Variant d'obligada amb carregada de cara al company

Qualsevol suggeriment que tinguessiu sobre ButiNET.
droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

Variant d'obligada amb carregada de cara al company

EntradaAutor: droig » 13 ago. 2012, 03:06

Bones a tots,

Primer de tot, volia dir que he llegit molts dels comentaris que hi ha al fòrum, sobre la variant d'obligada amb carregada de cara al company (Obligada amb carrego o OC, per simplificar).

En aquests comentaris es parla sobre una variant que no és fàcil de definir per poder ser implementada al Butinet.

Crec que en alguna de les explicacions, s'ha intentat, però no ha quedat clar i hi ha hagut sempre molt debat que acabava derivant en altres temes. També, sembla ser que sempre s'ha trobat alguna situació, on no es compliria amb les normes (o a on s'hauria d'avisar del carrego, fent una segona variant, etc). Jo no he vist aquestes normes de OC enlloc, només he vist exemples i contraexemples per refutar la variant, però cap definició.

Personalment, vaig aprendre a jugar a la botifarra, jugant aquesta variant (OC) que no vol dir que sigui la de tothom. Les normes podien portar a confusió en algun cas i a vegades diferien les opinions de cada jugador. Igualment, suposo que hi deu haver, a tot el territori diferentes variants i algunes poden ser més difícils de definir. Amb el temps va anar perdent força la variant de OC, on jo jugava i es va deixar de jugar. Personalment, m'agrada més l'obligada estricte, encara que amb alguns matisos, com la carregada quan sabem que el company falla (com a mínim).

Tot i així, crec que sí que es pot definir (almenys la que jo jugava). Encara que jo potser no la jugaré em veig en el deure d'exposar-ho i que es valori adequadament per si es vol posar o no (ja no depèn de mi). Aquesta variant pot diferir de la que alguns jugadors utilitzin, però s'ha de tenir en compte que s'ha de definir "per totes les situacions possibles" per improvables que semblin.

Parlant col·loquialment, diríem que la variant de OC que juguem allà, és una mica diferent a l'obligada estricte en dos punts principals.

Els dos casos es donen quan el segon jugador "pot carregar de cara al company" i són:

i. quan en la primera base d'aquell pal, es tenen figures del pal de sortida que no tenen base i altres cartes. Això es pot fer si la carta de sortida no assegura base.

La única carta que assegura base en la sortida és la manilla i la primera base "és segura" per definició (o l'as si la manilla s'ha carregat). Per tant, no es pot carregar en la primera base si el contrari surt de manilla (o l'as si la manilla s'ha carregat), però si que es pot carregar en els altres casos.

ii. quan en les posteriors bases es tenen cartes amb punts del mateix pal i més cartes petites.

Sempre es pot carregar de cara al company, diguem que és com "l'esperança que falli el company" aquest cas.


Tret d'això els altres aspectes són com els de la botifarra obligada.

Aquí acabaria el meu comentari. Si algú té ganes de comentar-ho, primer hauria de llegir-se les explicacions que venen a continuació. Aquí es resolen els dubtes que pot haver-hi en el llenguatge col·loquial.

------------------------------

Segon Cas

El únic cas en el què ens hem de fixar és en la primer. En el segon, es diu que es pot carregar sempre de cara al company. Per tant, no té gaires problemes.



Parèntesis pel Carles (no cal que us ho llegiu però ho poso perquè potser s'entenen més tots els casos).

El segon cas és més fàcil d'implementar:

(4 comptadors booleans un per cada pal: oro, copa, espasa i basto)

Exemple Oro o Pal_Y
Si Pal_de_Sortida és igual a Oro i Jugador2 té Oro i Jugador2 no No_supera_Oro i Compt_Oro==1 //hi ha hagut sortida d'oro, per tant és la segona base o posterior


El Jugador2, pot donar cartes amb punts (podran ser totes: As, rei, cavall i sota) o la més petita del pal. (Imaginem primera base podria haver estat de cartes blanques, per això és podria carregar l'as a la manilla amb l'esperança...)

