Tàctica d'altíssim nivell.

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 14 jul. 2007, 17:39

6_euros ha escrit:Fritz, si en cas de descart, tens bo als dos pals que resten o no tens res als dos pals que resten que marca el teu primer descart?


Si tinc bo em descartaré de pal tocat, tinc bo als dos pals que queden.
Si no tinc bo em descartaré del pal pitjor. Si el company obre el pal que queda ja veurà que tampoc el tinc, no tinc res i el company ho sap amb dues anades màxim. És que em fa gràcia, tal com ho plantegeu, el descart mixte vull dir, pel que he entès el primer descart és positiu depenen de la carta que serviu, em sembla perfecte, ho dic de debó, és un altre llenguatge peró encara és hora que em demostreu que no necessiteu dues anades sempre per saber amb certesa que té el company i que no té, jo entenc més les anades com informar al company quin pal vols que t'obri que no pas només per informar del que tinc. Es pot donar el cas que per exemple tingui bo dels dos pals que queden i del pal tocat tingui la carta ferma, per tant, no en marxaré pas, llavors l'anada serveix per indicar al company quin pal m'interessa que obri, quan després vegi que a més tinc bo del pal que he marxat estarà més que content. Per mi la discussió no existeix, el descart mixte és collonut per innovador peró no pas perquè sigui millor o més infal.lible que el negatiu. Almenys pel que he entès fins ara.

Juando, una pregunta, tu quin tipus de descart practiques?


Gort ha escrit:Cal apuntar aquí el descart de pal tocat. Amb això senyales, bé que controles els altres dos pals, bé que no en controles cap. El company sortirà del què més li convingui segons el seu joc i desseguida veurà:
a) Que "controles" aquell pal i sabrà que també controles l'altre.
b) Que no portes res d'aquell pal i sabrà que tampoc portes res de l'altre.









En serio? jo només l'utilitzo per indicar dos pals bons. Hi rumiaré, peró en principi no hi veig un motiu a favor perquè un mateix descart pugui indicar dues coses diferents, més tenint en compte que igualment necessites l'anada per saber la mateixa informació. Home, ben mirat, un motiu a favor és que deixem triar pal al company, peró no em convenç prou aquest motiu.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 14 jul. 2007, 19:19

Dieume curtet pero no entenc res. De totas formas només vui afegir que a cops senyalas lo que no tens ganas, o no os ha pasat mai que el teu company marxi despasa i tu amb tres espasas de cavall no marxis de cap(perque tenen basas els contraris i has de intentar aturarla encara sigui de rebot) i enganyis a tothom???
La butifarra es com el basket.S'ha de jugar no llegir les normes.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Encara més de descart

EntradaAutor: juando » 15 jul. 2007, 19:47

fritz ha escrit:
6_euros ha escrit:Fritz, si en cas de descart, tens bo als dos pals que resten o no tens res als dos pals que resten que marca el teu primer descart?


Si tinc bo em descartaré de pal tocat, tinc bo als dos pals que queden.
Si no tinc bo em descartaré del pal pitjor. Si el company obre el pal que queda ja veurà que tampoc el tinc, no tinc res i el company ho sap amb dues anades màxim. És que em fa gràcia, tal com ho plantegeu, el descart mixte vull dir, pel que he entès el primer descart és positiu depenen de la carta que serviu, em sembla perfecte, ho dic de debó, és un altre llenguatge peró encara és hora que em demostreu que no necessiteu dues anades sempre per saber amb certesa que té el company i que no té, jo entenc més les anades com informar al company quin pal vols que t'obri que no pas només per informar del que tinc. Es pot donar el cas que per exemple tingui bo dels dos pals que queden i del pal tocat tingui la carta ferma, per tant, no en marxaré pas, llavors l'anada serveix per indicar al company quin pal m'interessa que obri, quan després vegi que a més tinc bo del pal que he marxat estarà més que content. Per mi la discussió no existeix, el descart mixte és collonut per innovador peró no pas perquè sigui millor o més infal.lible que el negatiu. Almenys pel que he entès fins ara.

Juando, una pregunta, tu quin tipus de descart practiques?

Mireu us diré una veritat aclaparadora, a butinet he descobert el descart negatiu i el descart mixte, jejejej, realment per a nosaltres solament existeix un descart que es diu "DESCART" i serveix tal com indica la paraula per a marxar d'un pal, però... jejeje, si és de major a menor la carta significa que aquell pal no el tenim bo, i si és de menor a major les cartes és senyal de pal bo, però això ja fa dies que ho he explicat.

Seguirem


Gort ha escrit:Cal apuntar aquí el descart de pal tocat. Amb això senyales, bé que controles els altres dos pals, bé que no en controles cap. El company sortirà del què més li convingui segons el seu joc i desseguida veurà:
a) Que "controles" aquell pal i sabrà que també controles l'altre.
b) Que no portes res d'aquell pal i sabrà que tampoc portes res de l'altre.









En serio? jo només l'utilitzo per indicar dos pals bons. Hi rumiaré, peró en principi no hi veig un motiu a favor perquè un mateix descart pugui indicar dues coses diferents, més tenint en compte que igualment necessites l'anada per saber la mateixa informació. Home, ben mirat, un motiu a favor és que deixem triar pal al company, peró no em convenç prou aquest motiu.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 16 jul. 2007, 15:55

juando,
no és que pretengui tenir raó ni, molt menys, tota la raó. És simplement que un té la sensació de parlar al vuit quan no es vol veure la diferència entre parlar d'una carta o de dues cartes. I que no es poden comparar dos sistemes amb paràmetres diferents.

A veure si ho resumeixo:

Descart mixte amb dues cartes: pots senyalar el què vulguis sense dubtes.
Descart negatiu amb dues cartes: pots senyalar el què vulguis sense dubtes. Si amb la primera carta ja no hi havia dubte, cosa que insisteixo, succeix moltes vegades, la segona dóna un munt d'informació. Si amb la primera hi havia dubte, la segona el desfà absolutament i dona un munt d'informació. (El mateix raonament serveix pel mixte, només ho dic per comparar coses iguals).

Descart mixte amb una carta: a vegades és suficient, a vegades hi ha dubtes. Està clar que el 2/3 són baixes i el 7/8 són altes, però no sempre un 4/5/6 seran clarament identificables com altes o baixes, ni tant sols contat amb el què un té a la mà.
Descart negatiu amb una carta: a vegades és suficient, a vegades hi ha dubtes. No repeteixo els casos de dubte, ja s'han senyalat prou.

Un punt a favor del descart mixte: el primer descart en funció de les cartes que tinguis pots tenir dues opcions, baixa del pal que vols o alta del què no vols. Així si del que vols no tens baixa, encara pots senyalar igualment.

Pel meu gust, senyalar perdent una carta del pal que vols em sembla perdre possibilitats, però això ja ho he dit també :roll:.

No veig cap raonament en cap dels dos sistemes que el faci clarament millor que l'altre. Però al menys comparem coses similars si us plau.

fritz,
descart de pal tocat: sí, abans que senyalar el pitjor de dos pals dolents jo prefereixo deixar les mans lliures al company. Així podré interpretar correctament la seva sortida. Si li marco negativament un pal del que no tinc res i ell surt de l'altre ... en surt perquè li marco? o perquè hi té algo? Mentre que si li marco "els dos o cap", sé que la seva sortida és perquè li interessa (o tampoc té res de res i en aquest cas ja no té gaire importància el què facis :()

Apa, tingueu manilles.

Per cert juando, per contestar no apretis el boto "citar" dins del missatge a la dreta sinó el de "Publicar resposta" a baix de tot a l'esquerra, així no repetiras el texte dels altres quan no és això el què t'interessa.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

no parlem del mateix, evindenment...

EntradaAutor: juando » 16 jul. 2007, 18:50

Gort està clar que no parlem del mateix, nos parlem de joc de companys, dels dos companys, tu sempre parles de les jugades que fas tu, ja se que diràs que no, que tu també parles del teu company, bé, llegeix els teus escrits i veuràs com el fons de tots ells parla de les jugades que tu fas, dels teus descarts, dels teus..., llavors mai és el mateix, l'únic joc semblant a la botifara que es individual és el que hem explicat a "reliquies" i es diu la "pessetilla",, afortunadament la botifarra és un joc de companys i si el company no sap el que fas tu i tu no saps el que fa el company tot anirà malament.
Una vegada aclarat això ratificar-me en el tema dels descarts ja seria aborrit, perquè pensem diferent, però no pel sistema, sinó per la manera d'entendre la botifarra en la seva globalitat, però no passa tres, cadascú és lliure de fer les coses com millor cregui.

