Molt bones,
Esta molt be aixo dels forums de discussio. M'he llegit alguns missatges sobre els dos temes del subject : enganyar / buti moderna.
Crec que Profeta (que tal kumpany) ja ho havia escrit en algun lloc. En la buti nomes hi ha 48 cartes i 4 pals .... no es excessivament dificil (donat que no has begut massa o altres temes) de controlar totes les cartes que han sortit, cartes que falten i cartes que un o altre pot tenir o no. (Ojo Mav, ara si juguem junts i m'equivoco no mencionis aquesta resposta

) .. ja us pillarem amb topo per nadal, DT). Que passa ?, que a partir d'un cert nivell de joc, en 3 o quatre cartes jugades ja tothom sap molt per on va el jaleo i el joc es previsible fins a cert grau.
En aquest concepte, hom (ele quin catala) podria analitzar els dos temes de la mateixa manera:
Moderna: et dono informacio "a priori" de les cartes que tinc ... esclar que si els rivals saben com jugues tambe els hi dones a ells.
Enganyar: intento que el contrari tingui mes dificultat a reduir probabilitats ... esclar que en el process puc confondre al company ..
Pero les dues coses son relatives, com tot a la vida. Si jo tinc una manilla i 2 asos i ho passo al company, que en te 2 (de nous) ... i canta buti ... la importancia que els contraris ho sapiguen es relativa, el que han de fer els contraris es treure el paraigues perque plouran pinyes ...
Si carrego rei en fals a la manilla del contrari, ell/a es para , toca un altre pal, agafa el meu company/a i, esclar , no sap si tinc semifallo o no ... si hi va, i jo no en tenia .... tambe m'es igual, el rei estava perdut, si te un pal que li interessa mes de tocar que el toqui no ?.
Be, no voldria pas donar massa informacio aqui tampoc. Pero jo soc de l'opinio, que apart de renuncis ... tot el demes envant ... i espavil si t'enganyen i/o canten amb dolent ... contra pues

.
Un cop jugant a futbolin ... que no se pot elevar-la amb el porter (mestre Mav) , que si se pot fer, tambe es pot fotre-li amb la ma mentre esta a l'aire ... ja me diras !!! ... mentre les mans estiguin fora del futbolin , tot el demes envant .... espavil !!.
The chaaaaampions!!!