Primer Cas

Anem pel primer cas que és molt més complicat.

Primer definim que vol dir "no tenir base" per carregar de cara al company:

No tenir base de la carta X per poder-la carregar és:

Quan comptant la carta del pal de sortida del contrari que acaba de jugar-se i la carta que és ferma en aquell moment, la nostra carta X que volem carregar, NO pot guanyar una base posterior (amb les cartes jugades fins al moment).

Per tant, hi haurà cartes que encara faran base abans que la nostra (carta X) i que encara "no han sortit" al moment de jugar-la.


Carta del pal de sortida sempre serà més alta que la que volem carregar.
En la primera sortida, la carta que és ferma en aquell moment, sempre serà la manilla o l'as, si la manilla ha estat carregada i així successívament.
S'ha d'estar al cas, amb les cartes carregades, ja que pot variar el renunci al tenir o no base amb la carta al carregar.

X: és la carta que volem carregar (cavall o sota, el Rei no podrà carregar-se en primera sortida com veurem més endavant). Aquesta carta no pot ser l'as perquè si tenim dues cartes l'as "pot fer" o "té" base.

Les cartes de base es podran comptar de la següent forma:

El rei és carta de base si:

i. 2 de Rei o més. (en la primera base el contrari pot matar l'as amb la manilla)

Nota:
-La carta del pal de sortida només pot ser l'as per poder carregar o no. Per tant, en aquest cas no s'han de buscar cartes per mirar si és renunci.
-Si la manilla ha estat carregada i la primera carta del pal de sortida és l'As, no podríem carregar perquè "és la carta ferma en la primera base" tal i com s'ha definit, ja no hi ha carregada.
-Com diu l'enunciat es compta, la carta del pal de sortida i la carta ferma del moment (la manilla és la carta ferma, l'as serà la carta de sortida) per saber si té base.
-Si el jugador2 té 3 de Rei-Cavall-Sota, Rei-Cavall o Rei-Sota, n'ha de perdre un per tenir base, però en cap cas pot carregar-ne cap perquè com diem té base. Algú pot dir que amb Rei-Cavall-Sota, almenys podríem carregar el cavall o el rei perquè tindrà l'as sol i ens fallarà la següent! La resposta és que "el joc" que es donarà no el sabem i com que "té base" s'ha de donar la petita (la sota). Podria a més a més, no tenir triomf per fallar, fallar el company, etc, etc

Parèntesis pel Carles:

Num_cartes_pal -> N/A (amb 1 no hi ha carregada i amb dues ja no es pot)
X_carta==Rei -> Rei sempre té base (no es pot carregar) -> si tira el Rei es marca renunci (l'ajuda màxima del Butinet marcaria el rei com a no vàlid) i a veure si un jugador ho veu.
Com que té base es descarta poder carregar cap carta de punts (cavall i sota) per ser renunci també. Si té tres de Rei-Cavall-Sota ha de donar la sota i ja no és carregar, sinó servir la petita.


Per tant, ja sabem que per la OC (repeteixo, que jo jugava) no es pot carregar el Rei en la primera base (i sempre es pot fer en la segona base). Això és culpa que no sabem si sortirà la manilla també, o farà base l'as (l'ha deixarà passar el contrari).

