. Si tothom ens dediquem a copiar converses de partides, es fa illegible.

Adéu !

corto_maltes
Contro
Contro

EntradaAutor: corto_maltes » 24 juny 2007, 19:24

A vore per anar centrant el tema, aquí no es tracta de si es legítim o no copia converses, esta clar que no ho es, o en la meva opinió no ho es. Si en el post dels foros s’ha copiat un tros del xat general, que no una conversa, ha estat per il•lustrar les diferencies d’opinió entre dos + i la meva. Per cap altre raó. Tècnicament jo no conversava amb ningú en concret si no que em dirigia a la totalitat del xat.............

El punt central es, que habitualment es recrimina a qui abandona una partida o a qui al sortir-ne no ho fa, diguem que adequadament, es a dir no ho fa.............

Per pura lògica, si per aquest dos fets que serien altament discutibles, per que ja sabem tots que el abandó pot ser per causes tècniques i el no saludar pot ser simplement per la manca d’educació i qui som per educar amb ningú?. Pos i torno, si per aquest dos fets es diguem que “tolerat” el escriure el nick del afectat en el xat, em pregunto, si no son motius molt mes greus els insults que el “susodicho” profereix a dins de la partida com per denunciar-ho?.

Aquestes normes poden ser modificades/interpretades/ampliades per qualsevol administrador del xat del ButiNET en qualsevol moment si aquests ho creuen oportú.

La veritat es que aplicant de manera literal aquesta norma no hi ha res a discutir.

Però si de matisos es tracta, i sabent que les partides es poden guardar, quina acaba sent la diferencia entre dir-ho en el xat o en una partida......? estic parlant d’insultar. I estic parlant que una partida guardada no es pot falsejar, o al menys no es pot fer amb el coneixement del comú dels mortals.
Si no fem quelcom, entre tots, per reduir el nombre d’impresentables, al final ni els mes romàntics farem cap partida publica.

Carles
Carles
Carles

EntradaAutor: Carles » 24 juny 2007, 21:04

Em sembla que estem dient el mateix en idiomes diferents :-p

No hi ha cap problema en que recriminis quan algú abandona una partida, ni recriminar a algú que t'insulta. Però el que NO serveix, es tornar-t'hi insultant (i no ho dic per tu, ho dic en general).

El mateix en copiar les converses, si algú t0insulta en una partida, copiar el xat al general, de l'únic que serveix es per "embrutar" el general. Recrimina-li sense copiar el xat, i sense insultar.

Sobre lo de que les partides son privades, ho dic per que els moderadors no ens hi podem ficar, no podem saber que hi passa, per tant no les podem moderar.

Per acabar, la norma que has ficat en vermell, es per que va haver una poca que teníem certs impresentables, i es va fer necessari ficar-ho.

Adéu !

corto_maltes
Contro
Contro

EntradaAutor: corto_maltes » 25 juny 2007, 11:23

No si a mes a mes jo en una altre vida, meno diguem en una altre personalitat, vaig ser i a pesar de tot en soc, defensor de l’anarquia total en les arrobes i +, es a dir traduint, que fessin el que volguessin.
:roll:
Però clar pots comprendre que una cosa es dir: “ fulanito de tal m’ha insultat” que podria ser el mateix que dir “senyoretaaaaaaaaaaaa el Jaimito em picaaaaaaaaaaaaaaa” o copiar

<corto_maltes>fill de la gran puta, .....................amb perdó.

Insisteixo que d’això jo no en dic copiar una conversa. Per que vaja conversa si ho fos............... :oops:

Al fi i al cap ja hem comentat abans la llei de la llibertat total de les arrobes per a fer el que vulguin, ja valoraran ells el que han de fer, si es que han de fer quelcom.

Però home al menys la resta de gent no es porta al engany.

Quants n’hi ha que en el xat sabent el risc que tenen de ser Quiquejat ( m’ho permeteu amb Q oi?)o bannejats es porten com xaiets i a les partides es transformen en llops.
:evil: :evil: :evil:

I lo de la llista negra, coi jo procuro fer-me-la, però mai se’m ocorreria publicar-la, coi un moment de mal geni el pot tenir tothom, a mes no tots els que estan a la meva de llista negra son per insultar, la majoria i son per que son uns creguts que tractant al company amb menyspreu el que fa que no hi hagi bon rotllo a la partida que es per a mi es el mes important.

Carles
Carles
Carles

EntradaAutor: Carles » 25 juny 2007, 11:50

Ala .... si ets tu ....... ja deia jo que este nick em sonava ......

I jo pensant que era un pobre usuari indefens ....... grrrrrrrrrr. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Adéu !

corto_maltes
Contro
Contro

EntradaAutor: corto_maltes » 25 juny 2007, 13:26

Coi que jo estic molt indefens sota el poder omnipotent de les “arrobes”,” cuadradillos” i sheriff.

A mes com donaríem ”vidilla” en aquest foros si no

T’imagines pobrissons, tot el dia obrint ports i ajudant avies a creuar l’acera lo dura que ha de ser la vida.

:roll: :roll: :roll:

peach
Barretina
Barretina

EntradaAutor: peach » 25 juny 2007, 14:19

.... et confons .... això son els boys scouts...

Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants