mmm.. hauré de contestar! a part que li vaig "prometre" al
GikaJavi que ho faria..doncs també perquè m'he sentit una miketa (numes una miketa eh?

jeje) al·ludida!!
En primer lloc gràcies per dedicar-me tota una parrafada GikaJavi... intentaré estar a l'alçada

i que et quedís satisfet amb la meva resposta! però no cal que em diguis jiji/montse pots escollir es com allò de juro o prometo que alguns ho volen fer tot
La qüestió prèvia que em sol·licites en quan a llegir articles dels foros de normativa etc etc casi que declinaria la oferta perquè jo jugo a la Butifarra per plaer, amb els sentiments, amb aquelles ganes i akella il·lusió del qui comparteix quelcom que s'apren molt a pok a pok (sempre hi ha els rapids pim pam i esu.. però... ejem,,, normalment lo millor és el que ha fet xup xup

) i que s'ha anat fent teu amb els anys... i convertir el debat en algo purament normatiu és avorrit, fred i gens butifarrero perque els verdaders jugadors son els del cop de puny a sobre la taula (enkara que a alguns a vegades ens molesti sentir-nos dir que estaríem millor jugant a la oca en algunes ocasions perque.. ja se sap... no sempre estem al 100%

la la la).. el que vull dir amb això és que els que estem aki... em sembla a mi... som jugadors de butifarra perquè que carai! és un gustassu! i pocs de nosaltres n'hem après aquí al Butinet sinó que la portàvem apresa "de casa"...així que els nostres "mestres" ja ens la van ensenyar d'acord amb la normativa així com els seus mestres van fer amb ells etc etc...I tota la normativa de la que em parles de fet és una (la escrita) i és la que hi ha.
M'agradaria dir també (per altres opinions que corren per aki

)que si bé per alguns lo històric tingui regust de ranci per altres significa els pilars on recolzar-nos i el què s'ha de defensar! (i ho dik per akells que ens volen "vendre la moto" amb la novetat de la buti occidental, la xispa que hi aporta etc etc...

xispes a mi!jeje)
Pel què fa a la dificultat jo tinc una teoria: no hi ha coses dificils o fàcils sinó que dependrà de qui les ha d'apendre o sigui que no cal fer rànkings entre ambdues modalitats en quan a la seva dificultat així com tampok per raó de més gent que les utilitza perque xavalins! teniu les de perdre perque no només en quan a població hi ha més butiorientals sinó que també des de fa més temps hi ha gent que la juga "a la nostra manera" i és per akesta raó que no cal pas posar-nos d'acord en quina és la vàlida perquè no depèn de nosaltres perque com he dit abans a nosaltres "ens l'han ensenyat" numés som els hereus dels qui la van crear i per tant resulta envà discutir sobre què es pretenia que entenguessim sobre cada norma (a més a més és mes que sabut que sempre trobarem vàries interpretacions d'una mateixa norma i per tant.. "feta la llei feta la trampa"

la la la)
M'agradaria més centrar-me en el que he vingut mantenint fins ara, i que és el fet de que la oriental no topa amb la occidental i a la inversa si. És a dir (i no em cansaré de dir-ho) a mi per jugar com els occidentals em foten renuncio al canto se m'emprenya la parella (butifarrera s'enten) i perdo punts... si vosaltres a casa vostra jugueu a la Buti oriental... qui us fot clatellot? ningú! perque no esteu transgredint cap regla. Es normal des d'aquest punt de vista que volguem (almenys) saber de quina manera voleu jugar per poder fer-vos cas a les vostres jugades o limitar-nos a veure com tireu cartes segons un criteri aleatori si voleu perque quan el joc es "campi qui pugui" no cal concentrar-se massa (potser per això el Butinet no preveu renuncios pel vostre estil així la gent pot estar alhora pel xat general veient qui entrai surt qui saluda i qui crida i alhora clikar amb el ratoli mentre es fa una buti

és una idea numés jeje).
CITO:
"Quan tinguis clar tot això, és possible que guanyis empatia i et puguis posar el xip de l'occidental. Llavors, és possible descobrir que a l'occidental no només es tracta de despistar el contrari tirant no sempre la més petita, sinó que això dóna lloc a jugades més naturals i a la llarga molt més creatives. De fet, la buti oriental pateix de poca naturalitat degut a haver de tirar la més petita." (GikaJavi)
RESPONC: No tinc cap mancança d'empatia jugo dia si dia també amb occidentals/orientals mixte i mai els he dit res per jugar a la seva manera però si una cosa és veritat és que cap d'ells s'ha molestat a jugar segons les normes de la oriental... tan me fa.. però que no ens diguin a nosaltres intransigents, pok empàtiks i que ens hem de posar cap tipus de xip!i lo de les jugades naturals...

jugades naturals???? des del moment que el joc de la Botifarra és un joc reglat on veus tu i ningú la naturalitat de la jugada???

no estem pas parlant d'una pintura ni cap escultura on les regles son lliures i cada artista crea al seu arbitri! estem parlant que segons unes cartes que sempre son les mateixes i unes normes hem de fer punts, si si PUNTS! no hi ha premi al mes creatiu aki hi ha premi al qui guanya per punts 101! o és que estem parlant del kubisme surrealista de la buti???
Sobre el fet de que a la oriental hi hagi variants numés demostra quina és la original perque normalment surten variants d'akesta i no d'una altra variant, pq que jo sàpiga a Occident no n'hi ha cap de variant perque tota ella ja ho és prou.
Sabeu el jok del telèfon? akell que un comença dient-li a la orella al del seu costat una frase i akest la diu al del seu costat i akest a l'altre... etc?? fins que l'ultim diu en veu alta la frase i no s'assembla en res a la que ha dit el primer en orígen?? doncs us diré un secret.. el primer va dir "tirar sempre la més petita", el segon va dir "sempre la petita, amb excepcions contades i s'ha de dir", el tercer va dir "sempre la petita pero amb excepcions" (ja no calia dir res) .....i l'últim.. l'últim..ejem...L'ÚLTIM ERA UN OCCIDENTAL!!! jeje
Deixem-nos de tunteries i anem al gra: aquí és juga com es vol/pot perque així s'ha creat akest jok on les dues variants són possibles, i per sobre de tot està el passar-ho bé, si volem ser estrictes buskarem els companys que juguin com nosaltres i si volem a part de fer la buti estar entre companys i passar l'estona.. ens adaptarem, negociarem, regatejarem... i jugarem!
I per finalitzar m'agradaria que quedés clar que no hi ha ningú que m'hagi sentit keixar-me durant una partida per la forma de jugar dels demés, ni en cap altre lloc a excepció d'aquí (més que res perque m'agrada el xou i la polèmika!! jeje)
Una abraçada (q excepcionalment i en honor als occidentals no és la més petita

)
montse/jiji
PD: "Bé, suposo que, si no ets massa orgullosa, t'hauràs donat compte que existeixen wapooooooos que et poden explicar tot allò que dius" (
GikaJavi)-----> AMEN! wapissim a més a més