Renuncis per aquest cas:
Si el jugador2 carrega el Rei amb 2 de Rei o més

El Cavall és carta de base si:

i - 3 de Cavall o més (en la primera base el contrari pot matar l'as o el rei amb la manilla, la segona base la faria la carta ferma que quedi)
ii - 2 de Cavall "i" la Manilla; o l'As; o el Rei, han estat carregats (un dels tres)

Nota:
-La carta de sortida només pot ser el Rei o l'As.
-Si s'ha carregat Manilla i As o Manilla i Rei, ja no parlem de carregada perquè la carta inmediatament ferma, després de la carta de sortida, és el Cavall.
-Amb tres de cavall-sota-8 o cavall-sota. No es pot carregar el cavall ni la sota perquè és amb ells que es fa base i quan es té base no es pot carregar (així ho hem definit). Algú pot pensar que carregar el cavall o la sota és una manera de salvar tots els punts possibles (exemple: sortides d'as sol, as-rei, rei sol). La resposta és que "el joc" que es donarà no el sabem i com té base s'ha de donar la petita (la sota). Podria a més a més, no tenir triomf per fallar, fallar el company, etc, etc

Parèntesis pel Carles:

El programa no entraria aquí si té rei.

Si Num_cartes_pal>=3 ??
X_carta==Cavall -> Cavall té base (no es pot carregar) -> si tira el Cavall es marca renunci (l'ajuda màxima del Butinet marcaria el cavall com a no vàlid) i a veure si un jugador ho veu.
Com que té base es descarta poder carregar cap carta de punts (sota) per ser renunci també. Si té tres de Cavall-Sota haurà de donar la petita a la primera base i la sota en la segona base per poder fer base de cavall (donar la sota o el cavall a la primera no es pot fer perquè no podem carregar al tenir base)

Sino si Num_cartes_pal==2 i Manilla_Sortit==1 OR As_sortit==1 OR Rei_Sortit==1 ??//el Joanca sí que va sortit, sinó que l'hi diguin a la Bárbara Rey
X_carta==Cavall -> Cavall té base. Etc, etc, no podem carregar.

Sino "No té base" -> podem carregar (només hi ha un cas aquí que és Num_cartes_pal<=2 i Manilla_Sortit==0, As_sortit==0, Rei_Sortit==0 ) -> potser és més fàcil programar-ho alrevés, fent servir aquesta instrucció. :-p


Renuncis per aquest cas:
Si el jugador2 carrega el cavall amb 3 de Cavall o més
Si el jugador2 carrega el cavall amb 2 de Cavall però s'havia carregat una carta superior prèviament.

La Sota és carta de base si:

i - 4 o més de sota (en la primera base el contrari pot matar l'as, el rei o el cavall amb la manilla, després hi ha dues bases per les cartes fermes que falten)
ii - 3 de Sota "i" la Manilla; o l'As; o el Rei; o el cavall han estat carregats (un dels quatre)
iii - 2 de Sota "i almenys 2 cartes, entre elles -> la Manilla; o l'As; o el Rei; o el cavall han estat carregades (dues de les quatre)

Nota:
-A partir de 4 d'un pal no es pot carregar perquè es té base sense cartes fermes superiors carregades.
-La carta de sortida només pot ser: As, Rei o Cavall.
-Si s'ha carregat tres cartes superiors abans de la primera sortida ja no parlem de carregada.

Parèntesis pel Carles:

El programa no entraria aquí si té cavall o rei.

Si Num_cartes_pal>=4 ??
X_carta==Sota -> Sota té base (no es pot carregar) -> si tira la Sota es marca renunci (l'ajuda màxima del Butinet marcaria la sota com a no vàlida) i a veure si un jugador ho veu.
Si té quatre de Sota-8 haurà de donar la petita a la primera base.

Sino si Num_cartes_pal==3 i Manilla_Sortit==1 OR As_sortit==1 OR Rei_Sortit==1 OR Cavall_Sortit==1 ??
X_carta==Sota -> Sota té base. Etc, etc, no podem carregar.

Sino si Num_cartes_pal==2 i Almenys dues han sortit ?? //t'ho deixo per tu que és llarg
X_carta==Sota -> Sota té base. Etc, etc, no podem carregar.

