Doncs, m'agrada que em facis aquesta pregunta :-p
A veure, el xino del ButiNET, ha variat poc (per no dir res) en tots els anys d'història del ButiNET.
De fet farà un 6 anys (aproximadament) ja hi havien dubtes sobre si anava be o no. Aleshores es va comprovar (el xino), amb el resultat de que repartia be.
Des de aleshores, el xino no ha canviat. Però amb el canvi de servidor, la gent torna a dir que va malament, així que en els últims dies (setmana/es) s'ha tornat a "comprovar" el xino.
En resum, s'han fet simulacions amb milions (molts milions) de repartides del xino del ButiNET, i els resultats han estat força clars, el xino reparteix (estadísticament) be.
Per si hi havien dubtes (que la simulació no fos real), des de fa uns dies es guarden totes les distribucions de cartes que es reparteix al ButiNET.
Els resultats, quan portem 46.239 repartides, segueixen sent estadísticament bons.
-----------------------
[Mode rollo activat]
Les proves que s'han fet es miraven dos coses:
- la probabilitat de que cada carta vagi a parar a cada un dels 4 jugadors.
- la probabilitat de que cada jugador tingui una distribució de cartes determinada.
En ambos casos, els resultats son estadísticament acceptables, i passen els testos que s'hi han passat (chi quadrat) amb una probabilitat mitja del 80%.
En resum, que el xino reparteix be, equitativament, i seguint les distribucions reals.
Jo tinc la meva teoria: com que al ButiNET juguem MOLTES mes partides que al bar (i mes ràpides), al final del dia ens acabem recordant aquelles mans mes estranyes, mes anormals. En un campionat d'una hora i mitja podem fer 5 partides, en canvi amb 1:30 al bar, prou feines ne podríem fer 2 (?).
Per exemple, l'altre dia al campionat vagi tindre 9-2-1-0 !! (i el meu company va fer directe).
Amb 30.000 dats que portàvem en aquell moment, era el segon cop que passava. Evidentment, es la partida que men em recordo .... i clar, no em recordo dels múltiples 4 3 3 2.
-----------------------
I parlant de la sortida de cavall. També tinc la meva teoria :-p
Abans d'entrar al ButiNET, molts pensàvem que era una mala jugada, i ara cada cop mes gent la fa servir, per que s'ha dit repetidament que no es tant dolenta. Potser per això ara es veu mes aquesta jugada, i per tant mes el 11-12-as-9.
Evidentment, això no està basat en dades fiables, es només una teoria :-p
--------------------
Per acabar, quan hagi ficat ordre a totes les dades que s'han obtingut, o que s'estan obtenint, es faré un resum.
Espero haver-te aclarit els dubtes sobre el xino