QjQ diu aalguna cosa pareguda a que sortir de manilla tenint el rei és una mala jugada perquè passes d'amo a criat, bé, és cert, i jo pregunto, i quan sortiràs de manilla, no més quan tinguis l'as?, o no sortiràs mai i esoeraràs que et vinguin els altres? o també he llegit d'altres que diuen que se sortirà de manilla si se'n tenen 6 d'un pal o 5, que això és un pal llarg... bé, qui diu quan és un pal llarg? i si en tens 3 de cada pal, quin és el llarg?... Aqui és on apareix un altre aspecte dels que hem explicat ja fa dies, de senaylar en forma ascendent, de descartar-se en forma descencent i avui introduiré un aspecte novedòs, la CARTA del 8 (vuit), per a nos aquesta carta és la darrera que és tira sempre, tant el les sortides, com quan es dóna al company, o al contrari, MÉS D'INFORMACIÓ...i no acabariem mai, nosaltres juguem guiant un a l'altre, el que passa que normalment, un és més agressiu i l'altre més conservador, llavors està el quit de la qüestió en quan i com fer determinades jugades, per exemple jo jugo molt arriscat, llavors hi ha jugades que el meu company me les dirigeix d'una maner i jo a ell d'una altra.
Bon joc i tol.lerància.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 16 jul. 2007, 21:34

txemapenta, estic amb tú: no entenc res. :P :P

Si jo parlo dels descarts és que jugo sol, però si els altres parlen dels descarts és que ells juguen amb el company ...

Ho reconec: mai estaré a l'alçada!

Juando, sóc jo (no el QjQ) el que diu que sortir de Manilla amb Manilla-Rei no és una bona jugada.

Apa, tingueu manilles.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 17 jul. 2007, 16:58

Gort ha escrit: fritz,
descart de pal tocat: sí, abans que senyalar el pitjor de dos pals dolents jo prefereixo deixar les mans lliures al company. Així podré interpretar correctament la seva sortida. Si li marco negativament un pal del que no tinc res i ell surt de l'altre ... en surt perquè li marco? o perquè hi té algo? Mentre que si li marco "els dos o cap", sé que la seva sortida és perquè li interessa (o tampoc té res de res i en aquest cas ja no té gaire importància el què facis )



Jo prefereixo simplificar el llenguatge, que blanc vulgui dir blanc i busquem un altre fórmula per dir gris. A la buti només es guanya quan es té bo, per tant millor marcar quan tens bo.
No crec que pel fet de marxar del pal pitjor no deixis també les mans lliures al company. De moment només li has pogut dir una cosa, que del pal que marxes no tens res, és evident que no sap amb certesa si tens el coll que falta i no pots exigir al company que t'obri coll. Ha de jugar sempre segons el seu joc, perquè si t'obre el coll que li marques ( i el tens) sense tenir res et fotrà igualment el joc enlaire, a més, si es defensa el coll que li interessi i no surt bé amb una mica de sort podrà carregar al coll que li has marcat. Crec que la teva pregunta ha quedat contestada, si obre coll que marques és perquè té algo, si no el té ja saps que tampoc té res.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 21 jul. 2007, 17:06

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:25, en total s’ha editat 1 vegada.

Piketh
Contro
Contro
Entrades: 10
Membre des de: 06 feb. 2007, 21:42

EntradaAutor: Piketh » 24 ago. 2007, 17:05

Diu 9 de 110. Ull!!

La veritat crec que afortunadament la botifarra es un joc mes viu que tot aixó. Si tot està tabulat, tots juguem igual..seria molt aburrit.

Si el "descart positiu" es de un 4...quin problema hi ha?. O es que ens pensavem fer bassa, desprès obviament de treure tots els triumfs.....
En botifarra està generalment aceptat el "descart negatiu". Donçs jo penso que a mes del teu company la parella contraria també veu que d'aquell pal vas coix i pesa mes l'informació que estàs donant a la parella contraria.
Heu provar fer "descarts postius" amb "botifarra"?. De carta baixa i pal llarg..Es acollonant!!. La parella contraria es qui et busca i a sobre pots permetret enganyar al contrincant de la teva dreta que està conveçut que no t'has passat res. Es clar i com sempre. el teu company té que coneix la teva tàctica.
Es estiu i tenim poca feina

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Menys mal

EntradaAutor: juando » 28 ago. 2007, 15:20

Un que va a la meva, serà una excepció?, si ho és, benvingut siguis al món dels incrompresos, perquè el prefixat és el de sempre, i els innovadors són els que porten la veu cantant, i sinó, el futur decidirà.