Sino "No té base" -> podem carregar

Potser els tres conjunts de condicions es poden agrupar en una sola o una funció per paràmetres. Tot i així, s'entèn millor així, però tu mateix.
Pels condicionals es pot fer una cosulta directa a la carta o tenir els 4 comptadors_de_cartes_superiors que canviïn l'estat del comptador amb +1, quan una carta s'ha jugat en qualsevol moment i que l'hi modifiqui l'estat directament (1, 2, 3 cartes jugades superiors a la sota o el cavall)


Pels renuncis (jugadors sense ajuda):

Cal tenir en compte que si un jugador carrega l'as, el rei, el cavall o la sota en la primera sortida (tots es poden carregar encara que alguns són ilegals). S'haurà d'analitzar durant la partida que:

-El contrari no carregava en la primera sortida una carta invàlida (normalment As o Rei).
-El contrari tenia cartes superiors a la carta que carrega i que podien fer base. Per tant, obligaven a donar la més petita (No hi ha cap carregada vàlida de cartes amb menys punts, en aquests casos es té base i no es pot carregar). Ex: carregar la sota amb 3 de cavall-sota.
-El contrari tenia un número de cartes no vàlid en el moment de la carregada. Ex: 4 de Sota, 3 de cavall o 2 de rei.
-El contrari no havia tingut en compte que una carta superior s'havia carregat prèvia a la primera base, on hi ha hagut la carregada i per tant ja no era vàlida la jugada. Ex: Rei carregat. Carreguen el cavall amb dos cartes del pal (cavall i blanca).

Renuncis en la segona base no són possibles ja que és carregada amb l'esperança que la guanyi el company (aquí es pot donar qualsevol carta i sense importar l'ordre o les cartes que tenim a la mà).

Parèntesis pel Carles:

Potser estaria bé posar, en el cas que el contrari encerti el renunci la raó que toca. Per exemple:

-Número de cartes N no vàlid en la carregada, durant la base núm Y.
-Carregada de la carta N no vàlida en la primera base, durant la base Y.
-Carregada de carta inferior N, tenint carta superior S, durant la base Y.

o d'altre banda,

-Renunci No acceptat perquè la carregada era vàlida al haver sortit la carta superior N, durant la base Y, anterior a la base de la carregada (si donen informació necessària per jugar es podria esperar al final per donar aquestes aclaracions i mostrar "No Acceptat" i prou).

Si pot ser d'ajuda almenys s'agrairà.


Espero els vostres comentaris com sempre.

Gràcies,
droig :-)

P.D - Les discussions d'aquestes modalitats les podeu trobar a molts llocs del fòrum. Poso un enllaç d'exemple: http://www.butinet.org/forums/viewtopic.php?t=1579, on es va començar per una semi-lliure-obligada

P.D.D - Per cert Carles, el temps que et sobri ara gràcies a l'ajuda en els comentaris, serà el temps que et donaven per programar-ho (30 minuts, jo m'hi estaria més ja t'ho dic ara), menys el cafè no?? :-) Demà a jugar-hi!!

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2234
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 14 ago. 2012, 11:43

T'has quedat descansat eh ??? :-p

A veure, no soc expert en obligada amb carrego, però per començar li veig dos problemes:
- Aquesta modalitat NOMÉS es podria jugar amb ajuda màxima. Sinó un jugador que no es recorda si ha sortir nou i as pot provar de tirar el 12, i si no li deixa tirar vol dir que no han sortit, i donaria informació adicional.

- En campionats, és molt complicat que en cas de problemes un arbitre pugi decidir si es renunci o no, ja que ha de mirar les cartes dels jugador, i les bases passades per decidir-ho.

- I evidentment complicació per programar.


Exemple:
- Esquerra surt de 9, jo tiro la petita, dreta undiferent i el meu company tira el 11.
- Esquerra surt de as, jo tinc el 12 amb 2 mes. El puc carregar ????????

Adéu !!

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 14 ago. 2012, 14:20

M'he quedat "descansat" sí! :-)

Et comento:

Carles ha escrit:- Aquesta modalitat NOMÉS es podria jugar amb ajuda màxima. Sinó un jugador que no es recorda si ha sortir nou i as pot provar de tirar el 12, i si no li deixa tirar vol dir que no han sortit, i donaria informació adicional.


