1996: PSOE+PP 297 escons, resta 53
2000: PSOE+PP 308 escons, resta 42
2004: PSOE+PP 312 escons, resta 38
2008: PSOE+PP 323 escons, resta 27
En 12 anys s'han reduït a la meitat les opinions "diferents".
Insisteixo: IU és la tercera força més votada del pais, amb un 3,8% dels vots obté 2 escons.
No estem pas davant una estratègia anti-nacionalista, sinò davant una estratègia anti-diversitat.
M'atreveixo a fer previsions. Si aquest forum encara existeix, podrem verificar quan m'equivoco.
2008-2012: el PP seguirà amb el seu comportament agressiu. Al 2012 la por a que guanyi serà encara superior a l'actual.
Al mateix temps els líders dels dos partits (siguin quins siguin) faran el mateix que ara: acordar que goberni la llista més votada.
Això per mi és la perversió més absoluta de la democràcia i dinamita directament les opcions "minoritàries".
La democràcia és pacte, acord, sumar opinions ... no pass massacrar-les. Però vaja, ja ho vaig dir que jo sóc d'un altre món

.
Resultat del procés: PSOE i PP guanyan cada un 2/3 escons. En el pitjor escenari i si l'economia de veritat s'enfonsa, guanyarà el PP (socorrooooo!! .... veieu???).
Total: PSOE+PP 330 escons, resta 20.
A aquestes alçades PNV, CiU, BNG, etc etc ja no pintaran res.
Fixeu-vos que l'anàlisi no depèn per res d'opcions polítiques, comportaments, "traicions a Catalunya" ... simplement del bipartidisime ferotge que s'imposa, de la política
concertada dels dos partits majoritaris.
I quan tinguem bipartidisme radical, els números són clars: un dels dos partits té majoria absoluta i l'altre no. I no hi ha cap necessitat de pactar res amb ningú.
eggtwo, si pensar que
ERC ha perdut vots perquè ha traït a Catalunya mentre que a CiU no li passarà mai això et deixa dormir tranquil ... doncs res, dorm tranquil.
Jo he perdut les eleccions molt més enllà de que la meva força política tingui més o menys escons. Les he perdut perquè la diversitat té els dies contats.
Apa, tingueu manilles.