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 18 set. 2007, 11:57

Molt interesant, no s'acaban d'explicar totes les coses per part de Juando.
Alguna cosa falta per explicar.
Aqui es jugava al descart positiu als anys 70, encara hi ha algú que ho practica, i de vegades em quedo sorpres dels resultats que treuen, que son molt bons en jugades concretes. Pero si te diré una cosa, Juando, si sempre jugues al descart positiu o mixte, o descart al vostre estil, no arrivará donarte tans bons resultats que si practiquesis el descart negatiu, a no ser que durant las partidas utilitzis algun metode de marca, de moviment de cartes que indiqui al teu company que estas fent en aquell moment.
TRANQUILS, NO ESTIC DIEN TRAMPES, NO i no, sino que la atmosfera, la situacio de la partida, la puntuació, ect, totes aquestes coses que influeixen tant, estiguin anteriorment discutides i preparades per donar forma al joc, a la partida i a partir d'aqui jugar de la forma més adecuada.
Jo per la meva part sempre jugo de la mateixa manera, el descart negatiu es lo que prefereixo, i una altra cosa que m'agrada molt del joc es enganyar. Aixo senyors de la botifarra obligada es lo que mai coneixereu, es lo millor de la buti, es fer para boixos a tots, AMB CONEIXEMENT PER DESCONTAT.
Aixó no mes es pot fer si jugues amb una parella i us entengue molt be, pero que molt be.

I LOVE THIS GAME, com deia aquell, i

Juando et repto a una partida a 3000 punts, aqui la sort poc influira, i aisi probem els metodes del descart.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

molt bé

EntradaAutor: juando » 18 set. 2007, 16:49

Has posat el fil a l'agulla, menys mal que algú ho entén, evidentment que hi ha un codi segons les cartes que es tiren, sinó no tendria sentit, però si llegeixes bé els meus escrits veuràs que ho explico, no amago res, des de senyalar tirant cartes de la més petita a la més gran, al descart, donant de la més gran a la més petita...el 8 és la darrera carta quye es dóna, en fi...podem seguir-ne parlant i del desafiament és clar que l'accepto, sóc un caballer de la buti des de fa molts anys i panys, però que sàpigues que afortunadament la buti lliure, la nostra, té enganys, paranys, jugades de despistament i el més important, sense manilles ja ho saps, jajaja...res a fer...-un plaer i visca la buti lliure............

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 18 set. 2007, 17:58

De totes maneres, podries posar un exemple dáquells que ens obrin els ulls a tots. Pero un exemple amb totes les cartes, alguna jugada que recordis especialment.
Podriem jugar 1500 punts a casa i 1500 a fora, que et sembla, el problema es que som de la Val d'Aran, i vosaltres on viviu?.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Montsià

EntradaAutor: juando » 19 set. 2007, 15:45

Som del Montsià, un poble situat prop d'Amposta.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

històries

EntradaAutor: juando » 20 set. 2007, 16:16

He estat parlan amb un iaio de 97 anys jugador empedernit de buti, òbviament no té ni idea dels descarts positius ni negatius, jajajaj...la veritat és que això pareix un problema de matemàtiques, jajja...la buti és més senzilla que tot això, més dinàmica, més intuitiva... hem jugat a 500 punts que sol jugar ell, els dos de parella i sense parlar-nos ens ha anat bé, ell em dirigia amb les seves cartes on volia que jo anés, jo el mateix amb ell i cap problema... per tant, hem senyalat pals, hem fet anades com cal, és a dir, de la carta més alta a la més baixa... hem sortit al pal llarg...la primera carta sense tantos es senyal, i inclús una segona sense tantos d'un altre pal també.. en fí...fàcil, fàcil, fàcil,...com diu aquell
El difícil és que cadascú juga com vol o com pot, també, i que el company de turno també jugue a la seva manera, llavors és un caos, o no?
Visca la lliure......


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 34 visitants