Crec que la variant de OC, es podria jugar amb ajuda o sense (màxima o nul·la).

-En ajuda màxima no et deixaria tirar l'as, el rei, el cavall o la sota en les "Primeres Jugades" de cada pal (no en les Segones Jugades) si aquestes poden tenir base. Com hem dit, l'as i el rei, no es poden carregar per definició en la Primera Jugada (Sota i Cavall depenen de "tenir base" o no, per poder-se carregar).

En Segones Jugades de cada pal, el desenvoupament pel Jugador2 és "lliure" a excepció de "carregar" cartes sense punts que no siguin la més petita com en l'obligada estricte (no pot donar el 3 si té el 2). Aquest potser és el cas que comentes (podria carregar el rei perquè té el cavall i l'hi interessa). En Segona no té importància ni dóna informació, és com la lliure.

-En ajuda nul·la, el jugador en qualsevol variant (lliure, obligada i OC), pot tirar la carta que vulgui (inclús no servir tenint-ne del pal).

En nul·la, no hi ha problema (el problema és del contrari per descobrir els renuncis com sempre)

En màxima, el jugador podria obtenir informació només en la Primera Jugada de cada pal, per saber:

Si tenint carta per carregar (cavall o sota), ha sortit una de les cartes que queden en aquell moment entre la Carta de Sortida i la Carta a Carregar.

Les úniques carregades on es pot obtenir informació són del casos: "Primera Jugada-Cavall-ii" o "Primera Jugada-Sota-ii-iii" (on cal tenir en compte cartes carregades en altres pals abans de la Primera Jugada).

Això és degut a que la definició diu "no tenir base" i aquesta s'ha de definir de manera "dinàmica" (depenent de les cartes que han sortit). Si no és té en compte això, no podríem saber en quin moment tindrien base rei, cavall i sota, per totes les possibilitats.

------------------------------------------------------------------
Et poso un exemple per si no queda clar:

Base 1 -

Oest: Manilla d'oro
Sud: 2 d'oro
Est: Rei de Copa (carta d'un altre pal)
Nord: 3 d'oro

Base: 2

Oest: Cavall de Copa
Sud:

en aquest moment es donen 2 opcions com comentavem:

Sud té 3 de Sota (cas ii).

En nul·la sempre pot donar qualsevol carta - OK
En màxima no pot carregar la Sota quan "no hauria de tenir base" - KO (com que no pot carregar la Sota pot saber que el Rei o l'As de Copa s'han carregat gràcies a l'ajuda)

Sud té 2 de Sota (cas iii).

En nul·la sempre pot donar qualsevol carta - OK
En màxima pot carregar la Sota - OK (haurien d'haver-se carregat dues cartes majors per tenir base per això pot carregar, no pot tenir informació)

Es podria ficar un segon exemple on en la primera base d'oro, Est carrega l'As de copa i en la segona base d'oro, Est carrega el rei de copa. Llavors la tercera base de copa, seria alrevés, Sud no podria saber res gràcies a l'ajuda en el cas ii (3 de sota), però sí en el cas iii (2 de sota).

Voldria dir que la informació que es pot obtenir:

-és poc habitual (Primera Jugada d'un pal que ha tingut carregades en altres pals prèviament),
-en molt pocs casos (algunes de les distribucions favorables de carregada, i on la Primera Jugada ens deixa en segona posició)
-normalment es recorda (fallen un pal aviat i carreguen un as o un rei, s'hauria de recordar).

En total són només tres casos poc freqüents i on crec que tenint clares les carregades, no caldria "utilitzar" l'ajuda per saber-ho.

Per altra banda, si pot donar aquesta informació, només "recordarà una carregada en altres pals"...no donaria informació addicional de les cartes que no han sortit. És una informació que aniria d'acord a la legalitat que les normes permeten.

