Bufffff, d'aquelles preguntes que son difícils de respondre. Com diu en fritz la buti no és una ciència exacta o sigui que és difícil de dir quin cas és millor (o potser en DeepButi ens obsequiarà amb una d'aquelles anàlisis estadístiques seves? ...).
Així rumiant-hi una mica se m'acudeixen les següents idees ...
Si jo surto d'un pal del que en tinc poques i dolentes (posem 2) vol dir que els altres 3 conjuntament en tenen més del normal i/o prou bones (10).
Si les cartes es distribuissin equitativament entre la resta de jugadors vol dir que el meu company tindria entre ... (mec§$&%%$& .... ara no es divisible entre tres) ... bueno, diguem que en termes teòrics el company tindria 3,33 (5,33 si sumem les meves 2 cartes) i els altres 6.66 cartes.
Si la qualitat de les cartes també es distribuis equitativament, = que abans, el company tindria un 33,3% del total de punts (que es queda en això ... perquè jo no tinc res) i els contraris un 66,6% ... Dels 15 punts que donen les cartes, 10 els tindrien ells i 5 nosaltres.
És a dir, el més fàcil és que sigui un (o tots dos) contrincaris que tinguin força bon joc en aquell pal ... apart del fet que un d'ells ha cantat buti, clar.
Tot plegat també depèn de si la buti ha sigut directa o delegada (i, més que res, de qui l'ha cantada ... que n'hi cada un ...

). Apart del fet que ens diu si els contraris tenen realment bon joc (buti directa) o pot ser una mesura desesperada en ser delegat ... també és important el fet que el que se suposa té la major part del joc estigui a la meva dreta o a la meva esquerra.
Per altra banda, si un jugador té bon joc d'aquell pal és difícil enganyar-lo realment. És veritat que la combinació manilla, as, rei i cavall d'un mateix pal no es dona molt sovint, però sense tenir tant bon joc també pot endevinar molt (o podem fer saltar les cartes fermes que li faltaven al que domina el joc).
Amb lo qual jo crec que fa més mal que be, perquè és comprensible que a vegades es qüestioni si enganyar a 2 contraris i 1 company és millor o pitjor que donar informació a 1 company i 2 contraris ... però, en aquest cas, si sortim de pal dolent el més fàcil és que només acabem enganyant al company i al contrari que no ha fet buti, amb lo qual no hi guanyem res.
De totes maneres, si han fet buti directa el millor que pots fer és prendre-t'ho amb molta alegria i estar preparat a perdre els pocs punts que tinguis.