A vore Marc:
El problema que tens per a crear partides, no es tan greu.
Provarem de resoldre’l, prèviament hem de saber algunes coses:
1.- Quin model de router tens?
2.- Quin tipus de sistema operatiu
Si ja saps la primera resposta, un primer pas serà anar a
www.adslayuda.com on has de buscar primer de tot la marca del teu router, clickes a sobre I t’apareixeran un munt de temes de tutoria, entre ells hauràs de buscar tots els que parlin sobre "mapear puertos o abrir puertos". I això es degut a quelcom que et tractaré d’explicar en paraules fàcils i no massa tècniques.
Hi ha tres conceptes que tens que tenir clar, i son IP externa, IP interna i port.
Per fer-ho simple la IP externa es com si diguéssim el numero del carrer de casa teva Telefònica te la va donar i la pots obtenir de diferents maneres, la mes fàcil es entrar en el propi Butinet i a sobre de la llista de nicks clickes sobre el teu nick i t’apareixerà una llista d’opcions i clickes “La meva IP”. El numero que et dona es la teva IP externa i surt en el lloc dels xat. Pot ser diferents números per exemple:
216.123.98.112 o 81.234.78.96.
Segon, la IP Interna, cadascun dels pc que tens connectats al HUB tenen una ip interna pròpia i única per a cada PC que els diferencia i son del tipus 198.68.0.2 o del tipus 172.26.0.4. Quan et van configurar la red et van adjudicar a cada pc un numero únic. Com el pots conèixer.......?, pos la manera mes fàcil es anar a Inicio>Programes>Accesorios>Indicador de ordenes ( Finestra del DOS) i escrius “Ipconfig”, et donarà tres números el del teu pc, el de la mascara de red ( No ens fa falta per res ) i el de la mascara predeterminada ( La ip del teu router ).
De moment ja tenim una gran part de la feina feta, recapitulem.
1.- Coneixem la IP externa
2.- Coneixem la IP interna del teu Pc
3.- Coneixem la IP del teu router
Quan a Butinet es crea una partida aquesta es crea en el ordinador del que la ha creada. Per que els altres jugadors puguin jugar, els seus ordinadors tenen que obtindré no tan sols la teva IP externa sinó accedir al teu ordinador dins la xarxa per això s’obren els ports, dit d’una altre manera es vincula la teva IP interna a un port per permetre conèixer quin ordinador dins de la xarxa han de entrar.
Per tan passem a la fase dos:
Obrir ports
Aqui si que et recomano la lectura atenta de la web de
www.adslayuda.com no t’espanti, amb les dades que tens ho podràs fer fàcil.
Fem una cosa, com deien a la tele. Hasta aqui puedo leer.
El meu nick a Butinet es QQ, però caram la gran jefa tecnica no deixa registrar nicks de dues lletres. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Si te’n surts fantàstic, ja em convidaràs i sinó sense manies m’ho dius i provarem de fer-ho possible.
Molta sort
Enric Torres i Borràs