--------------------------------------------------------Fi exemple


Tot i això, dir que la informació a obtenir és excepcional i insubstancial, la solució a això seria no poder jugar amb ajuda màxima (no el contrari). En la meva opinió, crec que es pot deixar l'ajuda màxima tal i com he explicat perquè aporta més avantatges als jugadors inexperts que no pas a jugadors que podrien treure profit d'això perdent el temps i pensant que "puc saber que potser no recordi..." (trobaria estrany que algun jugador hi perdés el temps).

L'altre opció podria ser que l'ajuda mitja, doni informació per les cartes no vàlides per Obligada (màxima ajuda) i no en doni pels casos de carregada (quan ets segon jugador tens ajuda nul·la), per no obtenir informació. Això donaria altres problemes en jugadors principiants on podrien carregar sense saber si poden fer-ho.

En definitiva, no hi donaria importància i preferiria tenir ajuda màxima.

Carles ha escrit:- En campionats, és molt complicat que en cas de problemes un arbitre pugi decidir si es renunci o no, ja que ha de mirar les cartes dels jugador, i les bases passades per decidir-ho.


D'acord sí, En "campionats reals o al bar" és més complicat demostrar un renunci per algú (un árbitre). També ho és per qualsevol modalitat, saber si és renunci quan el jugador diu "no, no, aquesta carta jo no la he tirada..." i potser les cartes estan barrejades. Sabem però que al bar o al campionat, et diuen -"Quantes en tenies??", -En tenia 3!, -Doncs era renunci! :-) Doncs haver-ho dit! Tampoc es pot anar dient renunci a cada carregada per Déu!! :-)

En el Butinet no ho seria, ni en campionats tampoc. El jugador acceptaria que ha carregat quan no hauria. Els jugadors en la Primera Jugada, han de tenir-ho clar per fer-ho i creure que salven punts, sinó esperant a carregar aquella carta en altres bases. D'altra banda, s'exposen a fer un renunci.


Carles ha escrit:- I evidentment complicació per programar.


Home!! No cardis...tu això t'ho treus en un pim pam i et sobra temps! :-) Parlant en serio, no és difícil. Són comptadors i consultes (aquí no hi ha programació complexe crec) que cal saber posar al seu lloc i tindre en compte tots els casos.


Carles ha escrit:Exemple:
- Esquerra surt de 9, jo tiro la petita, dreta undiferent i el meu company tira el 11.
- Esquerra surt de as, jo tinc el 12 amb 2 mes. El puc carregar ????????


Sí, pots carregar perquè és Segona Jugada del pal. Aquest és el problema de l'obligada estricte i que evitaria la OC.

Ho veus complicat perquè et podria passar com en l'obligada quan la vas començar a programar...un cop veus quan una carta "té base" ja no ho és. En aquesta variant hi juga el més "tonto" del poble i no hi té problemes! :-)

Recomano a tothom llegir-ho atentament i preguntar el que no queda clar. Podria ser que aquesta fos la raó de tenir dubtes.

Igualment, animo a la gent que juga habitualment "al bar" la variant OC, que opini si és com la que juguen ells.

droig :-)
droig l’ha editat per darrera vegada el dia: 20 ago. 2012, 17:59, en total s’ha editat 1 vegada.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2234
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 ago. 2012, 15:48

Primer de tot, volia dir que només es podria jugar amb ajuda "nula".

Sobre les normes de la OC que dius, m'ho he de llegir en més calma, que no ho acabo de veure clar .....

Adéu !

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 20 ago. 2012, 17:57

Fes-li una ullada...

Només has de tenir en compte respecte la variant obligada estricte del butinet, els casos en els que es pot "carregar de cara al company":

Parlant col·loquialment, diríem que la variant de OC que juguem allà, és una mica diferent a l'obligada estricte en dos punts principals.

Els dos casos es donen quan el segon jugador "pot carregar de cara al company" i són:

i. quan en la primera base d'aquell pal, es tenen figures del pal de sortida que no tenen base i altres cartes. Això es pot fer si la carta de sortida no assegura base.

La única carta que assegura base en la sortida és la manilla i la primera base "és segura" per definició (o l'as si la manilla s'ha carregat). Per tant, no es pot carregar en la primera base si el contrari surt de manilla (o l'as si la manilla s'ha carregat), però si que es pot carregar en els altres casos.

ii. quan en les posteriors bases es tenen cartes amb punts del mateix pal i més cartes petites.

Sempre es pot carregar de cara al company, diguem que és com "l'esperança que falli el company" aquest cas.




Comentari pels que volen revisar aquesta variant

És important només el primer cas (Primera Sortida del pal), on s'explica la carregada quan No es té base. El segon cas (Segona Sortida del pal i posteriors) es juga com la lliure perquè sempre es pot carregar però s'ha de donar la petita sinó són punts.

Per aquesta raó cal tenir en compte per carregar en Primera Sortida, el concepte "quan no té base":

Quan comptant la carta del pal de sortida del contrari que acaba de jugar-se i la carta que és ferma en aquell moment, la nostra carta X que volem carregar, NO pot guanyar una base posterior (amb les cartes jugades fins al moment).

Per tant, hi haurà cartes que encara faran base abans que la nostra (carta X) i que encara "no han sortit" al moment de jugar-la.




Pels jugadors que estan acostumats a jugar variants de carregada

Aquesta variant pot no ser la que juga tothom. Aquesta defineix els casos on no hi ha carregades anteriors en altres pals que:

Quan en la primera jugada de qualsevol pal, el contrari surt d'un pal en el que pot fer base el company, es pot carregar el Cavall amb dues cartes i la Sota amb dues o tres cartes (perquè no tenen base). En sortides posteriors es pot carregar sempre de cara al company amb l'esperança que falli.


El fet que s'hagi afegit casos que depenen d'altres cartes superiors carregades fins el moment en la carregada de cara al company, és perquè s'ha de tenir en compte per la definició: "tenir base". D'altra banda no hi hauria una definició per poder ser programat per totes les possibilitats (trobaríem excepcions en el número de cartes del pal, en les carregades en bases anteriors de cartes superiors en d'altres pals o en la carta de sortida per poder carregar).

Per explicar aquest fet, explicaré una anècdota perquè no s'arribés a pensar que la definicó de variant OC, "és complicada". Un jugador de Butinet, després de llegir aquests comentaris, m'ha explicat que al seu poble en la primera sortida: "carrega només cavall i sota sempre que en té dues, per la resta és igual".

Aquesta variant seria correcta i en principi senzilla. Tot i així podria portar problemes al bar i al Butinet per exemple:

- Si la manilla s'ha carregat en una jugada anterior d'un altre pal i el contrari surt d'as, no hauria de poder-se carregar. Incompliria la variant obligada en si mateixa al no donar la més petita perquè el company no hauria de poder fer base per poder carregar-li.

- Si la manilla i l'as s'han carregat en una jugada anterior d'un altre pal i el contrari surt de rei, no hauria de poder-se carregar el cavall perquè té base en la segona sortida.

Aquests són els dos casos que hauria de poder definir aquesta segona variant d'obligada amb carregada (OC-2), ja que per poder carregar la sota amb tres cartes del pal no es podria per definició (la qual cosa aniria en contra de carregar punts perduts pel fet de no tenir base).

Així que la segona variant que em van explicar, pot sermblar correcta, però podria portar confusions per poder carregar i alhora complir amb ser obligada. La definició no contemplaria tots els casos en la meva opinió.



Conclusió

El problema en la meva opinió, si hi és, passa pel concepte que volen solucionar les variants de carregada de cara al company: salvar el punts que es poden perdre.

Per això, la única manera de definir-la és a partir del concepte "tenir base".

salut
droig :-)


Torna a “Modificacions, Suggeriments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

cron